שיחה:הבאת המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הדרך הישרה: פסקה חדשה) |
|||
(15 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 7: | שורה 7: | ||
:::{{א|קרייזי אבאוט משיח}} אינך מסכים?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:28, 13 בדצמבר 2016 (UTC) | :::{{א|קרייזי אבאוט משיח}} אינך מסכים?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:28, 13 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
::::מענין לענין: כדאי לעיין בנושא זה גם באגרת הזו, הרעיון (שכתוב פה בצורה עמוקה) בכללות, הוא אותו רעיון שכתוב כמדומני בעוד מקומות, שהאטום אפשר להשתמש בו לכיוונים שונים. וכידוע הסיפור אודות הילדה ששאלה את הרבי אם זה טוב או לא [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] | ::::מענין לענין: כדאי לעיין בנושא זה גם באגרת הזו, הרעיון (שכתוב פה בצורה עמוקה) בכללות, הוא אותו רעיון שכתוב כמדומני בעוד מקומות, שהאטום אפשר להשתמש בו לכיוונים שונים. וכידוע הסיפור אודות הילדה ששאלה את הרבי אם זה טוב או לא [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] | ||
:::::בעצם, זה שייך לערך [[אטום]], ואני רואה שזה נכתב שם בכללות, וסליחה שעירבתי עניינים לא קשורים בדיון בין ענקי עולם. [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] 23:57, 13 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
{{שבירה}} | |||
רבינו {{א|הנחה}}: לא עיינתי לעומק מספיק בשיחה. אבל בכללות - לענ"ד - גדלותו של הערך הנוכחי מתבטאת בעיקר בסיכום והבאת ריבוי מקורות בנושא, ולא כל כך בירידה לפרטים בכל אחד מהשיחות המצויינות בו, שאין לדבר סוף. לדוגמא רשימת המאמרים שהוספתי קודם, שמביאה ענינים עמוקים וארוכים במילים ספורות (והרוצה להחכים יפתח המ"מ). | |||
בכל אופן, אף שלא ציינתי במפורש, אתה יכול לערוך כהבנתך. | |||
רבינו {{א|מ. פינחסי}}: כיף לפגוש אותך (גם) פה, ומקוה שנזכה לכך יותר. ונזכה זעהן זיך ביים רבי'ן. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 04:03, ט"ו בכסלו ה'תשע"ז | |||
== עניינים מסוגלים להביא את משיח == | == עניינים מסוגלים להביא את משיח == | ||
שורה 15: | שורה 22: | ||
מאוד נהניתי כשהצבעתי עם העכבר על "חידושי תורה" והיה כתוב "הדף אינו קיים"... [[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]] • [[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]] | מאוד נהניתי כשהצבעתי עם העכבר על "חידושי תורה" והיה כתוב "הדף אינו קיים"... [[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]] • [[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]] | ||
:האמנם אין פה פסקה בתוך "הענינים המסוגלים" ע"ד לימוד החסידות??? [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] | |||
::לצערי, כשהוספתי את הפקה "לימוד החסידות", לא היה לי ערך מורחב להפנות אליו... בינתיים לא מצאתי פה ערך שיסכם צורה ברורה את כל הענין של לימוד החסידות החל מביאת המשיח וטעימה מהגאולה, המסכם בצורה מסודרת את כל הביאורים הרבים של הרבי בענין זה (מהידועים שבהם: השיחות בלקו"ש אודות י"ט כסלו, ובהם גופא היותר ידועים שבהם - שיחת ח"ל, שיחת ח"כ אודות הפחמים, וכה"ג). האם כאן זה המקום? לכאורה, כדאי לעשות ערך "לימוד החסידות". [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] 22:38, 15 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
:::פתחתי טיוטה [[משתמש:מ. פינחסי/לימוד החסידות]], מזמין אותך ואת {{א|הנחה}}, {{א|להתראות}} לבוא ולתרום [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] 22:38, 15 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::::{{א|מ. פינחסי}} כנראה את עסוק מעל לראש בעניני השליחות. [[משתמש:להתראות/לימוד החסידות]], צריך להוסיף ולהרחיב שם. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 22:41, 15 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
:::::{{א|להתראות}}, עד שאני עושה משהו אתה חייב 'לקדם' אותי עם תלונות?... עכ"פ, כדאי להוסיף שם גם את תהליך התפשטות תורת החסידות, עם הקטרוגים שבזה, שכל קטרוג ומשל היה על שלב אחר בהפצת תורת החסידות (לקו"ש ח"ל ע' 170, ח"כ ע' 171) [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] 08:28, 16 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::::::אולי צריך להוסיף עוד פסקה ב"הכרח הלימוד". [[משתמש:מ. פינחסי|מ. פינחסי]] - [[שיחת משתמש:מ. פינחסי|שיחה]] | |||
:::::::זה היה מחמאה, לא תלונה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:36, 16 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
== משניות == | |||
במדרש שם רב הונא כותב 2 דברים, והשני הוא: "ממזרח שמש עד מבואו גדול שמי בגוים, ובכל מקום מוקטר מוגש לשמי ומנחה טהורה". וכי יש מנחה טהורה וקמיצה והקטרה בבבל? אלא איזו? זו משנה. אמר הקב"ה: הואיל ואתם מתעסקין במשנה כאילו אתם מקריבין קרבן". וזה בדוגמת מה שנאמר על לימוד הלכות בית הבחירה. אולי אפשר לציין גם לזה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 11:07, 16 בינואר 2017 (UTC) | |||
:אפשר לציין לזה, אבל לא כאן הוא מקומו אלא בערך [[משניות]] או [[לימוד עניני בית הבחירה]]. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 04:08, י"ט בטבת ה'תשע"ז | |||
== תבנית גאולה ומשיח == | |||
מי מרים את הכפפה לעשות תבנית גאולה ומשיח, דוגמת התבניות על החגים, עיירות, וכיו"ב. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 04:41, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א 04:41, 13 בינואר 2021 (UTC) | |||
:סליחה. עכשיו אני רואה שיש. באמת התפלאתי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 04:45, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א 04:45, 13 בינואר 2021 (UTC) | |||
== הדרך הישרה == | |||
בפסקה המבארת את הדרכים להבאת הגאולה, מובא לימוד התורה בתור הדרך הישרה ובתוכה גופא מובא בין השאר הלימוד בעניני הגאולה '''ופשוט שזהו עיוות עצום!''' וזכות העקשן שיתקן זאת אין לשער ויבורך מן השמים!--[[מיוחד:תרומות/179.209.141.102|179.209.141.102]] 01:55, 24 באוקטובר 2022 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־03:55, 24 באוקטובר 2022
פצצת אטום[עריכת קוד מקור]
מהדהדת באוזני שיחה של הרבי על כך שבדורות האחרונים נתגלה שבנקודה הכי קטנה בטבע ישנם כוחות הכי תקיפים, ועניין זה אינו אותו עניין של פצצת אטום בה הרבי מדגיש שהחידוש הוא בלחיצת הכפתור, אלא החידוש שבניצול האנרגיה שאטום עצמו.--הנחה - שיחה 10:23, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
- השיחה שבפנים היא י' שבט מ"ו, ואילו השיחה שכנראה התכוונת אליה היא י"ט כסלו מ"ו (ואולי עוד שאינני יודע). אלא ששם הרבי לא מקשר את זה ל"עשה מצוה אחת" והבאת המשיח, ולכן לכאורה לא שייך לכאן. כמובן שאפשר וראוי לפתוח ערך אטום! • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:56, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
- אופס. עכשיו אני רואה שיש כזה ערך. אז כמובן אפשר להרחיב אותו... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 06:02, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
- אכן צודק המהלך בשיחת יט כסלו לעניין אחר (עכ"פ דומה). אבל עיינתי בשיחת י' שבט ושם זה מופיע בשלשה שלבים: 1. הכח לפעול שינוי בכל העולם על ידי כמות הכי קטנה. 2. על ידי אדם אחד. 3. בלחיצת כפתור. ויש בזה מה שאין בזה.--הנחה - שיחה 08:14, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
- קרייזי אבאוט משיח אינך מסכים?--הנחה - שיחה 11:28, 13 בדצמבר 2016 (UTC)
- אכן צודק המהלך בשיחת יט כסלו לעניין אחר (עכ"פ דומה). אבל עיינתי בשיחת י' שבט ושם זה מופיע בשלשה שלבים: 1. הכח לפעול שינוי בכל העולם על ידי כמות הכי קטנה. 2. על ידי אדם אחד. 3. בלחיצת כפתור. ויש בזה מה שאין בזה.--הנחה - שיחה 08:14, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
רבינו הנחה: לא עיינתי לעומק מספיק בשיחה. אבל בכללות - לענ"ד - גדלותו של הערך הנוכחי מתבטאת בעיקר בסיכום והבאת ריבוי מקורות בנושא, ולא כל כך בירידה לפרטים בכל אחד מהשיחות המצויינות בו, שאין לדבר סוף. לדוגמא רשימת המאמרים שהוספתי קודם, שמביאה ענינים עמוקים וארוכים במילים ספורות (והרוצה להחכים יפתח המ"מ).
בכל אופן, אף שלא ציינתי במפורש, אתה יכול לערוך כהבנתך.
רבינו מ. פינחסי: כיף לפגוש אותך (גם) פה, ומקוה שנזכה לכך יותר. ונזכה זעהן זיך ביים רבי'ן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:03, ט"ו בכסלו ה'תשע"ז
עניינים מסוגלים להביא את משיח[עריכת קוד מקור]
לכאורה לניסוח בתחילת המקטע יש להוסיף ולהדגיש את החשיבות גם בהוספה בתורה ומצוות באופן כללי. זה בעקבות דברי הרבי שוב ושוב אחרי השיחה הידועה, שלכל לראש הכוונה היא להוספה בתורה ומצוות. כמו כן לכאורה יש לדון איפה הגבול בין כל ה'מבצעים' שהרבי תיקן, שהמשותף לכולם זה בשביל להכין את העולם למשיח, וכמו כן תקנות נוספות כמו הדפסת התניא וכו', לבין הדברים שנכתבו -- נכתב ע"י מ. פינחסי ששכח לחתום את שמו.
- בפשטות, כל מקום שהרבי מציין לגביו במפורש שמסגולתו הוא להביא את המשיח, שייך לכאן. ואין הגבלות אורך... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 06:03, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו
מאוד נהניתי כשהצבעתי עם העכבר על "חידושי תורה" והיה כתוב "הדף אינו קיים"... שף ויתיב • קאנפרענץ רום
- האמנם אין פה פסקה בתוך "הענינים המסוגלים" ע"ד לימוד החסידות??? מ. פינחסי - שיחה
- לצערי, כשהוספתי את הפקה "לימוד החסידות", לא היה לי ערך מורחב להפנות אליו... בינתיים לא מצאתי פה ערך שיסכם צורה ברורה את כל הענין של לימוד החסידות החל מביאת המשיח וטעימה מהגאולה, המסכם בצורה מסודרת את כל הביאורים הרבים של הרבי בענין זה (מהידועים שבהם: השיחות בלקו"ש אודות י"ט כסלו, ובהם גופא היותר ידועים שבהם - שיחת ח"ל, שיחת ח"כ אודות הפחמים, וכה"ג). האם כאן זה המקום? לכאורה, כדאי לעשות ערך "לימוד החסידות". מ. פינחסי - שיחה 22:38, 15 בדצמבר 2016 (UTC)
- פתחתי טיוטה משתמש:מ. פינחסי/לימוד החסידות, מזמין אותך ואת הנחה, להתראות לבוא ולתרום מ. פינחסי - שיחה 22:38, 15 בדצמבר 2016 (UTC)
- מ. פינחסי כנראה את עסוק מעל לראש בעניני השליחות. משתמש:להתראות/לימוד החסידות, צריך להוסיף ולהרחיב שם. להתראות - שיחה 22:41, 15 בדצמבר 2016 (UTC)
- פתחתי טיוטה משתמש:מ. פינחסי/לימוד החסידות, מזמין אותך ואת הנחה, להתראות לבוא ולתרום מ. פינחסי - שיחה 22:38, 15 בדצמבר 2016 (UTC)
- לצערי, כשהוספתי את הפקה "לימוד החסידות", לא היה לי ערך מורחב להפנות אליו... בינתיים לא מצאתי פה ערך שיסכם צורה ברורה את כל הענין של לימוד החסידות החל מביאת המשיח וטעימה מהגאולה, המסכם בצורה מסודרת את כל הביאורים הרבים של הרבי בענין זה (מהידועים שבהם: השיחות בלקו"ש אודות י"ט כסלו, ובהם גופא היותר ידועים שבהם - שיחת ח"ל, שיחת ח"כ אודות הפחמים, וכה"ג). האם כאן זה המקום? לכאורה, כדאי לעשות ערך "לימוד החסידות". מ. פינחסי - שיחה 22:38, 15 בדצמבר 2016 (UTC)
משניות[עריכת קוד מקור]
במדרש שם רב הונא כותב 2 דברים, והשני הוא: "ממזרח שמש עד מבואו גדול שמי בגוים, ובכל מקום מוקטר מוגש לשמי ומנחה טהורה". וכי יש מנחה טהורה וקמיצה והקטרה בבבל? אלא איזו? זו משנה. אמר הקב"ה: הואיל ואתם מתעסקין במשנה כאילו אתם מקריבין קרבן". וזה בדוגמת מה שנאמר על לימוד הלכות בית הבחירה. אולי אפשר לציין גם לזה. להתראות - שיחה 11:07, 16 בינואר 2017 (UTC)
- אפשר לציין לזה, אבל לא כאן הוא מקומו אלא בערך משניות או לימוד עניני בית הבחירה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:08, י"ט בטבת ה'תשע"ז
תבנית גאולה ומשיח[עריכת קוד מקור]
מי מרים את הכפפה לעשות תבנית גאולה ומשיח, דוגמת התבניות על החגים, עיירות, וכיו"ב. להתראות - שיחה, 04:41, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א 04:41, 13 בינואר 2021 (UTC)
- סליחה. עכשיו אני רואה שיש. באמת התפלאתי. להתראות - שיחה, 04:45, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א 04:45, 13 בינואר 2021 (UTC)
הדרך הישרה[עריכת קוד מקור]
בפסקה המבארת את הדרכים להבאת הגאולה, מובא לימוד התורה בתור הדרך הישרה ובתוכה גופא מובא בין השאר הלימוד בעניני הגאולה ופשוט שזהו עיוות עצום! וזכות העקשן שיתקן זאת אין לשער ויבורך מן השמים!--179.209.141.102 01:55, 24 באוקטובר 2022 (UTC)