שיחה:יהודה החסיד: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 3,859 בתים ,  27 באפריל 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(8 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 12: שורה 12:


::על ראשון, ראשון:
::על ראשון, ראשון:
::א. מה לעשות ואותנו כחב"דניקים מעניינת צוואת רבי יהודה החסיד בהקשר להנהגותינו ודעת החסידות בנושא, אבל הוא בעצמו, אם הרבי לא התייחס אליו עצמו אלא לצוואתו (אלא רק בדרך אגב
::א. מה לעשות ואותנו כחב"דניקים מעניינת צוואת רבי יהודה החסיד בהקשר להנהגותינו ודעת החסידות בנושא, אבל הוא בעצמו, אם הרבי לא התייחס אליו עצמו אלא לצוואתו (אלא רק בדרך אגב(כמובא בערך) אל לנו לכתוב עבורו ערך, אלא לתת הפניה לערך על צוואתו ושם לכתוב גם עליו. זו דעתי.
(כמובא בערך) אל לנו לכתוב עבורו ערך, אלא לתת הפניה לערך על צוואתו ושם לכתוב גם עליו. זו דעתי.


::ב. החילוק הוא די גדול, אך ההבחנה דקה.
::ב. החילוק הוא די גדול, אך ההבחנה דקה.
שורה 24: שורה 23:


הצלחה גדולה ומופלגה.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 03:16, 26 באפריל 2010 (UTC)
הצלחה גדולה ומופלגה.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 03:16, 26 באפריל 2010 (UTC)
:::תודה רבה ומופלגה על תשובתך העניינית. אך אני ממליץ שתעיין שוב בערך, ותראה מה הרבי כתב על רבי יהודה החסיד עצמו. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 03:19, 26 באפריל 2010 (UTC)
::::תאר לעצמך, שלפני שכתבתי את תגובתי קראתי את הערך באופן מלא (ואני אף מכיר את ההתוועדויות מבפנים), ואני יסביר לך את כוונתי בעניין:
:::: '''אני מצטט את הקטעים הרלוונטיים מהערך:''' [[הרבי]] הסביר, כי בסביבות זמן הנ"ל היוצא בשנת ד' אלפים תתקע"ו,  היה - בין השאר - רבי יהודה החסיד, עליו נאמר שאילו הי' בימי האמוראים הי' אמורא, אילו הי' בימי התנאים הי' תנא, ואילו הי' בימי הנביאים הי' '''נביא'''. [[הרבי]] הסביר כי בבחינה זו, הרי הוא כ[[אבות]] הקדושים, שיש לנו את פעולתם, אך אין לנו שייכות והשגה במדריגתם. כך גם '''הוראותיו של רבי יהודה החסיד סתומים''' ואין לנו הבנה ב'''תורתו'''. הרבי רמז כי '''הוראותיו אלו הם מבחינת [[נבואה]]''', "טעמי ההוראות, '''ובחינת הנבואה שלו''', נשארו בהעלם.
::::תסכים איתי שעל רבי יהודה החסיד (כנראה) לא היית שומע מהרבי אם הוא לא היה כותב את צוואתו (כמו שלא שמעת על רבים וטובים בראשונים).
::::הרבי מתייחס אליו רק בהקשר לצוואתו והוראותיו, גם בקשר לעניין הנבואה הרבי מביא את זה בהקשר ברור לצוואתו. הרי אם תשים לב, הדיון בינינו הוא לא האם להזכיר אותו או לא, אלא מה העיקר, הוא או צוואתו (בדר"כ מקובל ששמו של הנשוא הוא שם הערך, משא"כ כאן כמוסבר לעיל). בוא ונאמץ את שיטת הרבי בעניין.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 03:38, 26 באפריל 2010 (UTC)
:בתור מי שערך את הערך, אני מצטער להודיע לך, שהרבי מזכירו בקשר לדרגתו שאילו היה וכו', לא בקשר לצוואתו כלל! ואם יש לך ספק בדבר, טוב תעשה אם תראה את המקור. וליתר בירור, ראה גם בערך על [[הרמב"ן]] קטע דומה, ואז תבין. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:11, 26 באפריל 2010 (UTC)
::יש לומר שמיצינו. נשמע את דעתם של גדולי ומאורי חב"דפדיה. כולם מוזמנים.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 00:27, 27 באפריל 2010 (UTC)
:::אכן התייחסות [[הרבי]] היא '''אליו''' דייקא. אמנם בשביל שיהי' ערך צריך למצוא עוד לפחות אחת. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
:דומני שכאשר מצרפים את דברי הרבי עליו עצמו, בצירוף דברי הרבי על צוואתו, הוא ראוי לערך. --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 19:19, 27 באפריל 2010 (UTC)
39,916

עריכות