ירמיהו הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
ירמיה היה מעורר את האמונה בה' על ידי ההתבוננות בצבא השמים, הכוכבים המסודרים בסדר מסוים שניכר כי יש בורא שבכראם, ואמר: "עושה השמים"{{הערת שוליים|[[אדמו"ר הצמח צדק]] [[ספר החקירה]] דרך אמונה חקירה ל' רס"ג כ"א פרקים > יד, א.}}. | ירמיה היה מעורר את האמונה בה' על ידי ההתבוננות בצבא השמים, הכוכבים המסודרים בסדר מסוים שניכר כי יש בורא שבכראם, ואמר: "עושה השמים"{{הערת שוליים|[[אדמו"ר הצמח צדק]] [[ספר החקירה]] דרך אמונה חקירה ל' רס"ג כ"א פרקים > יד, א.}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:נביאים]] | [[קטגוריה:נביאים]] |
גרסה מ־21:30, 17 במאי 2011
ירמיה הנביא היה מגדולי הנביאים, וידוע במיוחד עקב מגילת איכה בה התנבא על החורבן נבואותיו האחרות מרוכזות בספר ירמיה שבנ"ך.
הבעל שם טוב[1] פירש את הפסוק "סור מרע ועשה טוב", שבניגוד לירמיה הנביא נענש מה שהושלך לבור וכיוצא לפי שלא התפלל על ישראל כששמע הנבואה לרעה על ישראל, אך ישעיה הוא לשון ישועה, שכן הוא התפלל על ישראל.
ירמיה היה מעורר את האמונה בה' על ידי ההתבוננות בצבא השמים, הכוכבים המסודרים בסדר מסוים שניכר כי יש בורא שבכראם, ואמר: "עושה השמים"[2].
הערות שוליים
- ↑ הבעל שם טוב, כתר שם טוב חלק ראשון מא.
- ↑ אדמו"ר הצמח צדק ספר החקירה דרך אמונה חקירה ל' רס"ג כ"א פרקים > יד, א.