שיחה:כשרות EK: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "לא מבין את טענת שף ויתיב. מוסד חב"די? גוף כשרות פעיל (בהיקף קטן אמנם, אבל עומד מאחוריו גוף ח...")
 
 
(21 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
לא מבין את טענת שף ויתיב. מוסד חב"די? גוף כשרות פעיל (בהיקף קטן אמנם, אבל עומד מאחוריו גוף חזק ומבוסס ברגע שרק ירצו ההכשר הזה יהפוך לאחד ההכשרים החזקים בעולם), והערך כתוב בצורה אנציקלופדית. אז מה הבעיה? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:10, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
לא מבין את טענת שף ויתיב. מוסד חב"די? גוף כשרות פעיל (בהיקף קטן אמנם, אבל עומד מאחוריו גוף חזק ומבוסס ברגע שרק ירצו ההכשר הזה יהפוך לאחד ההכשרים החזקים בעולם), והערך כתוב בצורה אנציקלופדית. אז מה הבעיה? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:10, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
:'''אינו''' מוסד חב"די, עובדת היות רבנים חב"דיים נמנים על ההנהלה אינה הופכת אותה לאירגון חב"די. לדעתי יש מקום למוסדות לא חב"דיים באחד משני תנאים: א) אוריינטציה חב"דית מובהקת (בדוגמת [[יד לאחים]] שהוקם כהפעילים וכו'). ב) קשר הדוק עם הרבי. כשרות הEK אינה עונה על אף אחת מההגדרות דלעיל. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 05:22, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
::מספיק שחברי ההנהלה יהיו חסידי חב"ד בשביל שהוא יכנס, אך מכיוון שEK הוא חלק מארגון גדול יותר, הוא צריך להיכנס בערך על הארגון ולא בערך נפרד [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 05:53, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
::::ממה שמובא בערך רק חבר הנהלה '''אחד''' הינו חב"דניק. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:17, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
אגב, יש להוסיף אופן שלישי שיש להביא גוף לא חב"די, במידה והוא גוף גדול ומוכר גם עם קשריו עם חב"ד הינם זעירים ניתן להכניסו על בסיס זה. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:28, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
:א. זה לא המקרה. EK זה לא ארגון גדול. אך גם אם כן, זה לא יהדותפדיה אלא חב"דפדיה. ב. בארגון הכשרות יש רק חבר חב"דניק, אך במרכז רבני אירופה חברי ההנהלה הם חב"דניקים ברובם [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 06:42, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
זוהי בדיוק טענתי, האירגון הוא עם אוריינטציה חב"דית מובהקת, הכשרות לא. ולכן לדעתי אין מקום כאן לערך על הכשרות. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:51, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
::לענ"ד הכשרות מסונפת וכפופה לארגון, וממילא הוא חב"די. גם אם רוב משגיחי הכשרות של ברוין אינם חסידי חב"ד - לדוגמא - זה מותיר את הכשרות כשרות חב"דית מובהקת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:21, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
:::אבל שוב, גם אם זה חב"די, זה לא אומר שזה ראוי לערך נפרד. זה צריך להופיע בערך על מרכז רבני אירופה [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 08:52, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
זה כבר דיון אחר. תגיד במילה אחת, אתה {{בעד}} מחיקת הערך או {{נגד}}. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 09:16, 18 בנובמבר 2016 (UTC‏)
:{{בעד}} מחיקה [[משתמש:יעקב בן שמואל|יעקב בן שמואל]] - [[שיחת משתמש:יעקב בן שמואל|שיחה]] 09:45, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
:{{נגד}} [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:50, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
== תבנית חשיבות ==
‏{{א|שלום}}, למה הורדת את התבנית, דעת הרוב בדף שיחה היא בעד מחיקה! אמנם לא מספיק אנשים הביעו דיעה, אז אי אפשר למחוק, אך למה הורדת את התבנית? '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 05:51, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
:לאחר זמן מסויים שהדיון הסתיים ואין תגובות נוספות אין טעם בהשארת התבנית. אם מישהו רוצה לחדש את הדיון הוא יכול לקרוא משתמשים נוספים על ידי הודעה בלוח המודעות, ובשביל זה לא צריך תבנית חשיבות. (אגב: כמעט אף  אחד מהמשתמשים אינו עוקב אחרי הקטגוריה שבה מופיעים ערכים בעלי תבנית חשיבות לצערינו). --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 05:55, 1 בדצמבר 2016 (UTC)‎
אין בעיה, לדעתך אין להשאיר את התבנית? אז תמחוק את הערך כדעת הרוב! אתה רוצה להצטרף לדעת המיעוט? ממילא נפתח הדיון מחדש ואפשר להשאיר את התבנית... '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:02, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
:איני מעוניין להצטרף לדיונים האין סופיים של חשיבות ערכים, מכיון שאני {{נגד}} לגזול מהעורכים זמן רב כ"כ על דיוני מחיקת ערכים שחשיבותם מוטלת בספק, בעוד שזמן זה יכול להיות מוקדש לשיפור ערכים. לכן כשיש מישהו אחר שדן בדף השיחה, אני נמנע מלעשות זאת. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:15, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
אז מבלי להתדיין, תמחוק יפה את הערך במחיקה מהירה כדעת הרוב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:23, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
:כשיש מתנגד 1 למחיקה בדף השיחה, זה מספיק כדי למנוע מחיקת ערך. לא ניתן למחוק ערך במקרה כזה, אלא על ידי הצבעה (שתגזול ותשרוף זמן רב מעורכי חב"דפדיה). '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:25, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
ריבונא דכולא עלמא! כיצד החי מכחיש את החי?! תפתח בבקשה את הדף שיחה '''שלך''' ותסתכל מה '''אתה''' כתבת לינון... '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:31, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
:?? '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:45, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
אתה עיוור או שאתה עושה את עצמך? הנה ציטוט מדוייק מדבריך: "הכלל הוא כי כאשר מתקיים דיון הולכים לפי רוב דיעות. הצבעה מקיימים רק כאשר יש אכן ספק רציני, דהיינו שיש כמה משתמשים לכל צד, ובאופן שאחד מהצדדים מתעקש על הצבעה" ואידך זיל גמור. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 06:55, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
:רוב של 1 נגד 2 אינו רוב מובהק ואינו מספיק למחיקת ערך. '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם
נו נו, ידעתי שתמצא תירוץ. אך עדיין לא תירצת את הסתירה שבדבריך. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 07:24, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

גרסה אחרונה מ־09:24, 1 בדצמבר 2016

לא מבין את טענת שף ויתיב. מוסד חב"די? גוף כשרות פעיל (בהיקף קטן אמנם, אבל עומד מאחוריו גוף חזק ומבוסס ברגע שרק ירצו ההכשר הזה יהפוך לאחד ההכשרים החזקים בעולם), והערך כתוב בצורה אנציקלופדית. אז מה הבעיה? להתראות - שיחה 05:10, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

אינו מוסד חב"די, עובדת היות רבנים חב"דיים נמנים על ההנהלה אינה הופכת אותה לאירגון חב"די. לדעתי יש מקום למוסדות לא חב"דיים באחד משני תנאים: א) אוריינטציה חב"דית מובהקת (בדוגמת יד לאחים שהוקם כהפעילים וכו'). ב) קשר הדוק עם הרבי. כשרות הEK אינה עונה על אף אחת מההגדרות דלעיל. שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:22, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
מספיק שחברי ההנהלה יהיו חסידי חב"ד בשביל שהוא יכנס, אך מכיוון שEK הוא חלק מארגון גדול יותר, הוא צריך להיכנס בערך על הארגון ולא בערך נפרד יעקב בן שמואל - שיחה 05:53, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
ממה שמובא בערך רק חבר הנהלה אחד הינו חב"דניק. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:17, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

אגב, יש להוסיף אופן שלישי שיש להביא גוף לא חב"די, במידה והוא גוף גדול ומוכר גם עם קשריו עם חב"ד הינם זעירים ניתן להכניסו על בסיס זה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

א. זה לא המקרה. EK זה לא ארגון גדול. אך גם אם כן, זה לא יהדותפדיה אלא חב"דפדיה. ב. בארגון הכשרות יש רק חבר חב"דניק, אך במרכז רבני אירופה חברי ההנהלה הם חב"דניקים ברובם יעקב בן שמואל - שיחה 06:42, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

זוהי בדיוק טענתי, האירגון הוא עם אוריינטציה חב"דית מובהקת, הכשרות לא. ולכן לדעתי אין מקום כאן לערך על הכשרות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:51, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

לענ"ד הכשרות מסונפת וכפופה לארגון, וממילא הוא חב"די. גם אם רוב משגיחי הכשרות של ברוין אינם חסידי חב"ד - לדוגמא - זה מותיר את הכשרות כשרות חב"דית מובהקת. להתראות - שיחה 08:21, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
אבל שוב, גם אם זה חב"די, זה לא אומר שזה ראוי לערך נפרד. זה צריך להופיע בערך על מרכז רבני אירופה יעקב בן שמואל - שיחה 08:52, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

זה כבר דיון אחר. תגיד במילה אחת, אתה בעד מחיקת הערך או נגד. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:16, 18 בנובמבר 2016 (UTC‏)

בעד מחיקה יעקב בן שמואל - שיחה 09:45, 18 בנובמבר 2016 (UTC)
נגד להתראות - שיחה 13:50, 18 בנובמבר 2016 (UTC)

תבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

שלום, למה הורדת את התבנית, דעת הרוב בדף שיחה היא בעד מחיקה! אמנם לא מספיק אנשים הביעו דיעה, אז אי אפשר למחוק, אך למה הורדת את התבנית? שף ויתיבקאנפרענץ רום 05:51, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

לאחר זמן מסויים שהדיון הסתיים ואין תגובות נוספות אין טעם בהשארת התבנית. אם מישהו רוצה לחדש את הדיון הוא יכול לקרוא משתמשים נוספים על ידי הודעה בלוח המודעות, ובשביל זה לא צריך תבנית חשיבות. (אגב: כמעט אף אחד מהמשתמשים אינו עוקב אחרי הקטגוריה שבה מופיעים ערכים בעלי תבנית חשיבות לצערינו). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 05:55, 1 בדצמבר 2016 (UTC)‎

אין בעיה, לדעתך אין להשאיר את התבנית? אז תמחוק את הערך כדעת הרוב! אתה רוצה להצטרף לדעת המיעוט? ממילא נפתח הדיון מחדש ואפשר להשאיר את התבנית... שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:02, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

איני מעוניין להצטרף לדיונים האין סופיים של חשיבות ערכים, מכיון שאני נגד לגזול מהעורכים זמן רב כ"כ על דיוני מחיקת ערכים שחשיבותם מוטלת בספק, בעוד שזמן זה יכול להיות מוקדש לשיפור ערכים. לכן כשיש מישהו אחר שדן בדף השיחה, אני נמנע מלעשות זאת. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:15, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

אז מבלי להתדיין, תמחוק יפה את הערך במחיקה מהירה כדעת הרוב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:23, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

כשיש מתנגד 1 למחיקה בדף השיחה, זה מספיק כדי למנוע מחיקת ערך. לא ניתן למחוק ערך במקרה כזה, אלא על ידי הצבעה (שתגזול ותשרוף זמן רב מעורכי חב"דפדיה). שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:25, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

ריבונא דכולא עלמא! כיצד החי מכחיש את החי?! תפתח בבקשה את הדף שיחה שלך ותסתכל מה אתה כתבת לינון... שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:31, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

?? שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 06:45, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

אתה עיוור או שאתה עושה את עצמך? הנה ציטוט מדוייק מדבריך: "הכלל הוא כי כאשר מתקיים דיון הולכים לפי רוב דיעות. הצבעה מקיימים רק כאשר יש אכן ספק רציני, דהיינו שיש כמה משתמשים לכל צד, ובאופן שאחד מהצדדים מתעקש על הצבעה" ואידך זיל גמור. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:55, 1 בדצמבר 2016 (UTC)

רוב של 1 נגד 2 אינו רוב מובהק ואינו מספיק למחיקת ערך. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם

נו נו, ידעתי שתמצא תירוץ. אך עדיין לא תירצת את הסתירה שבדבריך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:24, 1 בדצמבר 2016 (UTC)