שיחה:אברהם קצלנבוגן: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(5 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
===אברהם קצלנבוגן=== | ===אברהם קצלנבוגן=== | ||
אחד | מחרקוב אחד מיוחד מזקני העדה | ||
מ[[ | מ[[חסידי חב״ד]], [[זקן]] ויושב | ||
ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]], | ב[[ישיבה]] כל היום על [[התורה]] וה[[עבודה]], | ||
אשר וודאי | אשר וודאי ראוי שיחקק | ||
שמו בספר לזכרון טוב, | שמו בספר לזכרון טוב, | ||
ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]] נ״ע בג״מ. שמו | ר׳ [[אברהם קאצינעלינבויגן]] נ״ע בג״מ. שמו | ||
המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ | המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ | ||
נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי | נקרא בשם ר׳ [[אברהם הזקן]], כי | ||
שם משפחתו לא נודע לאדם, | |||
הוא בא ל[[חרקוב]] | הוא בא ל[[חרקוב]] כמה שנים לפני הנהירה ההמונית מחרקוב בגלל הנאצים ימח שמם -בערך | ||
שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק. | שנת [[תרצ״ו]] לפ״ק. | ||
בתחילת בואו לעיר הי׳ כחידה סתומה, | |||
ולא יבלו להתחקות | ולא יבלו להתחקות | ||
על שורש הדבר, סיבת ביאתו, | על שורש הדבר, סיבת ביאתו, | ||
ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. | ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. | ||
הוא קבע את דירתו [[בביהכנ׳׳ת]], | הוא קבע את דירתו [[בביהכנ׳׳ת]], | ||
כל היום הי׳ עסוק ב[[עבודת ה]]׳, | |||
מאריך בתפילתו הרבה, | מאריך בתפילתו הרבה, | ||
ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום | ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום | ||
שורה 23: | שורה 24: | ||
רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש | רק עם [[יחירי סגולה]], וגם זה בלחש | ||
ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, | ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, | ||
ולא | ולא אכל רק פעם א׳ בלילה, | ||
וגם זה מאכלים יבשים. | וגם זה מאכלים יבשים. | ||
מלונו הי׳ [[בביהכנ׳׳ת]], על תםפסלים הקשים, | מלונו הי׳ [[בביהכנ׳׳ת]], על תםפסלים הקשים, | ||
בגדו | |||
וכר קטן תחת מראשותיו, | וכר קטן תחת מראשותיו, | ||
ולא ירע | ולא ירע | ||
איש בשכבו ובקומו. | איש בשכבו ובקומו. | ||
אכן ברבות | אכן ברבות הימים נתוודעו | ||
סיבת בואו | סיבת בואו לעיר, אשר באמת הי׳ | ||
דבר סודי, ולא גלה הדבר | דבר סודי, ולא גלה הדבר | ||
אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו | אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו | ||
שורה 41: | שורה 42: | ||
ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, | ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, | ||
התחילו לרדוף אחריו, והי׳ | התחילו לרדוף אחריו, והי׳ | ||
מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. | מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל | ||
כאשר התגברו הרדיפות | |||
וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח | |||
ממקומו ובא | ממקומו ובא לחרקוב. . גם | ||
בשבתו | בשבתו בחרקוב הרבה לעשות פעולות | ||
רבות בהצנע לטובת ההזקת | רבות בהצנע לטובת ההזקת | ||
ה[[תורה]]. | ה[[תורה]]. | ||
בעת ההעתקה בשעת החרום | בעת ההעתקה בשעת החרום | ||
נלווה | נלווה לחבורת ה[[תמימים]] - ר [[ישראל | ||
יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]] | יהודה לווין]] ור [[מיכאל טייטלבום]] | ||
ומשפחתותיהם ויחד | ומשפחתותיהם ויחד | ||
שורה 66: | שורה 67: | ||
הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ב[[רעה]] העתידה לבוא ר׳׳ל | הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ב[[רעה]] העתידה לבוא ר׳׳ל | ||
(מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳). | (מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳). | ||
==לקריאה נוספת == | |||
בספרים 1 [[זכרונותי]][מחבר [[ישראל יהודה לווין ]] ]= תיאור בריחה הנל 2 [[ספר הזכרונות דברי הימים]][מחבר ר [[מאיר גורקוב]] ] |
גרסה אחרונה מ־10:00, 16 בפברואר 2016
אברהם קצלנבוגן[עריכת קוד מקור]
מחרקוב אחד מיוחד מזקני העדה מחסידי חב״ד, זקן ויושב בישיבה כל היום על התורה והעבודה, אשר וודאי ראוי שיחקק שמו בספר לזכרון טוב, ר׳ אברהם קאצינעלינבויגן נ״ע בג״מ. שמו המובהק אשר הי׳ שגור בפי כל הי׳ נקרא בשם ר׳ אברהם הזקן, כי שם משפחתו לא נודע לאדם, הוא בא לחרקוב כמה שנים לפני הנהירה ההמונית מחרקוב בגלל הנאצים ימח שמם -בערך שנת תרצ״ו לפ״ק. בתחילת בואו לעיר הי׳ כחידה סתומה, ולא יבלו להתחקות על שורש הדבר, סיבת ביאתו, ומה מעשהו ומהיכן ירק זה חי. הוא קבע את דירתו בביהכנ׳׳ת, כל היום הי׳ עסוק בעבודת ה׳, מאריך בתפילתו הרבה, ושאר היום עסק בתורה. פיו הי׳ בלום וסתום, ולא דיבר עם שום אדם רק עם יחירי סגולה, וגם זה בלחש ובסוד. לפרקים קרובים ישב בצומות, ולא אכל רק פעם א׳ בלילה, וגם זה מאכלים יבשים. מלונו הי׳ בביהכנ׳׳ת, על תםפסלים הקשים, בגדו וכר קטן תחת מראשותיו, ולא ירע איש בשכבו ובקומו. אכן ברבות הימים נתוודעו סיבת בואו לעיר, אשר באמת הי׳ דבר סודי, ולא גלה הדבר אלא לצנועין. כל ימיו בשבתו על מקומו הי׳ עסקן גדול לטובת התזקת התורה, ובעיקר לישיבת תו״ת מסור ונתון בכל לבו ונפשו.
ובאשר נתוודע להשלטון מטיב מעשהו, התחילו לרדוף אחריו, והי׳ מוכרח להחבא ולהםתר במסתרים. אבל כאשר התגברו הרדיפות וחפשו אחריו בחפש מהופש, נמלט וברח ממקומו ובא לחרקוב. . גם בשבתו בחרקוב הרבה לעשות פעולות רבות בהצנע לטובת ההזקת התורה. בעת ההעתקה בשעת החרום נלווה לחבורת התמימים - ר [[ישראל יהודה לווין]] ור מיכאל טייטלבום ומשפחתותיהם ויחד עמהם בא לעיר סמרקנד ולא ארבו הימים מיום בואו אל המקום החדש שבק חיים לכל חי ונפטר, ושם מנוחתו כבוד. בעיר הזאת היו הרבח חסידים מחסידי חב״ד יראים ושלימים בעלי דעה והשכל בתורת החסידות, מופלגי תורה ועובדי אלקים נאמנים, אכן רובם ככולם נאספו והלכו לעולמם עוד בטרם הגיעו הימים הרעים, נתקיים בהם מה שכתוב ״כי מפני הרעה נאסף הצדיק״ וטיבותא הוא לגבייהו שלא יראו ברעה העתידה לבוא ר׳׳ל (מאחז׳יל בב׳׳ק ס׳).
לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]
בספרים 1 זכרונותי[מחבר ישראל יהודה לווין ]= תיאור בריחה הנל 2 ספר הזכרונות דברי הימים[מחבר ר מאיר גורקוב ]