אין עצם מסתיר על עצמו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 18: שורה 18:
* התאחדות שני הקווים מצד '''שורשם בעצמות''' - מכיוון שבעצמות כלולים שני הכוחות, שההעדר ההגבלה של העצם מחייב שיהיו לו ב' הכוחות "שכשם שישנו כח בגבול כך ישנו בבלתי בעל גבול"{{מקור|עבודת הקודש..}}. ממילא כשהם כלולים בו עניינם ומהותם של שני הכוחות הוא לא הציור שלהם המבדיל אותם זה מזה, אלא נרגש בהם מהותם שהם כוחות העצמות, לכן אינם מנגדים זה לזה. משום שמהות שניהם אחד - כוחות של העצמות, שנרגש בכח הגילוי שמהותו הוא כח העצם, וכך נרגש גם בכח ההעלם שהוא כח העצמות.  
* התאחדות שני הקווים מצד '''שורשם בעצמות''' - מכיוון שבעצמות כלולים שני הכוחות, שההעדר ההגבלה של העצם מחייב שיהיו לו ב' הכוחות "שכשם שישנו כח בגבול כך ישנו בבלתי בעל גבול"{{מקור|עבודת הקודש..}}. ממילא כשהם כלולים בו עניינם ומהותם של שני הכוחות הוא לא הציור שלהם המבדיל אותם זה מזה, אלא נרגש בהם מהותם שהם כוחות העצמות, לכן אינם מנגדים זה לזה. משום שמהות שניהם אחד - כוחות של העצמות, שנרגש בכח הגילוי שמהותו הוא כח העצם, וכך נרגש גם בכח ההעלם שהוא כח העצמות.  
* התאחדות שני הקוים מצד '''מטרת הצמצום''' - מכיוון שהצמצום הוא חלק מתהליך הגילוי לכן אינו מעלים על הגילוי ובו ומצד המתגלה הוא נמצא בו בגילוי גם כשמתעלם מהמקבל. (כמדומה שכן הוא מהלך הדברים בוידעת מוסקווה, וכן הוא המשמעות במאמר להבין בלקו"ת אות ה אף כי שלא במפורש ממש)
* התאחדות שני הקוים מצד '''מטרת הצמצום''' - מכיוון שהצמצום הוא חלק מתהליך הגילוי לכן אינו מעלים על הגילוי ובו ומצד המתגלה הוא נמצא בו בגילוי גם כשמתעלם מהמקבל. (כמדומה שכן הוא מהלך הדברים בוידעת מוסקווה, וכן הוא המשמעות במאמר להבין בלקו"ת אות ה אף כי שלא במפורש ממש)
ביאור הא' אינו שלם שהרי למרות שמצד העצם מהות שניהם אחד כשבאים בגילוי ומתגלה ציורם (והוא העיקר) הרי הם סותרים ומנגדים זה לזה בתכלית שזה גילוי וזה העלם. ומבואר בחסידות{{מקור|וידעת מסקווה}} שב' הביאורים עניינם אחד שהיות ושני הקווים שרשם הוא אחד לכן בהתגלותם הם גם אחד שמטרת ותוכן ההעלם הוא גילוי, ולכן לגבי המשפיע אינו כלל העלם ואף לגבי המקבלים סוף סוף הוא גילוי.


==משלים==
==משלים==