שיחה:פרסום גאולה ומשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(←‏פרסום זהות משיח ע"ג אוטובוסים: חייל צודק, לא קשור ישירות לערך או לחב"דפדיה בכלל.)
 
(55 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 16: שורה 16:
[[קובץ:שלט איילון.jpg|left|thumb|250px|שלט פרסום משיח בנתיבי איילון, [[תל אביב]]]]
[[קובץ:שלט איילון.jpg|left|thumb|250px|שלט פרסום משיח בנתיבי איילון, [[תל אביב]]]]
[[קובץ:מוניות הגאולה.jpg|left|thumb|250px|קמפיין 'מוניות הגאולה' של [[מכון ממש]]]]
[[קובץ:מוניות הגאולה.jpg|left|thumb|250px|קמפיין 'מוניות הגאולה' של [[מכון ממש]]]]
[[משתמש: חלוקת קונטרסים|יחי המלך המשיח]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] 00:37, 23 ביולי 2018 (IST)
[[משתמש: חלוקת קונטרסים|יחי המלך המשיח]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] 00:37, 23 ביולי 2018 (IST)
:{{בוצע}} ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 20:42 • כ"ז באייר ה'תש"ף


==אירועי חורף תשנ"ג==
==אירועי חורף תשנ"ג==
שורה 33: שורה 34:


::::משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.   
::::משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.   
:::::שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [[http://www.old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=1cea1cae3c9552cfc35f4b6a8445cd46|מחאת התמימים]] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".  
:::::שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [[http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=932&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=1cea1cae3c9552cfc35f4b6a8445cd46|מחאת התמימים]] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".  
::::::לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים '''בניסוח''' התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[[https://drive.google.com/file/d/12MPNv9ZxdKXbPp4cfZ0_xmsZRuoYngEW/view?usp=sharing|מכתב זה]]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור '''אחד''' שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
::::::לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים '''בניסוח''' התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[[https://drive.google.com/file/d/12MPNv9ZxdKXbPp4cfZ0_xmsZRuoYngEW/view?usp=sharing|מכתב זה]]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור '''אחד''' שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
:::::::במחילה, ואת והב בסופה [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
שורה 51: שורה 52:


ב. שוב, '''אף אחד''', לא רז"ג (מן הסתם עיינת כבר בצילום) ולא התמימים, לא מכחיש את עצם האישור למודעה של אגו"ח, שמטרתה הייתה - ואני לא מתבייש בזה - לצמצם את הפרסומים הלא אחראים שרבו מאד באותו זמן, ובפרט בנושא זהות משיח (- כי, שוב, גם אם על פי סברות כרסם וכאבי בטנם דאז היה 'מוזר' שהרבי נותן מענה כזה, ורחי"ק היה חשוד בעיניהם בשוחד מרמה והפרת אמונים - הרי שעפ"י סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק, וריל"ג הוא טיפה'לה כנ"ל, ואעפ"כ אני '''לא''' מערער על המענה לשפרינגר). טענתם הייתה שמאחר שכתוצאה ממודעת אגו"ח לא הסכים עיתון אחד או שנים להכניס את המודעה של שפרינגר '''שאושרה''' ע"י נשיא אגו"ח - הרי שהם מורדים במלך וכו'. וטענה '''זו''' נראית (על פניו - ללא שמיעת הצד השני) טענה מוצדקת לגמרי. -- אמשיך אח"כ -- [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 15:31, כ"ו באייר, ה'תש"ף 15:31, 20 במאי 2020 (IST)
ב. שוב, '''אף אחד''', לא רז"ג (מן הסתם עיינת כבר בצילום) ולא התמימים, לא מכחיש את עצם האישור למודעה של אגו"ח, שמטרתה הייתה - ואני לא מתבייש בזה - לצמצם את הפרסומים הלא אחראים שרבו מאד באותו זמן, ובפרט בנושא זהות משיח (- כי, שוב, גם אם על פי סברות כרסם וכאבי בטנם דאז היה 'מוזר' שהרבי נותן מענה כזה, ורחי"ק היה חשוד בעיניהם בשוחד מרמה והפרת אמונים - הרי שעפ"י סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק, וריל"ג הוא טיפה'לה כנ"ל, ואעפ"כ אני '''לא''' מערער על המענה לשפרינגר). טענתם הייתה שמאחר שכתוצאה ממודעת אגו"ח לא הסכים עיתון אחד או שנים להכניס את המודעה של שפרינגר '''שאושרה''' ע"י נשיא אגו"ח - הרי שהם מורדים במלך וכו'. וטענה '''זו''' נראית (על פניו - ללא שמיעת הצד השני) טענה מוצדקת לגמרי. -- אמשיך אח"כ -- [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 15:31, כ"ו באייר, ה'תש"ף 15:31, 20 במאי 2020 (IST)
:א. בכל השנים סמכו על ריל"ג ב100% עד שנהיה משהו אישי נגדו.. ובסופו של דבר הוא אמר שכן היה אישור להדפסה עם מלך המשיח (תשע"ה כמדומני). אגב, אשמח לקבל מקור לסיפור הריל"ג לחיים שאול ברוק. על רחי"ק לא צריך לספר שקרים אפשר לראות במוחש את המושחתות וכו' (לא יודע אם כאן המקום..) ואתה יכול לראות ממכתב הרז"ג עצמו.
:ב. גם הרז"ג וגם התמימים הסתפקו באמיתיות המענה לרחי"ק ואתה יכול לקרוא שוב את מכתבם. זה שלא פסלו לגמרי זה כי הם לא ידעו ואיך הם יכולים לפסול משהו שהם לא יודעים. איך אתה קורא לדבר שהרבי הסכים תפרסמו 'פרסומים לא אחראים'? כל הנושא כאן זה על אי נתינת אישור לרב שפרינגר להוציא משהו שהרבי עצמו הסכים להוציא, זה אבסורדי לומר ש'גם אני הייתי עושה כך' או 'פרסום לא אחראי' וכד' תחשוב איך היית מתייחס לזה באותה תקופה - לפני שנהיית אידיאולוג.. זה לא 'סברות כרסם וכאבי בטנם' (שאתה נוהג לכנות כל מי שלא מסתדר עם האידיאולוגיה שלך) לחשוב שהרבי לא נתן שני מענות סותרים - זה ההגיון הכי פשוט אומר. ובסוף ענית לעצמך - "סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק" - כנראה שזה לא מרחק (או שקשה לחשוב כך כי זה נגד כל האידיאולוגיה..), ובמיוחד שלטענתך אתה לא מערער על שני המכתבים כך שמעניין מאוד מה הסיבה שאם זה היה תלוי בך לא היית מסכים לפרסום. זה לא 'עיתון אחד או שנים' אלא פסק שאסור לפרסם את שמו או תמונתו של הרבי בכל עיתון שהוא בלי אישור מאגו"ח. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 23:52 • כ"ו באייר ה'תש"ף
:::::::::נו נו, בנושא המענה לאגו"ח נראה שאתה מתעקש לא להבין (או שיש לי בעיה ממש מפחידה בהסברה). אז במה ששאלת על הסבר וולפא אציג לך חלק מהשאלות שאני לא מבין... ואדרבא יתכן ותחכימני.
- ואקדים ש(א) אכן לא עושים פלפולים כאלה במענות פרטיים, אבל מאחר שנראה שה'סתירה' בכ"ז מפריעה לרב וולפא, ומכריחה אותו לחדש יסוד מסוים, אז צריך לנסות להבין אותו בשכל אנושי.. (ב) מאותה סיבה, איני דן כאן כלל בעצם השאלה אם מותר לפרסם, אלא על נכונות התיאורי' אותה התעקש בעל הקונטרסים להכניס להערת שוליים בערך -
ובהקדם שאת מה שאומר הרב וולפא אפשר להבין בכללות בשני אופנים, עכ"פ כך אני הבנתי:
[א] בשנות הלמ"דים והמ"מים נושא זהות משיח יכל להרחיק, ולכן הוא נאסר; בתנש"א עם התקדמות העולם לגאולה (או "התגלות משיח") - העולם מוכן לקבל הכל, וזו הסיבה לשינוי - כי פשוט אין חשש. אַיי למה ("יש טוענים" ש)הרבי לפעמים אסר? כי לא לענין שקבלת המלכות תבוא מלמעלה למטה, זה צריך לבוא ממך בלבד, ורק אז יש בזה ענין. (כך זכור לי שהבנתי פעם מקריאת ראיון עם גיסו הגרי"י ווילשאנסקי שליט"א).
- וכאן מזדעק הבן תם: (א) הרי ברוב המענות השליליים הרבי כותב בפירוש נימוק '''מסוים''', האם ניתן להסתכל רק על התשובה ולהתעלם מהנימוק? (ב) יהודי עוסק בקבלת המלכות, רק שזה מגיע מלמעלה וככפיה - האם זה מצדיק מענות חריפים כ"כ ("באם ח"ו . . מוטב שיסגרו המכ"ע לגמרי", "כפשוט מופרך לגמרי", "נענע בראשו '''בחזקה''' לשלילה")? אם אי"ז מזיק מה כ"כ נורא?! (ג) ובכלל, ראינו בחוש שגם בתנש"א-תשנ"ד הענין הזה הרחיק בלי סוף! ועוד ועיקר: הרבי עצמו כתב אז שזה עדיין עלול להרחיק! (במענות לוולפא, וכן משמע גם מהמענה לשמואל שמואלי, ועוד).
[ב] בנושא ההרחקה דבר לא השתנה, אבל באותן שנים הצורך בפעולות קבלת המלכות התגבר במאד, עד שהתועלת גוברת לאין שיעור על הנזק, ואם אתה שלם עם עצמך - תפרסם גם אם אתה חושש שמישהו יתרחק; אך הדבר מביא תועלת רק כשהוא נעשה באופן הנכון - מלמטה למעלה, אבל כשהוא באופן שגוי וחוששני ר"ל (גם אם החשש הוא כי הרבי אמר לך פעם כך וכך) - הרי שאין בזה ענין וממילא אתה מרחיק יהודים ללא תועלת, וזה אכן דבר חמור ביותר שלא עובר בשתיקה.
- נו, זה כבר נשמע יותר הגיוני, וא"כ בפעם הבאה שאתפנה נמשיך לחקור מה מקור התיאוריה. ואם לא מקור, עכ"פ סברא, כידוע ש"מקור זה סברא וסברא זה מקור".
ובינתים אולי תכתוב איזה ביאור נראה לך יותר. או במשהו יותר מתוחכם.  [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 14:45, כ"ז באייר, ה'תש"ף 14:45, 21 במאי 2020 (IST)
:אויפעפענען אתה משתמש בדמגוגיה וזה עצוב. זכור את שהזהרתי מתחילה על שריפת זמן לך ולסובבים. אתה יודע כמה דברים טובים חלוקת קונטרסים היה יכול לעשות בזמן שהוא משיב לך בנושא הלעוס והטחון הזה שיש בו פנים לכאן ולכאן ונידון ונידוש באינספור בימות והזדמנויות משונות ושונות. אני רואה שלא קיבלת את דבריי ולכן אני נאלץ לפנות לציבור היקר: חבל על הזמן שלכם, תשקיעו בחבדפדיה ולא בהסחות הדעת האלו. פשוט לא להתייחס. בהצלחה לכולם - יחי המלך המשיח!
מי שממש מעוניין יש איזה פורום רצונו וחכמתו ואפשר לנסות ללעוס בו את הנושא בתיאבון אך כאן בוודאי זה לא המקום--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:13, כ"ז באייר, ה'תש"ף 15:13, 21 במאי 2020 (IST)
::בהמשך למה שכתב חברי ותלמידי {א|חייל של המלך|החייל}} אני לא מתכנן להתווכח כאן ובטח שלא לחזור על עצמי שוב ושוב, אענה לך בקצרה ומקווה שתמשיך לעסוק בהפצת המעיינות כמה שאתה יודע ולא היפך ההפצה בדפי שיחה. א. זה לא פלפולים במענות פרטיים אלא במענות הרבי (באופן כללי) בנוגע לענין מסויים שזה מאוד נהוג כשרואים חלוקה מסויימת במענות להראות ולהסביר אותה. ב. מצחיק לשמוע שני פשעטל'ך מעוותים בכתבה מאוד ברורה. ג. גם בשנים המוקדמות נושא בפירסום לא נאסר באופן גורף אלא לאותו זמן או בכלל לא כמו המענה של הרבי לרב סלונים בתשמ"ג בנוגע לפרסום קונטרס שמרכזו הוא קבלת מלכות של הרבי כמלך המשיח 'למה לגנוז? שישאלו את רבנים' ואם תקרא את הכתבה תבין שאפילו בתשמ"ה כולם אמרו שזה דבר נכון שהרבי משיח אלא ש'''כעת''' לא הזמן לפרסם כי זה מרחיק וכמו שהרבי אמר במפורש שמאחר שלאחרונה קמו מתנגדים חדשים לפי המצב דעתה 'מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן' - היינו שזה מתי שהוא יגמר.. ד. את שינוי העיתים אתה יכול לראות את הדוגמה הברורה בכתבה, בהתחלה היה אסור להפיץ, להדפיס, וכו' כי הספר כולו מרחיק ולאחר מכן בהשמטת קטעים (לא כל הספר). ה. כמו שהוא כותב, לנופף במענות ממ"ד-מ"ה זה כמו לנופף בשיחות של תש"י שהרבי לא רוצה להיות נשיא הדור.. ואלו שמנופפים במענות של נ"א אז היה חלוקה ברורה בין אלו ששאלו (כמו שהוא עשה בנוגע לקונטרס שרצה להוציא - זה לא לפי הבן אדם אלא לפי סגנון השאלה) לבין אלו שדיווחו (שאין מי שדיווח וקיבל תשובה שלילית!) - חלוקה מאוד הגיונית ולא צריך להיות חכם גדול כהרב וולפא כדי להגיע אליה.. ו. לגבי זה שלא אפשר שהרבי שינה את תשובותיו לפי זמן אתה יכול לקרוא את מאמרי ר' יואל והרב ירוסלבסקי בגליונות כפ"ח 558-559 לראות שמבארים שיש ציווים הניתנים לשעתם, ולכן אין להקיש מהשלילה שהיתה בתשמ"ה למצב בתשנ"ג, ולא יכול היות שתצא מזה תקלה ח"ו. וכמובן שאף אחד לא חשב תוך שהרבי עודד יחי 'הרי הרבי אמר בתשמ"ד.. ובתשמ"ה.. אז איך אתם שרים יחי?'. ז. בכל אופן אני מרגיש שהנושא כבר הפך לוויכוח ולא דיוני ובמילא אתה לא בראש של להבין אלא לתת ולכן אני לא מעוניין להמשיך להתווכח על נושא ברור ואני חושב שאם יש לך עוד טענות ומענות תנסה לענות עליהם מתוך מה שכתבתי עד עתה, אני מאמין שיש לך הרבה חומר לחשוב עליו (כמובן, באם אתה בקטע של לקבל), ואם אתה חושב שיש לך עוד שאלות, אז כמו שאמר החייל אתה יכול לחפש פורום שמיועד לזה, בהצלחה! ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 22:00 • כ"ז באייר ה'תש"ף
::::::מאד לגיטימי שאינך רוצה להתווכח, אבל לגיטימי לא פחות מצדי להגיד שלא רק שאיני מסכים כמעט עם מילה ונימוקיי בצדי, אלא גם לא רואה את הקשר לשאלות ששאלתי... (קטע ה' אולי מתקשר אבל זה נוגע לנושא בירור המקור אודותיו עדיין לא כתבתי..). עכ"פ דומני שאני נתתי כאן קצת יותר חומר חדש לחשוב עליו. ונמשיך לשקוד בעבודת הקודש עדי יִגלה עלינו תיכף מלכנו משיחנו ויְגלה בנו את נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 22:25, כ"ז באייר, ה'תש"ף 22:25, 21 במאי 2020 (IST)


== פרסום הזהות ==
== פרסום הזהות ==


לאחרונה התפרסם מענה ש'תלוי בעסקני חב"ד שעל אתר'--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 14:51, כ"ו באייר, ה'תש"ף 14:51, 20 במאי 2020 (IST)
לאחרונה התפרסם מענה ש'תלוי בעסקני חב"ד שעל אתר'--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 14:51, כ"ו באייר, ה'תש"ף 14:51, 20 במאי 2020 (IST)
:אכן, מענה לרב ליפסקער מי"ד שבט נ"ב ששאל האם אכשרא שעתא ואפשר לפרסם על קבלת המלכות, וקיבל את המענה "תלוי בתנאי המקום בזה על חב"ד שעל אתר לברר" ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 00:27 • כ"ז באייר ה'תש"ף
::המענה הוא לרב נחמן ברנארד. כשהרבי כתב חב"ד שעל אתר הוא סימן בחץ לשם של ליפסקר (השליח הראשי). - [[משתמש:חבר|חבר]] - [[שיחת משתמש:חבר|שיחה]] -  היום, [[כ"ז באייר]] [[ה'תש"ף]] מגיע משיח. 03:06, 21 במאי 2020 (IST)
:::צודק, מובא במענות קודש נ"ב עמ' 102 ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 05:16 • כ"ז באייר ה'תש"ף
==להעיר==
הקטעים שהוסיף [[משתמש:בנימין770]] אודות ההחתמות בתנש"א ממש לא קשורות לפרסום, והם מופיעים בצורתם ובאותה הרחבה בערך הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח בפיסקה על קבלת המלכות [[משתמש:אויפעפענען|אויפעפענען]] - [[שיחת משתמש:אויפעפענען|שיחה]], 03:28, כ"ה בתמוז, ה'תש"ף 03:28, 17 ביולי 2020 (UTC)
== אישים ==
לא כדאי להכניס את האישים שמפרסמים משיח שכן אין לדבר סוף ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 21:51 • כ"ו בתמוז ה'תש"ף
== שינוי שם ==
לדעתי עדיף השם "[[מבצע משיח]]" על פני השם הנוכחי. בברכה, [[משתמש:א.ב. קיסר|א.ב. קיסר]] - [[שיחת משתמש:א.ב. קיסר|שיחה]], 13:48, א' באב, ה'תש"ף 13:48, 22 ביולי 2020 (UTC)
:זה יותר דבר מהותי ממבצע--נכתב בשעה 13:56 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[א' באב]] [[ה'תש"ף]]  ([[תש"פ]]) מגיע משיח. [[מיוחד:דפים יתומים|חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----]]

גרסה אחרונה מ־16:40, 21 באוגוסט 2022

ודאי שמת לב שקיימים ערכים ששייכים לנושא זה (ממילא חשוב שבערך זה לא יחזור על עצמו דברים ששייכים לערכים האחרים אחרי זה ליצור הפניות בערכים המתאימים) בשורת הגאולה, לחיות משיח, השליחות היחידה(ערך רדוד לדעתי וחסר משמעות), לימוד ענייני גאולה ומשיח ועוד ועוד. עבודתך נהדרת, עלה והצלח.--הנחה - שיחה 11:15, 24 בדצמבר 2015 (UTC)

בעיקרון, רובו של הערך כבר נמצא במרחבי החב"דפדיה אבל לא מסודר בכלל - למשל פרסום זהותו של משיח, פרסום משיח בעיתונות, ביאת משיח בעיתונים, ועוד המון... ואני מרכז את כל החומר לערך אחד מרכזי. כמובן שבסופו של דבר ניתן יהיה להוסיף הפניות לשאר הערכים השייכים. בכל אופן לא חושב שזה ייצור כפילות, ואם כן - תעיר לי כשאסיים את הערך ואעלה אותו בקרוב ממש בל"נ.

(אגב, לא הבנתי איך ייתכן שהערך הזה נעדר מבימת חב"דפדיה עד היום. בסוף גיליתי שהיה ערך כזה ונמחק בגלל היותו מטופש למדי - ראה כאן. אך בכל אופן בודאי שהמצב הנתון - בו "פרסום משיח" מפנה ל"פרסום זהותו של הרבי כמשיח" - הוא מוזר בעליל. עם כל הכבוד לפרסום זהותו, מגיע לנושא הזה ערך יותר מקיף).

יישר כח! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 11:34, 24 בדצמבר 2015 (UTC)

תמונות[עריכת קוד מקור]

במסגרת הוספת התמונות חיפשתי בנרות תמנה חופשית של חלוקת דולרים עם כתב הCNN, או עם החולצות של המטה העולמי, או עם האלבום פרסום משיח במגדל העמק - ולא מצאתי. מי שיוכל למצוא ולהעלות, תע"ב. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:06, ל' בניסן, הקהל ה'תשע"ו

תמונות[עריכת קוד מקור]

צריך להעביר את התמונות האלה מתשנ"ג לאחרי זה, זה פשוט לא קשור שם.

שלט פרסום משיח בנתיבי איילון, תל אביב
קמפיין 'מוניות הגאולה' של מכון ממש

יחי המלך המשיח - שיחה 00:37, 23 ביולי 2018 (IST)

בוצעחלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 20:42 • כ"ז באייר ה'תש"ף

אירועי חורף תשנ"ג[עריכת קוד מקור]

(א) בנוגע להודעת אגו"ח משבט תשנ"ג, שכידוע ומפורסם אושרה בנוסחה ע"י הרבי (וכפי שהעיד גם זלמן גורארי' במכתביו שהופיעו באינפו "שנתאשרה מכ"ק", ומצאתי כעת שדובר בזה בהשגח"פ בשיחת ערך הרבי מלך המשיח) והדברים עתיקים - כך שאיני מבין כלל מה טעם נמחקה הוספתי הטריוויאלית [" עצמשאף אם נסכים להמשך דברי רשז"ג שם, שמוכרחים לומר (גם ללא כל ראי' מהקודש) שאין לאישור זה שייכות לעניני משיח, ובזה הוא "שקר וזיוף ושקר בשמא דמלכא" - אין טעם להתעלם כאן מ"תנועות צדיקם בנושא זה!],

עם זאת, מאחר שלכשתדוק אין קשר בין סיפור זה לנושא הערך, ובכלל תועלת לקורא אין בו (וכפי שכבר העירני בפרטיות א' מחשובי המשתמשים) - הורדתי כל סיפור ההתנגדות כליל. ואשמח לשמוע דעתכם אויפעפענען - שיחה, 20:04, ט"ז באייר, ה'תש"ף 20:04, 10 במאי 2020 (IST)

"א' מחשובי המשתמשים" קצת נסחפת.. כולם ברורים, כולם חשובים, כולם גיבורים.. אני בהחלט מצטרף להורדת הפוליטיקה הרדודה הזו מערך ענייני. בויקפדיה בחיים לא היו נכנסים לזוטי זוטות אלו שממש לא שייכים לעניינו של הערך. ואגב, ר' אויפעפענען, המחאה של התמימים הייתה על הקשר הפרסום ולא על תוכנו שהוצג כביטול והתנערות של חב"ד ממודעות היחי המלך המשיח שבאישור הרבי--חייל של המלך - שיחה, 20:40, ט"ז באייר, ה'תש"ף 20:40, 10 במאי 2020 (IST)
לא שמעתי מעולם שהמודעה היתה מנוחסת לעיני הרבי וגם מה שכתוב בשיחת הערך הרבי כמלך המשיח אין לזה מקור אלא הוא כותב שזה נמצא במכתב של הרב גוראריה שהובא בספר ימי בשורה וצריך לקרוא בין השורות כדי לראות את זה.. ובפרט שהוא מביא את זה בין כמה הערות אחרים שכפי שאתה יכול לראות בהמשך השיחה שם הם לאו דווקא נכונים. אם אתה חושב שזה לא קשור זה ענין אחר שניתן לדון עליו (לפני שאתה מוחק את הקטע) ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ט"ז באייר ה'תש"ף
רק עכשיו שתי ליבי לכך שהחזרת את הסיפור הזה. באמת שאני לא מבין: איך למען השם קשור כל הסיפור המסורבל (והמסולף) הזה לערך??

לענין אישור הרבי: המכתב של רז"ג נמצא באינפו (בתוך כתבה של עורך הספר ימי בשורה שלא מצאתי' כעת), שם איתא בפירוש כמדומני ג' פעמים (!) [רק בסגנונו המעט מוזר, במחילה] שהמודעה אושרה ע"י הרבי (ואח"כ ראיתי - ותודה להחייל - שגם במחאת התמימים נתנו לזה מקום). ובפשטות אין לזה סתירה למודעת שפרינגר שאושרה ע"י נשיא אגו"ח עצמו. וע"ז גופא הייתה מחאת רז"ג והתמימים, שהיו שקישרו זאת גם עם שפרינגר ופשוט.

בנוגע להשמצתך על המשתמש שהביא את זה בשיחת הרבי מלך המשיח - איני יודע מה אתה סח, כל פרטי ששת המענות שהביא שם הינם ידועים עתיקים ו(כמעט) מדויקים. זה שבימי בשורה, בי"מ, אינפו, ועד למקום קדוש זה הם מושמטים - הא גופא קשיא הכי נפלאה! אויפעפענען - שיחה, 11:53, כ"ד באייר, ה'תש"ף 11:53, 18 במאי 2020 (IST)

כמו שכתבתי גם אותו משתמש בשיחה שם כותב שצריך להבין את זה מבין השורות היינו שזה לא כתוב במפורש. אם זה אכן היה, מה הסיבה שלא אמרו את זה באותו זמן לתמימים שיצאו נגד אגו"ח? קשה לקבל דברים שמתפרסמים אחרי ג' תמוז כשהיה להם סיבה טובה לפרסם את זה לפני. ובנוגע ל'השמצתי' עיין כאן ותראה שמה שהוא כותב בסעיף 4 זה שטויות ובקישור הוא מסביר בפירוש מה היה הסיפור בסעיף 5 ובאופן כללי על שאר הסעיפים. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 19:03 • כ"ד באייר ה'תש"ף
משום מה אינך עונה לענין כלל. ראשית פתחתי בתמיהה על עצם קיומו של הסיפור הזה המשתרע על 2-3 פסקאות וכולו השמצה זולה ללא תועלת (ובלא הוספת האישור - אף מסולפת באופן מחריד!). ע"ז לא הגבת. ואבקשך שוב להסירו.
שוב לענין האישור, כותב השורות ראה בשבוע שעבר את מכתב הרב שפרינגר (אך לא מוצא כעת את הכתבה באינפו והספר ימי בשורה אינו תח"י ת"ל, אולי יש לך). בו הדברים כתובים "באותו זמן" בצורה ברורה (רק בסגנון שקצת מקשה ל(מי שלא רוצה ל)הבין). עוד יותר: בתחלת [התמימים] הביאו זאת ג"כ בפירוש (רק עם קצת פחות אמון באגו"ח מאשר רז"ג, מטבע הדברים). הכל "מאותו זמן".
לענין רש"ב וולפא, נפלא שהוא יודע "להסביר בפירוש" את כל מה שלא נוח, ואני מכיר זאת על פה, אך כל ההסברים לא ישנו פסיק אחד מ"מילתו על לשוני" הברורה, המראה בבירור שגם בתנש"א היה ברור שפרסום זהותו עלול להרחיק. גם אם אפשר לסובב את האצבע ולהראות (כמובן רק אחרי ש"יש האומרים" שהיו "פה ושם" "גם" תשובות שליליות...) שינויים בניסוח התשובות מתנש"א המראים על הקלות במינוני החומרה - הרי שבלא המענה השלילי שקדם לחיובי נראה הסיפור כחוכא ואיטלולא ממש! [והראי', שעד שהגיעו אותם מצטטים מרושעים (רמ"מ ברוד למשל) - התשובה הגיעה ללא שום הקדמה! "יחליפנו במכורך" ותו לא! ותראה כמה פשקווילים שמתם בערך ברוד רק בגלל שהעז לגלות את הסוד האפל.. והייתי ממליץ לעיין בכ"ז ב[זה]]. לענין ההסבר ש"מסביר את כל הסעיפים": ידוע ומפורסם שאין מקור אחד שמוכיח הסבר כזה או דומה לו, ומקצת עיון שלי בכמה מענות והקשרם - נראה שהדברים לא עולים בשום קנה עם העובדות (ראה גם במכ' הנ"ל). ניתן לדון גם בזה אם תרצה.
במחילה, ואת והב בסופה אויפעפענען - שיחה, 19:41, כ"ד באייר, ה'תש"ף 19:41, 18 במאי 2020 (IST)
בתור הקדמה, חלק מתפקיד ערך זה הוא להסביר את דעת הרבי בנושא פרסום משיח. סיפור זה מבהיר את ענין הפרסום ואין שום סיבה להורידו. הסיפור הוא לא השמצה זולה אלא הגיע על מנת להוסיף נפח חיובי להיתר הפרסום (ואם אתה ממש רוצה אתה יכול להסתכל עליו כביקורת). עכשיו אני רואה שבמחאה של התמימים הם אכן מזכירים את זה בתור 'כפי דבריהם' וכנראה שזה היה (אם זה באמת היה) בחשאי מבלי שאף מזכיר או אחר יהיה באיזור ויוכל להוות הוכחה לדבר. המקור לסיפור במלואו שיחפשת מחב"ד אינפו מופיע בערך והנה הוא. הסיפור מובא בהרחבה ולא מצאתי בו שום איזכור לאישור (שידעו או שנודע לאחר מכן) מהרבי לאגו"ח. לגבי הרב וולפא, אתה טוען שאתה מכיר את זה בעל פה אבל כנראה שלא מספיק כי הוא מסביר גם את טענתך זו, הוא לא מצביע רק על שינויים בניסוח התשובות של הרבי אלא גם על אופן שאלת השואל וע"ש. אגב, התשובה השלילית הגיע למיטב ידיעתי לאחר שהרב ברוד נכנס לסיפור ולא לפני. עיינתי במכתב שהבאת ולא אתפלא אם זה מה שהוא כתב מלבד זה שהוא לא ממש מסביר את דעת הרבי בנוגע לפרסום משיח אלא יותר אומר את פרשנותו לדברים ואשמח אם תאמר לי מי זה ר' זלמן המובא שם ומה הוא כתב. אני לא יודע מה אתה רוצה אבל הרב וולפא מסביר במדוייק את התשובה לכל הסעיפים ואם אתה מכיר קצת את המענות (אם לא אתה יכול לראות בערך) וכפי שכתבת אפילו עיינת בהם אז ודאי שאתה מכיר את ההסבר שלו. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 01:26 • כ"ה באייר ה'תש"ף
ראשית בנוגע לדבר שאין בו מחלוקת, תודה על הכתבה שחיפשתי. אכן מופיעים שם מכתבי רז"ג, אך כמו שכתב אותו משתמש, לא זכינו לפענוח ממשיח פריד... אבל אם קצת תשקיע ותאמץ עיניך תראה מיד שבשני המכתבים מופיע לגבי המודעה עצמה שהיא (א) "נתאשרה מכ"ק" (זה בשורה ראשונה במכתב הראשון), (ב) "טובה ונתאשרה מכ"ק", (ג) "מכתב שהיה לפני כ"ק הוא קודש" (כך כותב בשם רחי"ק). והוא מוסיף "אבל" - למה קישרו את זה למודעת המשיח של שפרינגר, וכל הסיפור עם העיתונים שם. לענין מזכירים שיעידו - בפשטות מספיק רחי"ק, ואין מישהו שיכול לערער עליו כפשוט (ושוב, אף אחד לא באמת ערער, אפי' לא התמימים). אויפעפענען - שיחה, 12:40, כ"ה באייר, ה'תש"ף 12:40, 19 במאי 2020 (IST)
עדין לא מצאתי את הספר ימי בשורה. בכל אופן תיקנתי בערך עם המקור למכתב של התמימים ואני מקווה למצוא אותו יותר ברור. מהמחאה של התמימים ברור שהם עירערו על דברי הרחי"ק. אגב, הפסקה מנוסחת בצורה מאוד עדינה וללא שמות כך שלא הייתי מכנה אותה כ'השמצה' ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 16:04 • כ"ה באייר ה'תש"ף
לא צריך את ימי בשורה בכתבה שהבאת מאינפו יש את הצילומים של מכתב רז"ג אויפעפענען - שיחה, 16:07, כ"ה באייר, ה'תש"ף 16:07, 19 במאי 2020 (IST)
הענין שכשרחי"ק אומר שיש הסכמה מהרבי זו לא "טענה", אלא עובדה - בדיוק כמו מכתב ריל"ג ממנו כל האישור אויפעפענען - שיחה, 16:09, כ"ה באייר, ה'תש"ף 16:09, 19 במאי 2020 (IST)
בנוגע למענות, המכתב שהבאתי לך זה משהו שכתב ר' שמואל אבצן (לא ידוע כאנטי גדול) בקיץ תשע"ז לר' זלמן ליבעראוו בהמשך לאיזה ויכוח, אני אישית נהניתי מאד. אבל גם בלעדיו, עם קצת עיון במענות רואים שהכל המצאות, הן התיאוריה שהכל לפי אישים ומידת רצינותם (לדוגמא, רי"ד נחשון ורש"ב וולפא קיבלו את כל סוגי המענות), והן התיאוריה שזה לפי כמה שמגיע מלמטה למעלה (לדוגמא, ר"ד אליעזרי ור"ע שוחט הביאו פשוט שתי אפשרויות בסברא והרבי בחר, ועוד ועוד). ובכלל תיאוריית התקופות (ראה גם במכתב הנ"ל). ויש הרבה להאריך. ולהעיר שהסיפור של וולפא עצמו שהוא מגולל שם באריכות (גם בלי השלמות ברוד!) הוא המקור הכי מובהק לכך שהרבי מעולם לא "חזר בו" מכך שכשזהות משיח עלולה להרחיק מחסידות יש לוותר עליה ואכ"מ. אויפעפענען - שיחה, 16:33, כ"ה באייר, ה'תש"ף 16:33, 19 במאי 2020 (IST) הידעת שלאחר קבלת המענה די"ג אד"ר תשנ"ב צלצל רשב"ו לברוד באמרו "הרבי מחזיר אותנו לימי תשד"מ"? אויפעפענען - שיחה, 16:37, כ"ה באייר, ה'תש"ף 16:37, 19 במאי 2020 (IST)
אויפעפענען: אינני נכנס לגופו של דיון וגופו של טיעון, אבל מאין הביטחון הגדול שאין אחר דברי רחי"ק כלום ("ואין מישהו שיכול לערער עליו כפשוט")? בתשנ"ג? לכתוב דברים שערורייתיים ולהוסיף אחריהם "כפשוט" לא מוסיף להם מהימנות... ועוד דבר: אתה החלטת מה זה "סוגי המענות", אבל ידוע כבר מה הרבי אומר על סיווגי מענות ושקילתם בפלס... קודש לנשיא הדור! - שיחה, 17:53, כ"ה באייר, ה'תש"ף
לא הבנתי, ריל"ג יותר נאמן בתשנ"ג? הדבר עליו כתבתי כפשוט הוא שפינטו גרינברג עם כל הכבוד לא יכול להתווכח (והוא אכן לא התווכח) עם רחי"ק עפ"י סברתו האישית מה הרבי ענה (כי גם אני עפ"י סברתי לא הייתי מאשר את מודעות שפרינגר..). ומה אומר הרבי על סיווגי מענות ושקילתם בפלס (שזה בדיוק מה שעושה רשב"ו)? אויפעפענען - שיחה, 18:07, כ"ה באייר, ה'תש"ף 18:07, 19 במאי 2020 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────אויפעפענען, אתה מדבר על המכתב בכ"א טבת נ"ג? אני לא רואה שם שום קשר לאגו"ח. אחד שיש לו אינטרס אישי בפרסום לאו דווקא שהייתי מאמין לו ובדיוק כמו ששאר התמימים שם עשו שזה היה (כפי שאתה יכול לראות בקישור) גם כאלו שהיום אנטים גדולים. וזה מבלי להיכנס לסיפור הפיטורים של הרחי"ק וכו' - לא שייך לבימה זו. שמואל אבצן ידוע האנטי גדול ואני יודע שזו הדעה שלו. אתה אומר דברים מהשפה ולחוץ כנראה שאף פעם לא ראית את המענות או שלא ראית את הכתבה שהעליתי או שאתה בגדר של יודע את ריבונו וכו' יכול להיות שאתה עושה את זה מתוך תמימות אבל אחד תמים בד"כ לא אומר 'עם קצת עיון במענות..' כי עם קצת עיון במענות ובכתבה תראה שהוא מדבר גם על המענות השליליות שהוא קיבל והוא לא מסתיר כלום הוא רק מסביר ואפילו אבצן אומר שאין לו בעיה עם כל הבנה אחרת או פירוש אחר במצב בלבד שיתייחסו לדברי הרבי (ואגב, הוא גם אומר שכן יש שינוי בתקופה בהתייחסות הרבי אבל מסיבה אחרת). ולגבי מכתבים של אנשים אחרים כמו שהוא כותב בכתבה (ואני מרגיש שאני חוזר עליה בעל פה) זה כי הם שאלו/נתנו שתי סברות וכך לא הדרך לקבלת המלכות שצריכה לבוא מהעם דווקא. לזרוק 'הכל המצאות', 'תאוריית התקופות' זה מאוד קל אבל בא תנסה להסביר לי דבר אחד שבאמת רואים בו את ההיפך ממה שהרב וולפא אומר (כמובן שלפני כן תקרא מהכתבה 'בעיון' את מה שהוא אומר). גם וולפא לא אומר שאין סיכוי שפרסום זהות משיח ירחק מחסידות אלא שרואים שגם בריחוק יש שינוי (הקלה ב3 פרטים כמדומני וע"ש) ובפרסום לא צריך לשאול כי זה צריך להגיע מהעם (וכן רואים מכל המענות של הדיווחים). ואני מכיר את הסיפור של ברוד וזה לא נכון לומד שוולפא מכחיש את זה (כמו שאתרי האנטים כותבים) כי הוא מספר את הסיפור המלא בכתבה ומראה שבתשובה להשמיט קטעים כעצת ידידים גופא יש הקלה בדברי הרבי. אני אכן מכיר את הגירסה של ברוד. להשוות את עצמך לרחי"ק זה לא כבוד גדול ולאסור פרסום מודעות שקיבלו מענה חיובי מפורש מהרבי זה כבר גובל בטימטום (ואני בטוח שדעתו של אבצן תהיה במקרה כזה שצריך לפרסם). כמו שכתבתי הוא לא החביא שום מענה לפרסם את כל המענות אליו בכתבה הנ"ל. אבקש ממך לדון לגופו של ענין ולא לדבר באויר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 01:11 • כ"ו באייר ה'תש"ף

המענה לוולפא 'מכבר עניתיו' באד"ר נ"ב נכתב למישהו שלא הציג נשי צדדים והיה משיחיסט חי מאד, ואעפ"כ קיבל שלילה נחרצת. 62.0.85.33 04:58, 20 במאי 2020 (IST)
לפי הכתבה זה דווקא נראה שהוא כן שאל ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:35 • כ"ו באייר ה'תש"ף
מכללות דבריך נראה שהרבה השתדלות להבין את דבריי לא הייתה כאן, וכנראה באשמתי. קשה לי מאד לכתוב גם ברור וחד וגם בקיצור, ולכן אבקשך במאד לשים לב:

א. הרבה אינטרסים היו גם לריל"ג בפרט באותו זמן (ואני לא הולך לקשר אותך לכתבי הפלסתר בנושא), וזה לא מונע מאף אחד לצטט את עדויותיו, וכל מענה מודעות שפרינגר (מהמענות הבודדים לגבי פרסום ממש) תלוי ועומד על מכתב אחד שלו. ולא שכחתי את סיפור "מלך המשיח" בבשורת הגאולה, כשעוד לפני ג' תמוז(!) הוא מספר לר"נ שפירא (במנ"א נ"ג) שיש אישור חופשי, ולחיים שאול ברוק (בטבת נ"ד) שלא היו דברים מעולם (שלא לדבר על מבוך הסתירות בנושא לאחר ג' תמוז). - אני עכ"פ לא שמעתי שעל רחי"ק הצליחו למצוא דברים כיוצא.

ב. שוב, אף אחד, לא רז"ג (מן הסתם עיינת כבר בצילום) ולא התמימים, לא מכחיש את עצם האישור למודעה של אגו"ח, שמטרתה הייתה - ואני לא מתבייש בזה - לצמצם את הפרסומים הלא אחראים שרבו מאד באותו זמן, ובפרט בנושא זהות משיח (- כי, שוב, גם אם על פי סברות כרסם וכאבי בטנם דאז היה 'מוזר' שהרבי נותן מענה כזה, ורחי"ק היה חשוד בעיניהם בשוחד מרמה והפרת אמונים - הרי שעפ"י סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק, וריל"ג הוא טיפה'לה כנ"ל, ואעפ"כ אני לא מערער על המענה לשפרינגר). טענתם הייתה שמאחר שכתוצאה ממודעת אגו"ח לא הסכים עיתון אחד או שנים להכניס את המודעה של שפרינגר שאושרה ע"י נשיא אגו"ח - הרי שהם מורדים במלך וכו'. וטענה זו נראית (על פניו - ללא שמיעת הצד השני) טענה מוצדקת לגמרי. -- אמשיך אח"כ -- אויפעפענען - שיחה, 15:31, כ"ו באייר, ה'תש"ף 15:31, 20 במאי 2020 (IST)

א. בכל השנים סמכו על ריל"ג ב100% עד שנהיה משהו אישי נגדו.. ובסופו של דבר הוא אמר שכן היה אישור להדפסה עם מלך המשיח (תשע"ה כמדומני). אגב, אשמח לקבל מקור לסיפור הריל"ג לחיים שאול ברוק. על רחי"ק לא צריך לספר שקרים אפשר לראות במוחש את המושחתות וכו' (לא יודע אם כאן המקום..) ואתה יכול לראות ממכתב הרז"ג עצמו.
ב. גם הרז"ג וגם התמימים הסתפקו באמיתיות המענה לרחי"ק ואתה יכול לקרוא שוב את מכתבם. זה שלא פסלו לגמרי זה כי הם לא ידעו ואיך הם יכולים לפסול משהו שהם לא יודעים. איך אתה קורא לדבר שהרבי הסכים תפרסמו 'פרסומים לא אחראים'? כל הנושא כאן זה על אי נתינת אישור לרב שפרינגר להוציא משהו שהרבי עצמו הסכים להוציא, זה אבסורדי לומר ש'גם אני הייתי עושה כך' או 'פרסום לא אחראי' וכד' תחשוב איך היית מתייחס לזה באותה תקופה - לפני שנהיית אידיאולוג.. זה לא 'סברות כרסם וכאבי בטנם' (שאתה נוהג לכנות כל מי שלא מסתדר עם האידיאולוגיה שלך) לחשוב שהרבי לא נתן שני מענות סותרים - זה ההגיון הכי פשוט אומר. ובסוף ענית לעצמך - "סברות כריסי שלי, 'מוזר' שהרבי משנה מהקו שלא לרחק" - כנראה שזה לא מרחק (או שקשה לחשוב כך כי זה נגד כל האידיאולוגיה..), ובמיוחד שלטענתך אתה לא מערער על שני המכתבים כך שמעניין מאוד מה הסיבה שאם זה היה תלוי בך לא היית מסכים לפרסום. זה לא 'עיתון אחד או שנים' אלא פסק שאסור לפרסם את שמו או תמונתו של הרבי בכל עיתון שהוא בלי אישור מאגו"ח. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 23:52 • כ"ו באייר ה'תש"ף
נו נו, בנושא המענה לאגו"ח נראה שאתה מתעקש לא להבין (או שיש לי בעיה ממש מפחידה בהסברה). אז במה ששאלת על הסבר וולפא אציג לך חלק מהשאלות שאני לא מבין... ואדרבא יתכן ותחכימני.

- ואקדים ש(א) אכן לא עושים פלפולים כאלה במענות פרטיים, אבל מאחר שנראה שה'סתירה' בכ"ז מפריעה לרב וולפא, ומכריחה אותו לחדש יסוד מסוים, אז צריך לנסות להבין אותו בשכל אנושי.. (ב) מאותה סיבה, איני דן כאן כלל בעצם השאלה אם מותר לפרסם, אלא על נכונות התיאורי' אותה התעקש בעל הקונטרסים להכניס להערת שוליים בערך - ובהקדם שאת מה שאומר הרב וולפא אפשר להבין בכללות בשני אופנים, עכ"פ כך אני הבנתי:

[א] בשנות הלמ"דים והמ"מים נושא זהות משיח יכל להרחיק, ולכן הוא נאסר; בתנש"א עם התקדמות העולם לגאולה (או "התגלות משיח") - העולם מוכן לקבל הכל, וזו הסיבה לשינוי - כי פשוט אין חשש. אַיי למה ("יש טוענים" ש)הרבי לפעמים אסר? כי לא לענין שקבלת המלכות תבוא מלמעלה למטה, זה צריך לבוא ממך בלבד, ורק אז יש בזה ענין. (כך זכור לי שהבנתי פעם מקריאת ראיון עם גיסו הגרי"י ווילשאנסקי שליט"א).

- וכאן מזדעק הבן תם: (א) הרי ברוב המענות השליליים הרבי כותב בפירוש נימוק מסוים, האם ניתן להסתכל רק על התשובה ולהתעלם מהנימוק? (ב) יהודי עוסק בקבלת המלכות, רק שזה מגיע מלמעלה וככפיה - האם זה מצדיק מענות חריפים כ"כ ("באם ח"ו . . מוטב שיסגרו המכ"ע לגמרי", "כפשוט מופרך לגמרי", "נענע בראשו בחזקה לשלילה")? אם אי"ז מזיק מה כ"כ נורא?! (ג) ובכלל, ראינו בחוש שגם בתנש"א-תשנ"ד הענין הזה הרחיק בלי סוף! ועוד ועיקר: הרבי עצמו כתב אז שזה עדיין עלול להרחיק! (במענות לוולפא, וכן משמע גם מהמענה לשמואל שמואלי, ועוד).

[ב] בנושא ההרחקה דבר לא השתנה, אבל באותן שנים הצורך בפעולות קבלת המלכות התגבר במאד, עד שהתועלת גוברת לאין שיעור על הנזק, ואם אתה שלם עם עצמך - תפרסם גם אם אתה חושש שמישהו יתרחק; אך הדבר מביא תועלת רק כשהוא נעשה באופן הנכון - מלמטה למעלה, אבל כשהוא באופן שגוי וחוששני ר"ל (גם אם החשש הוא כי הרבי אמר לך פעם כך וכך) - הרי שאין בזה ענין וממילא אתה מרחיק יהודים ללא תועלת, וזה אכן דבר חמור ביותר שלא עובר בשתיקה.

- נו, זה כבר נשמע יותר הגיוני, וא"כ בפעם הבאה שאתפנה נמשיך לחקור מה מקור התיאוריה. ואם לא מקור, עכ"פ סברא, כידוע ש"מקור זה סברא וסברא זה מקור".

ובינתים אולי תכתוב איזה ביאור נראה לך יותר. או במשהו יותר מתוחכם. אויפעפענען - שיחה, 14:45, כ"ז באייר, ה'תש"ף 14:45, 21 במאי 2020 (IST)

אויפעפענען אתה משתמש בדמגוגיה וזה עצוב. זכור את שהזהרתי מתחילה על שריפת זמן לך ולסובבים. אתה יודע כמה דברים טובים חלוקת קונטרסים היה יכול לעשות בזמן שהוא משיב לך בנושא הלעוס והטחון הזה שיש בו פנים לכאן ולכאן ונידון ונידוש באינספור בימות והזדמנויות משונות ושונות. אני רואה שלא קיבלת את דבריי ולכן אני נאלץ לפנות לציבור היקר: חבל על הזמן שלכם, תשקיעו בחבדפדיה ולא בהסחות הדעת האלו. פשוט לא להתייחס. בהצלחה לכולם - יחי המלך המשיח!

מי שממש מעוניין יש איזה פורום רצונו וחכמתו ואפשר לנסות ללעוס בו את הנושא בתיאבון אך כאן בוודאי זה לא המקום--חייל של המלך - שיחה, 15:13, כ"ז באייר, ה'תש"ף 15:13, 21 במאי 2020 (IST)

בהמשך למה שכתב חברי ותלמידי {א|חייל של המלך|החייל}} אני לא מתכנן להתווכח כאן ובטח שלא לחזור על עצמי שוב ושוב, אענה לך בקצרה ומקווה שתמשיך לעסוק בהפצת המעיינות כמה שאתה יודע ולא היפך ההפצה בדפי שיחה. א. זה לא פלפולים במענות פרטיים אלא במענות הרבי (באופן כללי) בנוגע לענין מסויים שזה מאוד נהוג כשרואים חלוקה מסויימת במענות להראות ולהסביר אותה. ב. מצחיק לשמוע שני פשעטל'ך מעוותים בכתבה מאוד ברורה. ג. גם בשנים המוקדמות נושא בפירסום לא נאסר באופן גורף אלא לאותו זמן או בכלל לא כמו המענה של הרבי לרב סלונים בתשמ"ג בנוגע לפרסום קונטרס שמרכזו הוא קבלת מלכות של הרבי כמלך המשיח 'למה לגנוז? שישאלו את רבנים' ואם תקרא את הכתבה תבין שאפילו בתשמ"ה כולם אמרו שזה דבר נכון שהרבי משיח אלא שכעת לא הזמן לפרסם כי זה מרחיק וכמו שהרבי אמר במפורש שמאחר שלאחרונה קמו מתנגדים חדשים לפי המצב דעתה 'מסתבר יותר הפסק בזה למשך זמן' - היינו שזה מתי שהוא יגמר.. ד. את שינוי העיתים אתה יכול לראות את הדוגמה הברורה בכתבה, בהתחלה היה אסור להפיץ, להדפיס, וכו' כי הספר כולו מרחיק ולאחר מכן בהשמטת קטעים (לא כל הספר). ה. כמו שהוא כותב, לנופף במענות ממ"ד-מ"ה זה כמו לנופף בשיחות של תש"י שהרבי לא רוצה להיות נשיא הדור.. ואלו שמנופפים במענות של נ"א אז היה חלוקה ברורה בין אלו ששאלו (כמו שהוא עשה בנוגע לקונטרס שרצה להוציא - זה לא לפי הבן אדם אלא לפי סגנון השאלה) לבין אלו שדיווחו (שאין מי שדיווח וקיבל תשובה שלילית!) - חלוקה מאוד הגיונית ולא צריך להיות חכם גדול כהרב וולפא כדי להגיע אליה.. ו. לגבי זה שלא אפשר שהרבי שינה את תשובותיו לפי זמן אתה יכול לקרוא את מאמרי ר' יואל והרב ירוסלבסקי בגליונות כפ"ח 558-559 לראות שמבארים שיש ציווים הניתנים לשעתם, ולכן אין להקיש מהשלילה שהיתה בתשמ"ה למצב בתשנ"ג, ולא יכול היות שתצא מזה תקלה ח"ו. וכמובן שאף אחד לא חשב תוך שהרבי עודד יחי 'הרי הרבי אמר בתשמ"ד.. ובתשמ"ה.. אז איך אתם שרים יחי?'. ז. בכל אופן אני מרגיש שהנושא כבר הפך לוויכוח ולא דיוני ובמילא אתה לא בראש של להבין אלא לתת ולכן אני לא מעוניין להמשיך להתווכח על נושא ברור ואני חושב שאם יש לך עוד טענות ומענות תנסה לענות עליהם מתוך מה שכתבתי עד עתה, אני מאמין שיש לך הרבה חומר לחשוב עליו (כמובן, באם אתה בקטע של לקבל), ואם אתה חושב שיש לך עוד שאלות, אז כמו שאמר החייל אתה יכול לחפש פורום שמיועד לזה, בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 22:00 • כ"ז באייר ה'תש"ף
מאד לגיטימי שאינך רוצה להתווכח, אבל לגיטימי לא פחות מצדי להגיד שלא רק שאיני מסכים כמעט עם מילה ונימוקיי בצדי, אלא גם לא רואה את הקשר לשאלות ששאלתי... (קטע ה' אולי מתקשר אבל זה נוגע לנושא בירור המקור אודותיו עדיין לא כתבתי..). עכ"פ דומני שאני נתתי כאן קצת יותר חומר חדש לחשוב עליו. ונמשיך לשקוד בעבודת הקודש עדי יִגלה עלינו תיכף מלכנו משיחנו ויְגלה בנו את נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות אויפעפענען - שיחה, 22:25, כ"ז באייר, ה'תש"ף 22:25, 21 במאי 2020 (IST)

פרסום הזהות[עריכת קוד מקור]

לאחרונה התפרסם מענה ש'תלוי בעסקני חב"ד שעל אתר'--בנימין770 - שיחה, 14:51, כ"ו באייר, ה'תש"ף 14:51, 20 במאי 2020 (IST)

אכן, מענה לרב ליפסקער מי"ד שבט נ"ב ששאל האם אכשרא שעתא ואפשר לפרסם על קבלת המלכות, וקיבל את המענה "תלוי בתנאי המקום בזה על חב"ד שעל אתר לברר" ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:27 • כ"ז באייר ה'תש"ף
המענה הוא לרב נחמן ברנארד. כשהרבי כתב חב"ד שעל אתר הוא סימן בחץ לשם של ליפסקר (השליח הראשי). - חבר - שיחה - היום, כ"ז באייר ה'תש"ף מגיע משיח. 03:06, 21 במאי 2020 (IST)
צודק, מובא במענות קודש נ"ב עמ' 102 ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 05:16 • כ"ז באייר ה'תש"ף

להעיר[עריכת קוד מקור]

הקטעים שהוסיף משתמש:בנימין770 אודות ההחתמות בתנש"א ממש לא קשורות לפרסום, והם מופיעים בצורתם ובאותה הרחבה בערך הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח בפיסקה על קבלת המלכות אויפעפענען - שיחה, 03:28, כ"ה בתמוז, ה'תש"ף 03:28, 17 ביולי 2020 (UTC)

אישים[עריכת קוד מקור]

לא כדאי להכניס את האישים שמפרסמים משיח שכן אין לדבר סוף ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 21:51 • כ"ו בתמוז ה'תש"ף

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

לדעתי עדיף השם "מבצע משיח" על פני השם הנוכחי. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 13:48, א' באב, ה'תש"ף 13:48, 22 ביולי 2020 (UTC)

זה יותר דבר מהותי ממבצע--נכתב בשעה 13:56 ע"י חבר - היום, א' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----