שיחה:אור אין סוף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(תגובה)
שורה 19: שורה 19:


::::לגופו של ענין, סבורני ששיע צודק, ופירוש הדברים הוא שלא זקוקים לפעולה לצורך הפצת האור, אף כי ברור שכדי לייצר אור צריכים לפעולה. (מפאת כבודכם ורחמי על זמנכם - קיצרתי...). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 20:33, 26 באפריל 2015 (UTC)
::::לגופו של ענין, סבורני ששיע צודק, ופירוש הדברים הוא שלא זקוקים לפעולה לצורך הפצת האור, אף כי ברור שכדי לייצר אור צריכים לפעולה. (מפאת כבודכם ורחמי על זמנכם - קיצרתי...). --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 20:33, 26 באפריל 2015 (UTC)
:::: בנוגע לתירוץ שכתבת ובשמו של שיע גם אנכי כתבתי כן רק שהרחבתי שזה שיש 'מקור' בשמש לאור זה פשוט רק שתוכן הביאור בחסידות הוא שהשפעת האור הוא לא בדרך התלבשות והתעסקות (כמבואר כל זה במאמר דיבור המתחיל גדול יהיה תשכ"ב (מלוקט ד))
:::: ובנוגע למה שטענת בדברי ראייתך אינה צודקת לפי שיש לחלק בין 'משל' לבין ביאור שתורת החסידות נותנת למציאות מסויימת וממילא בנודע לזה שיש שינוי בדופק בשבת הרי שא"א לומר שזה רק ברוחניות כשכתוב במפורש שזה בגשמיות. (עיינתי שוב בדבריך וראיתי שהתכוונת לעניין אחר אבל גם שם אותו העניין שביארו תופעה גשמית). משא"כ דברי נסבו אודות המשלים וכפי המשל שהבאתי מציור שפשוט שעיקר הציור הוא תוכנו ולא הקווים והשרטוטים על אף שאדם שהתעסקותו בזה יראה בציור רק את זה וכנ"ל בארוכה.
כך גם המשלים הם מתוכן המציאות בעולם ולא מ'חומר' המציאות. (וכמדומה לי שהבנת בדברי שדברי החסידות אינם מדוייקים אבל באמת זו היא ההסתכלות האמיתית על העולם וכמשל הציור הנ"ל שההסתכלות האמיתי על הציור הוא התוכן ולא ממה הוא מורכב כך גם ההסתכלות האמיתית על העולם הוא על הנפש שלו אל הרעיון שבו ולא ממה ומאיזה חומר הוא מורכב - ולזה מתייחסת תורת החסידות בהביאה משל).
:::: ובנוגע לבורותי בענייני פיזיקה בפשטות אתה צודק אבל כאן אינך צודק לפי שפשוט שכל דבר הנראה בעיניים גשמיים הוא "גשמי"!!! וגשמי הוא חומר וא"כ מוכרח שהאור הוא חומר (אלא שהוא חומר הכי דק וכעין חומר האש שאינו נמדד במקום ועוד כמה פרטים ופשוט שהוא חומר) ותופס מקום והראיה שאפשר למדוד אותו בכלים גשמיים חומריים וממילא תופס מקום ומוכרח שתופס מקום גם בשמש עצמו.(ואיני מתנצל כלל על האריכות לפי ש"הם חיינו ואורך ימינו.....") האם אתה עדיין חושב שאיני צודק אנא נמק.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:25, 26 באפריל 2015 (UTC)