שיחה:שלושת השלמויות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏תמונה לערך: פסקה חדשה)
 
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
הסיבה העיקרית שבשבילה מגיע המלך המשיח היא השבת כל קיום התורה והמצוות על ידי כל עם ישראל.
ובזה מתחלקים לשלושה חלקים: '''שלימות העם, שלימות הארץ ושלימות התורה'''. שלושת אלה כוללים את כל התורה והמצוות:
==העם==
{{ערך מורחב|ערך=[[שלמות העם]]}}
שלימות העם פירושה: שהעם יהיה שלם, ולא יכנסו בו זרים, כלומר, כאלו שאינם חלק מעמנו וקוראים לעצמם בשם זה; דבר זה גורם לנישואי תערובת של יהודים ואינם יהודים, דבר החמור ביותר כיון שהוא מחלל את כח הא"ס הנמצא ביהודי, שהוא הנון את הכח להוליד, וכאשר הוא בועל גויה (ארמית) הרי שחיללו והשתמש בו לא עבור קדושה.
כחלק עיקרי מזה הוא ה"גיור כהלכה", שכאשר גוי מבקש להתגייר, אי אפשר לעשות לו הנחות וקולות בגיור, אלא עליו לעבור את כל התהליכים - הכוללים גם החלטה על קיום כל המצוות האמורות בתורה על פי הדרך שקיבלו גדולי וחכמי עמינו במסורה מסיני.
חלק נוסף בשלימות העם הוא שכל עם ישראל (בגאולה) יגיע אל ארץ ישראל.
==הארץ==
{{ערך מורחב|ערך=[[שלמות הארץ]]}}
ארץ ישראל הובטחה לאברהם אבינו בברית בין הבתרים וניתנה בפועל לעם ישראל על ידי יהושע בן נון; לאחר חורבן בית ראשון בחלוף שבעים שנה חזרו אליה, ולאחר כמה מאות שנה מחורבן בית שני חזרו אליה. בשנת [[תש"ח]] הקימו הציונים ממשלה בארץ, לאחר מלחמת ששת הימים ב[[תשכ"ז]] שכבשו את סיני והגולן החלו פוליטיקאים מסויימים לדבר על כך שזה רק באופן זמני ויחזירו להם את השטחים שלקחו מהם.
הרבי צעק על דבר זה בחריפות רבה, ואמר כמה טעמים על גודל וחומרת האיסור:
ב[[סימן שכ"ט]] בשולחן ערוך כתוב: שנכרים שבאו על עיר הנמצאת {{מונחון|בספר|בגבול}} בשבת, אפילו אם באו רק על עסקי {{מונחון|קש ותבן|ממונות}} יוצאים עליהם במלחמה בשבת, משום סכנת נפשות. ואמר הרבי, כי על חשש נפשות יוצאים למלחמה, כל שכן על ודאי נפשות שמחללים שבת; ומסירת השטחים, ואפילו הדיבורים על מסירתם גורמים לדם יהודי להשפך, ועל כן הוא איסור גמור.
כן הוסיף, שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל ע"י הקב"ה, וכך נכתב ברש"י הראשון על התורה: אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא {{מונחון|בהחודש הזה לכם|המצווה הראשונה בתורה שנצטוונו על ידי משה רבינו}}, ומדוע פתח בבראשית, משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים". שאם יבואו אומות העולם ויאמרו להם לישראל "ליסטים אתם", יענו להם שהוא בראה, ברצונו נתנה להם,וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו. והיינו, שאין כלל רשות למסור שטחים אלו, שהרי הם ברשות הקב"ה, ולא ברשותנו.
כיון ששלימות הארץ פירושה שארץ ישראל תהיה בידי עם ישראל, הרי ששלימות גמורה בזה תהיה לעתיד לבוא שיתן הקב"ה לעם ישראל את כל הארץ שהבטיח לאברהם אבינו - כולל [[ארץ הקיני קניזי וקדמוני]].
==התורה==
{{ערך מורחב|ערך=[[שלמות התורה]]}}
שלימות התורה היא שכל התורה - כולל כל רמ"ח מצוות עשה ושס"ה מצוות הלא תעשה שבה ישמרו על ידי כל אחד ואחת מבני ישראל, ללא כל ויתור או פשרה.
כחלק ממאבקי הרבי בזה היו גם המלחמות על הגיור כהלכה, על שמירת השבת באוניות ישראליות, מחד נגד הציונות ומאידך באלו הרואים בהתיישבות בארץ ישראל כסכנת קיום לעם ישראל. כן היו מלחמות על אי הדחת רבנים ממשרתם.
לאידך היו גם פעולות חיוביות, כמבצע תפילין, נקות שבת קודש ושאר מבצעי הקודש, עורר על לימוד חת"ת ורמב"ם, ותבע מרבנים שלא לנתוש את קהילותיהם אלא להשפיע על כל יהודי שאפשר.
שלימות התורה לגמרי, תהיה בגאולה העתידה, כיון שאז כשיבנה [[בית המקדש]], [[קיבוץ גלויות|יקובצו הגלויות]] ו[[מינוי מלך|יתמנה מלך]] - אז, נגיע לידי קיום כל התורה כולה, הקרבת הקרבנות, דיני נפשות ושאר מצוות התלויות במקדש ובסנהדרין, כמו גם מצוות התלויות במלך.
מצב כזה בקיום התורה והמצוות היה בזמן שלמה המלך; בביאת המשיח תתווסף מעלה נוספת: שתתווספנה שלוש [[ערי מקלט]] בארצות קיני קניזי וקדמוני, ואז תהיה שלימות בקיום התורה והמצוות כפי שאף פעם לא היתה.
== מה צריך לתקן כאן ==
== מה צריך לתקן כאן ==


שורה 47: שורה 11:
:::אין לי התנגדות כלל וכלל, אלא שאין לי צורך שיחפשו לי עבודות. ערך לא ערוך לא מוסיף חשק להוסיף עליו, אלא מוסיף חשק לסגור את הדף (עיין ערך [[בית כנסת]] שמוזנח זה זמן רב, כי העלו אותו בצורה לא ערוכה ודלת תוכן...), ועל כן, מי שלקח על עצמו להוסיף עת הערך החשוב הזה עליו זעק הרבי עשרות  אלפי פעמים, מוזמן להשלים ולערוך את הפרטים החסרים בו. אגב, ערך כולל שאמור לנתב לערכים שונים צריך להיות ערך הרבה יותר מושקע מהערכים עצמם, היות והוא צריך לתמצת בצורה ברורה ובהירה את המושגים, מבלי להיכנס לפרטים שוליים הקשורים בהם.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  ג' באב ה'תשע"ג  •  00:43, 10 ביולי 2013 (UTC)
:::אין לי התנגדות כלל וכלל, אלא שאין לי צורך שיחפשו לי עבודות. ערך לא ערוך לא מוסיף חשק להוסיף עליו, אלא מוסיף חשק לסגור את הדף (עיין ערך [[בית כנסת]] שמוזנח זה זמן רב, כי העלו אותו בצורה לא ערוכה ודלת תוכן...), ועל כן, מי שלקח על עצמו להוסיף עת הערך החשוב הזה עליו זעק הרבי עשרות  אלפי פעמים, מוזמן להשלים ולערוך את הפרטים החסרים בו. אגב, ערך כולל שאמור לנתב לערכים שונים צריך להיות ערך הרבה יותר מושקע מהערכים עצמם, היות והוא צריך לתמצת בצורה ברורה ובהירה את המושגים, מבלי להיכנס לפרטים שוליים הקשורים בהם.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  ג' באב ה'תשע"ג  •  00:43, 10 ביולי 2013 (UTC)
::::תגיד לי זוננשיין, האופן שנערכו ב' הקטעים הראשונים מוצאים חן בעיניך{{?}} • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 22:28, 10 ביולי 2013 (UTC)
::::תגיד לי זוננשיין, האופן שנערכו ב' הקטעים הראשונים מוצאים חן בעיניך{{?}} • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 22:28, 10 ביולי 2013 (UTC)
:::::לדעתי הערך מוכן להעלאה, ואם אין התנגדות, מחר בעז"ה אעלה אותו.• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 21:50, 14 ביולי 2013 (UTC)
{{הועתק}} • [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 11:23, 15 ביולי 2013 (UTC)
== תמונה לערך ==
אולי כדי להעשיר את הערך כדאי להוסיף הפגנה על אחת משלושת השלמויות? עדיף כמובן הפגנה של חסידי חב"ד.  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  ח' באב ה'תשע"ג  •  16:45, 15 ביולי 2013 (UTC)

גרסה אחרונה מ־18:45, 15 ביולי 2013

מה צריך לתקן כאן[עריכת קוד מקור]

להסביר במילים קצרות וברורות כל דבר: מהי 'התבוללות' (נישואים מעורבים, וגם לדאוג להמשכיות החינוך היהודי, שכל אחד ידע מה המשמעות שהוא יהודי וידע שהוא העם הנבחר ולא יתערב, וכו'). קיבוץ גלויות זה פרט שולי בשלימות העם. כנ"ל לגבי שלימות הארץ והתורה.

מוכרח להוסיף מקורות, בלי זה זה גם לא נראה טוב, וגם זה ערך חסר. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באב ה'תשע"ג • 22:32, 9 ביולי 2013 (UTC)

העיקר חסר מן הספר: בן אדם שנכנס לערך לא מבין מה זה שלוש השלמויות? מונח הלכתי? מושג קבלי? ובכלל מה זה אומר? מה המקור של השם הזה? י המציא את זה? וכן הלאה, מקווה שלא החלשתי את הרוח של הכותב, תנסה לעשות את מה שאני עושה: לרגע שוכח מי אני ונכנס לערך עם ראש של אדם שמגיע פעם ראשונה ואז תוכל לראות מה אתה מבין ומה מכיל מילים ומשפטים סתומים. בהצלחה. --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 00:04, 10 ביולי 2013 (UTC)
1. הסיבה שערך זה נמצא כאן ולא בארגז חול שלי (אני יודע שלא תסכימו לעצם העובדה) היא בכדי שגם אתם תוסיפו.. 2. ערך זה אמור לנתב אל הערכים השונים בם מוסבר הענין בפרוטרוט, אמנם 3. צריך לפרט יותר. • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 00:16, 10 ביולי 2013 (UTC)
אין לי התנגדות כלל וכלל, אלא שאין לי צורך שיחפשו לי עבודות. ערך לא ערוך לא מוסיף חשק להוסיף עליו, אלא מוסיף חשק לסגור את הדף (עיין ערך בית כנסת שמוזנח זה זמן רב, כי העלו אותו בצורה לא ערוכה ודלת תוכן...), ועל כן, מי שלקח על עצמו להוסיף עת הערך החשוב הזה עליו זעק הרבי עשרות אלפי פעמים, מוזמן להשלים ולערוך את הפרטים החסרים בו. אגב, ערך כולל שאמור לנתב לערכים שונים צריך להיות ערך הרבה יותר מושקע מהערכים עצמם, היות והוא צריך לתמצת בצורה ברורה ובהירה את המושגים, מבלי להיכנס לפרטים שוליים הקשורים בהם. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ג' באב ה'תשע"ג • 00:43, 10 ביולי 2013 (UTC)
תגיד לי זוננשיין, האופן שנערכו ב' הקטעים הראשונים מוצאים חן בעיניךכבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 22:28, 10 ביולי 2013 (UTC)
לדעתי הערך מוכן להעלאה, ואם אין התנגדות, מחר בעז"ה אעלה אותו.• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 21:50, 14 ביולי 2013 (UTC)

הועתקכבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 11:23, 15 ביולי 2013 (UTC)

תמונה לערך[עריכת קוד מקור]

אולי כדי להעשיר את הערך כדאי להוסיף הפגנה על אחת משלושת השלמויות? עדיף כמובן הפגנה של חסידי חב"ד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באב ה'תשע"ג • 16:45, 15 ביולי 2013 (UTC)