שיחה:יהושע פישל שניאורסון: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "http://www.old2.ih.chabad.info" ב־"http://old2.ih.chabad.info") |
|||
(25 גרסאות ביניים של 14 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
== פישל שניאורסון האיש וערכו == | |||
אוי, הפעם הגזמתם. ויקיחבדי"ם, א' מכם מסכים שבנו יגדל כמו פישל זה, אם התשובה חיובית, תשאירו את הערך על כנו [[משתמש:פיני|פיני]] 02:19, 31 מאי 2009 (EDT) | אוי, הפעם הגזמתם. ויקיחבדי"ם, א' מכם מסכים שבנו יגדל כמו פישל זה, אם התשובה חיובית, תשאירו את הערך על כנו [[משתמש:פיני|פיני]] 02:19, 31 מאי 2009 (EDT) | ||
שורה 9: | שורה 12: | ||
:::::"משנה אחרונה" היא שקובעת. בספרו "סיפורי התגלות חסידיים" הוא מסביר הפוך - שמי הוריד אותו מחב"ד (לא מהדת! הוא תמיד היה דתי) היה הגבאי הלא חב"די והציוני של סבו - האדמו"ר מרצ'יצ'ה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]] | :::::"משנה אחרונה" היא שקובעת. בספרו "סיפורי התגלות חסידיים" הוא מסביר הפוך - שמי הוריד אותו מחב"ד (לא מהדת! הוא תמיד היה דתי) היה הגבאי הלא חב"די והציוני של סבו - האדמו"ר מרצ'יצ'ה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]] | ||
:::::: עקשנות מוזרה להכניס את מחלל שם חב"ד לתוך חב"דפדיה [[משתמש:פיני|פיני]] 05:11, 1 יוני 2009 (EDT) | :::::: עקשנות מוזרה להכניס את מחלל שם חב"ד לתוך חב"דפדיה [[משתמש:פיני|פיני]] 05:11, 1 יוני 2009 (EDT) | ||
::::::: יש צדק בדברים של פיני, האם | ::::::: יש צדק בדברים של פיני, האם ל[[בארי גוראריה|בערי גורארי']] גם יתנו ערך רק בגלל שהוא משפחת בית הרב? לאידך, אכן הייתי נותן ערך לאדמו"רים מסטמר וכו' אלה שלא נלחמו ברבי. | ||
::::::::פישל לא נלחם ברבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]] | ::::::::פישל לא נלחם ברבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]] | ||
:::::::::וכאן זה מחזיר את כולם לשאלה הבסיסית שעדיין נותרה ללא מענה: מהי מטרת החב"דפדיה? כי אם המטרה היא לתת תשובה לכל שאלה אז צריך גם ערך על פישל שניאורסאהן וגם על בערי גוראריה. ואם המטרה היא פשוט לתת גישה קלה לחומר חסידי - אז אולי לא. ואפשר להמשיך כאן רבות אבל הדברים פשוטים וזועקים. | :::::::::וכאן זה מחזיר את כולם לשאלה הבסיסית שעדיין נותרה ללא מענה: מהי מטרת החב"דפדיה? כי אם המטרה היא לתת תשובה לכל שאלה אז צריך גם ערך על פישל שניאורסאהן וגם על [[בארי גוראריה|בערי גוראריה]]. ואם המטרה היא פשוט לתת גישה קלה לחומר חסידי - אז אולי לא. ואפשר להמשיך כאן רבות אבל הדברים פשוטים וזועקים. | ||
אגב, כמדומני (ותקנו אותי אם אני טועה) שהוא היה גם "ידיד" של הרבי הריי"צ שהיה מדבר איתו בענינים אישיים. | אגב, כמדומני (ותקנו אותי אם אני טועה) שהוא היה גם "ידיד" של הרבי הריי"צ שהיה מדבר איתו בענינים אישיים. | ||
שורה 44: | שורה 47: | ||
::::::לא יודע מה אתם רוצים. אם זה אנציקלופדיה צריך לעשות ערך על כולם כולל עליו וגם על בערי. לא מתאים לכם - אל תעשו אנציקלופדיה. מה שכן, ניתן לערוך את הערך בצורה שיהיה ברור מה הוא היה. לעצם הספר, לא יודע למה אתם רואים את זה בצורה כזאת, אני קראתי את הספר כמה פעמים והיה לי הרבה מה ללמוד מזה איך להסתכל על עולם הפוילישר והמתנגדים. למיטב הבנתי סיום הספר (כשהוא חוזר לליובאוויטש ולא מסתדר) אמור להראות שלמרות שלא מצא את עצמו בחב"ד - אם היה חוזר לדרך מסויימת בדת זה היה בודאי ליובאוויטש. | ::::::לא יודע מה אתם רוצים. אם זה אנציקלופדיה צריך לעשות ערך על כולם כולל עליו וגם על בערי. לא מתאים לכם - אל תעשו אנציקלופדיה. מה שכן, ניתן לערוך את הערך בצורה שיהיה ברור מה הוא היה. לעצם הספר, לא יודע למה אתם רואים את זה בצורה כזאת, אני קראתי את הספר כמה פעמים והיה לי הרבה מה ללמוד מזה איך להסתכל על עולם הפוילישר והמתנגדים. למיטב הבנתי סיום הספר (כשהוא חוזר לליובאוויטש ולא מסתדר) אמור להראות שלמרות שלא מצא את עצמו בחב"ד - אם היה חוזר לדרך מסויימת בדת זה היה בודאי ליובאוויטש. | ||
::::::::חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי | ::::::::חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי | ||
ועתה לגופם של דברים:יש לבחון שלושה נקודות,לפחות.א.האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד.ב. השמר תורה ומצוותי.ג.ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות,ביחס לאותו אדם. | ועתה לגופם של דברים: יש לבחון שלושה נקודות, לפחות. א. האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד. ב. השמר תורה ומצוותי'. ג. ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות, ביחס לאותו אדם. | ||
ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. הרח"א ביחואובסקי, למרות כל מיני דברים בעבר,דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד. | ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. [[חיים אליעזר ביכובסקי|הרח"א ביחואובסקי]], למרות כל מיני דברים בעבר, דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד. | ||
ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". [[משתמש:מורכבות|מורכבות]] | ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". [[משתמש:מורכבות|מורכבות]] | ||
:מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | :מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ||
אין שום דבר בספר חיים גרביצ'ער נגד חב"ד אולי קראת ולא הבנת. | |||
סתם הערה: לא מוסכם על כולם שהוא כ' בזה את סיפורו שלו... | |||
ניכר שכל אלה השופכים אש וגפרית על הספר חיים גרביצר מעולם לא קראו אותו. אין בספר ולו תלונה אחת על דרך חב"ד ורק שהנופל לא הצליח בדרך זו וחיפש דרך אחרת (לא ירד מהדת ולא נעליים). הצחיק אותי במיוחד מה שכתב כאן מישהו שהוא מתלונן על ההערצה העיוורת של חסידי חב"ד לרבם. פישל שניאורסון לא היה בוגד או משהו דומה, אלא הוא בדומה לשז"ר. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 02:55, 19 במאי 2017 (UTC) | |||
== בנוגע לפ"ש == | == בנוגע לפ"ש == | ||
שורה 59: | שורה 66: | ||
:::ואני גם ממליץ לעבור על התוארים הרבים שכותבים לו אדמו"ר הריי"צ והרבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | :::ואני גם ממליץ לעבור על התוארים הרבים שכותבים לו אדמו"ר הריי"צ והרבי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ||
::::ולעומת זאת - אני לא אומר שלא היו לו גם חסרונות ותקרים. עיין לדוגמא שמועות וסיפורים ח"א עמ' 145. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ::::ולעומת זאת - אני לא אומר שלא היו לו גם חסרונות ותקרים. עיין לדוגמא שמועות וסיפורים ח"א עמ' 145. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ||
:::::[http:// | :::::[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=23108 באמצע המאמר יש עוד משהו שלא לשבחו של פישל], כי ספציפית לסיפור הזה שמעתי כמה גרסאות-שמות-עדויות-פקפוקים וכו'. ואם יחקור ר"י מונדשיין הוא ימצא בסיפור זה כר נרחב. ובכל זאת...[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ||
::::::פ"ש לא פסול אצל [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/11/3715&search=%d7%a4%d7%99%d7%a9%d7%9c+%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%a1%d7%90%d7%94%d7%9f רשד"ב לוין] ואצל [http://chm-tanya.blogspot.com/2008/05/blog-post_11.html היכל הבעש"ט]. וגם ב"בית חיינו" פורסמו כמה מסיפוריו כסדרה תחת הכותרת "איש מפי איש" (נדפס בכרך ג'). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ::::::פ"ש לא פסול אצל [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/11/3715&search=%d7%a4%d7%99%d7%a9%d7%9c+%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%a1%d7%90%d7%94%d7%9f רשד"ב לוין] ואצל [http://chm-tanya.blogspot.com/2008/05/blog-post_11.html היכל הבעש"ט]. וגם ב"בית חיינו" פורסמו כמה מסיפוריו כסדרה תחת הכותרת "איש מפי איש" (נדפס בכרך ג'). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ||
:::::::"[[מגדל עז]]" עמ' קצ"ט. ראה גם "[[עבד מלך]]" פרק ט"ז בתחילתו. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | :::::::"[[מגדל עז]]" עמ' קצ"ט. ראה גם "[[עבד מלך]]" פרק ט"ז בתחילתו. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!] | ||
שורה 111: | שורה 118: | ||
== מקור התמונות == | == מקור התמונות == | ||
מי שהעלה את התמונות, בבקשה שיציין מהיכן הן הועלו, והאם יש אישור לפרסמן. שלא נפר זכויות יוצרים. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 21:14, 18 אוקטובר 2009 (IST) | מי שהעלה את התמונות, בבקשה שיציין מהיכן הן הועלו, והאם יש אישור לפרסמן. שלא נפר זכויות יוצרים. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 21:14, 18 אוקטובר 2009 (IST) | ||
:אחת צולמה על-ידי מתוך אחד מספרי המחבר והשניה הועלתה ע"י "שרגא" מתוך חב"ד אינפו. '''[[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]) | |||
== רוח אוהדת == | |||
בערך נכתב "בספריו מהשנים המאחרות יותר ניתן היה להבחין ברוח אוהדת". אוהדת את מה? --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 21:45, 20 בדצמבר 2009 (UTC) | |||
:את [[חב"ד]] ואת הרביים. '''ונזכה במהרה בימינו לחזות פני [[מלך]] - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]''' ([[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]) | |||
== בירור == | |||
בערך של פישל שניאורסון, כתוב שהרבי הריי"צ שלח חסיד לטיפול אצל פרופ' ש"ס. אך לפי מיטב ידיעתי הסיפור היה עם הרבי מה"מ והחסיד איתו הרבי התכתב זה ר' אברהם פריז. לא רציתי לשנות, אך למישהו ידוע הפרטים שבזה? --[[משתמש:חי להחיות|חי להחיות]] - [[שיחת משתמש:חי להחיות|שיחה]] 03:38, 19 ביוני 2011 (UTC) | |||
:אכן כדבריך. מכתבו של הרבי שליט"א נדפס בספר [[אחד היה אברהם]] בחלק המכתבים, ובו כותב הרבי כי פישל מבין לרוח הבחור החב"די ולכן כותב הרבי לר' אברהם לשלוח את בנו (שלום בער ע"ה) לפישל. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]''' | |||
:::האם לשון המכתב המובא כאן בשם אדמו"ר הריי"צ, זהו המכתב הנדפס בספר הנ"ל? --בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' י"ז בסיוון ה'תשע"א, למניינם 18:14, 19 ביוני 2011 (UTC) | |||
מסתבר שכן. אלא א"כ היה מקרה ממש דומה עם הפרטים הנ"ל אצל הרבי הריי"צ. על-כן אשנה את זה. --[[משתמש:חי להחיות|חי להחיות]] - [[שיחת משתמש:חי להחיות|שיחה]] 03:36, 22 ביוני 2011 (UTC) | |||
::ב'אחד היה אברהם' כתוב גם שמו של המטופל, כי לכאורה זה פגיעה בפרטיות המשפחה. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 05:52, 22 ביוני 2011 (UTC) | |||
:::אם השם הודפס בספר ופורסם, קשה לומר שזה פגיעה בפרטיות. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], כ' בסיוון ה'תשע"א 11:42, 22 ביוני 2011 (UTC) | |||
האם משהו יודע מה המקור לכך שפישל שניאורסאהן הי' איש סודו של הרבי הריי"צ? | |||
== פישל שניאורסאהן == | |||
איפה נטמן? [[משתמש:חוקר החסידות|חוקר החסידות]] - [[שיחת משתמש:חוקר החסידות|שיחה]], 17:59, כ"ג באייר, ה'תש"ף 17:59, 17 במאי 2020 (IST) | |||
:נחל"י. אני חושב. [[מיוחד:תרומות/62.0.85.33|62.0.85.33]] 19:42, 17 במאי 2020 (IST)<br> | |||
מישהו יודע פרטים על חתנו יצחק שכטר? זה אולי החסיד שירד מהדרך ופתח כת ל"ע?--[[משתמש:מאזשעש דא ניע כאטשעש|מאָזְשׁעֶשׁ דַּא נִיֶע כאָטְשׁעֶש - אִיר קעֶנְט אָבּעֶר נִישְׁט וועֶלְן - יְמוֹת הַמָשִׁיחַ ה'תש"ף]] - [[שיחת משתמש:מאזשעש דא ניע כאטשעש|שיחה]], 19:56, כ"ט באב, ה'תש"ף 19:56, 19 באוגוסט 2020 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־21:48, 30 בנובמבר 2021
פישל שניאורסון האיש וערכו[עריכת קוד מקור]
אוי, הפעם הגזמתם. ויקיחבדי"ם, א' מכם מסכים שבנו יגדל כמו פישל זה, אם התשובה חיובית, תשאירו את הערך על כנו פיני 02:19, 31 מאי 2009 (EDT)
- אז לדעתך לא צריך לעשות עליו ערך? ברור שיש מקום לערוך אותו שיהיה מתאים, אבל אותה שאלה תוכל לשאול על ר' ישראל אריה לייב ועוד רבים אחרים. הלא כן?
- הוא מ"בית רבי". נקודה. ועל "בית רבי" לא שואלים שאלות ובוודאי שלא מתבטאים בכאלו ביטויים!!! איפוא גדלת???? יואל
- נכנעתי. כל צאצא לבית רבי, זכאי לערך. אז קדימה - האדמו"רים לבית סאטמר, שאול יהלום, אברום בורג וילדיו, כולם צאצאי אדמו"ר הזקן, ועלינו לכתוב עליהם ערכים עם תמונות, ועם רשימת ספריהם פיני 01:51, 1 יוני 2009 (EDT)
- האדם הזה היה מקורב לחב"ד - שישים אחוז מספריו הם על ב"ד. צרף לזה את היותו מבית רבי ובן לרב חסידי, נכד ונין לאדמו"רי קאפוסט - וקבל את כל הסיבות למה לתת ערך כזה את הערך. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- ובספר גראביצר הוא מסביר כיצד ירד מהדת בגלל חב"ד. ממש כבוד לנו לארח אותו כאן פיני 05:03, 1 יוני 2009 (EDT)
- "משנה אחרונה" היא שקובעת. בספרו "סיפורי התגלות חסידיים" הוא מסביר הפוך - שמי הוריד אותו מחב"ד (לא מהדת! הוא תמיד היה דתי) היה הגבאי הלא חב"די והציוני של סבו - האדמו"ר מרצ'יצ'ה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- עקשנות מוזרה להכניס את מחלל שם חב"ד לתוך חב"דפדיה פיני 05:11, 1 יוני 2009 (EDT)
- יש צדק בדברים של פיני, האם לבערי גורארי' גם יתנו ערך רק בגלל שהוא משפחת בית הרב? לאידך, אכן הייתי נותן ערך לאדמו"רים מסטמר וכו' אלה שלא נלחמו ברבי.
- פישל לא נלחם ברבי. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- וכאן זה מחזיר את כולם לשאלה הבסיסית שעדיין נותרה ללא מענה: מהי מטרת החב"דפדיה? כי אם המטרה היא לתת תשובה לכל שאלה אז צריך גם ערך על פישל שניאורסאהן וגם על בערי גוראריה. ואם המטרה היא פשוט לתת גישה קלה לחומר חסידי - אז אולי לא. ואפשר להמשיך כאן רבות אבל הדברים פשוטים וזועקים.
- פישל לא נלחם ברבי. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- יש צדק בדברים של פיני, האם לבערי גורארי' גם יתנו ערך רק בגלל שהוא משפחת בית הרב? לאידך, אכן הייתי נותן ערך לאדמו"רים מסטמר וכו' אלה שלא נלחמו ברבי.
- עקשנות מוזרה להכניס את מחלל שם חב"ד לתוך חב"דפדיה פיני 05:11, 1 יוני 2009 (EDT)
- האדם הזה היה מקורב לחב"ד - שישים אחוז מספריו הם על ב"ד. צרף לזה את היותו מבית רבי ובן לרב חסידי, נכד ונין לאדמו"רי קאפוסט - וקבל את כל הסיבות למה לתת ערך כזה את הערך. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- נכנעתי. כל צאצא לבית רבי, זכאי לערך. אז קדימה - האדמו"רים לבית סאטמר, שאול יהלום, אברום בורג וילדיו, כולם צאצאי אדמו"ר הזקן, ועלינו לכתוב עליהם ערכים עם תמונות, ועם רשימת ספריהם פיני 01:51, 1 יוני 2009 (EDT)
- הוא מ"בית רבי". נקודה. ועל "בית רבי" לא שואלים שאלות ובוודאי שלא מתבטאים בכאלו ביטויים!!! איפוא גדלת???? יואל
אגב, כמדומני (ותקנו אותי אם אני טועה) שהוא היה גם "ידיד" של הרבי הריי"צ שהיה מדבר איתו בענינים אישיים.
- צודק במאה אחוז. עוד סיבה לתת לו ערך. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- חלק א' בספר חיים גראביצר, נקרא הנופל פיני 09:25, 2 יוני 2009 (EDT)
- באמת דיון מעניין! על ישראל אריה לייב שניאורסון בוודאי שאין אפילו הווה אמינא לשאלה.
- חלק א' בספר חיים גראביצר, נקרא הנופל פיני 09:25, 2 יוני 2009 (EDT)
על בערי ועל פישל שניאורסון, בהחלט יש מקום לשאלה. בערי מצד אחד נלחם ברבי, וזאת אמורה להיות סיבה מספקת במאת האחוזים לא להכניס עליו ערך. לעומת זאת, אולי דווקא כאן המקום לכתוב עליו. מי שיחפש עליו חומר יגיע למקומות אחרים עם מידע שיכול להיות מוטעה. על פישל שניאורסון לא הייתי ממהר לכתוב ערך. גם אם יש מקום, זה בוודאי לא בוער. --chabadnik - שיחה 11:31, 2 יוני 2009 (EDT)
- אם זה אנציקלופדיה חב"דית צריך ערך גם על פישל וגם על בערי. אין שום טעם בעידן האינטרנט שלא לכתוב. זה לא משרת את המטרה של אף אחד, להיפך. צריך לכתוב אבל בצורה נכונה.
- לידיעת המתדיינים: הרב שלום בער וולפא באחד מספריו, מכנה את פישל "הרב פישל שניאורסון ז"ל" וכן מביא סיפור מאחד מספריו. ואולי זו אינה הוכחה, כי בספריו מביא הרב ו. גם את תולדות חייו של הרב עובדיה יוסף והרב מזוז שלא תמיד היו בשלום עם חב"ד והרבי פיני 03:21, 4 יוני 2009 (EDT)
- דבר נוסף: אמנם היה לו קפידא קשה מהרבי על העניין הידוע, אך האם בגלל זה נמחק את הערכים על שמואל זלמנוב וכו'? האם נתעלפ מפעלם הגדול? חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- נוסף לכך - למרות הקפידא, הרי הרבי כתב לו מכתב ידוע בשנת תשט"ו בו הוא מתייחס לספריו וכו'. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- דבר נוסף: אמנם היה לו קפידא קשה מהרבי על העניין הידוע, אך האם בגלל זה נמחק את הערכים על שמואל זלמנוב וכו'? האם נתעלפ מפעלם הגדול? חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- לידיעת המתדיינים: הרב שלום בער וולפא באחד מספריו, מכנה את פישל "הרב פישל שניאורסון ז"ל" וכן מביא סיפור מאחד מספריו. ואולי זו אינה הוכחה, כי בספריו מביא הרב ו. גם את תולדות חייו של הרב עובדיה יוסף והרב מזוז שלא תמיד היו בשלום עם חב"ד והרבי פיני 03:21, 4 יוני 2009 (EDT)
- לפניכם מתוך הספר במהדורתו הראשונה - ברלין 1922. בחלק הראשון של הספר עוסק הוא בחסידויות אחרות, ואילו בחלק השני הוא מבזה את חב"ד. שני חלקי הספר נקראים חיים גראוויצער.
להלן השער:
פישל שניאורסאן חיים גראוויצער (די גשעכיטע פון דער געפאלענעם) פון דער חבדישער וועלט
המשך הספר ידוע - במאה ושנים עשר עמודים, שופך המחבר אש וגופרית תוך ביזוי כל הקדוש לחב"ד ולרבותנו נשיאינו, כאשר הוא מטיל את אשמת ירידתו מדרך היהדות, בחסידי חב"ד המתוועדים ושותים לחיים, ומצד שני, מדגישים את ההערצה לאדמו"ר.
אין מילים בפי. אבל אין מה להתווכח, כי כאן כבר הוחלט כי ערך זה הוא נשגב 128.139.226.37 04:43, 9 יוני 2009 (EDT)
- ומהי ה"משנה אחרונה"? סיפורי התגלות חסידיים וכוחה של סנגוריה - כמה אהבה והערצה יש בהם לחב"ד...חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- אפיקורס וקטיגור שכותב גם סניגוריה. מתוק כמו חלב חמוץ 128.139.226.37 05:08, 9 יוני 2009 (EDT)
- צאצא בית רבי וסניגור שכתב גם קטגוריה, חמוץ כמו סוכריית לימון. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- הוא חזר בו, ביקש סליחה, או כתב ספרים משפילים וספרי תשבחות כי כך עלה ברצונו? פיני 02:07, 10 יוני 2009 (EDT)
- הוא לא בדיוק היה החסיד הקלאסי. על מה שהוא לא ראה בעין יפה - כתב ביקורת ועל מה שראה בעין יפה - כתב שבח. אבל השבח גדול לא"ע על הביקורת. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- לא יודע מה אתם רוצים. אם זה אנציקלופדיה צריך לעשות ערך על כולם כולל עליו וגם על בערי. לא מתאים לכם - אל תעשו אנציקלופדיה. מה שכן, ניתן לערוך את הערך בצורה שיהיה ברור מה הוא היה. לעצם הספר, לא יודע למה אתם רואים את זה בצורה כזאת, אני קראתי את הספר כמה פעמים והיה לי הרבה מה ללמוד מזה איך להסתכל על עולם הפוילישר והמתנגדים. למיטב הבנתי סיום הספר (כשהוא חוזר לליובאוויטש ולא מסתדר) אמור להראות שלמרות שלא מצא את עצמו בחב"ד - אם היה חוזר לדרך מסויימת בדת זה היה בודאי ליובאוויטש.
- חשוב להבחין בין דמויות שונות שלא היו בהנהגתם חסידים מן השורה. לא להכניס את כולם לאותה קטגוריה. סוגיה זו ראויה לדיון רחב. ככלל - כמו בהרבה דיונים, לדעתי, חשוב לנסות לחשוב מה היה מגיב הרבי לנוכח הערך והטקסט. למשל אמירה כמו: אנו מבצעים ערכים כמו ערכים שבויקיפדיה. אינה טענה, לדעתי
- לא יודע מה אתם רוצים. אם זה אנציקלופדיה צריך לעשות ערך על כולם כולל עליו וגם על בערי. לא מתאים לכם - אל תעשו אנציקלופדיה. מה שכן, ניתן לערוך את הערך בצורה שיהיה ברור מה הוא היה. לעצם הספר, לא יודע למה אתם רואים את זה בצורה כזאת, אני קראתי את הספר כמה פעמים והיה לי הרבה מה ללמוד מזה איך להסתכל על עולם הפוילישר והמתנגדים. למיטב הבנתי סיום הספר (כשהוא חוזר לליובאוויטש ולא מסתדר) אמור להראות שלמרות שלא מצא את עצמו בחב"ד - אם היה חוזר לדרך מסויימת בדת זה היה בודאי ליובאוויטש.
- הוא לא בדיוק היה החסיד הקלאסי. על מה שהוא לא ראה בעין יפה - כתב ביקורת ועל מה שראה בעין יפה - כתב שבח. אבל השבח גדול לא"ע על הביקורת. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- הוא חזר בו, ביקש סליחה, או כתב ספרים משפילים וספרי תשבחות כי כך עלה ברצונו? פיני 02:07, 10 יוני 2009 (EDT)
- צאצא בית רבי וסניגור שכתב גם קטגוריה, חמוץ כמו סוכריית לימון. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- אפיקורס וקטיגור שכותב גם סניגוריה. מתוק כמו חלב חמוץ 128.139.226.37 05:08, 9 יוני 2009 (EDT)
ועתה לגופם של דברים: יש לבחון שלושה נקודות, לפחות. א. האם האדם לחם באדמורי"ם - בחסידות חב"ד. ב. השמר תורה ומצוותי'. ג. ההיה יחס מהאדמורי"ם, בנקודות האמורות, ביחס לאותו אדם. ראוי לציין שבדעת הרבי יש לעיין, בנקודה הא'. ואציין נקודות למחשבה. הרח"א ביחואובסקי, למרות כל מיני דברים בעבר, דברים לגמרי לא פשוטים, הדפיס הרבי ספרו, הלא דבר הוא זה. בדעת קודשו "אילו וכו'" היה להדפיס חסידות גם מקאפוסט, ושאר בני הצ"צ, ועוד. ועתה בנוגע לר' פישל. הנה שמר תומ"צ באופן מלא. נקודת הבעיה היתה-מפי שמועה, שטען שדעת הרבי הקודם בעד הציונות. שמעבר לכך שאין זאת האמת, היינו, שלא זו דעתו של הרבי הקודם. הנה היה זה בניגוד לרצון הרבי, התעסקותו בהנ"ל. אבל אחרי זמן לא רב, פסק הדבר. והנה אנו מוצאים, אחרי הנ"ל, בתשט"ז, מכתב של הרבי איליו עם תוארים וכו'. "וישלחו לו תניא מכאן כו'". מורכבות
- מורכבות כותב דברים "עמוקים ומורכבים", שאפשר בהחלט להפוך בהם. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
אין שום דבר בספר חיים גרביצ'ער נגד חב"ד אולי קראת ולא הבנת. סתם הערה: לא מוסכם על כולם שהוא כ' בזה את סיפורו שלו...
ניכר שכל אלה השופכים אש וגפרית על הספר חיים גרביצר מעולם לא קראו אותו. אין בספר ולו תלונה אחת על דרך חב"ד ורק שהנופל לא הצליח בדרך זו וחיפש דרך אחרת (לא ירד מהדת ולא נעליים). הצחיק אותי במיוחד מה שכתב כאן מישהו שהוא מתלונן על ההערצה העיוורת של חסידי חב"ד לרבם. פישל שניאורסון לא היה בוגד או משהו דומה, אלא הוא בדומה לשז"ר. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 02:55, 19 במאי 2017 (UTC)
בנוגע לפ"ש[עריכת קוד מקור]
עיין התמים (של בי"מ) חוברת ג' עמ' 22 - "איך אעזוב התוועדות?", בתוך "חסידים מספרים - התוועדויות חסידיות" - הרב שלום בער רייכמן. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* נותרו עוד פחות מחמישים ערכים...החודש מגיעים לשלושת אלפים!
הסיפור הוא, שאדמו"ר הריי"צ ביקשו בבקשות חוזרות ונשנות להגיע להתוועדות, וכאשר ביקש לאחר כמה זמן לעזוב את ההתוועדות, ביקשו להישאר. ע"כ. ולכן? פרס ולובה אליאב גם היו אצל הרבי, ואם יוציאו ספרים שמקנטרים איש לא אמור לכתוב אודות ספרים אלו. פיני 17:47, 16 יולי 2009 (IDT)
- לא רציתי להביא הוכחה, רק להעיר סתם על הקשר לחב"ד-ליובאוויטש. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- כמדומני שהדיון כעת הוא לא על נושא חב"דפדי מצומצם, וכלדהלן: על הערך נראה שמוסכם על כולנו שצריך להיות. מובן ופשוט של גראביצר לא תהיה התייחסוץת, לעומת ספריו האוהדים (שכתב בזקנותו) - אלא שהדיון הוא כללי יותר - על האיש וקשריו לליובאוויטש - לטוב ולרע.
- פיני, אני ממליץ לך לשאול כל-מיני יהודים כמו ר' לייבל זלמנוב או ר' טוביה בלוי. מצפה לך הפתעה בקשר ליחס של פ' לליובאוויטש. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- ואני גם ממליץ לעבור על התוארים הרבים שכותבים לו אדמו"ר הריי"צ והרבי. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- ולעומת זאת - אני לא אומר שלא היו לו גם חסרונות ותקרים. עיין לדוגמא שמועות וסיפורים ח"א עמ' 145. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- באמצע המאמר יש עוד משהו שלא לשבחו של פישל, כי ספציפית לסיפור הזה שמעתי כמה גרסאות-שמות-עדויות-פקפוקים וכו'. ואם יחקור ר"י מונדשיין הוא ימצא בסיפור זה כר נרחב. ובכל זאת...חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- פ"ש לא פסול אצל רשד"ב לוין ואצל היכל הבעש"ט. וגם ב"בית חיינו" פורסמו כמה מסיפוריו כסדרה תחת הכותרת "איש מפי איש" (נדפס בכרך ג'). חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- "מגדל עז" עמ' קצ"ט. ראה גם "עבד מלך" פרק ט"ז בתחילתו. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- פ"ש לא פסול אצל רשד"ב לוין ואצל היכל הבעש"ט. וגם ב"בית חיינו" פורסמו כמה מסיפוריו כסדרה תחת הכותרת "איש מפי איש" (נדפס בכרך ג'). חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- באמצע המאמר יש עוד משהו שלא לשבחו של פישל, כי ספציפית לסיפור הזה שמעתי כמה גרסאות-שמות-עדויות-פקפוקים וכו'. ואם יחקור ר"י מונדשיין הוא ימצא בסיפור זה כר נרחב. ובכל זאת...חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- ולעומת זאת - אני לא אומר שלא היו לו גם חסרונות ותקרים. עיין לדוגמא שמועות וסיפורים ח"א עמ' 145. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- כמדומני שהדיון כעת הוא לא על נושא חב"דפדי מצומצם, וכלדהלן: על הערך נראה שמוסכם על כולנו שצריך להיות. מובן ופשוט של גראביצר לא תהיה התייחסוץת, לעומת ספריו האוהדים (שכתב בזקנותו) - אלא שהדיון הוא כללי יותר - על האיש וקשריו לליובאוויטש - לטוב ולרע.
תוארים[עריכת קוד מקור]
כבוד ידידי ש"ב החכם הנודע לשם תהלה ותפארת, בעל מדות תרומיות גזע תרשישים, וו"ח אי"א מוה"ר פישל שי', המכונה פרופסור שניאורסון. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- "....איני מפזר תוארים. כשאני כותב "ידיד נפשי" או "ידידי עוז" הרי שהמציאות היא כך. (ואמר כ"ק אדמו"ר שליט"א:) הגם שמצד המקבל יתכן שלעת-עתה עדיין אין הדבר כן, אבל סופו להיות כן...". חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- ראה גם "ספר השיחות תש"ד" ע' 115. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- בקישור הבא: http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/11/3715&search=%d7%a4%d7%99%d7%a9%d7%9c פישל שניאורסאהן ללא תארים כלל. פיני 14:52, 15 אוקטובר 2009 (IST)
סיפורי התגלות חסידיים[עריכת קוד מקור]
הנני מחזיק בידי כעת ספר בשם "סיפורי התגלות חסידיים". המחבר: "ר' יהושע פישל שניאורסון ז"ל". ההוצאה: "מכון כפליים". זמן הוצאה: "אלול תשס"ט". נספחים: "מכתב כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש בנוגע לספר".
מה דעתכם? חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
חיש הפצת המעיינות, הדפיסו את הספר פיני 21:41, 15 ספטמבר 2009 (IDT)
- וזאת מניין לכב'? חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...
- למה המו"לים מסתתרים? ממה הם חוששים? למה בתולדות חייו הם מסתירים את נפילתו והתיעוד בספרו 'הנופל'? והאם מישהו מכל הכותבים החזיק פעם בידו את הספר 'גראוויצער'/הנופל? פיני 08:40, 16 אוקטובר 2009 (IST)
- ספרו "הנופל" אינו תיעוד של נפילת המחבר, כפי שאתה מציג. כנראה שרק החזקת את ספר ותו לא. --חיים נהר (שיחה) 15:25, 16 אוקטובר 2009 (IST)
- בספר לא נכתב שחיים גראוויצער הוא פישל שניאורסאהן, אבל הדבר ידוע ומפורסם, שהסיפור מבוסס על מה שהוא חווה פיני 08:25, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- ידוע ומפורסם? לי למשל, לא. חסיד חב"ד (שיחה)
- הוברר לי מי המו"ל, אבל אכבד את רצונם להסתתר. מדובר באברך חסידי מאוד, ממשפחה חסידית גזעית, ובני משפחתו לוחמים בחירוף נפש, בכדי למנוע ירידה של אחינו בנ"י מהדרך, אולם כאן שינה המו"ל מדרך משפחתו, והוא תומך ללא סייג במי שהתגאה בכך שירד מהדרך. ובכדי לחדד את דבריי, אבקש ממי שיודע, היכן מה ומתי כתב פישל שהוא חזר בו/מבקש סליחה על הספר חיים גראוויצער פיני 08:28, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- בספר לא נכתב שחיים גראוויצער הוא פישל שניאורסאהן, אבל הדבר ידוע ומפורסם, שהסיפור מבוסס על מה שהוא חווה פיני 08:25, 18 אוקטובר 2009 (IST)
פיני: עובדות אמינות ובדוקות, מקומן פה. השערות, גם באם הן ידועות ומפורסמות לכל, עדיין שמועות הנה. --חיים נהר (שיחה) 16:57, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- בכל מקרה, גראוויצער נכתב על ידי פישל, ובספר זה הוא מבזה את חב"ד. עד עתה לא ידוע לי בכל אופן, שהוא חזר בו מהדברים. אלא מאי, כאשר היה נח לו כתב גם סיפורי חסידים ברוח בה היה שרוי. פיני 17:00, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- אין טעם לצטט כאן את המכתב, זה לא פורום דיונים ובאם אתה דווקא רוצה, חלקו נמצא באג"ק חי"א ע' שכט או כדומה. העתק אותו לאולם דיונים ופתח שם דיון. כאן זה גם לא מדור הקניות חב"דשופ. הגולשים צריכים לדעת את העובדות הקשורות לאדם מבית רבי ושזכה שהרבי התייחס אליו ולחיבוריו, יחס פרטני ומיוחד. כמו כל ערך בחב"דפדיה, בנוי לפי סדר כרנולוגי כשלכל לראש מופיע הסבר קצת ותמציתי על נושא הערך. סגנון ורוח הדברים הינה חב"דית ובזה ייחודיותינו. אין אנו מתעלמים משום דבר ואין אנו דוחים או דוחקים - פרט כלשהו. העניין ברור ופשוט וחבל שצריך לחזור עליו שוב ושוב. ערכתי את הערך כפי שלדעתי הוא אמור להיראות. הערות והערות נא לכתוב כאן. תודה! --חיים נהר (שיחה) 21:42, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- חיים נהר, אשריך שניסחת והגדרת נכון את האיש פיני 08:48, 19 אוקטובר 2009 (IST)
מכתב הרבי על סיפורי התגלות חסידיים[עריכת קוד מקור]
לחסיד וחיים נהר, אתם מעריצים כ"כ את הספר, אז בודאי מחזיקים בו. בואו בבקשה הקלידו נא לכאן, את המכתב של הרבי על הספר. המכתב מודפס כאמור בסוף הספר במהדורה החדשה. הקלידו ואז נוכל לראות את דברי הרבי פיני 17:02, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- איני סבור שכאן זה המקום. נסחפנו יותר מדי. חסיד חב"ד (שיחה)
- אהה. נסוגת אחרונית. אתה חושש מלצטט את מכתב הרבי? הכיצד? עד עתה הספר היה קודש קדשים, תביא את המכתב ונראה מה יקרה כאן לכל התמימים שנסחפים אחרי המושפעים של פישל פיני 17:08, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- לא חושש. אתה רוצה, צטט את המכתב במקומות אחרים ודון בו שם, ומוכן אגב לענות לך. כאן זה לא המקום (מודה ומתוודה שגם אני נסחפתי, אבל לדעתי זהו, זה כבר יותר ממוגזם). חסיד חב"ד (שיחה)
- למרות בקשתך, חושבני כי הגולשים כאן חייבים לדעת את תוכן המכתב של הרבי, עוד לפני שהם יודעים את כל ספרי הפסיכולוגיה שהוציא פישל. אולם, לבינתיים נמנע אני מלרכוש את הספר פיני 17:11, 18 אוקטובר 2009 (IST)
- אהה. נסוגת אחרונית. אתה חושש מלצטט את מכתב הרבי? הכיצד? עד עתה הספר היה קודש קדשים, תביא את המכתב ונראה מה יקרה כאן לכל התמימים שנסחפים אחרי המושפעים של פישל פיני 17:08, 18 אוקטובר 2009 (IST)
מקור התמונות[עריכת קוד מקור]
מי שהעלה את התמונות, בבקשה שיציין מהיכן הן הועלו, והאם יש אישור לפרסמן. שלא נפר זכויות יוצרים. --chabadnik - שיחה 21:14, 18 אוקטובר 2009 (IST)
רוח אוהדת[עריכת קוד מקור]
בערך נכתב "בספריו מהשנים המאחרות יותר ניתן היה להבחין ברוח אוהדת". אוהדת את מה? --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 21:45, 20 בדצמבר 2009 (UTC)
- את חב"ד ואת הרביים. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)
בירור[עריכת קוד מקור]
בערך של פישל שניאורסון, כתוב שהרבי הריי"צ שלח חסיד לטיפול אצל פרופ' ש"ס. אך לפי מיטב ידיעתי הסיפור היה עם הרבי מה"מ והחסיד איתו הרבי התכתב זה ר' אברהם פריז. לא רציתי לשנות, אך למישהו ידוע הפרטים שבזה? --חי להחיות - שיחה 03:38, 19 ביוני 2011 (UTC)
- אכן כדבריך. מכתבו של הרבי שליט"א נדפס בספר אחד היה אברהם בחלק המכתבים, ובו כותב הרבי כי פישל מבין לרוח הבחור החב"די ולכן כותב הרבי לר' אברהם לשלוח את בנו (שלום בער ע"ה) לפישל. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- האם לשון המכתב המובא כאן בשם אדמו"ר הריי"צ, זהו המכתב הנדפס בספר הנ"ל? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז בסיוון ה'תשע"א, למניינם 18:14, 19 ביוני 2011 (UTC)
מסתבר שכן. אלא א"כ היה מקרה ממש דומה עם הפרטים הנ"ל אצל הרבי הריי"צ. על-כן אשנה את זה. --חי להחיות - שיחה 03:36, 22 ביוני 2011 (UTC)
- ב'אחד היה אברהם' כתוב גם שמו של המטופל, כי לכאורה זה פגיעה בפרטיות המשפחה. פיני · (טובת הזולת) 05:52, 22 ביוני 2011 (UTC)
- אם השם הודפס בספר ופורסם, קשה לומר שזה פגיעה בפרטיות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בסיוון ה'תשע"א 11:42, 22 ביוני 2011 (UTC)
- ב'אחד היה אברהם' כתוב גם שמו של המטופל, כי לכאורה זה פגיעה בפרטיות המשפחה. פיני · (טובת הזולת) 05:52, 22 ביוני 2011 (UTC)
האם משהו יודע מה המקור לכך שפישל שניאורסאהן הי' איש סודו של הרבי הריי"צ?
פישל שניאורסאהן[עריכת קוד מקור]
איפה נטמן? חוקר החסידות - שיחה, 17:59, כ"ג באייר, ה'תש"ף 17:59, 17 במאי 2020 (IST)
- נחל"י. אני חושב. 62.0.85.33 19:42, 17 במאי 2020 (IST)
מישהו יודע פרטים על חתנו יצחק שכטר? זה אולי החסיד שירד מהדרך ופתח כת ל"ע?--מאָזְשׁעֶשׁ דַּא נִיֶע כאָטְשׁעֶש - אִיר קעֶנְט אָבּעֶר נִישְׁט וועֶלְן - יְמוֹת הַמָשִׁיחַ ה'תש"ף - שיחה, 19:56, כ"ט באב, ה'תש"ף 19:56, 19 באוגוסט 2020 (UTC)