גמל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}") |
||
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת) | |||
שורה 6: | שורה 6: | ||
הגמל מוזכר בתורה בפעם הראשונה בפרשת חיי שרה, בנוגע לגמליו של אברהם אבינו. מידתו של אברהם אבינו הייתה חסד, ושמו של הגמל מורה על [[גמילות חסדים]], ומלשון "גומל חסדים טובים"{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/39/96d&search=%D7%92%D7%9E%D7%9C ליקוטי תורה פרשת וזאת הברכה]}}. השקאת הגמלים של אברהם שהם בבחינת עשר ספירות של [[שם מ"ה]] על ידי [[רבקה]] מורה על בחינת נקבה תסובב גבר, שהמשפיע נהפך למקבל{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/569/6/82&search=%D7%92%D7%9E%D7%9C מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ט]}}. | הגמל מוזכר בתורה בפעם הראשונה בפרשת חיי שרה, בנוגע לגמליו של אברהם אבינו. מידתו של אברהם אבינו הייתה חסד, ושמו של הגמל מורה על [[גמילות חסדים]], ומלשון "גומל חסדים טובים"{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/39/96d&search=%D7%92%D7%9E%D7%9C ליקוטי תורה פרשת וזאת הברכה]}}. השקאת הגמלים של אברהם שהם בבחינת עשר ספירות של [[שם מ"ה]] על ידי [[רבקה]] מורה על בחינת נקבה תסובב גבר, שהמשפיע נהפך למקבל{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/569/6/82&search=%D7%92%D7%9E%D7%9C מאמרי אדמו"ר הזקן תקס"ט]}}. | ||
הגמל הוא חיה טמאה, משום שבעולם | הגמל הוא חיה טמאה, משום שבעולם העשייה נשתלשל ממידת החסד לבדה שהיא מ[[עולם התוהו]] חיות גשמית ורצון להשפיע תענוג גשמי לעצמו כמו תאוות האכילה וכדומה, ולכן הגמל הוא מרכבה ל[[קליפת נוגה]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/maamarei/1/2/9/61&search=%D7%92%D7%9E%D7%9C מאמרי הצמח צדק תרט"ו ע' סא]}}. | ||
{{הערות שוליים | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:בעלי חיים]] | [[קטגוריה:בעלי חיים]] |
גרסה אחרונה מ־22:18, 3 במרץ 2021
גמל הוא בעל חי המוזכר בתורה. שרשו ממידת החסד ושמו מורה על גמילות חסדים.
עניינו[עריכה | עריכת קוד מקור]
הגמל מוזכר בתורה בפעם הראשונה בפרשת חיי שרה, בנוגע לגמליו של אברהם אבינו. מידתו של אברהם אבינו הייתה חסד, ושמו של הגמל מורה על גמילות חסדים, ומלשון "גומל חסדים טובים"[1]. השקאת הגמלים של אברהם שהם בבחינת עשר ספירות של שם מ"ה על ידי רבקה מורה על בחינת נקבה תסובב גבר, שהמשפיע נהפך למקבל[2].
הגמל הוא חיה טמאה, משום שבעולם העשייה נשתלשל ממידת החסד לבדה שהיא מעולם התוהו חיות גשמית ורצון להשפיע תענוג גשמי לעצמו כמו תאוות האכילה וכדומה, ולכן הגמל הוא מרכבה לקליפת נוגה[3].