שיחה:עצמות ומהות: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הפניה לערך עצמותו: פסקה חדשה) |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
== תחילת הערך == | |||
לדעתי העמיסו יותר מדי תוכן בהתחלה, בעוד שבד"כ בחב"דפדיה נותנים בהתחלה את הענין בנקודה ובתמציתיות, ולאח"ז בכותרות משנה מבארים ומאריכים. --[[משתמש: יוסף יצחק קעניג|יוסף יצחק קעניג]] 01:46, 5 במאי 2024 (IDT) | |||
== כפירה לא כאן == | |||
הוספתו של [[משתמש:שטארקערעבע]] בנושא הרבי, גובל ב[[כפירה]] (כמובן ללא הסבר נוסף). יש למוחקו, או להוסיף את ההסברים שהתבארו בקונטרס שהוציאו משתמש חב"דפדיה ובוגרי [[תומכי תמימים סינסינטי]]. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 14:20, 9 באוגוסט 2010 (UTC) | הוספתו של [[משתמש:שטארקערעבע]] בנושא הרבי, גובל ב[[כפירה]] (כמובן ללא הסבר נוסף). יש למוחקו, או להוסיף את ההסברים שהתבארו בקונטרס שהוציאו משתמש חב"דפדיה ובוגרי [[תומכי תמימים סינסינטי]]. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 14:20, 9 באוגוסט 2010 (UTC) | ||
שורה 48: | שורה 54: | ||
האמנם יש מקום לערך '''בפני עצמו''' בשם "עצמותו" ?? | האמנם יש מקום לערך '''בפני עצמו''' בשם "עצמותו" ?? | ||
--[[משתמש:תקופה|תקופה]] - [[שיחת משתמש:תקופה|שיחה]] 01:51, 17 בינואר 2018 (UTC) | --[[משתמש:תקופה|תקופה]] - [[שיחת משתמש:תקופה|שיחה]] 01:51, 17 בינואר 2018 (UTC) | ||
:סתם הערה, "שָנִיתי" הוא לא מלשון שינוי אלא מלשון "משנה" ו"שינון" ולכן אינו עם חיריק, אלא שכמדומני שכבר בחוקרי ישראל הקדמונים הפסוק משמש לעניין השינוי.--<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> בערך [[מצוות בטלות לעתיד לבוא]] כבר ביקרת??<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>[[משתמש:הנחה|הנחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:הנחה|לשיחה עימי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> 20:35, ב' בשבט, ה'תשע"ח ''<font size="1">(18 בינו' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 20:35, 18 בינואר 2018 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־00:46, 5 במאי 2024
תחילת הערך[עריכת קוד מקור]
לדעתי העמיסו יותר מדי תוכן בהתחלה, בעוד שבד"כ בחב"דפדיה נותנים בהתחלה את הענין בנקודה ובתמציתיות, ולאח"ז בכותרות משנה מבארים ומאריכים. --יוסף יצחק קעניג 01:46, 5 במאי 2024 (IDT)
כפירה לא כאן[עריכת קוד מקור]
הוספתו של משתמש:שטארקערעבע בנושא הרבי, גובל בכפירה (כמובן ללא הסבר נוסף). יש למוחקו, או להוסיף את ההסברים שהתבארו בקונטרס שהוציאו משתמש חב"דפדיה ובוגרי תומכי תמימים סינסינטי. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:20, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- שמתי לב שחיים כבר מחק. תודה. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:21, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- קצת נסחפת, לא? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:28, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- לא ממש. זה האני מאמין השלישי:
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ אֵינוֹ גוּף. וְלֹא יַשִּׂיגוּהוּ מַשִּׂיגֵי הַגּוּף. וְאֵין לוֹ שׁוּם דִּמְיוֹן כְּלָל. . --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:30, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- יש מושג שנקרא "עצמות ומהות ווי ער האט זיך אריינגעשטעלט אין א גוף". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:32, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- היתה לי שיחה על כך עם משתמש מסוים מחב"דפדיה בצ'אט לפני שלוש ימים, ומכיון שלא הבנתי את דבריו בנושא רגיש זה אז עצבי התערערו. אני מקווה שלא ימשיכו להתערער. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:34, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- א. תוכל לשלוח לי את ההתכתבות ונראה מה הוסבר ומה לא הובן. ב. תוכל לראות את שיחת הרבי בנידון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:37, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
- היתה לי שיחה על כך עם משתמש מסוים מחב"דפדיה בצ'אט לפני שלוש ימים, ומכיון שלא הבנתי את דבריו בנושא רגיש זה אז עצבי התערערו. אני מקווה שלא ימשיכו להתערער. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום כ"ט באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 14:34, 9 באוגוסט 2010 (UTC)
נקודת העניין היא כזו (בקצרה עכ"פ):
רבי הוא איש אלוקים, כשכותב המדרש 'חציו ומטה איש וחציו ומעלה אלוקים'; הא למדת, שרבי עניינו הוא (כלשונו של הרה"ק ר' דוד משה מטשארקאוו זי"ע): "א שטיקל ג-א-ט", כפי שהוא בגשמיות העולם להשפיע אלוקות לבני דורו. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- למה להרחיק לכת כאשר הרבי מסביר זאת בהבדל בין ממוצע המפסיק לממוצע המחבר (תש"י). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:38, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- ועדיין לא הסברת מה זה "עצמות ומהות ווי ער האט זיך אריינגעשטעלט אין א גוף". אתמול היתה לי שיחה עם שנים מהמשתמשים בחב"דפדיה בנושא, ואחד מהם הסביר לי כי זהו ע"ד מש"כ בנשמה - חלק אלוק ממעל, היינו בדרך "מאן דנפח" וע"ד זה הוא בצדיק, רק בדרגה יותר גבוהה. לא אנקוב בשמו כי לא ידוע לי אם מוכן ולעמוד מאחורי מילותיו, אבל לא אכחד שהפשט דחוק מאוד בדברי הרבי. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:14, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- למה תילי תילים של סברת כרס כאשר ניתן לפתוח את השיחה של הרבי, שם הוא מסביר בדיוק את כוונתו. רבש"ע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:18, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- למדתי אתמול את השיחה בעיון וכן את כל הפירושים אודותיה בחוברת חי וקיים, וכוונתו קשה מאוד להבנה באותם מילים שציטטת, ואם היא מובנת לכך הסבר אותה בקצרה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:57, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- וייטער חוברות ופירושים. למה לא ללמוד את השיחה עצמה, פעם, פעמיים ושלוש - עד שמבינים. אם תסמוך על יגיעה של אנשים אחרים, לא תגיע לשום מקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:23, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- ראיתי בקונטרס הנ"ל שהרבי הסביר זאת (לר"ש פלדמן מכפר חב"ד) שזה ענין שחלק אלוק ממעל, אבל יותר בהתגלות. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 16:36, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- וייטער חוברות ופירושים. למה לא ללמוד את השיחה עצמה, פעם, פעמיים ושלוש - עד שמבינים. אם תסמוך על יגיעה של אנשים אחרים, לא תגיע לשום מקום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:23, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- למדתי אתמול את השיחה בעיון וכן את כל הפירושים אודותיה בחוברת חי וקיים, וכוונתו קשה מאוד להבנה באותם מילים שציטטת, ואם היא מובנת לכך הסבר אותה בקצרה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:57, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- למה תילי תילים של סברת כרס כאשר ניתן לפתוח את השיחה של הרבי, שם הוא מסביר בדיוק את כוונתו. רבש"ע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:18, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
- ועדיין לא הסברת מה זה "עצמות ומהות ווי ער האט זיך אריינגעשטעלט אין א גוף". אתמול היתה לי שיחה עם שנים מהמשתמשים בחב"דפדיה בנושא, ואחד מהם הסביר לי כי זהו ע"ד מש"כ בנשמה - חלק אלוק ממעל, היינו בדרך "מאן דנפח" וע"ד זה הוא בצדיק, רק בדרגה יותר גבוהה. לא אנקוב בשמו כי לא ידוע לי אם מוכן ולעמוד מאחורי מילותיו, אבל לא אכחד שהפשט דחוק מאוד בדברי הרבי. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום ל' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 15:14, 10 באוגוסט 2010 (UTC)
בהיר וברור[עריכת קוד מקור]
עריכה ברורה ומתומצת, יפה ובהירה. כאו"א יכול לגשת ולטעום מה זה עצמות (בעיקר מה זה לא..). ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- עדיין יש מה להוסיף. כולם מוזמנים.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ב בתשרי ה'תשע"א 11:36, 20 בספטמבר 2010 (UTC)
יש קישור למאמר בהתמים האחרון? שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- אתה מוזמן לעשות זאת. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 05:29, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
- תודה. כוונת שאלתי אם יש קישור זמין באינטרנט. שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- אתה מוזמן לעשות זאת. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 05:29, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
מראי מקומות[עריכת קוד מקור]
- כל אחד מוזמן להוסיף, הכל יכול לעזור..
- לקוטי שיחות חלק טו עמוד 473-4, אחדות פשוטה רק בעצמות.
- תרס"ו מאמר ויולך בשיטת הרמ"ק שאמתת תואר א"ס שייך רק בעצמות (עיי"ש גם במאמר שלאח"ז)
הפניה לערך עצמותו[עריכת קוד מקור]
יש כאן בערך זה כמה פעמים הפניה לערך עצמותו, אבל הפניה זו מפנה לערך זה עצמו.
לכן מחקתי הפניה זו פעם ועוד פעם.
אח"כ שבתי ותפסתי שמי שעשה את ההפניה כנראה התכוון לעשות ערך בפני עצמו הנקרא "עצמותו" (או שהתכוון שאחר יעשה כן), ואילו מישהו אחר עשה דף הפניה מ"עצמותו" לערך זה, לכן הכל חוזר לכאן, אבל א"א למחוק את ההפניות כאן כשכוונתן לערך מסוים אחר. לכן יש צד כן להשאיר את ההפניות, ובבוא היום יעשה מישהו ערך עצמותו.
האמנם יש מקום לערך בפני עצמו בשם "עצמותו" ?? --תקופה - שיחה 01:51, 17 בינואר 2018 (UTC)
- סתם הערה, "שָנִיתי" הוא לא מלשון שינוי אלא מלשון "משנה" ו"שינון" ולכן אינו עם חיריק, אלא שכמדומני שכבר בחוקרי ישראל הקדמונים הפסוק משמש לעניין השינוי.-- • • בערך מצוות בטלות לעתיד לבוא כבר ביקרת?? • הנחה • לשיחה עימי • 20:35, ב' בשבט, ה'תשע"ח (18 בינו' למניינם), ימות המשיח 20:35, 18 בינואר 2018 (UTC)