משתמש:שלום: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(121 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
<table cellpadding="4" cellspacing="4" style="background-color:#FA6EAF; -moz-border-radius:8px" >
[[קובץ:שלום עליכם.jpg|ממוזער|[[שלום עליכם]] - זה [[משתמש:שלום עליכם|שם המשתמש החדש שלי]]]]
<tr>
משתמש:שלום הוא [[מפעיל מערכת]], ומזקני העורכים מזה שבע שנים ברציפות ([[תש"ע]] - [[תשע"ז]]) במיזם האנציקלופדיה החבד"י היחידי והגדול ברשת [[חב"דפדיה]]. מוכן לעזור לכל אחד בזמני הפנוי.
<td style="background-color:#7A6EA5">
<table cellspacing=0 style="background-color:#3A4EA5">
<tr>
<td valign="top" bgcolor="#AFC460" style="border-color:#aaaaaa;  -moz-border-radius:10px 10px 0px 0px; border-width:0px; border-style:solid">
:'''"וכל מי שאינו '''מחכה לביאתו'''... בכל התורה הוא כופר ובמשה רבינו.."'''
</td>
<td width=80%></td>
</tr>
<tr>
<td colspan=2 valign="top" bgcolor="#E0E8FF" style=" border-color:#aaaaaa;  -moz-border-radius:10px 0px 10px 10px; border-width:1px; border-style:solid">
:<small>[[הרמב"ם]] פי"א מהל' מלכים</small>


:למי שעדיין לא יודע יש דרך '''ליהנות מהחיים'''. זה מתחיל [[עולם הזה|כאן]] וממשיך [[עולם הבא|שם]].
בשנים האחרונות, עקב סיבה טכנית, שאי אפשר לפרסם עקב סיבות בטחוניות בעלות סיווג גבוה במיוחד, החלפתי את שמי ל[[משתמש:שלום עליכם]].  


בחידושי אחד מגדולי הראשונים '''רבינו אברהם מן ההר''' בחידושי נדרים מח. כתוב: '''הריני עליך חרם המודר אסור כו', ואסורים בדבר של אותה העיר כגון כו' והספרים.''' ואיכא מאן דמקשה והיאך נאסרים לקרות בספרים, והלא [[מצווה]] היא, ומצוות לאו ליהנות ניתנו.  
שמי הוחלף, אך לא תכונותי; ותחביבי הם לעסוק בערכים העוסקים ב[[תורת החסידות]] וב[[תורת הנגלה]]. את העיסוק בשאר הערכים, אני רואה (עם כל הכבוד הראוי) כטפל (אך לא מיותר).  


ולאו קושיא היא, דלא שייך טעמא דמצוות לאו ליהנות ניתנו אלא במצווה שהיא תלויה ב[[מעשה]], שכשאדם עושה אותה '''אינו מתכוין לדבר הנאה, שאינו עושה אותה להנאת גופו''' אלא לעשות מה שנצטווה מאת השם, אבל [[תורה|מצוות לימוד]] שהוא ענין ציור הלב וידיעת האמת, '''עיקר הציוי הוא כדי לצייר האמת ולהתענג וליהנות במדע לשמח לבבו ושכלו,''' כדכתיב פקודי ה' ישרים משמחי לב, ומשום הכי אבל אסור לקרות בתורה ובנביאים ובכתובים, מפני שהם משמחים לבו על כרחו, הלכך לא שייך למימר במצוות לימוד דלא ניתן ליהנות, '''שעיקר מצוותו היא ההנאה והתענוג במה שמשיג ומבין בלימודו''', הלכך כשהדירו זה את זה או הדיר זה את זה אסור לקרות בספר האוסר, שהרי על כרחו מגעת לו הנאה מממונו.)
לשימוש מפעילי מערכת: [[מיוחד:החלפת_טקסט]]


וכן פסק [[הרמב"ם]] ב[[ספר המצוות]]: המצווה השלישית היא שנצטוינו על [[אהבה|אהבתו יתעלה]], והוא שנתבונן ונסתכל במצוותיו ופעולותיו, כדי '''שנשיגהו ונתענג בהשגתו תכלית התענוג,''' וזוהי האהבה המצווה עלינו. ולשון ספרי לפי שנאמר ואהבת את ה' אלקיך, יודע אני, איני יודע כיצד אוהב את המקום, תלמוד לומר והיו הדברים האלה אשר אנכי מצווך היום על לבבך, שמתוך כך אתה מכיר ויודע את מי שאמר והיה העולם. הנה ביארנו לך '''שבהשכלות תבא לידי השגה וימצא לך התענוג ותבא האהבה בהכרח'''.


*ביאור יפה, מה השייכות של [[ברכות קריאת שמע]] ל[[קריאת שמע]] עצמה. הרמב"ן מסביר שברכת המצוות של קריאת שמע היא ברכת אהבת עולם, וברכת יוצר אור היא ברכה צדדית של [[הודאה]] שקבעוה לפני קריאת שמע.


אבל לעניות דעתי נראה לומר הביאור בזה, דהנה החפצא של קריאת שמע היא מצוות אהבת השם. ומכיןו שמצוות אהבת השם היא לא מצווה ככל המצוות שהציווי הוא על אהבת השם עצמה, שהרי איך עושים זאת? לכן הציווי הוא על המעשים שמביאים לידי אהבת השם שהם: א. התבוננות בגדלות השם. ב. לימוד התורה בעיון. וגם הברכה של קריאת שמע מברכים על המעשה שאנו מחויבים לעשות כדי לבוא לידי אהבת השם, ולכן אנו מברכים א. יוצר אור על המאורות ועל הארץ ומלואה שהם מספרים כבוד קל, וב. על התורה הקדושה שהיא מספרת לנו את חכמתו הגדולה של השי"ת ומביאה לנו לאהוב אותו.


:::::::'''[[אידישעפדיה|בא להתוועד]].''' ו[http://hebrewbooks.org/ ליהנות מהחיים]
<blockquote style="border: 1px solid blue; padding: 0.5em;">


</td>
</tr>
</table>
</td>
<td rowspan="2" valign="top">
{|class="toc" border="1" cellpadding="2" cellspacing="0" width="250px" style="float:left; margin-right:0em; margin-top:2em; margin-bottom:5%; background:#dddddd; border-collapse:collapse;"
|- dir="rtl"
|
<div align=right dir=rtl>
- [[שיחת משתמש:שלום|דף השיחה שלי]] <br>


</div>
{{תיבות משתמש|{{משתמש - אוהב חסידות}}
{{משתמש - מפעיל מערכת}}
{{משתמש - מצפה לגאולה}}
{{משתמש - דובר אידיש}}{{תבנית:משתמש - נגד ציונות}}
}}


<div align=center dir=rtl>
חשבון בוט: [[משתמש:שלום בוט]]
 
{{אין תמונה|}}
<font-size>'''ערך מומלץ: "[[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגוני חב"ד]]"'''</font-size>
</div>
 
|}
[[תמונה:אבא מחייך.jpg|280px|הרבי|חיוך מתוק של אבא אוהב. כל הזכויות שמורות למשתמש יואל. [[אדמו"ר שליט"א]].]]
 
 
</td>
 
</tr>
</table>
 
----
 
===נקודות ציון אישיות===
{{כתב קטן|
*שינוי מדיניות חב"דפדיה, והענקת הרשאות לכל משתמש רציני.
}}</blockquote>
'''[[משתמש:שלום/ארגז חול|ארגז חול]]'''
 
'''[[משתמש:שלום/ארגז חול ב'|ארגז חול ב']]'''
 
'''[[משתמש:שלום/ארגז חול ג'|פורטל:תורה]]'''
 
'''[[משתמש:שלום/ארגז חול ד'|ארגז חול ד']]'''
 
'''[[משתמש:שלום/ארגז חול ה'|ארגז חול ה']]'''
 
'''[[משתמש:שלום/החברים שלי|החברים שלי]]'''
 
'''[[משתמש:שלום/הודעות|הודעות]]'''
 
== מאמרים שלי שהתפרסמו באתר חב"ד בישראל ==
מאמרים אלו שלי, התפרסמו באתר [[חב"ד בישראל]], ככתבן וכלשונן:
 
*[http://chabad.co.il/?template=article&topic=119&article=606 קודש הקדשים]
*[http://chabad.co.il/?template=article&topic=119&article=566 האולם]
*[http://chabad.co.il/?template=article&topic=119&article=609 שערי ניקנור]
== מיזמי חב"פדיה ==
 
האנציקלופדיה ה[[חב"ד]]ית החופשית, הגדולה והיחידה ברשת - חב"דפדיה, נטלה על עצמה, לרכז את כל הידע החב"די ולעורכו בשפה [[פשוט]]ה ומובנת לכל [[נפש]]. בעקבות כך נוצר לפעמים מצב בו נזקקים לריכוז הכוחות הפועלים וניתובם לאפיק מרכזי, למען הפק תועלת ספציפית שנדרשת. זהו '''מיזם'''.
 
==מיזמים פעילים==
#[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/היום יום|'''מיזם היום יום''']] - הכנסת ספר [[היום יום]] כולל פענוח ראשי התיבות, הוספת מקורות ותרגום ה[[אידיש]], למען הצגתו ב[[עמוד הראשי]].
#'''[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ספר התניא]]''' - הכנסת [[ספר התניא]], כולל מבוא, סיכום, צילום ספר התניא ורשימת הנושאים המתבארים בכל פרק.
#[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ביאורי הרבי על הש"ס|'''מיזם חידושי הרבי על הש"ס''']] - ליקוט ואיסוף כל ביאורי וחידושי [[הרבי]] על ה[[ש"ס]].
#[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/הרבי וגדולי ישראל|'''מיזם הרבי וגדולי ישראל''']] - ריכוז ותיעוד פגישתם של גדולי ישראל אצל הרבי, בצורה אנציקלופדית מתומצתת.
#[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ליובאוויטש וחייליה|'''מיזם ליובאוויטש וחייליה''']] - ריכוז ותיעוד כל התמימים שלמדו בישיבת [[תומכי תמימים]] מאז הווסדה על ידי [[אדמו"ר הרש"ב]], בשנת [[תרנ"ז]].
#[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/תולדות חסידות חב"ד|'''מיזם תולדות חב"ד''']] - סקירה על השתלשלותה של חסידות חב"ד, מהקמתה ועד ימינו.
 
===מיזמים קהילתיים===
#[[חב"דפדיה:א חסידישע פאבריינגען|'''מיזם א חסידישע פאבריינגען''']] - [[התוועדות]]-[[חסיד]]ית וירטואלית פתוחה למעוניינים.
 
== תוכניות ==
{{כתב קטן|
בכוונתי להקים בצמוד ל[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ביאורי הרבי על הש"ס|מיזם חידושי הרבי על הש"ס]] מקום שבו יוכל כל אחד [[עיון|להעיר הערות]] ב[[תורה|תורה הקדושה]], בפרט על חידושי הרבי, וכל אחד יוכל להשיב שם. כדגומא לכך, יש לראות את המיזם החסידי [[אידישעפדיה]] שהוא מקום לפארבריינגען 24 שעות ביממה, כך יהיה מקום זה של [[תורה]] 24 שעות ביממה. (אני אישית אשתדל מאוד שכל אחד יקבל תשובה ברורה בל"נ תוך 48 שעות לכל היותר.)
 
מיזם זה, שהוא גם הראשון מסוגו באתרי האינטרנט השונים, עלול למשוך למקום אוהבי תורה וחסידות, ועל ידי זה גם נבוא לידי הפצת המעיינות כאשר לומדי התורה יתוודעו גם לחלק [[חסידות|החסידי]] של [[חב"דפדיה|האתר]], ותתקים בנו הבטחת [[מלך המשיח]] ל[[בעל שם טוב]]: [[ניגון אימתי קאתי מר|אימתי קאתי מר - לכשיפוצו...]]}}

גרסה אחרונה מ־18:13, 15 בנובמבר 2020

שלום עליכם - זה שם המשתמש החדש שלי

משתמש:שלום הוא מפעיל מערכת, ומזקני העורכים מזה שבע שנים ברציפות (תש"ע - תשע"ז) במיזם האנציקלופדיה החבד"י היחידי והגדול ברשת חב"דפדיה. מוכן לעזור לכל אחד בזמני הפנוי.

בשנים האחרונות, עקב סיבה טכנית, שאי אפשר לפרסם עקב סיבות בטחוניות בעלות סיווג גבוה במיוחד, החלפתי את שמי למשתמש:שלום עליכם.

שמי הוחלף, אך לא תכונותי; ותחביבי הם לעסוק בערכים העוסקים בתורת החסידות ובתורת הנגלה. את העיסוק בשאר הערכים, אני רואה (עם כל הכבוד הראוי) כטפל (אך לא מיותר).

לשימוש מפעילי מערכת: מיוחד:החלפת_טקסט




תיבות משתמש
משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת החסידות
משתמש זה הינו מפעיל מערכת בחב"דפדיה
משתמש זה מייחל לבניין בית המקדש וגאולת עם ישראל
דער באַניצער פאַרשטייט דעם רבי'נס שפראַך
משתמש זה מתנגד לרעיון הציוני על כל מונחיו, זרמיו ושיטותיו, ולכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות.


חשבון בוט: משתמש:שלום בוט