משתמש:חיים נהר/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(231 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
==לעבודה (כרונולוגי)==
==טיפולים==
*להוסיף בניגון [[ד' בבות (ניגון)|ד' בבות]] הסבר על כל בבא ובבא.
*חלק קטן מתרומותי הראשונות נרשמו בטעות על כתובת איי פי זו [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Contributions&target=66.176.227.11 66.176.227.11].
*להוסיף ערך [[ניגון טעמים]].
*להוספה ל[[פורטל:ניגוני חב"ד]], בסיום המלאכה - רשימת ניגונים ע"פ קטגוריה של מקומות: [[ניגוני קלימוביץ']] | [[ניגוני ניקולייב]] | [[ניגוני פולין]] | [[ניגוני נעוול]]. ניגונים ע"פ בעלי מנגנים: [[שמריהו פלדמן]] | [[איסר דער חזן]] | [[יחיאל הלפרין]] | [[שניאור זלמן לוין]] | [[שמעון לייב גרינברג]].
*לערוך את הערך [[ספר הניגונים]] ולהוסיפו בצד שמאל ב[[פורטל:ניגוני חב"ד]].
*[[פורטל:תורת החסידות]] - מיזם זה כולל סיווג הערכים לקטגוריות מתאימות, בניית פורטל מקיף, איחוד ערכים כפולים, הפניות, שיפור, שיכתוב ושיכלול ערכים קיימים.
*להוסיף ב[[ניגוני חב"ד]] קטגוריות של; בעלי מנגנים, איזורים (ניקולייב, נעוועל), מועדים,
*איחוד הערכים [[אוצר חידושים בש"ס]] ו[[רשימות הרבי על פרק שנים אוחזין]], על פי [[שיחת משתמש:שלום#ספרי רבותינו נשיאינו בנגלה]].


*'''בעתיד הקרוב''': למלא ולסדר את ה[[:קטגוריה:ספרות חב"ד]] ולערוך פורטל מקיף ומסודר, בסגנון פורטל [[ניגוני חב"ד]].
==[[:קטגוריה:ספר התניא|פרוייקט תניא]] (מושהה עד לסיום פרוייקט ימי חב"ד ופרשות השבוע)==
*'''בעתיד הרחוק''': להוסיף על כל נושא שרק שייך "מקורות לעיון מתורת [[רבותינו נשיאינו]]" מתוך האתר [[אוצר 770]].
א. יצירת תבנית לכל אחד מפרקי התניא. ב. יצירת כלי ניווט בין כל חלקי התניא. ג. סיכום כל פרקי התניא. ד. הקדמה קצרה לכל פרק. ה. צילום התניא. ו. קישורים פנימיים וחיצונים


==שונות==
==הקדמה וסיכום פרקי התניא==
* אתר צבעים: (http://www.colorschemer.com/online.html)
'''פרק???''' הוא הפרק ה?? בחלקו הראשון של [[ספר התניא]]
*חלק קטן מתרומותי נרשמו בטעות על כתובת איי פי זו [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Contributions&target=66.176.227.11 66.176.227.11] - [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Contributions&target=66.176.227.11&offset=0&limit=100 לתרומות].
===פרק א'===
====הקדמה====
נשמות - לכל איש ישראל יש שתי נשמות
====סיכום====
הגמרא<ref>בסוף פרק ג' ב[[מסכת נידה]]</ref> כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה<ref>[[פרקי אבות]], פרק ב'</ref> בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"<ref>הסבר סתירה זו, בהמשך התניא; [[ליקוטי אמרים - פרק י"ג|פרק י"ג]] ו[[ליקוטי אמרים - פרק י"ד|י"ד]]</ref>. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה<ref>ההסבר לשאלה זו, בהמשך התניא פרקים [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ט|כ"ט]] - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ד|ל"ד]]</ref>.


==להוספה ל[[פורטל:ניגוני חב"ד]], בסיום המלאכה==
בכדי להבין זאת, יש להקדים שמצינו בגמרא חמישה חלוקות; צדיק וטוב לו, צדיק ורע לו<ref>מהות דרגת הצדיק יתבאר בהמשך התניא, [[ליקוטי אמרים - פרק י'|פרק י']]</ref>, רשע וטוב לו, רשע ורע לו ובינוני. בינוני במשמעות שחצי ממעשיו הם עבירות וחצי מצוות, הוא רק לעניין שכר ועונש, היינו שם מושאל. אבל התואר בינוני בהגדרתו האמיתית הוא אחד שאין לו שום עבירה<ref>הרחבת הביאור בדרגת הבינוני, בהמשך התניא, [[ליקוטי אמרים - פרק י"ב|פרק י"ב]]</ref>.


רשימת ניגונים ע"פ קטגוריה של מקומות:
ביאור העניין על פי מה שכתב ר' חיים ויטאל שלכל איש מישראל, צדיק ורשע, יש שתי נשמות וכמו שכתוב "ונשמות אני עשיתי": נפש בהמית - מקורה מקליפת נוגה המעורבת טוב ורע וממנה באות ארבעה מידות-יסוד רעות. מנפש זו גם באה אצל יהודי מידות טובות שבטבע תולדתו, מה שאין כן נפש הגוי שהן משלש קליפות הטמאות לגמרי.


{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 22.5%;" align="right"
===פרק ב'===
|-
====הקדמה====
! style="background-color: #FFCC99;" | ניגונים ע"פ מיקום
הנפש האלוקית היא חלק אלוקה ממעל
|-
====סיכום====
| align="center" | [[ניגוני קלימוביץ']] | [[ניגוני ניקולייב]] | [[ניגוני פולין]] | [[ניגוני נעוול]] | [[ניגוני ]] | [[ניגוני ]] |
הנפש השנית שיש לכל אחד מישראל היא הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקי ממעל '''ממש'''", שהרי על עם ישראל נאמר "בני בכורי ישראל" ובן הרי נמשך ממוח האב, נמצא, שישראל נמשכו ממחשבתו וחכמתו יתברך, שהוא וחכמתו אחד. אמנם יש חילוקי מדרגות בנשמות, אך כולם מקורם ושורשם ממוח העליון. כמו למשל, בן, שאפילו ציפורני הרגליים שלו נמשכו ממוח אביו, ככה "ממש כביכול" בנשמות ישראל. וגם עמי הארץ יונקים באמצעות הצדיקים והחכמים [[רבי|'''ר'''אשי '''ב'''ני '''י'''שראל]] שבדור.
|}
{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 22.5%;" align="left"
|-
! style="background-color: #FFCC99;" | ניגונים ע"פ בעלי מנגנים
|-
| align="center" | [[שמריהו פלדמן]] | [[איסר דער חזן]] | [[יחיאל הלפרין]] | [[שניאור זלמן לוין]] | [[שמעון לייב גרינברג]] 
|}
<br />
<br />
<br />
<br />


==פרוייקט [[פורטל:ימי חב"ד]]==
ומה שכתוב בזהר{{מקור}} שעיקר קדושת הולד הוא תלוי בהתקדשות בשעת תשמיש, היינו ה[[לבוש]] לנשמת בנו, אבל הנשמה עצמה לא תלויה בזה ולפעמים נשמה של אדם גבוה יורד להיות בנו של אדם נבזה ושפל.


*להגדיר כל יום חב"די בקטגוריות; יומי, חודשי, שנתי, לפי אדמו"רים, אישים וכיוצ"ב.
===פרק ג'===
*לפתוח קטגוריות עבור; כל ימי החודש, כל החודשים, השנים מתנ"ח ועד תש"ע (הרלוונטיים).
====הקדמה====
*לעבור על טקסט הפורטל, להוסיף להחסיר, לשפר וליעל הנצרך.
עשר
====סיכום====
כל בחינה ומדרגה מנפש רוח ונשמה (נר"ן) כלולה מעשר מידות שהם כנגד עשר ספירות עליונות. עשרה אלו חלוקים לשנים; שכל - חכמה, בינה ודעת (חב"ד) ומידות - חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות (חג"ת נהי"מ).


{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 38%;" align="left"
החכמה היא כוח המשכיל בנפש, זו שדרכה נכנסים ההברקות לראש. ההתבוננות בהברקות אלו, בכוח הבינה. חכמה ובינה נקראות "אב ואם" שמולידות את המידות - רגשות.
|-
{{פורטל|צבע=#ee99ee|פורטל=ימי חב"ד|תוכן=לוח השנה החב"די עשיר בתאריכים אשר התווספו אחד לאחד במשך שנות ההסטוריה החב"דית. מהם חגים וימים-טובים של ממש, כמו [[חג הגאולה|ימי הגאולה]] של [[פורטל:נשיאי חב"ד|רבותינו נשיאנו]] ממאסרם, בהם אין אומרים תחנון, מהם ימי-סגולה מיוחדים כמו ימי ההולדת וימי ההסתלקות של רבותינו נשיאנו, ורבים אחרים הקשורים למשפחת בית הרב ולמאורעות שאירעו ב[[ליובאוויטש]] ובשאר בירות חב"ד במשך השנים.


ישנם תאריכים שנודעו עם התרחשותם, ועברו בטבעיות במסורת הדורות, אך רבים היו נסתרים במשך שנים רבות, ונתגלו על ידי [[אדמו"ר הריי"צ|הרבי הקודם]] שהרבה לתאר ולספר בשיחותיו, אגרותיו ורשימותיו את דברי ימי חב"ד. חסידות בת מאות שנים אשר כל פרט מארועיה השמימיים והמיוחדים נשמר ונמסר בדייקנות מדור לדור – הניבה לוח שנה עשיר ופורה כל-כך.
ההתקשרות אל הדבר, בתקיעת הדעת בחוזק ובהתמדה, זו היא הדעת הכוללת את החסד (אהבה) והגבורה (יראה) שנולדים מהתבוננות זו. שאר המידות הן הסתעפויות מאהבה ויראה.


ציון הימים החב"דיים כמו גם המודעות אליהם תלויה בסדר גודל חשיבותם וברובם גם בתוכנם. ישנם ימים שההתייחסות אליהם בתורת חב"ד היא רחבה כמו [[י"ט כסלו]] שנקרא "[[ראש השנה לחסידות]]", ישנם שנאמרו בהם [[מאמר|מאמרי]] חסידות מיוחדים, ישנם שנתבארו [[שיחה|בשיחות]], וכאלו שידועים עליהם רק המאורעות עצמם, [[התוועדות|וההתוועדויות]] בהם היא נחלתם של החסידים בלבד. וגם בהם ישנם המפורסמים יותר, וכאלו שרק עוברים מפה לאוזן.
===פרק ד'===
====הקדמה====
לבושים
====סיכום====
בנוסף לעשרה [[כוחות]] המאפיינים כל [[נפש אלוקית]], ישנם שלושה [[לבושים]] בהם מתלבשת הנפש האלוקית; [[מחשבה]], [[דיבור]] ו[[מעשה]]. כאשר אדם לומד ב[[פרד"ס]] ה[[תורה]] הרי כוחות ה[[שכל]] מלובשים בלבוש ה"מחשבה". וכשהוא עוסק בדברי תורה ומקיים את ה[[מצוות]], אזי [[מידות]]יו מלובשים בלבושי ה"דיבור" ו"מעשה". כיון ש[[אהבה]] (ספירת ה[[חסד]]) היא שורש לכל [[מצוות עשה]] ו[[יראה]] (ספירת ה[[גבורה]]) היא שורש לכל מצוות לא תעשה.


בעוד שבדורות הקודמים התוועדו רבותינו נשיאנו פעמים בודדות (פעמיים-שלוש) בשנה, זכה דורנו ש[[הרבי]] שליט"א התוועד ריבוי התוועדיות במשך השנה, בהם ביאר רבות את תוכנם של ימי חב"ד, ועורר על החשיבות להתוועד בהם וגם נתן בקשר אליהם הוראות מיוחדות.
לבושים אלו, למרות שבדרך כלל הלבוש הינו טפל למלובש, בכל זאת לבושי הנפש גבהה וגדלה מעלתם על הנפש עצמה. זאת כיון שהתורה, שהיא רצונו וחכמתו של [[הקדוש ברוך הוא]], והקדוש ברוך הוא - אחד הם. שהרי אצל הקב"ה, חוכמתו, החכמה והמושא הנחכם - דבר אחד הם ("הוא המדע, הוא היודע והוא הידוע"<REF>[[רמב"ם]], [[מורה נבוכים]]</REF>). ובהיות שכך האפשרות היחידה שלנו "לתפוס" את הקב"ה הוא, כפי שהוא עצמו החליט - רק באמצעות ה[[אור]] שבתורה ומצוות.


גם בדורנו נתוספו ימי שמחה ללוח השנה החב"די, בנוסף ל[[י' שבט תיש"א]] ו[[י"א ניסן תרס"ב]] גם [[ר"ח כסלו תשל"ח]], ובעיקר יום הסגולה [[ה' טבת תשמ"ז]] שזכה להתייחסות יוצאת דופן מהרבי שליט"א מלך המשיח.  
ולכן אמרו "יפה שעה אחת ב[[תשובה]] ומעשים טובים ב[[עולם הזה]] מכל חיי ה[[עולם הבא]]{{מקור}}", שבעולם הבא נהנים מזיו אורו יתברך ובעולם הזה, על ידי התורה והמצוות, כאמור, תופסים ב[[מהותו ועצמותו]] [[ממש]].


מטבע הדברים חגים אלה נחגגים בדורנו ביתר חיות והתלהבות.
===פרק ה'===
}}
====הקדמה====
<br>
ומזון
{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 49.8%;" align="rigth"
====סיכום====
|-
הלשון "תפיסה" שנאמרה לגבי הלומד תורה, יש בה מעלה מיוחדת, יתר על שאר המצוות.
! style="background-color: #ee99ee;" | ימי חב"ד בסיווג אישים
|
| '''רבותינו נשיאינו''': [[:קטגוריה:ימי חב"ד - בעל שם טוב|בעל שם טוב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - מגיד ממעזריטש|מגיד ממעזריטש]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - אדמו"ר הזקן|אדמו"ר הזקן]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - אדמו"ר האמצעי|אדמו"ר האמצעי]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - אדמו"ר הצמח צדק|אדמו"ר צמח צדק]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - אדמו"ר המהר"ש|אדמו"ר המהר"ש]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - אדמו"ר הרש"ב|אדמו"ר הרש"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - אדמו"ר הריי"צ|אדמו"ר הריי"צ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבי שליט"א|הרבי שליט"א]]


| '''רבניות''': [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית שטערנא (אשת אדמו"ר הזקן)|הרבנית שטערנא (אשת אדמו"ר הזקן)]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית שיינא (אשת אדמו"ר האמצעי)|הרבנית שיינא (אשת אדמו"ר האמצעי)]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית חיה מושקא (אשת אדמו"ר הצמח צדק)|הרבנית חיה מושקא (אשת אדמו"ר הצמח צדק)]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית רבקה (אשת אדמו"ר המהר"ש)|הרבנית רבקה אשת אדמו"ר המהר"ש]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית שטערנא שרה (אשת אדמו"ר הרש"ב)|הרבנית שטערנא שרה (אשת אדמו"ר הרש"ב)]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית נחמה דינה (אשת אדמו"ר הריי"צ)|הרבנית נחמה דינה (אשת אדמו"ר הריי"צ)]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - הרבנית חיה מושקא (אשת אדמו"ר שליט"א)|הרבנית חיה מושקא (אשת אדמו"ר שליט"א)]] |
{{הערות שוליים}}
|}
__NEWSECTIONLINK__
{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 49.8%;" align="left"
|-
! style="background-color: #ee99ee;" | ימי חב"ד בסיווג יומי
|-
| align="center" | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - א' לחודש|א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ב' לחודש|ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ג' לחודש|ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ד' לחודש|ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ה' לחודש|ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ז' לחודש|ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ח' לחודש|ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ט' לחודש|ט]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י' לחודש|י]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"א לחודש|יא]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"ב לחודש|יב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"ג לחודש|יג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"ד לחודש|יד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ט"ו לחודש|טו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ט"ז לחודש|טז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"ז לחודש|יז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"ח לחודש|יח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - י"ט לחודש|יט]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ' לחודש|כ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"א לחודש|כא]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ב לחודש|כב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ג לחודש|כג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ד לחודש|כד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ה לחודש|כה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ו לחודש|כו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ז לחודש|כז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ח לחודש|כח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - כ"ט לחודש|כט]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - ל' לחודש|ל]] 
|}
{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 49.8%;" align="left"
|-
! style="background-color: #ee99ee;" | ימי חב"ד בסיווג חודשי
|-
| align="center" | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תשרי|תשרי]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש חשוון|חשון]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש כסלו|כסלו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש טבת|טבת]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש שבט|שבט]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אדר|אדר]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש ניסן|ניסן]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אייר|אייר]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש סיון|סיון]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תמוז|תמוז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש מנחם אב|מנחם אב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אלול|אלול]] 
|}
 
{{נח"ת תק"נ}}
{{תקנ"א ת"ר}}
{{תר"א תר"נ}}
{{תרנ"א ת"ש}}
{{תש"א תש"נ}}
{{תנש"א משיח}}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
{| class="toccolours" style="clear: both;  width: 60%;" align="right"
|-
! style="background-color: #ee99ee;" | ימי חב"ד בסיווג שנתי
|-
|
{| width="100%" style="background-color: transparent;"
|- valign="top"
| width="100px" |'''נח"ת-תק"ט''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת נח"ת|נח"ת]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת ת"צ|ת"צ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תצ"ד|תצ"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ג|תק"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ה|תק"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ו|תק"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ז|תק"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ח|תק"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ט|תק"ט]]
 
==ת"ק-ת"ר==
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות היו"דים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"א|תקי"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"ב|תקי"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"ג|תקי"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"ד|תקי"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקט"ו|תקט"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקט"ז|תקט"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"ז|תקי"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"ח|תקי"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקי"ט|תקי"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הכ"פים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"כ|תק"כ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"א|תקכ"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ב|תקכ"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ג|תקכ"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ד|תקכ"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ה|תקכ"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ו|תקכ"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ז|תקכ"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ח|תקכ"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקכ"ט|תקכ"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הלמ"דים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ל|תק"ל]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"א|תקל"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ב|תקל"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ג|תקל"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ד|תקל"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ה|תקל"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ו|תקל"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ז|תקל"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ח|תקל"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקל"ט|תקל"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות המי"מים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"מ|תק"מ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"א|תקמ"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ב|תקמ"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ג|תקמ"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ד|תקמ"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ה|תקמ"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ו|תקמ"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ז|תקמ"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ח|תקמ"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקמ"ט|תקמ"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הנו"נים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"נ|תק"נ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"א|תקנ"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ב|תקנ"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ג|תקנ"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ד|תקנ"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ה|תקנ"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ו|תקנ"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ז|תקנ"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ח|תקנ"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקנ"ט|תקנ"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הסמ"כים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ס|תק"ס]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"א|תקס"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ב|תקס"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ג|תקס"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ד|תקס"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ה|תקס"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ו|תקס"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ז|תקס"ז]] |[[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ח|תקס"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקס"ט|תקס"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות העי"נים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"ע|תק"ע]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"א|תקע"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ב|תקע"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ג|תקע"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ד|תקע"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ה|תקע"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ו|תקע"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ז|תקע"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ח|תקע"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקע"ט|תקע"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הפא"ים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"פ|תק"פ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"א|תקפ"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ב|תקפ"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ג|תקפ"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ד|תקפ"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ה|תקפ"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ו|תקפ"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ז|תקפ"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ח|תקפ"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקפ"ט|תקפ"ט]]
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הצדי"קים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תק"צ|תק"צ]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"א|תקצ"א]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ב|תקצ"ב]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ג|תקצ"ג]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ד|תקצ"ד]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ה|תקצ"ה]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ו|תקצ"ו]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ז|תקצ"ז]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ח|תקצ"ח]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת תקצ"ט|תקצ"ט]]
 
==ת"ר-ת"ש==
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הרי"שים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד - שנת ת"ר|ת"ר]] | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"א|תר"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ב|תר"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ג|תר"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ד|תר"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ה|תר"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ו|תר"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ז|תר"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ח|תר"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ט|תר"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות היו"דים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"י|תר"י]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"א|תרי"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"ב|תרי"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"ג|תרי"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"ד|תרי"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרט"ו|תרט"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרט"ז|תרט"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"ז|תרי"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"ח|תרי"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרי"ט|תרי"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שניות הכ"פים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"כ|תר"כ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"א|תרכ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ב|תרכ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ג|תרכ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ד|תרכ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ה|תרכ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ו|תרכ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ז|תרכ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ח|תרכ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרכ"ט|תרכ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הלמ"דים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ל|תר"ל]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"א|תרל"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ב|תרל"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ג|תרל"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ד|תרל"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ה|תרל"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ו|תרל"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ז|תרל"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ח|תרל"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרל"ט|תרל"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות המי"מים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"מ|תר"מ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"א|תרמ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ב|תרמ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ג|תרמ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ד|תרמ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ה|תרמ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ו|תרמ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ז|תרמ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ח|תרמ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרמ"ט|תרמ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הנו"נים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"נ|תר"נ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"א|תרנ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ב|תרנ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ג|תרנ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ד|תרנ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ה|תרנ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ו|תרנ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ז|תרנ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ח|תרנ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרנ"ט|תרנ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הסמ"כים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"ס|תר"ס]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"א|תרס"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ב|תרס"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ג|תרס"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ד|תרס"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ה|תרס"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ו|תרס"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ז|תרס"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ח|תרס"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרס"ט|תרס"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות העי"נים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת עת"ר|עת"ר]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"א|תרע"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תער"ב|תער"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ג|תרע"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ד|תרע"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ה|תרע"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ו|תרע"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ז|תרע"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ח|תרע"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרע"ט|תרע"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הפא"ים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"פ|תר"פ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"א|תרפ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ב|תרפ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ג|תרפ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ד|תרפ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ה|תרפ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ו|תרפ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ז|תרפ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ח|תרפ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרפ"ט|תרפ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הצדי"קים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תר"צ|תר"צ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"א|תרצ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ב|תרצ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ג|תרצ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ד|תרצ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ה|תרצ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ו|תרצ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ז|תרצ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרח"צ|תרח"צ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תרצ"ט|תרצ"ט]] 
 
==ת"ש-ת"ת==
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות השי"נים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת ת"ש|ת"ש]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"א|תש"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ב|תש"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ג|תש"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ד|תש"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ה|תש"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ו|תש"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ז|תש"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ח|תש"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ט|תש"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות היו"דים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"י|תש"י]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"א|תשי"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"ב|תשי"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"ג|תשי"ג]]  |  [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"ד|תשי"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשט"ו|תשט"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשט"ז|תשט"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"ז|תשי"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"ח|תשי"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשי"ט|תשי"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הכ"פים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"כ|תש"כ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"א|תשכ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ב|תשכ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ג|תשכ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ד|תשכ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ה|תשכ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ו|תשכ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ז|תשכ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ח|תשכ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשכ"ט|תשכ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הלמ"דים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ל|תש"ל]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"א|תשל"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ב|תשל"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ג|תשל"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ד|תשל"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ה|תשל"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ו|תשל"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ז|תשל"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ח|תשל"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשל"ט|תשל"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות המ"מים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"מ|תש"מ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"א|תשמ"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ב|תשמ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ג|תשמ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשד"מ|תשד"מ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ה|תשמ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ו|תשמ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ז|תשמ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ח|תשמ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשמ"ט|תשמ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הנו"נים''':
|[[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"נ|תש"נ]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"א|תנש"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ב|תשנ"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ג|תשנ"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ד|תשנ"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ה|תשנ"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ו|תשנ"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ז|תשנ"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ח|תשנ"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשנ"ט|תשנ"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות הסמ"כים''':
|[[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ס|תש"ס]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"א|תשס"א]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ב|תשס"ב]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ג|תשס"ג]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ד|תשס"ד]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ה|תשס"ה]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ו|תשס"ו]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ז|תשס"ז]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ח|תשס"ח]]  | [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תשס"ט|תשס"ט]] 
 
|- valign="top"
| width="100px" |'''שנות העי"נים''':
| [[:קטגוריה:ימי חב"ד – שנת תש"ע|תש"ע]]
|}

גרסה אחרונה מ־18:41, 19 בדצמבר 2010

טיפולים[עריכה | עריכת קוד מקור]

פרוייקט תניא (מושהה עד לסיום פרוייקט ימי חב"ד ופרשות השבוע)[עריכה | עריכת קוד מקור]

א. יצירת תבנית לכל אחד מפרקי התניא. ב. יצירת כלי ניווט בין כל חלקי התניא. ג. סיכום כל פרקי התניא. ד. הקדמה קצרה לכל פרק. ה. צילום התניא. ו. קישורים פנימיים וחיצונים

הקדמה וסיכום פרקי התניא[עריכה | עריכת קוד מקור]

פרק??? הוא הפרק ה?? בחלקו הראשון של ספר התניא

פרק א'[עריכה | עריכת קוד מקור]

הקדמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

נשמות - לכל איש ישראל יש שתי נשמות

סיכום[עריכה | עריכת קוד מקור]

הגמרא[1] כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה[2] בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"[3]. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה[4].

בכדי להבין זאת, יש להקדים שמצינו בגמרא חמישה חלוקות; צדיק וטוב לו, צדיק ורע לו[5], רשע וטוב לו, רשע ורע לו ובינוני. בינוני במשמעות שחצי ממעשיו הם עבירות וחצי מצוות, הוא רק לעניין שכר ועונש, היינו שם מושאל. אבל התואר בינוני בהגדרתו האמיתית הוא אחד שאין לו שום עבירה[6].

ביאור העניין על פי מה שכתב ר' חיים ויטאל שלכל איש מישראל, צדיק ורשע, יש שתי נשמות וכמו שכתוב "ונשמות אני עשיתי": נפש בהמית - מקורה מקליפת נוגה המעורבת טוב ורע וממנה באות ארבעה מידות-יסוד רעות. מנפש זו גם באה אצל יהודי מידות טובות שבטבע תולדתו, מה שאין כן נפש הגוי שהן משלש קליפות הטמאות לגמרי.

פרק ב'[עריכה | עריכת קוד מקור]

הקדמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

הנפש האלוקית היא חלק אלוקה ממעל

סיכום[עריכה | עריכת קוד מקור]

הנפש השנית שיש לכל אחד מישראל היא הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקי ממעל ממש", שהרי על עם ישראל נאמר "בני בכורי ישראל" ובן הרי נמשך ממוח האב, נמצא, שישראל נמשכו ממחשבתו וחכמתו יתברך, שהוא וחכמתו אחד. אמנם יש חילוקי מדרגות בנשמות, אך כולם מקורם ושורשם ממוח העליון. כמו למשל, בן, שאפילו ציפורני הרגליים שלו נמשכו ממוח אביו, ככה "ממש כביכול" בנשמות ישראל. וגם עמי הארץ יונקים באמצעות הצדיקים והחכמים ראשי בני ישראל שבדור.

ומה שכתוב בזהר[דרוש מקור] שעיקר קדושת הולד הוא תלוי בהתקדשות בשעת תשמיש, היינו הלבוש לנשמת בנו, אבל הנשמה עצמה לא תלויה בזה ולפעמים נשמה של אדם גבוה יורד להיות בנו של אדם נבזה ושפל.

פרק ג'[עריכה | עריכת קוד מקור]

הקדמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

עשר

סיכום[עריכה | עריכת קוד מקור]

כל בחינה ומדרגה מנפש רוח ונשמה (נר"ן) כלולה מעשר מידות שהם כנגד עשר ספירות עליונות. עשרה אלו חלוקים לשנים; שכל - חכמה, בינה ודעת (חב"ד) ומידות - חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות (חג"ת נהי"מ).

החכמה היא כוח המשכיל בנפש, זו שדרכה נכנסים ההברקות לראש. ההתבוננות בהברקות אלו, בכוח הבינה. חכמה ובינה נקראות "אב ואם" שמולידות את המידות - רגשות.

ההתקשרות אל הדבר, בתקיעת הדעת בחוזק ובהתמדה, זו היא הדעת הכוללת את החסד (אהבה) והגבורה (יראה) שנולדים מהתבוננות זו. שאר המידות הן הסתעפויות מאהבה ויראה.

פרק ד'[עריכה | עריכת קוד מקור]

הקדמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

לבושים

סיכום[עריכה | עריכת קוד מקור]

בנוסף לעשרה כוחות המאפיינים כל נפש אלוקית, ישנם שלושה לבושים בהם מתלבשת הנפש האלוקית; מחשבה, דיבור ומעשה. כאשר אדם לומד בפרד"ס התורה הרי כוחות השכל מלובשים בלבוש ה"מחשבה". וכשהוא עוסק בדברי תורה ומקיים את המצוות, אזי מידותיו מלובשים בלבושי ה"דיבור" ו"מעשה". כיון שאהבה (ספירת החסד) היא שורש לכל מצוות עשה ויראה (ספירת הגבורה) היא שורש לכל מצוות לא תעשה.

לבושים אלו, למרות שבדרך כלל הלבוש הינו טפל למלובש, בכל זאת לבושי הנפש גבהה וגדלה מעלתם על הנפש עצמה. זאת כיון שהתורה, שהיא רצונו וחכמתו של הקדוש ברוך הוא, והקדוש ברוך הוא - אחד הם. שהרי אצל הקב"ה, חוכמתו, החכמה והמושא הנחכם - דבר אחד הם ("הוא המדע, הוא היודע והוא הידוע"[7]). ובהיות שכך האפשרות היחידה שלנו "לתפוס" את הקב"ה הוא, כפי שהוא עצמו החליט - רק באמצעות האור שבתורה ומצוות.

ולכן אמרו "יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא[דרוש מקור]", שבעולם הבא נהנים מזיו אורו יתברך ובעולם הזה, על ידי התורה והמצוות, כאמור, תופסים במהותו ועצמותו ממש.

פרק ה'[עריכה | עריכת קוד מקור]

הקדמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

ומזון

סיכום[עריכה | עריכת קוד מקור]

הלשון "תפיסה" שנאמרה לגבי הלומד תורה, יש בה מעלה מיוחדת, יתר על שאר המצוות.

הערות שוליים

  1. בסוף פרק ג' במסכת נידה
  2. פרקי אבות, פרק ב'
  3. הסבר סתירה זו, בהמשך התניא; פרק י"ג וי"ד
  4. ההסבר לשאלה זו, בהמשך התניא פרקים כ"ט - ל"ד
  5. מהות דרגת הצדיק יתבאר בהמשך התניא, פרק י'
  6. הרחבת הביאור בדרגת הבינוני, בהמשך התניא, פרק י"ב
  7. רמב"ם, מורה נבוכים