משתמש:חסיד של הרבי/הקצנות: הבדלים בין גרסאות בדף

(←‏מיזמים של ההקצנות: תיקנתי שגיאה)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(11 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:


הערות והארות אשמח לקבל ב[[שיחת משתמש:חסיד של הרבי/הקצנות|דף השיחה]].}}
הערות והארות אשמח לקבל ב[[שיחת משתמש:חסיד של הרבי/הקצנות|דף השיחה]].}}
[[קובץ:להקצין.jpeg|שמאל|ממוזער|250px|הקצנות במירון תשפ"ג]]


==תולדות מושג==
==תולדות מושג==
שורה 9: שורה 10:
==מיהו מוקצן==
==מיהו מוקצן==
{{להשלים}}
{{להשלים}}
בהסבר הפשוט כל מי שלוקח דבר מסויים ופשוט עושה אותו מדי בהידור. ככה גם במושג הקצנה משיחית אז כל אחד שלוקח את זה לצד קיצוני - (לא שזה בעיה) נקרא 'מוקצן'
בהסבר הפשוט כל מי שלוקח דבר מסויים ופשוט עושה אותו מדי בהידור. ככה גם במושג הקצנה משיחית אז כל אחד שלוקח את זה לצד קיצוני - (לא שזה בעיה) נקרא 'מוקצן'.


==מיזמים של ההקצנות==
==מיזמים של ההקצנות==
שורה 18: שורה 19:
* '''כנס פעילי משיח העולמי''' - כינוס בהשתתפות כל חיילי בית דוד התמימים מכל ישיבות חב"ד בעולם ב[[חודש תשרי]] אצל [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] בהשתתפות משפיעים ורבנים, בכינוס מדברים על מיזמים חדשים לקירוב הגאולה האמיתית והשלימה.
* '''כנס פעילי משיח העולמי''' - כינוס בהשתתפות כל חיילי בית דוד התמימים מכל ישיבות חב"ד בעולם ב[[חודש תשרי]] אצל [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] בהשתתפות משפיעים ורבנים, בכינוס מדברים על מיזמים חדשים לקירוב הגאולה האמיתית והשלימה.
*'''ישיבת תומכי תמימים באר שבע''' תמים שלא ביקר בישיבה זו המכונה כ"ישיבה היחידה" אינו יכול להיקרא בשם מוקצן! מקובל אצל התמימים המוקצנים שאחד שלא ביקר בישיבת תומכי תמימים בראשל"צ הוא בכלל לא קיים, ומי שכן ביקר הוא קיים - אך עדיין לא 'תמים', מי שרוצה להיות תמים חייב לבוא לישיבת תומכי תמימים בבאר שבע ואז הוא נהיה מיד תמים מן המניין.
*'''ישיבת תומכי תמימים באר שבע''' תמים שלא ביקר בישיבה זו המכונה כ"ישיבה היחידה" אינו יכול להיקרא בשם מוקצן! מקובל אצל התמימים המוקצנים שאחד שלא ביקר בישיבת תומכי תמימים בראשל"צ הוא בכלל לא קיים, ומי שכן ביקר הוא קיים - אך עדיין לא 'תמים', מי שרוצה להיות תמים חייב לבוא לישיבת תומכי תמימים בבאר שבע ואז הוא נהיה מיד תמים מן המניין.
*'''ביעור הרע מקרבנו''' - אחת לכמה זמן אוספית התמימים המוקצנים חוברות שלא באים להם טוב בעין שמפרסמות  את שם הרבי וחב"ד ועושים לחוברות שריפה אחידה, מקובל שעושים זאת בחצר הישיבה לקול תרועת ההמון ההזוי. דבר זה חל גם על חפצים שנראים כשייכים לקדושה וזאת בשל שני הלכות שמתירות זאת: אחת של הרמב"ם שכותב שספר תורה שכתבו מין מותר לשורפו, והשנייה היא פשוטה שכל ה'גניזה' גם דברים שהם באמת קדושים - שורפים אותם וקוברים אותם באדמה.
*'''ביעור הרע מקרבנו''' - אחת לכמה זמן הוספית התמימים המוקצנים חוברות שמחללות את שם הרבי וחב"ד ועושים להם שריפה אחידה, מקובל שעושים זאת בחצר הישיבה לקול תרועת ההמון. דבר זה חל גם על חפצים שנראים כשייכים לקדושה וזאת בשל שני הלכות שמתירות זאת: אחת של הרמב"ם שכותב שספר תורה שכתבו מין מותר לשורפו, והשנייה היא פשוטה שכל ה'גניזה' גם דברים שהם באמת קדושים - שורפים אותם וקוברים אותם באדמה.
*'''דגלון בכובע''' כל מוקצן מתחיל חובה שיענוד דגלון על כובעו!
*'''דגלון בכובע''' כל מוקצן מתחיל שיענוד דגלון על כובעו!
*'''פתגם''' ישנו פתגם של זקני המוקצנים שאומר {{ציטוטון|ההקצנה של אתמול זה הנורמלי של היום והקונצנזוס של מחר}}. משמעות הפתגם הוא שכל יום ויום צריך להוסיף במעשי הקצנות!
*'''פתגם''' ישנו פתגם של זקני המוקצנים שאומר {{ציטוטון|ההקצנה של אתמול זה הנורמלי של היום והקונצנזוס של מחר}}. משמעות הפתגם הוא שכל יום ויום צריך להוסיף במעשי הקצנות!


4,800

עריכות