קונטרס ברוך שעשה ניסים תרס"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 7: שורה 7:
== על המאמר ==
== על המאמר ==


נאמר בשנת תרס"ד, והוא ביאור על המשמעות הפנימית של נושא הניסים והוא מבאר באריכות את ההבדל בין גילוי האלוקות בניסים שמעל לטבע לבין ניסים המלובשים בטבע.
המאמר נאמר בשנת תרס"ד ע"י [[אדמו"ר הרש"ב]], ובו ביאור על המשמעות הפנימית של נושא הניסים. במאמר מבאר באריכות את ההבדל בין גילוי האלוקות בניסים שמעל לטבע לבין ניסים המלובשים בטבע.


אי אפשר היה שלא למצוא בחלוקת המאמר גם את הקשר האקטואלי לאור הניסים והנפלאות של '[[שנת ניסים]]' ו'[[שנת אראנו נפלאות]]' בעולם כולו ובמיוחד בארץ ישראל. המילים האחרונות של המאמר הן – "וזהו שעשה ניסים לאבותינו והבקשה הוא שיהי' גם בזמן הזה כו'".
כאשר חילק הרבי שליט"א את הקובץ, אי אפשר היה שלא למצוא את הקשר האקטואלי לאור הניסים והנפלאות של '[[שנת ניסים]]' ו'[[שנת אראנו נפלאות]]' בעולם כולו ובמיוחד בארץ ישראל. המילים האחרונות של המאמר הן – "וזהו שעשה ניסים לאבותינו והבקשה הוא שיהי' גם בזמן הזה כו'".


הפתח דבר נושא את התאריך "ר"ח שבט". בשנת [[תשנ"ד]] נדפס המאמר בהוצאה החדשה של [[ספר המאמרים תרס"ד]].
הפתח דבר נושא את התאריך "ר"ח שבט". בשנת [[תשנ"ד]] נדפס המאמר בהוצאה החדשה של [[ספר המאמרים תרס"ד]].
שורה 36: שורה 36:
* [https://chabadpedia.co.il/images/3/35/ברוך_שעשה_נסים_-_תרס%22ד_(חולק_ע%22י_כ%22ק_אדמו%22ר_מלך_המשיח_שליט%22א).pdf המאמר לצפיה והורדה] {{PDF}}
* [https://chabadpedia.co.il/images/3/35/ברוך_שעשה_נסים_-_תרס%22ד_(חולק_ע%22י_כ%22ק_אדמו%22ר_מלך_המשיח_שליט%22א).pdf המאמר לצפיה והורדה] {{PDF}}


{{במחיצת הרבי}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:חלוקות מיד הרבי|ב]]
[[קטגוריה:חלוקות מיד הרבי|ב]]

גרסה אחרונה מ־00:41, 10 באוגוסט 2024

קונטרס "ברוך שעשה ניסים – תרס"ד", כולל בתוכו את מאמר אדמו"ר הרש"ב דיבור המתחיל "ברוך שעשה ניסים[1]", שנאמר בליל ג', אור לכ' כסלו תרס"ד, בסעודת תו"ת, ונרשם ע"י אדמו"ר הריי"צ בגוכתי"ק.

הקונטרס
כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בחלוקת הקונטרס

הקונטרס חולק על ידי הרבי מלך המשיח שליט"א ביום הבהיר י' שבט תנש"א, בצירוף שתי דולרים לצדקה.

על המאמרעריכה

המאמר נאמר בשנת תרס"ד ע"י אדמו"ר הרש"ב, ובו ביאור על המשמעות הפנימית של נושא הניסים. במאמר מבאר באריכות את ההבדל בין גילוי האלוקות בניסים שמעל לטבע לבין ניסים המלובשים בטבע.

כאשר חילק הרבי שליט"א את הקובץ, אי אפשר היה שלא למצוא את הקשר האקטואלי לאור הניסים והנפלאות של 'שנת ניסים' ו'שנת אראנו נפלאות' בעולם כולו ובמיוחד בארץ ישראל. המילים האחרונות של המאמר הן – "וזהו שעשה ניסים לאבותינו והבקשה הוא שיהי' גם בזמן הזה כו'".

הפתח דבר נושא את התאריך "ר"ח שבט". בשנת תשנ"ד נדפס המאמר בהוצאה החדשה של ספר המאמרים תרס"ד.

מבנה הקונטרסעריכה

המאמר הוא הנחת אדמו"ר הריי"צ, בחצאי עיגול מובאים ביאוריו[2].

בשולי הגליון, הוסיפו המו"ל הערות וציונים למאמר.

חלוקתו על ידי הרבי מלך המשיח שליט"אעריכה

אחרי תפילת ערבית של יו"ד שבט בה התפלל הרבי לפני העמוד, נכנס לחדרו למשך זמן קצר (כשתי דקות), ולאחר מכן יצא וחילק לכל אחד ואחד את הקונטרס, בצירוף שני שטרות של דולר לצדקה (בהתועדות בשבת י"א שבט אמר הרבי: "ולכן הצדקה שנתנו עם הקונטרס היתה שתי שטרות, באופן ד"כפליים לתושי'", משום שענין של צוותא וחיבור שייך רק בשני ענינים המתחברים[3]"). החלוקה התקיימה על יד המעלית – במקום בו מתקיימת חלוקת הדולרים בכל יום ראשון[4].

הרבי חילק את המאמר בתוך נרתיק פלסטיק נאה[5]. כריכת הקונטרס בצבע בהיר, ועליה נדפס התאריך "יו"ד שבט ה'תנש"א".

החלוקה החלה בשעה 6:55 והסתיימה ב-10:20, שעות רצופות עמד הרבי על רגליו הק' ונתן לכאו"א את המאמר ובו שטרות הצדקה. למרות הקור העז ששרר בחוץ באותן שעות, זרם הקהל ללא הרף, מכל רחבי העיר.

בש"ק פרשת בשלח, הזכיר הרבי שליט"א מלך המשיח את חלוקת הקונטרס, בהסבירו שהחלוקה תעורר את לימוד המאמר בפרט, והתורה בכלל, וכן תהווה זירוז הגאולה האמיתית והשלימה. כן אמר הרבי שכאו"א יכול לעיין במאמר ולמצוא את ההוראות למעשה שלו, ואין להאריך בפירוט הדברים כיון שמפורשים במאמר[6].

ראו גםעריכה

קישורים חיצונייםעריכה


הערות שוליים

  1. נוסח ועל הניסים דחנוכה ופורים.
  2. בהקדמת האותיות "א"ה" - אמר הכותב (אדמו"ר הריי"צ).
  3. דברי משיח תנש"א ח"ב ע' 231.
  4. לאחר שזמן רב, מחלוקת קונטרס החלצו בכ'-כ"א חשוון תשמ"ח - לא התקיימה במקום זה חלוקת קונטרסים.
  5. לקראת סוף החלוקה נגמרו הנרתיקים, וחילק ללא נרתיקים.
  6. דברי משיח תנש"א ח"ב ע' 230 ואילך.