שיחה:ניגון בני היכלא: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
נערך ע"י מענדי פ. - אבקש מהאחראים לרשום זאת על שמי. {{שכח|מענדי פ.}} | נערך ע"י מענדי פ. - אבקש מהאחראים לרשום זאת על שמי. {{שכח|מענדי פ.}} | ||
== מחבר הניגון == | == מחבר מילות הניגון== | ||
הניגון הוא של האריז"ל? לכאו' מהאקרוסטיכון (לא להתפעל, הכוונה לר"ת שבראש מילות הבתים) עולה שהוא של '''בני''' יצחק לוריא, ולא שלו עצמו, וכן שמעתי מאאמו"ר שי', מקורות בבקשה!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 02:13, 27 באפריל 2010 (UTC) | הניגון הוא של האריז"ל? לכאו' מהאקרוסטיכון (לא להתפעל, הכוונה לר"ת שבראש מילות הבתים) עולה שהוא של '''בני''' יצחק לוריא, ולא שלו עצמו, וכן שמעתי מאאמו"ר שי', מקורות בבקשה!--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 02:13, 27 באפריל 2010 (UTC) | ||
==מחבר הניגון== | |||
:הניגון מיוחס לאדמו"ז או לר' הלל מפאריטש? --[[משתמש:שיע.ק|שיע.ק]] 21:03, 12 ביולי 2010 (UTC) | |||
::הסרתי את הציון לר"ה לפי דעתי זה סתם טעות בלי מקור. וגם כמו שציינתי בפנים, שקצת רחוק להגיד שניגון של ר' הלל נכנס לחצרות אחרות אף שהכל יכול להיות. הנה הנוסח שכתבתי, שאף שלא ציינתי מ"מ מובא בכמה מקורות. ועוד חזון למועד נציין מ"מ לזה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 15:34, כ' בסיוון, ה'תשפ"א 15:34, 31 במאי 2021 (UTC) | |||
הניגון | ==מקור הניגון== | ||
;העברה מדף הערך [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A0%D7%99%D7%92%D7%95%D7%9F_%D7%91%D7%A0%D7%99_%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%9C%D7%90&diff=287307&oldid=287294 תרומת אנונימי] שנדרש ניסוח אנציקלופדי, והוספת מקור ברור קודם הכנסתה לערך. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בשבט ה'תשע"ז 23:13, 15 בפברואר 2017 (UTC) | |||
המשפיע הרב גרינדלאס מספר (נדפס בספרו): שר׳ מיכל זלאטשובער נ״ע, הי׳ מהתלמידים הגדולים אצל הבעש״ט, ומאוחר יותר הפך ל"תלמיד-חבר" אצל הרב המגיד נ״ע. ברם, בהנהגתו כלפי הרב המגיד הי׳ נוהג כחסיד מן המנין. בשבת, הי׳ אוכל את שתי הסעודות אצל הרב המגיד, ביחד עם שאר התלמידים, ואילו בסעודה השלישית הי׳ יושב לבדו. | |||
פעם אחת, שלח המגיד את תלמידו – כ״ק אדמו״ר הזקן נ״ע – שילך לסעוד סעודה שלישית עם ר׳ מיכל, וישמע ממנו דברי תורה. באותה הזדמנות, קיבל ממנו אדמו"ר הזקן כמה וכמה עניינים ותורות בשם הבעש״ט. בין הדברים שלמד אצלו הי׳ הניגון ״בני היכלא״ אותו הי׳ מנגן ר׳ מיכל בשעת הסעודה, ניגון ששמע אצל כ״ק הבעש״ט נ״ע, והי׳ נקרא בפיו ״דער בעש״ט׳ס בני היכלא״; מאוחר יותר, כ״ק אדמו״ר הזקן נ״ע לימד את הניגון לחסידים שלו, ומאז התייחס אליו ניגון זה, ונכלל בין עשרת ה׳ניגונים המכוונים׳ של כ״ק אדמו״ר הזקן נ״ע. | |||
;סוף העברה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בשבט ה'תשע"ז 23:13, 15 בפברואר 2017 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־17:34, 31 במאי 2021
19:24, 13 יולי 2007 209.2.60.98, נערך ע"י מענדי פ. - אבקש מהאחראים לרשום זאת על שמי. -- נכתב ע"י מענדי פ. ששכח לחתום את שמו.
מחבר מילות הניגון[עריכת קוד מקור]
הניגון הוא של האריז"ל? לכאו' מהאקרוסטיכון (לא להתפעל, הכוונה לר"ת שבראש מילות הבתים) עולה שהוא של בני יצחק לוריא, ולא שלו עצמו, וכן שמעתי מאאמו"ר שי', מקורות בבקשה!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 02:13, 27 באפריל 2010 (UTC)
מחבר הניגון[עריכת קוד מקור]
- הניגון מיוחס לאדמו"ז או לר' הלל מפאריטש? --שיע.ק 21:03, 12 ביולי 2010 (UTC)
מקור הניגון[עריכת קוד מקור]
- העברה מדף הערך תרומת אנונימי שנדרש ניסוח אנציקלופדי, והוספת מקור ברור קודם הכנסתה לערך. --שיע • שיחה י"ט בשבט ה'תשע"ז 23
- 13, 15 בפברואר 2017 (UTC)
המשפיע הרב גרינדלאס מספר (נדפס בספרו): שר׳ מיכל זלאטשובער נ״ע, הי׳ מהתלמידים הגדולים אצל הבעש״ט, ומאוחר יותר הפך ל"תלמיד-חבר" אצל הרב המגיד נ״ע. ברם, בהנהגתו כלפי הרב המגיד הי׳ נוהג כחסיד מן המנין. בשבת, הי׳ אוכל את שתי הסעודות אצל הרב המגיד, ביחד עם שאר התלמידים, ואילו בסעודה השלישית הי׳ יושב לבדו.
פעם אחת, שלח המגיד את תלמידו – כ״ק אדמו״ר הזקן נ״ע – שילך לסעוד סעודה שלישית עם ר׳ מיכל, וישמע ממנו דברי תורה. באותה הזדמנות, קיבל ממנו אדמו"ר הזקן כמה וכמה עניינים ותורות בשם הבעש״ט. בין הדברים שלמד אצלו הי׳ הניגון ״בני היכלא״ אותו הי׳ מנגן ר׳ מיכל בשעת הסעודה, ניגון ששמע אצל כ״ק הבעש״ט נ״ע, והי׳ נקרא בפיו ״דער בעש״ט׳ס בני היכלא״; מאוחר יותר, כ״ק אדמו״ר הזקן נ״ע לימד את הניגון לחסידים שלו, ומאז התייחס אליו ניגון זה, ונכלל בין עשרת ה׳ניגונים המכוונים׳ של כ״ק אדמו״ר הזקן נ״ע.