מזון: הבדלים בין גרסאות בדף
מ החלפת טקסט – "<nowiki>" ב־"" |
אין תקציר עריכה |
||
| (2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:מזונות.JPG|שמאל|ממוזער|250px|מזונות]] | [[קובץ:מזונות.JPG|שמאל|ממוזער|250px|מזונות]] | ||
'''מזון''' הוא התואר למיני אוכלים, המזינים את [[גוף]] | '''מזון''' הוא התואר למיני אוכלים, המזינים את [[גוף]] ה[[אדם (מין המדבר)|אדם]]. אוכל שאינו 'מזין' את ה[[גוף]], אינו נקרא מזון. | ||
המזון נכנס לגוף ונהפך ל[[דם]] ובשר מגוף האדם. מסיבה זו חשובה שמירת ה[[כשרות]], כיוון שהמזון הנכנס לגוף נהפך לחלק ממנו, ו[[משפיע]] על הנפש. | המזון נכנס לגוף ונהפך ל[[דם]] ובשר מגוף האדם. מסיבה זו חשובה שמירת ה[[כשרות]], כיוון שהמזון הנכנס לגוף נהפך לחלק ממנו, ו[[משפיע]] על הנפש. | ||
| שורה 6: | שורה 6: | ||
==מזון גשמי== | ==מזון גשמי== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[אכילה]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[אכילה]]}} | ||
בכדי שאדם יוכל לחיות ולהתקיים הוא זקוק לאכילה ושתיה. המזון אותו אוכל האדם נהפך ל[[דם]] ובשר כבשרו אך פנימיות האכילה היא החיות הרוחני, והסיבה שהאדם זקוק לאכילה היא כיון ש{{הדגשה|לא על הלחם לבדו יחיה האדם, כי אם על כל מוצא פי הוי' יחיה האדם}}{{הערה|דברים ח, ג.}}{{הבהרה}}. [[הבעל שם טוב]] מסביר, שמוצא פי [[הקב"ה|ה']] הם [[אותיות]] ה[[עשרה מאמרות]], המהווים את הלחם (כמו כל דבר הקיים | בכדי שאדם יוכל לחיות ולהתקיים הוא זקוק לאכילה ושתיה. המזון אותו אוכל האדם נהפך ל[[דם]] ובשר כבשרו אך פנימיות האכילה היא החיות הרוחני, והסיבה שהאדם זקוק לאכילה היא כיון ש{{הדגשה|לא על הלחם לבדו יחיה האדם, כי אם על כל מוצא פי הוי' יחיה האדם}}{{הערה|דברים ח, ג.}}{{הבהרה}}. [[הבעל שם טוב]] מסביר, שמוצא פי [[הקב"ה|ה']] הם [[אותיות (דבר ה')|אותיות]] ה[[עשרה מאמרות]], המהווים את הלחם (כמו כל דבר הקיים [[עולם הגשמי|בעולם]]) בכל רגע, ושורש העשרה מאמרות הוא מ[[עולם התוהו]] שלמעלה מ[[עולם התיקון]], ודווקא על ידם יכול האדם לקבל חיות כיון ששורשם גבוה ממנו. | ||
עובדת היותו של המזון חלק מגוף האדם, גורמת לכך שהוא [[משפיע]] על אופיו ותכונות נפשו. לכן שמירת ה[[כשרות]] כה נחוצה ל[[יהודי]], בשביל לשמור על [[נפש]] האדם מתכונות שליליות הבאות ממאכלות אסורות. | עובדת היותו של המזון חלק מגוף האדם, גורמת לכך שהוא [[משפיע]] על אופיו ותכונות נפשו. לכן שמירת ה[[כשרות]] כה נחוצה ל[[יהודי]], בשביל לשמור על [[נפש]] האדם מתכונות שליליות הבאות ממאכלות אסורות. | ||