ספר שמואל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(דף חדש: '''ספר שמואל''' הוא הספר השלישי שבתנ"ך, ומתאר את ימי עם ישראל מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של שאול המל…) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ספר שמואל''' הוא הספר השלישי שבתנ"ך, ומתאר את ימי עם ישראל מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של שאול המלך על ידי [[שמואל הנביא]] בציווי ה', והכתרתו של [[דוד המלך]] על ידי נבואת שמואל - למלך על ישראל עולמית לו ולבניו עד עולם, עד [[מלך המשיח]] | '''ספר שמואל''' הוא הספר השלישי שבתנ"ך, ומתאר את ימי עם ישראל מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של שאול המלך על ידי [[שמואל הנביא]] בציווי ה', והכתרתו של [[דוד המלך]] על ידי נבואת שמואל - למלך על ישראל עולמית לו ולבניו עד עולם, עד [[מלך המשיח]] שעתיד מדי יום לבוא ולגאול את עם ישראל. | ||
הספר גם מתאר את אהבתם ההדדית המופלאה של דוד המלך | הספר גם מתאר את אהבתם ההדדית המופלאה של דוד המלך ויהונתן - בנו של שאול המלך, אהבה שמוזכרת ב[[מסכת אבות]] כ"אהבה שאינה תלויה בדבר", (שהרי לא היתה סיבה פוליטית או רווחית לאהבה שביניהם, אלא ההפך: מלכותו של דוד המלך היתה בסתירה גמורה למלכותו ועתידו של יהונתן בן שאול המלך, כממשיך מלכותו של אביו). יהונתן ודוד אף כרתו ברית ביניהם, והחל מאז השתנה שמו של "יונתן" ל"יהונתן", בדומה לה"א שנתווספה ל[[אברהם אבינו]] על ידי ברית המילה{{הערה|תקומת הדשן סימן ל"ג}}. במאמרי [[אדמו"ר מהר"ש]] מבואר בהרחבה עניין זה{{הערה|1=[[תורת שמואל]] תרל"א ח"א מאמרים מאמר כמראה הקשת [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharash/tsh/631a/1/47/344&search=%D7%A1%D7%A4%D7%A8+%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C עמ' שדמ].}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{תנ"ך}} | {{תנ"ך}} | ||
[[קטגוריה:תנ"ך]] | [[קטגוריה:תנ"ך]] |
גרסה מ־01:58, 18 במאי 2011
ספר שמואל הוא הספר השלישי שבתנ"ך, ומתאר את ימי עם ישראל מימי שפוט השופטים, הכתרתו והדחתו של שאול המלך על ידי שמואל הנביא בציווי ה', והכתרתו של דוד המלך על ידי נבואת שמואל - למלך על ישראל עולמית לו ולבניו עד עולם, עד מלך המשיח שעתיד מדי יום לבוא ולגאול את עם ישראל.
הספר גם מתאר את אהבתם ההדדית המופלאה של דוד המלך ויהונתן - בנו של שאול המלך, אהבה שמוזכרת במסכת אבות כ"אהבה שאינה תלויה בדבר", (שהרי לא היתה סיבה פוליטית או רווחית לאהבה שביניהם, אלא ההפך: מלכותו של דוד המלך היתה בסתירה גמורה למלכותו ועתידו של יהונתן בן שאול המלך, כממשיך מלכותו של אביו). יהונתן ודוד אף כרתו ברית ביניהם, והחל מאז השתנה שמו של "יונתן" ל"יהונתן", בדומה לה"א שנתווספה לאברהם אבינו על ידי ברית המילה[1]. במאמרי אדמו"ר מהר"ש מבואר בהרחבה עניין זה[2].
הערות שוליים
- ↑ תקומת הדשן סימן ל"ג
- ↑ תורת שמואל תרל"א ח"א מאמרים מאמר כמראה הקשת עמ' שדמ.