4,723
עריכות
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ") |
|||
(10 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{עולמות אבי"ע}} | {{עולמות אבי"ע}} | ||
'''מלכות דאצילות''' היא הספירה האחרונה ב[[עשר הספירות]] של [[עולם האצילות]]. ספירת ה[[מלכות]] בכל עולם ענינה הוא הגילוי של עולם זה, ואף מלכות דאצילות ענינה העברת ה[[אורות]] של עולם האצילות לעולמות הנמוכים ממנה [[עולמות בי"ע]]. | '''מלכות דאצילות''' היא הספירה האחרונה ב[[עשר הספירות]] של [[עולם האצילות]]. ספירת ה[[מלכות]] בכל עולם ענינה הוא הגילוי של עולם זה, ואף מלכות דאצילות ענינה העברת ה[[אורות]] של [[עולם האצילות]] לעולמות הנמוכים ממנה [[עולמות בי"ע]]. | ||
מלכות דאצילות נקראת גם בשם [[כנסת ישראל]] בהיותה מקור ל[[נשמות]] כל ישראל. כמו כן היא נקראת [[שכינה]], שכן מלכות דאצילות יורדת לעולמות הפרודים [[בי"ע]], ושוכנת בתוכם להחיותם. | מלכות דאצילות נקראת גם בשם [[כנסת ישראל]] בהיותה מקור ל[[נשמות]] כל ישראל. כמו כן היא נקראת [[שכינה]], שכן מלכות דאצילות יורדת לעולמות הפרודים [[בי"ע]], ושוכנת בתוכם להחיותם. | ||
==קבלת שפעה== | ==קבלת שפעה== | ||
בדרך כלל מקבלת מלכות דאצילות את שפעה מן ה[[מידות]] של [[עולם האצילות]]. שהמידות של עולם האצילות מתכללות ב[[פרצוף]] [[זעיר אנפין]] והוא [[משפיע]] ל[[נוקבא]], מלכות דאצילות. ואופן זה הוא הכרחי לצורך קיום [[עולמות בי"ע]], ש[[אור אין סוף]] כפי שהוא מאיר ב[[מידות]] של עולם האצילות אי אפשר שיבוא לידי גילוי בעולמות בי"ע, אלא על ידי שמתעלם בבחינת [[מלכות]]. | בדרך כלל מקבלת מלכות דאצילות את שפעה מן ה[[מידות]] של [[עולם האצילות]]. שהמידות של [[עולם האצילות]] מתכללות ב[[פרצוף]] [[זעיר אנפין]] והוא [[משפיע]] ל[[נוקבא]], מלכות דאצילות. ואופן זה הוא הכרחי לצורך קיום [[עולמות בי"ע]], ש[[אור אין סוף]] כפי שהוא מאיר ב[[מידות]] של [[עולם האצילות]] אי אפשר שיבוא לידי גילוי בעולמות בי"ע, אלא על ידי שמתעלם בבחינת [[מלכות]]. | ||
בחי' זה שבמלכות נקראת בחי' ים, שכמו המים המכסים על מה שבתוכם, כך ענינה של המלכות מצד דרגא זו היא העלם הספירות שמעליה (ע"מ שתוכל להשפיע לבי"ע). | |||
בחי' זו שבמלכות נקראת בחי' ים, כמו מים שמכסים על מה שבתוכם כך המלכות מכסה ומעלימה על הספירות שמעליה (ע"מ שתוכל להשפיע לבי"ע). | |||
==ירידתה לעולמות בי"ע== | ==ירידתה לעולמות בי"ע== | ||
שורה 12: | שורה 14: | ||
בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו" (שערי גן עדן נסגרים), ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה. | בלילה הוא זמן ש"תרעין דגן עדן אסתימו" (שערי גן עדן נסגרים), ואף על פי כן נאמר: "ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה". שמלכות דאצילות מחיה את [[עולמות בי"ע]] בבחינת חיצוניות, מ[[ז' תחתונות]] שלה. ומשל זה הוא כמשל האדם שישן שנמשך להחיות את גופו רק [[קיסטא דחיותא]], שהוא התפשטות חיצוניות החיות כמו כח הזן וכח המעכל, שאין להם ערך לגבי כח השכל והמדות והראיה והשמיעה. | ||
בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[עולם הכסא|כסא]], ולכן נקרא עולם הבריאה בשם כורסייא. ענין הכסא הוא כמשל הכסא שישיבה בו ענין של השפלה, שכאשר אדם עומד אזי הוא בעל קומה וראשו ומוחו גבוהים מעל הארץ, ועל ידי ישיבה נשפל קומתו. | בירידתה של מלכות דאצילות לעולם ה[[בריאה]] מתלבשת היא בו בבחינת [[עולם הכסא|כסא]], ולכן נקרא [[עולם הבריאה]] בשם כורסייא. ענין הכסא הוא כמשל הכסא שישיבה בו ענין של השפלה, שכאשר אדם עומד אזי הוא בעל קומה וראשו ומוחו גבוהים מעל הארץ, ועל ידי ישיבה נשפל קומתו. | ||
בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות [[בי"ע]] ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות | בימות החול יורדת מלכות דאצילות לעולמות [[בי"ע]] ומתקנת שם את הניצוצות בתיקון [[ב"ן]]. ואילו ביום שבת, עולה מלכות דאצילות ל[[עולם האצילות]] ומתוקנת שם על ידי השפעות [[זעיר אנפין]] בתיקון [[מ"ה]]. | ||
מלכות דאצילות נעשה [[עתיק יומין]] ל[[בריאה]] על ידי [[פרסא]]. | מלכות דאצילות נעשה [[עתיק יומין]] ל[[בריאה]] על ידי [[פרסא]]. | ||
שורה 21: | שורה 23: | ||
מלכות דאצילות נקראת בשם "[[כנסת ישראל]]" שכן היא המקור ל[[נשמה|נשמות]] ישראל. הענין הוא שמלכות דאצילות מקבלת [[ה' חסדים]] ו[[ה' גבורות]]. שה' חסדים נמשכים לה מ[[אבא עילאה]], וה' גבורות נמשכים לה מ[[אמא עילאה]]. ושני בחינות אלו הם פנימיות המלכות וחיצוניות המלכות. ושורש [[נשמה|נשמות]] ישראל הוא מבחינת פנימיות המלכות המקבלת ה' חסדים אשר שרשן מ[[אבא]]. | מלכות דאצילות נקראת בשם "[[כנסת ישראל]]" שכן היא המקור ל[[נשמה|נשמות]] ישראל. הענין הוא שמלכות דאצילות מקבלת [[ה' חסדים]] ו[[ה' גבורות]]. שה' חסדים נמשכים לה מ[[אבא עילאה]], וה' גבורות נמשכים לה מ[[אמא עילאה]]. ושני בחינות אלו הם פנימיות המלכות וחיצוניות המלכות. ושורש [[נשמה|נשמות]] ישראל הוא מבחינת פנימיות המלכות המקבלת ה' חסדים אשר שרשן מ[[אבא]]. | ||
מלכות דאצילות נקראת גם בשם כללות [[נשמה|נשמות]] ישראל, ש[[נשמה|נשמות]] ישראל נמשכו מן ה[[כלים]] שלה. שכלים הפנימיים הם שורש ה[[נשמה]] שב[[עולם בריאה]], וכלים האמצעיים הם שורש ה[[רוח]] ב[[עולם היצירה]], וכלים החיצוניים הם שורש ה[[נפש]] ב[[עולם | מלכות דאצילות נקראת גם בשם כללות [[נשמה|נשמות]] ישראל, ש[[נשמה|נשמות]] ישראל נמשכו מן ה[[כלים]] שלה. שכלים הפנימיים הם שורש ה[[נשמה]] שב[[עולם בריאה]], וכלים האמצעיים הם שורש ה[[רוח (חלק הנפש)|רוח]] ב[[עולם היצירה]], וכלים החיצוניים הם שורש ה[[נפש]] ב[[עולם העשייה]]. וכל אחד מישראל, אפילו קל שבקלים, יש בו ניצוץ מנפש דעשיה המלובש בה הארה ממלכות דאצילות מכלים החיצוניים שבה. לכן בחינת [[דיבור]] ו[[ממלא כל עלמין]] תלוי במעשיהם של ישראל, וזהו ענין [[גלות]] השכינה. | ||
[[קטגוריה:עולמות]][[קטגוריה:ספירת המלכות]] | [[קטגוריה:עולמות]] | ||
[[קטגוריה:תורת החסידות]][[קטגוריה:ספירת המלכות]] |
עריכות