שיחה:סעודת שור הבר והלווייתן: הבדלים בין גרסאות בדף
(←סעודה רוחנית: פסקה חדשה) |
אין תקציר עריכה |
||
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 19: | שורה 19: | ||
יש להוסיף על פי המבואר בהמשך ס"ו (כמדומה ויצא ס"ו (ע' צז?), אג"ק מוהרש"ב חלק א ע' קט, והיה עקב תשכ"ז שעניינה האלוקי של סעודה זו היא התגלות 'תענוג הנעלם' של הקב"ה שבא דווקא באופן 'מורגש' - סעודה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:41, 5 באוגוסט 2015 (UTC) | יש להוסיף על פי המבואר בהמשך ס"ו (כמדומה ויצא ס"ו (ע' צז?), אג"ק מוהרש"ב חלק א ע' קט, והיה עקב תשכ"ז שעניינה האלוקי של סעודה זו היא התגלות 'תענוג הנעלם' של הקב"ה שבא דווקא באופן 'מורגש' - סעודה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 19:41, 5 באוגוסט 2015 (UTC) | ||
== פיצול == | |||
שמתי תבנית לפצל על הערך, כיון שלדעתי יש לחלק בין הדיון על הסעודה, לבין הערך על ה[[קניגיא]] (בבא בתרא עה, א).• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 05:51, 24 בדצמבר 2015 (UTC) | |||
:בינתיים לא כתוב כלום על הקיניגיא. אם אתה מתכנן להוסיף - תכתוב, שנדע אם יש מה לפצל. --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 17:27, 26 בדצמבר 2015 (UTC) | |||
::קיניגיא זהו שמו של מחזה שהיה נהוג בימי הרומיים, בו הם היו נותנים לשתי חיות להלחם, וכו'. אפילו שזה שטויות, מכל מקום, דוקא זה גורם את התענוג. מהו תוכן השחיטה וכו', זה מתאים לערך על הקיניגיא. | |||
::אבל תוכן של מה יהיה בסעודה, האם היא תהיה גשמית או רוחנית, באיזה תקופה, זה מתאים בערך על הסעודה.• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 04:12, 27 בדצמבר 2015 (UTC) | |||
:::הקנינגא מורה על 'התפרצות' של שמחה גדולה שבאה באופן של צחוק, דהיינו התפרצות של שמחה בלתי מוגבלת, הנאה מעבודתם של בני ישראל בגלות.{{שכח|חי גאולה}} | |||
::::אכן, וזה נושא לערך שלם, שיגע גם בנושא של הבחירה וההשגחה.<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 16:32, 21 באוגוסט 2016 (UTC) | |||
:::::קניגיא. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:39, 21 באוגוסט 2016 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־20:39, 21 באוגוסט 2016
מסגנון הערך נראה כי הוא נלקח מאתר צא"ח...אם כן הוא הדבר, צריך לבדוק את עניין זכויות היוצרים, לעבד ולסגנן. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- הערך נלקח מעלון הגאולה מעניין ועכשווי (שבועון). מתמיד 03:35, 21 יולי 2009 (IDT)
- קיבלתי, מתנצל. האם יש כאן עניין של זכויות יוצרים? חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
עלון הגאולה מעניין ועכשווי (שבועון) יו"ל (גם) ע"י מרכז חב"ד העולמי לקבלת פני משיח וחב"דפדיה זה פרויקט נוסף של אותו מוסד.מתמיד 03:33, 24 יולי 2009 (IDT)
- אז זה כמו "שבועון בית משיח" לעניין זכויות יוצרים. אוקיי, קיבלתי, מתנצל. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
העיקר חסר?[עריכת קוד מקור]
הערך כתוב ברמה מאד עמוקה. אדם מהשורה שרוצה פרטים לא יבין בכלל מהי הסעודה. מי ישתתף בה וכו'. את השורה בראשונה צריך להרחיב עם עוד כמה פרטים פשוטים -- נכתב ע"י LL ששכח לחתום את שמו.
מה עוד נאכל בסעודה....איך הלוייטן ישחט את השור.???חסר לי פרטים.
- ברוכים תהיו על השאלות, וברוכים עוד יותר אם תתגייסו גם לענות עליהם. אתם מוזמנים להוסיף לערוך ולשפר את הערך. חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. --שיע 17:20, 26 ביולי 2012 (IDT)
סעודה רוחנית[עריכת קוד מקור]
יש להוסיף על פי המבואר בהמשך ס"ו (כמדומה ויצא ס"ו (ע' צז?), אג"ק מוהרש"ב חלק א ע' קט, והיה עקב תשכ"ז שעניינה האלוקי של סעודה זו היא התגלות 'תענוג הנעלם' של הקב"ה שבא דווקא באופן 'מורגש' - סעודה.--הנחה - שיחה 19:41, 5 באוגוסט 2015 (UTC)
פיצול[עריכת קוד מקור]
שמתי תבנית לפצל על הערך, כיון שלדעתי יש לחלק בין הדיון על הסעודה, לבין הערך על הקניגיא (בבא בתרא עה, א).• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 05:51, 24 בדצמבר 2015 (UTC)
- בינתיים לא כתוב כלום על הקיניגיא. אם אתה מתכנן להוסיף - תכתוב, שנדע אם יש מה לפצל. --יוסי ג - שיחה 17:27, 26 בדצמבר 2015 (UTC)
- קיניגיא זהו שמו של מחזה שהיה נהוג בימי הרומיים, בו הם היו נותנים לשתי חיות להלחם, וכו'. אפילו שזה שטויות, מכל מקום, דוקא זה גורם את התענוג. מהו תוכן השחיטה וכו', זה מתאים לערך על הקיניגיא.
- אבל תוכן של מה יהיה בסעודה, האם היא תהיה גשמית או רוחנית, באיזה תקופה, זה מתאים בערך על הסעודה.• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 04:12, 27 בדצמבר 2015 (UTC)
- הקנינגא מורה על 'התפרצות' של שמחה גדולה שבאה באופן של צחוק, דהיינו התפרצות של שמחה בלתי מוגבלת, הנאה מעבודתם של בני ישראל בגלות.-- נכתב ע"י חי גאולה ששכח לחתום את שמו.
- אכן, וזה נושא לערך שלם, שיגע גם בנושא של הבחירה וההשגחה. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 16:32, 21 באוגוסט 2016 (UTC)
- הקנינגא מורה על 'התפרצות' של שמחה גדולה שבאה באופן של צחוק, דהיינו התפרצות של שמחה בלתי מוגבלת, הנאה מעבודתם של בני ישראל בגלות.-- נכתב ע"י חי גאולה ששכח לחתום את שמו.