שיחה:משה רבינו: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←משה רבינו - האיש ולא הדמות: פסקה חדשה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
לא לשכוח שאכן היה אדם בשם "משה בן עמרם" הלוי, ולא רק משהו בלבד שנקרא משה רבינו, חשבו על זה--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 21:03, 12 באפריל 2010 (UTC) | לא לשכוח שאכן היה אדם בשם "משה בן עמרם" הלוי, ולא רק משהו בלבד שנקרא משה רבינו, חשבו על זה--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 21:03, 12 באפריל 2010 (UTC) | ||
:צודק ללא ספק.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 21:44, 12 באפריל 2010 (UTC) |
גרסה מ־23:44, 12 באפריל 2010
אור תורה תהילים עמ' רמד:
ג' ידות נמצאו בכתבי האר"י ז"לטו, יד הגדולה, יד החזקה, יד הרמה. אהבה נקרא יד הגדולה, שאין הגדלות ניכר אלא מכח אהבה, כי כשמתיירא מלפני המלך אינו בא אצלו ואינו מכיר גדולתו. יד החזקה נקרא בחינת הצמצום כנזכר, שמתחזק נגד האהבה והשפעה ואינו מניחו לירד למטה רק בהדרגה, ואף על פי כן נקרא י"ד, לפי שבלעדו לא היו יכולים התחתונים לקבל, א"כ גם הוא צורך ההשפעה. והנה הם מתנגדים, וצריך להיות ממוצע המחברם, והוא י"ד הרמה. ואיתא במדרש רבה הבריח התיכון הוא יעקב. והוא נקרא עין, [כמ"ש עין] יעקב, וחכמים נקראים עיני העדה.
משה רבינו - האיש ולא הדמות
לא לשכוח שאכן היה אדם בשם "משה בן עמרם" הלוי, ולא רק משהו בלבד שנקרא משה רבינו, חשבו על זה--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 21:03, 12 באפריל 2010 (UTC)
- צודק ללא ספק.--שניאור 21:44, 12 באפריל 2010 (UTC)