תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים ד'-ו': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...")
 
אין תקציר עריכה
 
שורה 18: שורה 18:


}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
[[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה|חזרה לעץ]]
|-
|
|| [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/שער היחוד והאמונה פרקים א'-ו'|להסבר הקודם]] || [[שער היחוד והאמונה - פרק ד'|לפרק ד']]

גרסה אחרונה מ־00:14, 3 בדצמבר 2020

תירוץ הקושיות על שיטת הבעל שם טוב
שיטת הבעש"ט שהתבארה בפרקים הקודמים מעלה קושיות עצומות בעיקרי האמונה. בפרקים אלו יתרץ אדמו"ר הזקן את כולן.
  1. אם הנבראים בטלים במציאות - כיצד הם מרגישים את עצמם?
  2. אם אלוקות מתלבש בנבראים כדי לבוראם, לכאורה יש באלוקות ריבוי - וכיצד יתכן?
  3. אם ממילא הכל אלוקות - בשביל מה צריך תורה ומצוות?
  • פרק ה' - אם מטרת התורה לגלות אלוקות בעולם - מדוע חייבים הצדיקים (שאלוקות גלוייה אצלם) בתורה ומצוות?
  • פרק ו' - בסוף (פרק ד') הוסבר שבשורשן החסד והגבורה הן דבר אחד ממש. אבל הרי למטה הן הופכיות - האין זה ריבוי באלוקות?
חזרה לעץ להסבר הקודם לפרק ד'