שיחה:גן ישראל ארץ הקודש (קעמפ): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(אודות הקעמפ)
 
אין תקציר עריכה
 
(9 גרסאות ביניים של 8 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
=='''קטע מהתוועדות י"ב תמוז תשכ"ד / תרגום חופשי'''==
כיוון שהילד נמצא במשך עשרים וארבע שעות, באותה הסביבה ובאותה ההשפעה, הוא שומע את אותו הנוסח ומרגיש את אותו התוקף, שצריך להיות באמונה ובתורה ובמצוות, הן בבוקר הן במשך היום והן בלילה ובכל משך המעת-לעת.


'''אודות קעמפ גן ישראל ארץ הקודש'''
שזהו מה ש"אין רע בלי טוב", אותו עניין מה שיוצאים מהישיבות (בזמן הקיץ), יש בו את הצד הטוב, [שרק ינצלו אותו במילואו]; וזהו מה שיכולים לשלוח את הילד דווקא לכזה סוג קעמפ שהוא קעמפ ראוי לשמו, (זאת אומרת) שאלו הנמצאים שם ניכר עליהם שהם "זרע ברך הוי'" אם זה ילדים או ילדות, כך שהקיץ ינוצל, להתחזקות אמיתית ביהדות, ובתורה ומצוות.


אחד מעמודי היסוד אותם החדיר בנו הרבי, היא הדאגה לחינוך כלל ילדי ישראל.
וכל זה מתחיל בתקופה זו, אותה ניתן לנצל כאמור לעיל דווקא בצד הקדושה, כמו על-דרך מה שאומרים שבעל תשובה יכול לפעול הרבה יותר מצדיק גמור, כמו-כן ניתן לפעול בזמן זה – בו לא נמצאים בישיבה, אם רק שולחים את הילד לקעמפ הראוי לשמו, הרבה יותר ממה שפועלים בזמן בו נמצאים בישיבה


במשך השנה נמצאים הילדים תחת השפעה חינוכית חסידית, בחיידר ותלמוד תורה. כך שבמשך רוב שעות היממה מנותקים הם מהעולם ועניני הרחוב, ונמצאים בעניני תומ"צ. אולם חור אחד נשאר פתוח במשך השנה - החופש.
וכפי שכבר ראו בפועל בשנים קודמות, שאותם אלו שעמדו על-כך שילדיהם ילכו דווקא לכזה מין קעמפ, שהיהדות בקיץ חזקה עוד יותר (אצלם) מכפי שהיהדות היא אצלם בחורף בבית, היה להם לאחר-מכן נחת אמיתי מהילדים, בעת שהם שבו מהקעמפ הביתה, נחת לא רק ברוחניות אלא גם בגשמיות שכאמור לעיל אצל יהודים הולכת גשמיות ביחד עם רוחניות. {{אנונימי}}
:הוספתי לערך [[קעמפ גן ישראל]], תודה --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ו' בסיוון ה'תשע"ג 23:11, 15 במאי 2013 (UTC)


בימות החופש נשארו הילדים ללא מחסה מעניני הרחוב, וכך נחשפו לרוחות שליליות שאינם מתאימות לילדי ישראל.
== שנוי במחלוקת ==


בתגובה לזאת הוחלט ע"י ה'מרכז לעניני חינוך' (המל"ח) לייסד 'קעמפ גן ישראל' - מחנה קיץ לבנים, בו ישהו בזמן החופש וכך ישמרו מנזקי הרחוב, ההצעה הובאה לפני הרבי, והרבי נתן את ברכתו ועידודו להקמת הקעמפ.
ע"פ דעתי יש לפתוח ערך זה, בכך שהוא שנוי במחלוקת (ראה ערך [[פנסאים]]), מכיוון שנפתח כמתחרה ל[[קעמפ אורו של משיח]].--[[משתמש:ירוחם|ירוחם]] - [[שיחת משתמש:ירוחם|שיחה]] 12:03, 12 באוגוסט 2016 (UTC)
:תחרות זה לא דבר רע. אך שימוש בשם הארגון צבאות ה' תוך השגת גבול ושימוש בשם הארגון המוכר שפועל בברכת הרבי שנים, היא בהחלט בעיה. הביטוי שנוי במחלוקת צריך להרשם בזהירות רבה, אחרת כל דבר משיחיסטי או אנטי, הוא שנוי במחלוקת.... --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] א' בחשוון ה'תשע20:17, 21 באוקטובר 2017 (UTC)
::ביקורת כלפי אירגונים כמו [[גן ישראל ארץ הקודש (קעמפ)]] [[פנסאים]] [[ועד תלמידי התמימים]] תמיד תהיה בערכיהם, אבל לעולם לא תופיע פסקה או אפילו שורת ביקורת כלפי אתר [[אינפו]] כי הוקם שלוש שנים לאחר [[col]] בכדי להתחרות בו, בטענה ש-col אינו מתאים {{מונחון|למשחיסטים|'''ואני שונא את החלוקה הזו...'''}} בעקבות דעותיהם. וכאן ישאל השואל: '''האם [[צבאות השם (ישראל)]] [[אורו של משיח (קעמפ)]] ו[[את"ה המרכזי 770]] כן סיפקו את צורכיהם של האנטים???''' והתשובה:לא!! ו"אנטי" שהיה מוכן לשלוח את בניו לצבאות ה' - במקרה הטוב המשיך לשולחם גם לאחר [[חשוון]] [[תש"ע]], ובמקרה ה"רע" - היה רושמם גם לפנסאים (ומכיר אני '''כמה וכמה''' משפחות כאלו!). וכאן שואג אני מנהמת לבי:{{צבע גופן|990000|'''עד מתי??!!'''}}--[[משתמש:קער אַ וועלט היינט!|קער אַ וועלט היינט!]] - [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] 14:33, 22 באוקטובר 2017 (UTC)
אכן ניכר שהכותב כותב מתוך מסכנות אדירה וכאב עצום נוכח המצב העגום אולם ברצוני להעיר נקודה מסוימת: לאורך השנים תשמ"ח - תשנ"ב הרבי מליובאוייטש שינה את תוכן שיחת היום בין חסידיו. בשיחותיו הק' הוא תווה קו ברור ביותר שהתחדד משיחה לשיחה שהיום "הענין הכי עיקרי שהזמן גמא" הוא הבאת הגאולה, כמו"כ בשיח ש"פ וארא נ"ב דרש הרבי ש"בכל אחד ואחד מציאותו וכל עינינו בכל מכל כל נעשים קודש לנשיא הדור.. '''שעינינו העיקרי "להביא לימות המשיח"'''" ובשיחת חיי שרה נ"ב קובע הרבי שעבודת השלוחים כעת היא "לקבל פני משיח צדקנו" ובעוד ריבוי מקומות רב ביותר הוא קובע קו מסויים שהוא שכל היום חדור בעיניני גאומ"ש. לדאבון לב קבוצה מסוימת של חסידים הרגישה - וכנראה עדיין מרגישה - שזה "גדול עליה" ו"לא מתאים לכבוד ליובאויטש" וכו' והיא נלחמת בשיטתיות בכל איזכור של הרבי כמלך המשיח ובכלל בכל איזכור של גאומ"ש.אותה קבוצה לא היה יאה לה כלל שבניה יאלצו להמצא במקומות שרח"ל העיסוק שם סביב משיח הוא רב, וע"כ הם הקימו קעמפים, תנועות נוער, הכנסות אורחים וכד' שמטרתם היא '''להשמיט כל איזכור של גאומ"ש'''. במקביל החסידים שיישרו קו עם דברי כ"ק אד"ש מה"מ ראו את הצורך הרב שיהיה בנמצא אתר, עיתון וכד' שיהו "שופר" לקו של הרבי וע"כ נאלצו לפתוח אתר נוסף שיענה על הצרכים של בית חסידי וישמש כאתר חדור בשיחותיו הק' של הרבי. כאמור סיבת הקמת האתר והעיתון היא הצורך באתר ועיתון שחיים גאומ"ש.


הקעמפ הראשון היה בשנת תשט"ז בעיר עלענוויל שבניו יורק.
וכעת, בסיום הדברים שאלה לי אליך, כתבת שצבאות ה' וכד' לא ענו על צרכי ה"אנטים" ושאלתי היא: למה? באיזה נקודה הם לא ענו על צרכך?? האם הם ח"ו דאגו שבנך יכריז את הכרזת הקודש יחי אותה עודד הרבי במס"נ? האם הם רח"ל גרמו לו להאמין שביאת המשיח קרובה ביותר???????. בברכה לאחדות החסידים והתגלות מלכינו משיחנו.
 
פעמים רבות דיבר הרבי על החשיבות הרבה בה נמצא ילד יהודי בקעמפ, כאשר הוא שוהה 24 שעות ביממה למשך תקופה, תחת אוירה חסידית חמה. הרבי גם ביקר כו"כ פעמים בקעמפים שבני יורק. להרחבה ראה במדור הרבי והקעמפ.
 
ומאז ועד היום מתקיימים עשרות קעמפים ברחבי העולם, בהם מתחנכים ילדי ישראל במשך הקיץ.
 
בשלהי תמוז תשס"ד הוחלט ע"י קבוצת בחורים צעירים ונמרצים להקים מחנה קיץ מסוג זה בארץ הקודש, בהתראה מהירה פנו לשליח הרבי בעיה"ק צפת הרה"ח '''חיים''' שי' '''קפלן''', יו"ר אגודת קרית חב"ד צפת, שיטול את הצד הגשמי של הקעמפ, ללא היסוס נטל הרב קפלן את העול, לשאת את הקמתו של מוסד זה. את ניהול הקעמפ לקח על עצמו, הרב '''אברהם''' שי' '''קירנברג'''.
 
בזמן המועט שנותר עד למועד תחילת הקעמפ, החל קמפיין הרישום לקעמפ גן ישראל - ארץ הקודש. בתוך פחות משבועיים היו רשומים לקעמפ הראשון בארץ הקודש 70 חיילים.
 
היום, קיץ תשע"א, מונה הקעמפ שלש-מאות-חמישים ושנים חיילי צבאות השם מרחבי העולם. זאת מלבד תוכנית ה"ישיבת קיץ" הפועלת בקמפוס "צעירי השלוחים" אשר בעי"ת צפת ת"ו.
 
קעמפ גן ישראל מתקיים זו השנה החמישית, בכפר אור אבנר (סיטרין), בנדבת הנגיד החסידי ר' '''לוי''' שי' '''לביוב'''.
 
 
 
'''מושגי יסוד'''
 
 
'''חייל'''
 
כל ילד בקעמפ הוא חייל בצבאות ה', הממלא את המשימות המוטלות עליו ע"י הרמטכ"ל.
 
'''מסדר'''
 
בכל בוקר וערב מתקיים מסדר, בו עומדים החיילים לפי סיירות, שרים המנונים ואומרים את 12 הפסוקים.
 
'''סיירת'''
 
בקעמפ 29 סיירות, הממוספרות מ101 ועד 129. כל 12 חיילים מתאגדים עם מפקד ומלמד לסיירת אחת. הסיירת היא הקבוצה למשך הקעמפ, המשפחה הקרובה. איתה יבצע החייל את המשימות המוטלות עליו, איתה ילחם ואיתה ינצח.
 
'''מפקד'''
 
דרגא מספר 1 בסיירת. תמים, בחור ישיבה שלוקח פיקוד על סיירת אחת למשך הקעמפ. הוא האבא והאמא של כל חייל בסיירת. המפקד מלווה את חיילי הסיירת בכל המשימות, מסייע ועוזר להם להתמודד איתם.
 
'''מלמד'''
 
דרגא מספר 2 בסיירת. גם הוא בחור ישיבה, שעוזר למפקד בפיקוד על הסיירת. המלמד, הוא זה שגם מעביר לחיילים את חומר הלימודים במשך זמן הקעמפ, מתוך החוברת 'לערנען לערנט זיך'.
 
'''גנרל'''
 
סמכות העל בקעמפ, מנהלי הפעילות ואנשי המשמעת.
 
'''עסן עסט זיך'''
 
חדר האוכל. 'הצבא צועד על קיבתו' כך היא הסיסמה, ובקעמפ מתגלה משמעותה ברצינות. שלוש פעמים בכל יום, ארוחה טובה, בריאה ומזינה. ובל נשכח את ה'אטנש'נים' - כשלסיירת מסויימת יש דבר להשמיע, היא עושה זאת ע"י ה'אטנש'ן'.
 
'''שלאפן שלאפט זיך'''
 
הפנימי'ה. האדומה, הכחולה והצהובה, שלושה פנימיות יש לנו בקעמפ. כאן בשעת לילה מאוחרת יבואו החיילים עייפים וסחוטים מיום עמוס בקעמפ, ויפלו על מיטתם. לא לפני שהמפקד או המלמד יספרו סיפור חסידי לפני השינה. רק להזהר! הגנרלים בדרך...
 
'''הרמטכ"ל'''
 
הרבי. כולנו בצבאו. הגנרלים, המפקדים ועד לחיילים.
 
'''770'''
 
כן כמובן - בית הכנסת ובית המדרש של הרבי. אבל בקעמפ 770 הוא המקום המרכזי בקעמפ, אולם גדול ורחב ידים, שם מתפללים החיילים, ומעבירים את התוכניות.
 
'''לערנען לערנט זיך'''
 
חוברת הלימודים של קעמפ גן ישראל. בכל יום תשב הסיירת שעתיים תמימות עם המלמד על מרחבי הדשא הנפלאים, וילמדו בשקידה מתוך החוברת. החוברת מחולקת לשלושה: גמרא, בה נלמד על מצוות 'הקהל' כפי שהיה נהוג בזמן שבית המקדש היה קיים. הלכה, נלמד כיצד ליטול ידים כמו חסיד. ושיחותיו של הרבי על שנת הקהל, בה אומר לנו הרבי כיצד מצוות הקהל קשורה גם לזמן הזה.
 
'''מלחמת התקשרות'''
 
ליומיים שלימים תפתח בקעמפ מלחמה של ממש. הקעמפ כולו יתחלק לשתי פלוגות. כשלכל פלוגה ילווה מסר חסידי שאותו הוא יצטרך לייצג נאמנה. המלחמה תוכרע ע"י תפילות בחיות, הנהגה חסידית ובעיקר לימוד תניא בע"פ. בראש כל פלוגה יעמוד ה'קצין'.
 
'''וידיאו של הרבי'''
 
חוק בל יעבור. כל יום במשך ימי הקעמפ, לפני שהחיילים יוצאים מ770 לכיוון השלאפן שלאפט זיך, יצפו בוידיאו של הרבי לפני השינה.
(מתוך אתר הקעמפ)

גרסה אחרונה מ־19:23, 21 בפברואר 2021

קטע מהתוועדות י"ב תמוז תשכ"ד / תרגום חופשי[עריכת קוד מקור]

כיוון שהילד נמצא במשך עשרים וארבע שעות, באותה הסביבה ובאותה ההשפעה, הוא שומע את אותו הנוסח ומרגיש את אותו התוקף, שצריך להיות באמונה ובתורה ובמצוות, הן בבוקר הן במשך היום והן בלילה ובכל משך המעת-לעת.

שזהו מה ש"אין רע בלי טוב", אותו עניין מה שיוצאים מהישיבות (בזמן הקיץ), יש בו את הצד הטוב, [שרק ינצלו אותו במילואו]; וזהו מה שיכולים לשלוח את הילד דווקא לכזה סוג קעמפ שהוא קעמפ ראוי לשמו, (זאת אומרת) שאלו הנמצאים שם ניכר עליהם שהם "זרע ברך הוי'" אם זה ילדים או ילדות, כך שהקיץ ינוצל, להתחזקות אמיתית ביהדות, ובתורה ומצוות.

וכל זה מתחיל בתקופה זו, אותה ניתן לנצל כאמור לעיל דווקא בצד הקדושה, כמו על-דרך מה שאומרים שבעל תשובה יכול לפעול הרבה יותר מצדיק גמור, כמו-כן ניתן לפעול בזמן זה – בו לא נמצאים בישיבה, אם רק שולחים את הילד לקעמפ הראוי לשמו, הרבה יותר ממה שפועלים בזמן בו נמצאים בישיבה

וכפי שכבר ראו בפועל בשנים קודמות, שאותם אלו שעמדו על-כך שילדיהם ילכו דווקא לכזה מין קעמפ, שהיהדות בקיץ חזקה עוד יותר (אצלם) מכפי שהיהדות היא אצלם בחורף בבית, היה להם לאחר-מכן נחת אמיתי מהילדים, בעת שהם שבו מהקעמפ הביתה, נחת לא רק ברוחניות אלא גם בגשמיות שכאמור לעיל אצל יהודים הולכת גשמיות ביחד עם רוחניות. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

הוספתי לערך קעמפ גן ישראל, תודה --שיעשיחה ו' בסיוון ה'תשע"ג 23:11, 15 במאי 2013 (UTC)

שנוי במחלוקת[עריכת קוד מקור]

ע"פ דעתי יש לפתוח ערך זה, בכך שהוא שנוי במחלוקת (ראה ערך פנסאים), מכיוון שנפתח כמתחרה לקעמפ אורו של משיח.--ירוחם - שיחה 12:03, 12 באוגוסט 2016 (UTC)

תחרות זה לא דבר רע. אך שימוש בשם הארגון צבאות ה' תוך השגת גבול ושימוש בשם הארגון המוכר שפועל בברכת הרבי שנים, היא בהחלט בעיה. הביטוי שנוי במחלוקת צריך להרשם בזהירות רבה, אחרת כל דבר משיחיסטי או אנטי, הוא שנוי במחלוקת.... --שיעשיחה א' בחשוון ה'תשע"ח 20:17, 21 באוקטובר 2017 (UTC)
ביקורת כלפי אירגונים כמו גן ישראל ארץ הקודש (קעמפ) פנסאים ועד תלמידי התמימים תמיד תהיה בערכיהם, אבל לעולם לא תופיע פסקה או אפילו שורת ביקורת כלפי אתר אינפו כי הוקם שלוש שנים לאחר col בכדי להתחרות בו, בטענה ש-col אינו מתאים למשחיסטים בעקבות דעותיהם. וכאן ישאל השואל: האם צבאות השם (ישראל) אורו של משיח (קעמפ) ואת"ה המרכזי 770 כן סיפקו את צורכיהם של האנטים??? והתשובה:לא!! ו"אנטי" שהיה מוכן לשלוח את בניו לצבאות ה' - במקרה הטוב המשיך לשולחם גם לאחר חשוון תש"ע, ובמקרה ה"רע" - היה רושמם גם לפנסאים (ומכיר אני כמה וכמה משפחות כאלו!). וכאן שואג אני מנהמת לבי:עד מתי??!!--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:33, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

אכן ניכר שהכותב כותב מתוך מסכנות אדירה וכאב עצום נוכח המצב העגום אולם ברצוני להעיר נקודה מסוימת: לאורך השנים תשמ"ח - תשנ"ב הרבי מליובאוייטש שינה את תוכן שיחת היום בין חסידיו. בשיחותיו הק' הוא תווה קו ברור ביותר שהתחדד משיחה לשיחה שהיום "הענין הכי עיקרי שהזמן גמא" הוא הבאת הגאולה, כמו"כ בשיח ש"פ וארא נ"ב דרש הרבי ש"בכל אחד ואחד מציאותו וכל עינינו בכל מכל כל נעשים קודש לנשיא הדור.. שעינינו העיקרי "להביא לימות המשיח"" ובשיחת חיי שרה נ"ב קובע הרבי שעבודת השלוחים כעת היא "לקבל פני משיח צדקנו" ובעוד ריבוי מקומות רב ביותר הוא קובע קו מסויים שהוא שכל היום חדור בעיניני גאומ"ש. לדאבון לב קבוצה מסוימת של חסידים הרגישה - וכנראה עדיין מרגישה - שזה "גדול עליה" ו"לא מתאים לכבוד ליובאויטש" וכו' והיא נלחמת בשיטתיות בכל איזכור של הרבי כמלך המשיח ובכלל בכל איזכור של גאומ"ש.אותה קבוצה לא היה יאה לה כלל שבניה יאלצו להמצא במקומות שרח"ל העיסוק שם סביב משיח הוא רב, וע"כ הם הקימו קעמפים, תנועות נוער, הכנסות אורחים וכד' שמטרתם היא להשמיט כל איזכור של גאומ"ש. במקביל החסידים שיישרו קו עם דברי כ"ק אד"ש מה"מ ראו את הצורך הרב שיהיה בנמצא אתר, עיתון וכד' שיהו "שופר" לקו של הרבי וע"כ נאלצו לפתוח אתר נוסף שיענה על הצרכים של בית חסידי וישמש כאתר חדור בשיחותיו הק' של הרבי. כאמור סיבת הקמת האתר והעיתון היא הצורך באתר ועיתון שחיים גאומ"ש.

וכעת, בסיום הדברים שאלה לי אליך, כתבת שצבאות ה' וכד' לא ענו על צרכי ה"אנטים" ושאלתי היא: למה? באיזה נקודה הם לא ענו על צרכך?? האם הם ח"ו דאגו שבנך יכריז את הכרזת הקודש יחי אותה עודד הרבי במס"נ? האם הם רח"ל גרמו לו להאמין שביאת המשיח קרובה ביותר???????. בברכה לאחדות החסידים והתגלות מלכינו משיחנו.