תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ט"ז-י"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...")
 
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 5: שורה 5:
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
מהות הדרך הארוכה היא לנצל את הטבע של "מח שליט על הלב": ביכולותו של כל אדם (ויותר מכך - זהו "טבעו") להשפיע על רגשותיו באמצעות התבוננות שכלית (ואף לשנותם מקצה לקצה: לאהוב דברים ששנא ולהיפך). דרך זו נקראת "ארוכה" כי היא דורשת מאמץ גדול וזמן רב.
מהות הדרך הארוכה היא לנצל את הטבע של "מח שליט על הלב": ביכולתו של כל אדם (ויותר מכך - זהו "טבעו") להשפיע על רגשותיו באמצעות התבוננות שכלית (ואף לשנותם מקצה לקצה: לאהוב דברים ששנא ולהיפך). דרך זו נקראת "ארוכה" כי היא דורשת מאמץ גדול וזמן רב.
{{ש}}
{{ש}}
{{יישור טקסט| ימין|
{{יישור טקסט| ימין|
שורה 14: שורה 14:
|-
|-
|
|
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה|חזרה לעץ]] || || || | [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים י"ג-כ"ה|חזרה למבט הכולל על עבודת הבינוני]] ||
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים יג-כה|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים י"ג-כ"ה|להסבר הקודם]] || [[תניא - פרק ט"ז|לפרק ט"ז]]


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה אחרונה מ־23:18, 2 בדצמבר 2020

הדרך הארוכה (פרקים ט"ז-י"ז)
מהות הדרך הארוכה היא לנצל את הטבע של "מח שליט על הלב": ביכולתו של כל אדם (ויותר מכך - זהו "טבעו") להשפיע על רגשותיו באמצעות התבוננות שכלית (ואף לשנותם מקצה לקצה: לאהוב דברים ששנא ולהיפך). דרך זו נקראת "ארוכה" כי היא דורשת מאמץ גדול וזמן רב.

אדמו"ר הזקן מסביר דרך זו בקיצור רב בשני פרקים:

  • פרק ט"ז - שני הכללים הגדולים בעבודת ה' (התבוננות עמוקה בגדולת ה', ולדעת שעבודתו אמיתית).
  • פרק י"ז - מסביר, שהתורה קוראת לעבודה קשה זו "קרוב מאד" - כי אכן היא בכוחו של כל אחד ואחת.

חזרה לעץ להסבר הקודם לפרק ט"ז