|
|
(213 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
| ==לעבודה (כרונולוגי)== | | ==טיפולים== |
| *להוסיף בניגון [[ד' בבות (ניגון)|ד' בבות]] הסבר על כל בבא ובבא. | | *חלק קטן מתרומותי הראשונות נרשמו בטעות על כתובת איי פי זו [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Contributions&target=66.176.227.11 66.176.227.11]. |
| *להוסיף ערך [[ניגון טעמים]].
| | *להוספה ל[[פורטל:ניגוני חב"ד]], בסיום המלאכה - רשימת ניגונים ע"פ קטגוריה של מקומות: [[ניגוני קלימוביץ']] | [[ניגוני ניקולייב]] | [[ניגוני פולין]] | [[ניגוני נעוול]]. ניגונים ע"פ בעלי מנגנים: [[שמריהו פלדמן]] | [[איסר דער חזן]] | [[יחיאל הלפרין]] | [[שניאור זלמן לוין]] | [[שמעון לייב גרינברג]]. |
| *לערוך את הערך [[ספר הניגונים]] ולהוסיפו בצד שמאל ב[[פורטל:ניגוני חב"ד]].
| | *[[פורטל:תורת החסידות]] - מיזם זה כולל סיווג הערכים לקטגוריות מתאימות, בניית פורטל מקיף, איחוד ערכים כפולים, הפניות, שיפור, שיכתוב ושיכלול ערכים קיימים. |
| *להוסיף ב[[ניגוני חב"ד]] קטגוריות של; בעלי מנגנים, איזורים (ניקולייב, נעוועל), מועדים וכו'. | | *איחוד הערכים [[אוצר חידושים בש"ס]] ו[[רשימות הרבי על פרק שנים אוחזין]], על פי [[שיחת משתמש:שלום#ספרי רבותינו נשיאינו בנגלה]]. |
|
| |
|
| *'''בעתיד הקרוב''': למלא ולסדר את ה[[:קטגוריה:ספרות חב"ד]] ולערוך פורטל מקיף ומסודר, בסגנון פורטל [[ניגוני חב"ד]].
| | ==[[:קטגוריה:ספר התניא|פרוייקט תניא]] (מושהה עד לסיום פרוייקט ימי חב"ד ופרשות השבוע)== |
| *'''בעתיד הרחוק''': להוסיף על כל נושא שרק שייך "מקורות לעיון מתורת [[רבותינו נשיאינו]]" מתוך האתר [[אוצר 770]].
| | א. יצירת תבנית לכל אחד מפרקי התניא. ב. יצירת כלי ניווט בין כל חלקי התניא. ג. סיכום כל פרקי התניא. ד. הקדמה קצרה לכל פרק. ה. צילום התניא. ו. קישורים פנימיים וחיצונים |
|
| |
|
| ==שונות== | | ==הקדמה וסיכום פרקי התניא== |
| * אתר צבעים: (http://www.colorschemer.com/online.html)
| | '''פרק???''' הוא הפרק ה?? בחלקו הראשון של [[ספר התניא]] |
| *חלק קטן מתרומותי נרשמו בטעות על כתובת איי פי זו [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Contributions&target=66.176.227.11 66.176.227.11] - [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Contributions&target=66.176.227.11&offset=0&limit=100 לתרומות].
| | ===פרק א'=== |
| | ====הקדמה==== |
| | נשמות - לכל איש ישראל יש שתי נשמות |
| | ====סיכום==== |
| | הגמרא<ref>בסוף פרק ג' ב[[מסכת נידה]]</ref> כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה<ref>[[פרקי אבות]], פרק ב'</ref> בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"<ref>הסבר סתירה זו, בהמשך התניא; [[ליקוטי אמרים - פרק י"ג|פרק י"ג]] ו[[ליקוטי אמרים - פרק י"ד|י"ד]]</ref>. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה<ref>ההסבר לשאלה זו, בהמשך התניא פרקים [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ט|כ"ט]] - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ד|ל"ד]]</ref>. |
|
| |
|
| ==להוספה ל[[פורטל:ניגוני חב"ד]], בסיום המלאכה==
| | בכדי להבין זאת, יש להקדים שמצינו בגמרא חמישה חלוקות; צדיק וטוב לו, צדיק ורע לו<ref>מהות דרגת הצדיק יתבאר בהמשך התניא, [[ליקוטי אמרים - פרק י'|פרק י']]</ref>, רשע וטוב לו, רשע ורע לו ובינוני. בינוני במשמעות שחצי ממעשיו הם עבירות וחצי מצוות, הוא רק לעניין שכר ועונש, היינו שם מושאל. אבל התואר בינוני בהגדרתו האמיתית הוא אחד שאין לו שום עבירה<ref>הרחבת הביאור בדרגת הבינוני, בהמשך התניא, [[ליקוטי אמרים - פרק י"ב|פרק י"ב]]</ref>. |
|
| |
|
| רשימת ניגונים ע"פ קטגוריה של מקומות:
| | ביאור העניין על פי מה שכתב ר' חיים ויטאל שלכל איש מישראל, צדיק ורשע, יש שתי נשמות וכמו שכתוב "ונשמות אני עשיתי": נפש בהמית - מקורה מקליפת נוגה המעורבת טוב ורע וממנה באות ארבעה מידות-יסוד רעות. מנפש זו גם באה אצל יהודי מידות טובות שבטבע תולדתו, מה שאין כן נפש הגוי שהן משלש קליפות הטמאות לגמרי. |
|
| |
|
| {| class="toccolours" style="clear: both; width: 22.5%;" align="right"
| | ===פרק ב'=== |
| |-
| | ====הקדמה==== |
| ! style="background-color: #FFCC99;" | ניגונים ע"פ מיקום
| | הנפש האלוקית היא חלק אלוקה ממעל |
| |-
| | ====סיכום==== |
| | align="center" | [[ניגוני קלימוביץ']] | [[ניגוני ניקולייב]] | [[ניגוני פולין]] | [[ניגוני נעוול]] | [[ניגוני ]] | [[ניגוני ]] |
| | הנפש השנית שיש לכל אחד מישראל היא הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקי ממעל '''ממש'''", שהרי על עם ישראל נאמר "בני בכורי ישראל" ובן הרי נמשך ממוח האב, נמצא, שישראל נמשכו ממחשבתו וחכמתו יתברך, שהוא וחכמתו אחד. אמנם יש חילוקי מדרגות בנשמות, אך כולם מקורם ושורשם ממוח העליון. כמו למשל, בן, שאפילו ציפורני הרגליים שלו נמשכו ממוח אביו, ככה "ממש כביכול" בנשמות ישראל. וגם עמי הארץ יונקים באמצעות הצדיקים והחכמים [[רבי|'''ר'''אשי '''ב'''ני '''י'''שראל]] שבדור. |
| |}
| |
| {| class="toccolours" style="clear: both; width: 22.5%;" align="left"
| |
| |-
| |
| ! style="background-color: #FFCC99;" | ניגונים ע"פ בעלי מנגנים
| |
| |-
| |
| | align="center" | [[שמריהו פלדמן]] | [[איסר דער חזן]] | [[יחיאל הלפרין]] | [[שניאור זלמן לוין]] | [[שמעון לייב גרינברג]]
| |
| |}
| |
| <br />
| |
| <br />
| |
| <br />
| |
| <br />
| |
| ==פרוייקט [[פורטל:ספרות חב"ד]]==
| |
| *יום רביעי ה' תשרי תש"ע - פרייקט פורטל ספרות חב"ד יוצא לדרך.
| |
|
| |
|
| | ומה שכתוב בזהר{{מקור}} שעיקר קדושת הולד הוא תלוי בהתקדשות בשעת תשמיש, היינו ה[[לבוש]] לנשמת בנו, אבל הנשמה עצמה לא תלויה בזה ולפעמים נשמה של אדם גבוה יורד להיות בנו של אדם נבזה ושפל. |
|
| |
|
| {| class="collapsible" style="border: 1px solid #104E8B; width: 100%; margin: auto;background:#F8F8FF;"
| | ===פרק ג'=== |
| !colspan="2" | <div style="text-align: center;">'''[[:קטגוריה:ספרי רבותינו נשיאנו|ספרי רבותינו נשיאינו]]'''</div>
| | ====הקדמה==== |
| |-
| | עשר |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר הזקן
| | ====סיכום==== |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"| [[תניא]] | [[תניא מהדורא קמא]] | [[תורה אור]] | [[ליקוטי תורה]] | [[שולחן ערוך אדמו"ר הזקן|שולחן ערוך]] | [[סידור אדמו"ר הזקן|סידור]] | [[אגרת הקודש]] | [[אמירה לנכרי (ספר)|אמירה לנכרי]] | [[מאה שערים (ספר)|מאה שערים]] | [[שאלות ותשובות אדמו"ר הזקן|שאלות ותשובות]] | [[שאלות ותשובות הרב]] | [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ט]] | [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ו]] | [[מאמרי אדמו"ר הזקן תקע"ב]] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר הזקן|לרשימה המלאה...]]'''
| | כל בחינה ומדרגה מנפש רוח ונשמה (נר"ן) כלולה מעשר מידות שהם כנגד עשר ספירות עליונות. עשרה אלו חלוקים לשנים; שכל - חכמה, בינה ודעת (חב"ד) ומידות - חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות (חג"ת נהי"מ). |
| |-
| |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר האמצעי
| |
| | colspan="2" width="100%" align="right"| [[ביאור המילות]] | [[דרושי חתונה (אדמו"ר האמצעי)|דרושי חתונה]] | [[מאה שערים (ספר)|מאה שערים]] | [[נר מצוה ותורה אור]] | [[קונטרס ההתפעלות]] | [[קונטרסים (אדמו"ר האמצעי)|קונטרסים]] | [[שערי אורה]] | [[הנחות - תקע"ז]] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר האמצעי|לרשימה המלאה...]]'''
| |
| |-
| |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר הצ"צ
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"| [[אור התורה]] | [[ביאורי הזהר (אדמו"ר הצמח צדק)|ביאורי הזהר]] | [[דרך אמונה (ספר החקירה)|דרך אמונה]] | [[דרך מצותיך]] | [[מאה שערים (ספר)|מאה שערים]] | [[צמח צדק]] | [[קיצורים והערות לספר לקוטי אמרים תניא]] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר הצמח צדק|לרשימה המלאה...]]'''
| |
| |-
| |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר המהר"ש
| |
| |style="padding-left:5px;" align="right"| [[שו"ת אדמו"ר המהר"ש]] | [[מאמרי אדמו"ר המהר"ש תרכ"ז]] | [[מאמרי אדמו"ר המהר"ש תרכ"ט]] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר המהר"ש|לרשימה המלאה...]]'''
| |
| |-
| |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר הרש"ב
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"| [[בשעה שהקדימו תער"ב]] | [[אגרות קודש אדמו"ר הרש"ב]] | [[המשך תרס"ו]] | [[השמטות לתורת שלום]] | [[ספר השיחות תורת שלום]] | [[קונטרס העבודה]] | [[קונטרס התפילה]] | [[קונטרס עץ חיים]] | [[קונטרס ומעין מבית ה']] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר הרש"ב|לרשימה המלאה...]]'''
| |
| |-
| |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר הריי"צ
| |
| |style="padding-left:5px;" align="right"| [[ספר הזכרונות (אדמו"ר הריי"צ)|ספר הזכרונות]] | [[ספר השיחות (אדמו"ר הריי"צ)|ספר השיחות]] | [[קונטרס לימוד החסידות]] | [[קונטרס תורת החסידות]] | [[דברי ימי החוזרים]] | [[אדמו"ר הצמח צדק ותנועת ההשכלה]] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר הריי"צ|לרשימה המלאה...]]'''
| |
| |-
| |
| !style="padding-left:15px;padding-right:15px;background:#4E78A0; color: #F8F8FF;"|אדמו"ר שליט"א
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"| [[לקוטי שיחות]] | [[לוח היום יום]] | [[אגרות קודש - אדמו"ר שליט"א]] | [[הגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים]] | [[רשימות]] | [[ענינה של תורת החסידות (קונטרס)|ענינה של תורת החסידות]] | [[ספר השיחות (אדמו"ר שליט"א)|ספר השיחות]] | [[תורת מנחם התוועדויות]] | [[קונטרס בית רבינו שבבבל]] | [[לוח התיקון לסידור תורה אור]] | [[קובץ כ"ח סיון - יובל שנים]] | [[מפת בית המקדש]] | [[קונטרס אהבת ישראל]] | [[מראי מקומות והערות קצרות לספר של בינונים]] • '''[[:קטגוריה:ספרי אדמו"ר שליט"א|לרשימה המלאה...]]'''
| |
| |}
| |
| <br />
| |
|
| |
|
| | החכמה היא כוח המשכיל בנפש, זו שדרכה נכנסים ההברקות לראש. ההתבוננות בהברקות אלו, בכוח הבינה. חכמה ובינה נקראות "אב ואם" שמולידות את המידות - רגשות. |
|
| |
|
| {| class="toccolours" style="clear: both; width: 69%;" align="right"
| | ההתקשרות אל הדבר, בתקיעת הדעת בחוזק ובהתמדה, זו היא הדעת הכוללת את החסד (אהבה) והגבורה (יראה) שנולדים מהתבוננות זו. שאר המידות הן הסתעפויות מאהבה ויראה. |
| !<div style="background-color: center;">'''קטגוריות''' (זמני - דרוש פה סדר יסודי!)</div>
| |
| |-
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="center"|'''[[:קטגוריה:ספרי חסידים|ספרי חסידים]]''':
| |
|
| |
|
| [[ביאורים בחסידות | | ===פרק ד'=== |
| | ====הקדמה==== |
| | לבושים |
| | ====סיכום==== |
| | בנוסף לעשרה [[כוחות]] המאפיינים כל [[נפש אלוקית]], ישנם שלושה [[לבושים]] בהם מתלבשת הנפש האלוקית; [[מחשבה]], [[דיבור]] ו[[מעשה]]. כאשר אדם לומד ב[[פרד"ס]] ה[[תורה]] הרי כוחות ה[[שכל]] מלובשים בלבוש ה"מחשבה". וכשהוא עוסק בדברי תורה ומקיים את ה[[מצוות]], אזי [[מידות]]יו מלובשים בלבושי ה"דיבור" ו"מעשה". כיון ש[[אהבה]] (ספירת ה[[חסד]]) היא שורש לכל [[מצוות עשה]] ו[[יראה]] (ספירת ה[[גבורה]]) היא שורש לכל מצוות לא תעשה. |
|
| |
|
| [[ביאורים בהלכה | | לבושים אלו, למרות שבדרך כלל הלבוש הינו טפל למלובש, בכל זאת לבושי הנפש גבהה וגדלה מעלתם על הנפש עצמה. זאת כיון שהתורה, שהיא רצונו וחכמתו של [[הקדוש ברוך הוא]], והקדוש ברוך הוא - אחד הם. שהרי אצל הקב"ה, חוכמתו, החכמה והמושא הנחכם - דבר אחד הם ("הוא המדע, הוא היודע והוא הידוע"<REF>[[רמב"ם]], [[מורה נבוכים]]</REF>). ובהיות שכך האפשרות היחידה שלנו "לתפוס" את הקב"ה הוא, כפי שהוא עצמו החליט - רק באמצעות ה[[אור]] שבתורה ומצוות. |
|
| |
|
| [[ביאורים בנגלה | | ולכן אמרו "יפה שעה אחת ב[[תשובה]] ומעשים טובים ב[[עולם הזה]] מכל חיי ה[[עולם הבא]]{{מקור}}", שבעולם הבא נהנים מזיו אורו יתברך ובעולם הזה, על ידי התורה והמצוות, כאמור, תופסים ב[[מהותו ועצמותו]] [[ממש]]. |
|
| |
|
| [[ספורי חסידים
| | ===פרק ה'=== |
| | ====הקדמה==== |
| | ומזון |
| | ====סיכום==== |
| | הלשון "תפיסה" שנאמרה לגבי הלומד תורה, יש בה מעלה מיוחדת, יתר על שאר המצוות. |
|
| |
|
| [[ספרים שונות
| | {{הערות שוליים}} |
| | | __NEWSECTIONLINK__ |
| [[תולדות חסידים
| |
| | |
| [[ספרי יקותיאל גרין
| |
| | |
| [[ספרי מנחם זיגלבוים
| |
| | |
| [[ספרי ניסן טלושקין
| |
| | |
| [[ספרי שלום דובער וולפא
| |
| | |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:ליקוטים מרבותינו נשיאנו|ליקוטים מרבותינו נשיאנו]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| | |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:ספרי גאולה ומשיח|ספרי גאולה ומשיח]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:ספרים בשפות שונות|ספרים בשפות שונות]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:גליונות ועלונים|גליונות ועלונים]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:חוברות וקבצים|חוברות וקבצים]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:תשורות|תשורות]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:סדרות|סדרות]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:סידורים|סידורים]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |style="padding-left:5px;background:#B0C4DE;" align="right"|'''[[:קטגוריה:ספרים הקשורים לחב"ד|ספרים הקשורים לחב"ד]]''':
| |
| | |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| [[:קטגוריה:|]]
| |
|
| |
| |}
| |
| | |
| {| class="toccolours" style="clear: both; width: 30%;" align="left"
| |
| | |
| ! style="background-color: #FF9999;" |<big>ערכים בסיסיים חסרים</big>:
| |
| |-
| |
| |div style="text-align: right;background-color: #CCD8FF;"| לקראת עריכת ה[[פורטל:ספרות חב"ד]], התברר שרוב הערכים על הספרות החב"דית '''הבסיסית''' של רבותינו נשיאינו - חסרה! מי מדבר על השפע העצום של ספרי החסידים.
| |
| | |
| אי-לכך נראה הצורך לערוך את הפורטל בצורה משותפת (לי לבד זה יקח יותר מידי זמן), למען השלם את המלאכה בקרוב.
| |
| ----
| |
| | |
| ניתן להיעזר באתרים:
| |
| | |
| *'''[http://chabadlibrarybooks.com/home.aspx ספריית חב"ד]''' - באמצעות דפדוף בהקדמות הספר (ע"י פתיחת הספר בדפדפן), ניתן להפיק את מירב המידע על כל ספר.
| |
| | |
| *[http://www.otzar770.com/ אוצר 770] - חיפוש חכם בתוכני הספרים.
| |
| | |
| *[http://www.chabadlibrary.org/books/ ספריית ליובאוויטש - בער'ל לוין] - טקסטים.
| |
| | |
| | |
| ----
| |
| | |
| <small>
| |
| '''ספרי אדמו"ר הזקן''':
| |
| | |
| [[הלכות תלמוד תורה]]
| |
| | |
| [[ברכות הנהנין]]
| |
| | |
| [[ביאורי הזהר]]
| |
| | |
| [[בונה ירושלים]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - הנחות הר"פ]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - אתהלך ליאזנא]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ב]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ג]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ד]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ה]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ז]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ח]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - תק"ע]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - הקצרים]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - על פרשיות התורה והמועדים]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - ענינים]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - מארז"ל]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר הזקן - נ"ך]]
| |
| | |
| [[אגרות קודש - אדמו"ר הזקן]]
| |
| | |
| | |
| '''ספרי אדמו"ר האמצעי''':
| |
| | |
| [[אמרי בינה]]
| |
| | |
| [[שער האמונה]]
| |
| | |
| [[שער היחוד (מצורף לשער היחוד)]]
| |
| | |
| [[שער התשובה והתפלה]]
| |
| | |
| [[עטרת ראש]]
| |
| | |
| [[פירוש המילות]]
| |
| | |
| [[הוספות לתורה אור]]
| |
| | |
| [[תורת חיים (בראשית-שמות]]
| |
| | |
| [[מאמרי אדמו"ר האמצעי]]
| |
| | |
| [[שני המאורות]]
| |
| | |
| [[גביע הכסף]]
| |
| | |
| [[פוקח עורים]]
| |
| | |
| [[עיון תפלה]]
| |
| | |
| [[עניין ההשתטחות]]
| |
| | |
| [[בד קודש]]
| |
| | |
| [[מאמר מזמור שי ליום השבת - אידיש]]
| |
| | |
| [[מאמר אתה אחד ושמך אחד]]
| |
| | |
| [[מאמר אתם נצבים היום]]
| |
| | |
| [[מאמר ויספו ענוים גו']]
| |
| | |
| [[מאמר יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים]]
| |
| | |
| [[מאמר להבין מארז"ל מפני מה ת"ח כו']]
| |
| | |
| [[פסקי דינים - יורה דעה]]
| |
| | |
| [[פסקי דינים - אבן העזר]]
| |
| | |
| [[אגרות קודש - אדמו"ר האמצעי]]
| |
| | |
| | |
| '''ספרי אדמו"ר הצמח צדק''':
| |
| | |
| [[שו"ת צמח צדק]] - ישנו ערך מגוחך!
| |
| | |
| [[ספר הליקוטים - דא"ח]]
| |
| | |
| [[קונטרס מאמרים על מאמרי חז"ל במסכתות בבא מציעא ובבא בתרא]]
| |
| | |
| [[אגרות קודש - אדמו"ר הצמח צדק]]
| |
| | |
| | |
| '''ספרי אדמו"ר המהר"ש''':
| |
| | |
| [[לקוטי תורה על ג' פרשיות]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תרכ"ו]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תרכ"ז]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תרכ"ח]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תרכ"ט]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תר"ל]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, והחרים - תרל"א]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תרל"ד]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, ספר - תרל"ו]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, מים רבים - תרל"ו]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, וככה - תרל"ז]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, חייב אדם לברך - תרל"ח]]
| |
| | |
| [[לקו"ת - תורת שמואל, זאת חנוכת המזבח, מצה זו, יונתי - תר"מ]]
| |
| | |
| [[מאמר נחמו נחמו עמי - תרכ"ו]]
| |
| | |
| [[מאמר פדה בשלום נפשי - תרל"ב]]
| |
| | |
| [[מאמר כי עמך מקור חיים - תרל"ב]]
| |
| | |
| [[מאמר לא יצא האיש לא בסייף - תרל"ב]]
| |
| | |
| [[מאמר את הוי' האמרת - תרל"ב]]
| |
| | |
| [[מאמר שופטים ושוטרים - תרל"ג]]
| |
| | |
| [[מאמר מאימתי קורין את שמע - תרמ"ב]]
| |
| | |
| [[קונטרס דרושי חתונה - תרמ"ב]]
| |
| | |
| [[אגרות קודש - אדמו"ר מהר"ש]]
| |
| | |
| | |
| '''ספרי אדמו"ר הרש"ב''':
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרמ"ג-תרמ"ד]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרמ"ו-תר"נ]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"א]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"ב-תרנ"ג]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"ד]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"ה-תרנ"ו]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"ז]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"ח]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרנ"ט]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תר"ס-תרס"ב]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרס"ה]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרס"ח]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרס"ט]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - עת"ר]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - אעת"ר]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תער"ב-תרע"ו]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - עזר"ת]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרע"ח]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - עטר"ת]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - פר"ת]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - ליקוט (תרמ"ד-פר"ת)]]
| |
| | |
| [[קונטרס בעניני כולל חב"ד]]
| |
| | |
| [[חנוך לנער]]
| |
| | |
| [[הגהות על התניא]]
| |
| | |
| [[הגהות על התורה אור]]
| |
| | |
| [[הגהות על הלקוטי תורה]]
| |
| | |
| [[הגהות על הסידור]]
| |
| | |
| [[הגהות על הגהות למאמר "פתח אליהו" - תרנ"ח]]
| |
| | |
| [[אגרות קודש - אדמו"ר הרש"ב]]
| |
| | |
| | |
| '''ספרי אדמו"ר הריי"צ''':
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תר"פ-תפר"א]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרפ"ב-תרפ"ג]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרפ"ד]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרפ"ה]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרפ"ו]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרפ"ז]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרפ"ח]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - קונטרסים]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרצ"ו-תרצ"ז]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרח"ץ]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תרצ"ט]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - ש"ת]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - אידיש]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"א]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ב]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ג]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ד]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ה]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ו-תש"ז]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ח]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"ט]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים - תש"י]]
| |
| | |
| [[ספר המאמרים מלוקט - תשי"א]]
| |
| | |
| [[לקוטי דיבורים]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - תרצ"ו-חורף ת"ש]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - קיץ ת"ש]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - תש"א]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - תש"ב]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - תש"ג]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - תש"ד]]
| |
| | |
| [[ספר השיחות - תש"ה]]
| |
| | |
| [[קונטרס מאמרים ת"ש- אידיש]]
| |
| | |
| [[רשימת המאסר]]
| |
| | |
| [[קיצורים לביאורי הזהר]]
| |
| | |
| [[ספק הקיצורים - שערי אורה]]
| |
| | |
| [[קיצורים לקונטרס התפילה]]
| |
| | |
| [[מורה שיעור]]
| |
| | |
| [[סדר הסליחות]]
| |
| | |
| [[קובץ מכתבים]]
| |
| | |
| [[אגרות קודש - אדמו"ר הריי"צ]]
| |
| | |
| | |
| '''ספרי אדמו"ר שליט"א''':
| |
| | |
| [[תשובות וביאורים (קובץ ליבאוויטש)]]
| |
| | |
| בעריכה...
| |
| </small>
| |
| |}
| |
א. יצירת תבנית לכל אחד מפרקי התניא. ב. יצירת כלי ניווט בין כל חלקי התניא. ג. סיכום כל פרקי התניא. ד. הקדמה קצרה לכל פרק. ה. צילום התניא. ו. קישורים פנימיים וחיצונים
פרק??? הוא הפרק ה?? בחלקו הראשון של ספר התניא
נשמות - לכל איש ישראל יש שתי נשמות
הגמרא[1] כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה[2] בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"[3]. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה[4].
בכדי להבין זאת, יש להקדים שמצינו בגמרא חמישה חלוקות; צדיק וטוב לו, צדיק ורע לו[5], רשע וטוב לו, רשע ורע לו ובינוני. בינוני במשמעות שחצי ממעשיו הם עבירות וחצי מצוות, הוא רק לעניין שכר ועונש, היינו שם מושאל. אבל התואר בינוני בהגדרתו האמיתית הוא אחד שאין לו שום עבירה[6].
ביאור העניין על פי מה שכתב ר' חיים ויטאל שלכל איש מישראל, צדיק ורשע, יש שתי נשמות וכמו שכתוב "ונשמות אני עשיתי": נפש בהמית - מקורה מקליפת נוגה המעורבת טוב ורע וממנה באות ארבעה מידות-יסוד רעות. מנפש זו גם באה אצל יהודי מידות טובות שבטבע תולדתו, מה שאין כן נפש הגוי שהן משלש קליפות הטמאות לגמרי.
הנפש האלוקית היא חלק אלוקה ממעל
הנפש השנית שיש לכל אחד מישראל היא הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקי ממעל ממש", שהרי על עם ישראל נאמר "בני בכורי ישראל" ובן הרי נמשך ממוח האב, נמצא, שישראל נמשכו ממחשבתו וחכמתו יתברך, שהוא וחכמתו אחד. אמנם יש חילוקי מדרגות בנשמות, אך כולם מקורם ושורשם ממוח העליון. כמו למשל, בן, שאפילו ציפורני הרגליים שלו נמשכו ממוח אביו, ככה "ממש כביכול" בנשמות ישראל. וגם עמי הארץ יונקים באמצעות הצדיקים והחכמים ראשי בני ישראל שבדור.
ומה שכתוב בזהר[דרוש מקור] שעיקר קדושת הולד הוא תלוי בהתקדשות בשעת תשמיש, היינו הלבוש לנשמת בנו, אבל הנשמה עצמה לא תלויה בזה ולפעמים נשמה של אדם גבוה יורד להיות בנו של אדם נבזה ושפל.
עשר
כל בחינה ומדרגה מנפש רוח ונשמה (נר"ן) כלולה מעשר מידות שהם כנגד עשר ספירות עליונות. עשרה אלו חלוקים לשנים; שכל - חכמה, בינה ודעת (חב"ד) ומידות - חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות (חג"ת נהי"מ).
החכמה היא כוח המשכיל בנפש, זו שדרכה נכנסים ההברקות לראש. ההתבוננות בהברקות אלו, בכוח הבינה. חכמה ובינה נקראות "אב ואם" שמולידות את המידות - רגשות.
ההתקשרות אל הדבר, בתקיעת הדעת בחוזק ובהתמדה, זו היא הדעת הכוללת את החסד (אהבה) והגבורה (יראה) שנולדים מהתבוננות זו. שאר המידות הן הסתעפויות מאהבה ויראה.
לבושים
בנוסף לעשרה כוחות המאפיינים כל נפש אלוקית, ישנם שלושה לבושים בהם מתלבשת הנפש האלוקית; מחשבה, דיבור ומעשה. כאשר אדם לומד בפרד"ס התורה הרי כוחות השכל מלובשים בלבוש ה"מחשבה". וכשהוא עוסק בדברי תורה ומקיים את המצוות, אזי מידותיו מלובשים בלבושי ה"דיבור" ו"מעשה". כיון שאהבה (ספירת החסד) היא שורש לכל מצוות עשה ויראה (ספירת הגבורה) היא שורש לכל מצוות לא תעשה.
לבושים אלו, למרות שבדרך כלל הלבוש הינו טפל למלובש, בכל זאת לבושי הנפש גבהה וגדלה מעלתם על הנפש עצמה. זאת כיון שהתורה, שהיא רצונו וחכמתו של הקדוש ברוך הוא, והקדוש ברוך הוא - אחד הם. שהרי אצל הקב"ה, חוכמתו, החכמה והמושא הנחכם - דבר אחד הם ("הוא המדע, הוא היודע והוא הידוע"[7]). ובהיות שכך האפשרות היחידה שלנו "לתפוס" את הקב"ה הוא, כפי שהוא עצמו החליט - רק באמצעות האור שבתורה ומצוות.
ולכן אמרו "יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא[דרוש מקור]", שבעולם הבא נהנים מזיו אורו יתברך ובעולם הזה, על ידי התורה והמצוות, כאמור, תופסים במהותו ועצמותו ממש.
ומזון
הלשון "תפיסה" שנאמרה לגבי הלומד תורה, יש בה מעלה מיוחדת, יתר על שאר המצוות.
הערות שוליים