שמואל הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות ח"א פרשת בשלח  וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}
דרך עבודתו של שמואל היה קיום ה[[מצוות]] בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'.{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]] [[תורת חיים]] שמות ח"א פרשת בשלח  וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{תנך}}
[[קטגוריה:נביאים]]
[[קטגוריה:נביאים]]

גרסה מ־21:29, 17 במאי 2011

ציונו של שמואל הנביא

שמואל הנביא נולד לאביו אלישע ואמו חנה, הידועה בעקבות תפילותיה שבזכותן נולד בנה שמואל, ובהקדם נבואה מעלי הכהן הגדול. אודותיו ונבואותיו מובא בספר שמואל.

נחשב לאחד מהנביאים בשורה הראשונה, עד שהשוו אותו בגמרא למשה ואהרן, כאמור בספר התהילים משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו. הןא היה בדרגה הגבוהה ביותר בנשמות הנביאים, יחד עם משה ואהרן, שנגלה עליהם מבחי' פנימי' דשם הויה[1]

שמואל הנביא תיקן מעט הפגם דנצח ושלימותו יתוקן בביאת משיח, שזהו טעם אריכות הגלות דעכשיו. האופן שהוא תיקן את הנצח דקדושה, הוא בבזבוז כל האוצרות[2]

דרך עבודתו של שמואל היה קיום המצוות בשפלות בלא שום טעם רק מפני הרצון לקיים מצוות השם, ועל ידי זה זוכים גם להבין כל הסודות וכו'.[3]

הערות שוליים

  1. אדמו"ר האמצעי, תורת חיים.
  2. אדמו"ר האמצעי תורת חיים שמות פרשת בשלח צדקת פרזונו בישראל רכח, א.
  3. אדמו"ר האמצעי תורת חיים שמות ח"א פרשת בשלח וירא ישראל את היד הגדולה קנז, א.