שיחת תבנית:אירועים בלוח העברי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 24: שורה 24:
:::::המעלה בתבנית שבועית - אין בה ספק. הבעיה היא כשזה ארוך מידי ואז "תפסת מרובה לא תפסת". בנוסף, לענ"ד שיע עשה זאת מהסיבה הפשוטה - כשמדובר על תבנית יומית זה מתעדכן לבד ללא מגע יד אדם, בשונה מתבנית שבועית. חשבתי על רעיון שבכל יום יופיעו ימי חב"ד של שלושה תאריכים, התאריך של אותו יום, יום לפני ויום אחרי. בצורה כזו זה גם לא יהיה ארוך מידי, וגם לא יהיה חסר מידי. מה אתם אומרים? רעיון הזוי?
:::::המעלה בתבנית שבועית - אין בה ספק. הבעיה היא כשזה ארוך מידי ואז "תפסת מרובה לא תפסת". בנוסף, לענ"ד שיע עשה זאת מהסיבה הפשוטה - כשמדובר על תבנית יומית זה מתעדכן לבד ללא מגע יד אדם, בשונה מתבנית שבועית. חשבתי על רעיון שבכל יום יופיעו ימי חב"ד של שלושה תאריכים, התאריך של אותו יום, יום לפני ויום אחרי. בצורה כזו זה גם לא יהיה ארוך מידי, וגם לא יהיה חסר מידי. מה אתם אומרים? רעיון הזוי?
:::::בנוגע לטענה דלמעלה - אני מצהיר בזאת שאין תאריך בלי אירוע. צריך לדעת לחפש וצריך להשקיע זמן בלחפש, אבל אין כזו מציאות שאין... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:36, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::בנוגע לטענה דלמעלה - אני מצהיר בזאת שאין תאריך בלי אירוע. צריך לדעת לחפש וצריך להשקיע זמן בלחפש, אבל אין כזו מציאות שאין... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:36, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
::::::ההצעה של להתראות לא הזויה כלל שיהיו 3 תבניות כמו "אתמול", "היום" ו"מחר". ליתר דיוק אני חושב ששני תבניות מתאימות יותר - היום ומחר. ההגיון הוא שבן אדם מעוניין לאדם כבר יום קודם אם יש איזה אירוע הראוי לציון ושאפשר לארגן בזכותו התוועדות וכיו"ב. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ד' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 14:48, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::::אם הבנתי נכון, הבעיה היא שזה מועתק מויקיפדיה ושם זה מתעדכן אוטומטית רק יומיומי. אם כן לא נפתור כלום בהיום ומחר, כי נצטרך לבנות את זה בעצמנו (וזה לא יהיה). איזה עוד בעיות יש בשבועי? ארוך מידי? אדרבה, ככל שזה ארוך יותר זה יותר מכבד ומראה את עודף המידע שאפשר למצוא כאן (הרי ממילא אף אחד לא מתיישב לקרוא את רשימת האירועים, אלא מרפרף).
:::::::הטענה בנוגע להתוועדות הדהימה אותי. קשה לי לדמיין מציאות של אדם שחושב האם צריך לארגן התוועדות בקרוב, ובודק את זה ברשימת האירועים בחב"דפדיה. ובקיצור: צריך להכנס לראש של הקורא, '''בשביל מה הצבנו לו את התבנית הזו כאן?''' כשנחשוב על התשובה לשאלה, נגיע (ללא ספק, לדעתי) למסקנה שעדיפה שבועית. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:00, ז' בכסלו ה'תשע"ז
::::::::שמא זה תלוי אם כניסתו יומית או שבועית, מה גם שברמה השבועית זה מצחיק להזכיר את כל האירועים כולל יום הולדת נידח של יהודי בן זמננו, משא"כ ברמה היומית. למען האמת אני עצמי עוד לא החלטתי מה עדיף. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 07:59, 7 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::::::שאלה קשה, על פניו אני נוטה להסכים עם המצדדים בתבנית שבועית שתכיל רק אירועים משמעותיים. אבל גדול... אין לי הידע (או אולי זה זמן) כדי להפעיל תבנית שבועית אוטומטית. ומכיון שכך כל הדיון בטל מעיקרו, כי ככל שיקחו על עצמם משתמש זה או אחר את העדכון הידני של התבנית, קרוב לודאי שיום יבוא והם יהיו מנועים מלעדכן (רק מדברים טובים, שליחות, חתונה, לידה וכדו') וזה גרוע מהכל. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בכסלו ה'תשע"ז 20:33, 11 בדצמבר 2016 (UTC)

גרסה אחרונה מ־22:33, 11 בדצמבר 2016

שני דברים שהתרחשו לאחרונה, ולמיטב ידיעתי - ללא דיון מקדים:

  • שינוי התבנית משבועית ליומית.
  • הכללת אירועים לא חב"דיים ולא קשורים בעליל (יא"צ ראשי ישיבות מהדור האחרון וכד').

ושאלתי - למה?!?!?! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:11, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

הכללת אירועים לא חב"דיים באמצע דיון, והוכנס על דעתו של ידידנו שלום בלבד. להתראות - שיחה 09:53, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
כבר אמרתי כי הענין לא נוגע לי במיוחד (אך לא הוחלט עליו כידוע בשום דיון), ומצידי אפשר למחוק את כל השמות שאינם קשורים לחב"ד, זה לא עקרוני במיוחד. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 13:55, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
ואני כבר הבעתי את דעתי שעדיף שלא יהיה תבנית מאשר שתהיה תבנית שאינה תואמת במאת האחוזים את הניסוח והסדר בשאר התבניות. להתראות - שיחה 14:17, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
בסדר, אמרתי שאין לי בעיה עם זה. תשימו רק ימי חב"ד וזהו וגם אני אעשה כן, על מה המהומה? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 15:00, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
לא להסחף, זאת לא מהומה... אגב, לא החלטתי נחרצות שצריך רק ימי חב"ד. אני די בעד שיהיה כתוב באיזה יום התחיל המבול, מתי נפטרה רחל אמנו וכד'. אבל הציק לי חוסר ההבחנה שבזה, כאשר נכנס למשל "רבי ישראל שפירא מבלוז'וב, נפטר", או "נוסד בית המדרש לרבנים בברלין על ידי רבי עזריאל הילדסהיימר, כחלק ממאבקו בהתפשטות התנועה הרפורמית בגרמניה". ולכן צריך להחליט על מדיניות בענין וליישם אותה.
- וגם, טרם קיבלתי תשובה בנושא "שינוי התבנית משבועית ליומית", שלענ"ד מיותר וחסר תועלת. היש לדון בענין? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:27, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
1. לענ"ד אפשר להתפשר על אישים או ערכים שיש בחב"דפדיה, - כמו שכבר הציע מישהו בעבר, וממילא זה יתן הבחנה ברורה מה קשור לחב"ד ומה לא, למשל ברור שעל אדמור"י גור שיש עליהם ערכים בחב"דפדיה אפשר וצריך לקשר מהתבנית.
2. יתכן שאם התבנית יומית זה יחסוך לנו עבודה, כי אז אין צורך להוסיף בכל שורה ושורה מחדש "בז' חשוון" כי יהיה כתוב בכותרת באיזה יום מדובר. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 23:51, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
  1. אכן גם דעתי נוטה לזה, ואם לא תהיה התנגדות, הבה ונקבע זאת ככלל לתבנית זו שייכתב באיזה מקום בולט, בתקווה שייושם בפועל בצורה מסודרת (עכ"פ מכאן ולהבא).
  2. אני לא חושב שהשיקול של עצלות העורכים להוסיף עוד 2 מילים בשורה (כ-10 שניות עבודה לתבנית) הוא המכריע. לענ"ד השיקול הוא הכבוד לחב"דפדיה, והיום למשל - שיש רק 2 אירועים - זה נראה יבש ומשעמם. קל וחומר כשיהיה תאריך שלא קרה בו כלום (יש כמה בודדים כאלה). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:42, ט' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

שוב: שבועית או יומית?[עריכת קוד מקור]

אני חושב שתאריך כגון היום, מהווה הוכחה נוספת למה צריך להחזיר את התבנית כך שתהיה שבועית, ודלא כהמחטף שהפך אותה ליומית - כמו שכתבתי לעיל (ולצערי לא זכיתי להתייחסות). שלום, מחכה לשמוע אותך. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:16, א' בכסלו ה'תשע"ז

ובעיקר את שיע.ק, מבצע העניין ללא הודעה מוקדמת. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:19, א' בכסלו ה'תשע"ז
אשמח לשמוע דיעות נוספות לפני שאביע את דעתי. כתית למאור - להתראות לתשומת לבך. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 19:22, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
לדעתי, ישנה עדיפות בתבנית יומית, אם כי יש לבלוש היטב על אירועים באותו יום. אם יואילו בטובם לכלול גם אירועים בלוח החסידי מהזמן שקדם להתגלות הבעל שם טוב, זה יקרה פחות... אמנם, תאריך כמו זה (אם הבנתי שהכוונה היא לל' חשוון) אין בכל שנה.. אולי כדאי להעזר בספר של צא"ח (לא זוכר בדיוק, משהו כמו מיום ליום, על תאריכים חסידיים מסביב לשנה...) • כתית למאורבית הבד 10:54, ב' בכסלו, ה'תשע"ז (2 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
הבעיה היא גם בל' חשוון (או ב' כסלו, שלזה התכוונתי; לא נורא), ועוד הרבה ימים כאלה. אבל גם באופן כללי - וגם אחרי שיכללו אירועים מלפני הבעש"ט, כפי שכבר הוסכם לעיל - יש בעיה בכך שהקורא נכנס לעמוד הראשי, והדבר היחיד שבו חב"דפדיה מיידעת אותו היא שהיום נפטר א' מחסידי הרבי הריי"צ מרבני בולטימור, וגם נולד זמר חב"די צעיר או שליח בא' משכונות ראש העין. כדאי שיראה רשימה ארוכה ומפורטת, של כל אירועי השבוע, מה שישכנע אותו שחב"דפדיה מכילה כמות גדולה של מידע שהוא לא מכיר ויש לו הרבה ערכים שאליהם יוכל לעבור מהתבנית הזו. וכך יכנס שוב ושוב לעמוד הרשי (ולערכים שבעקבותיו). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:01, ב' בכסלו ה'תשע"ז
בהערת אגב: יש קצת בלגן במיזם הזה, ויוצרי התבניות של תחילת כסלו כלל לא טרחו להרחיב את הערך ב' בכסלו (וכד') בעוד אירועים שאפשר למצוא בדפים המקושרים אליו, ובעקבות זאת התבנית דלילה. אולי כשיהיו עיתותיי בידי ארחיב את התבניות כדרוש. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:03, ב' בכסלו ה'תשע"ז
המעלה בתבנית שבועית - אין בה ספק. הבעיה היא כשזה ארוך מידי ואז "תפסת מרובה לא תפסת". בנוסף, לענ"ד שיע עשה זאת מהסיבה הפשוטה - כשמדובר על תבנית יומית זה מתעדכן לבד ללא מגע יד אדם, בשונה מתבנית שבועית. חשבתי על רעיון שבכל יום יופיעו ימי חב"ד של שלושה תאריכים, התאריך של אותו יום, יום לפני ויום אחרי. בצורה כזו זה גם לא יהיה ארוך מידי, וגם לא יהיה חסר מידי. מה אתם אומרים? רעיון הזוי?
בנוגע לטענה דלמעלה - אני מצהיר בזאת שאין תאריך בלי אירוע. צריך לדעת לחפש וצריך להשקיע זמן בלחפש, אבל אין כזו מציאות שאין... להתראות - שיחה 13:36, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
ההצעה של להתראות לא הזויה כלל שיהיו 3 תבניות כמו "אתמול", "היום" ו"מחר". ליתר דיוק אני חושב ששני תבניות מתאימות יותר - היום ומחר. ההגיון הוא שבן אדם מעוניין לאדם כבר יום קודם אם יש איזה אירוע הראוי לציון ושאפשר לארגן בזכותו התוועדות וכיו"ב. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 14:48, 4 בדצמבר 2016 (UTC)
אם הבנתי נכון, הבעיה היא שזה מועתק מויקיפדיה ושם זה מתעדכן אוטומטית רק יומיומי. אם כן לא נפתור כלום בהיום ומחר, כי נצטרך לבנות את זה בעצמנו (וזה לא יהיה). איזה עוד בעיות יש בשבועי? ארוך מידי? אדרבה, ככל שזה ארוך יותר זה יותר מכבד ומראה את עודף המידע שאפשר למצוא כאן (הרי ממילא אף אחד לא מתיישב לקרוא את רשימת האירועים, אלא מרפרף).
הטענה בנוגע להתוועדות הדהימה אותי. קשה לי לדמיין מציאות של אדם שחושב האם צריך לארגן התוועדות בקרוב, ובודק את זה ברשימת האירועים בחב"דפדיה. ובקיצור: צריך להכנס לראש של הקורא, בשביל מה הצבנו לו את התבנית הזו כאן? כשנחשוב על התשובה לשאלה, נגיע (ללא ספק, לדעתי) למסקנה שעדיפה שבועית. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:00, ז' בכסלו ה'תשע"ז
שמא זה תלוי אם כניסתו יומית או שבועית, מה גם שברמה השבועית זה מצחיק להזכיר את כל האירועים כולל יום הולדת נידח של יהודי בן זמננו, משא"כ ברמה היומית. למען האמת אני עצמי עוד לא החלטתי מה עדיף. להתראות - שיחה 07:59, 7 בדצמבר 2016 (UTC)
שאלה קשה, על פניו אני נוטה להסכים עם המצדדים בתבנית שבועית שתכיל רק אירועים משמעותיים. אבל גדול... אין לי הידע (או אולי זה זמן) כדי להפעיל תבנית שבועית אוטומטית. ומכיון שכך כל הדיון בטל מעיקרו, כי ככל שיקחו על עצמם משתמש זה או אחר את העדכון הידני של התבנית, קרוב לודאי שיום יבוא והם יהיו מנועים מלעדכן (רק מדברים טובים, שליחות, חתונה, לידה וכדו') וזה גרוע מהכל. --שיעשיחה י"א בכסלו ה'תשע"ז 20:33, 11 בדצמבר 2016 (UTC)