שיחה:דיבוק: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 10: | שורה 10: | ||
;סוף העתקה --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ב באלול ה'תשע"ה 15:07, 27 באוגוסט 2015 (UTC) | ;סוף העתקה --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ב באלול ה'תשע"ה 15:07, 27 באוגוסט 2015 (UTC) | ||
אפשר להבין משיחת הרבי שם שמרים בת בלגה נכנסה בתור דיבוק למישהוא אבל חלילה לומר שזה על הרבי עצמו וזה מובן מזה שהרבי מביא את הסיפור של האלטע רבי ומסיים שעל ידי לימוד זכות על הנשמה אז הדיבוק מיתקן ויוצא. וא"כ על ידי לימוד פשטות השיחה לא מובן איך זה עונה על שאלת הרבי בתחילת השיחה כיצד לימדו זכות על מריים בת בלגה. אא"כ נפרש שהיא גם כן הייתה דיבוק היכן שהוא והיה זקוק ללמוד עליה זכות על מנת להוציאה ולהעלותה. כ"נ בעיני. | אפשר להבין משיחת הרבי שם שמרים בת בלגה נכנסה בתור דיבוק למישהוא אבל חלילה לומר שזה על הרבי עצמו וזה מובן מזה שהרבי מביא את הסיפור של האלטע רבי ומסיים שעל ידי לימוד זכות על הנשמה אז הדיבוק מיתקן ויוצא. וא"כ על ידי לימוד פשטות השיחה לא מובן איך זה עונה על שאלת הרבי בתחילת השיחה כיצד לימדו זכות על מריים בת בלגה. אא"כ נפרש שהיא גם כן הייתה דיבוק היכן שהוא והיה זקוק ללמוד עליה זכות על מנת להוציאה ולהעלותה. כ"נ בעיני. | ||
שמעתי פעם שבאותו הזמן הי' אשה בשכונה שנכנס בה דיבוק של מרים בת בלגה וע"י השיחה הדיבוק יצא ממנה.--דורשים ופועלים גאולה נאו! 20:35, 6 בספטמבר 2023 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־22:35, 6 בספטמבר 2023
מי גילה שהיה דיבוק אצל הרבי, מאיפה יודעים מידע זה?
- הרבי לא אמר כך, זו סתם השערה של חסידים ולכן אני מסיר את הסיפור מהערך לדף השיחה. --שיע • שיחה י"ב באלול ה'תשע"ה 15:06, 27 באוגוסט 2015 (UTC)
הרבי מלמד זכות על דיבוק?[עריכת קוד מקור]
- העתקה מגוף הערך, של סיפור שלא ברור הקשר שלו לערך דיבוק --שיע • שיחה י"ב באלול ה'תשע"ה 15
- 07, 27 באוגוסט 2015 (UTC)
בהתוועדות ו' תשרי תשל"ה, ערך הרבי הדרן מרגש ומופלא על מסכת סוכה, בו הוא מספר את סיפור הגמרא על מרים בת בילגה, ובאופן נפלא, דן אותה הרבי לכף זכות, בצורה מרגשת המביאה לכדי דמעות, תוך שהרבי עצמו פורץ בבכי בעת אמירת הדברים.
סיפורה של מרים בת בילגה, שהייתה בת כהנים ממשמרת בילגה (משמרת כהנים בבית המקדש), התרחש בימי מתתיהו בן יוחנן. אותה נערה המירה את דתה ונישאה לסרדיוט (חייל יווני), וכשנכנסו היוונים להיכל, בעטה בסנדלה על גבי המזבח ואמרה, לוקוס לוקוס (זאב בלשון יווני), עד מתי אתה מכלה ממונן של ישראל ואי אתה עומד עליהם בשעת הדחק. וכששמעו חכמים בדבר (לאחר שגברה יד בית חשמונאי), קנסו את משמרת בילגה כולה, בכך שהיא חולקת את לחם הפנים בדרום גם בכניסתה למשמרת, וזאת לעומת המשמרות האחרות שחלקו בדרום רק ביציאתן, ובכניסתן חלקו בצפון - הצד המובחר לעניין זה, ועוד נאמר על משמרת זו, כי טבעתה קבועה וחלונה סתומה.
הרבי לימד זכות על מרים בת בילגה, שעל אף שהגיעה למקום כל כך נמוך, המרת הדת ונישואים לגוי שהינו חייל ממדינת האויב, ונכנסה ביחד עם האויבים הבאים לטמא את ההיכל, לאחרי כל זה, הנה מה שאיכפת ונוגע לה הוא מעמדם ומצבם הקשה של בני ישראל, ובאה בטענות אל המזבח (למעשה אל ה' יתברך), כי אף על פי שעם ישראל מקריבים את הקורבנות, למה אינך מגן על עם ישראל? למה אינך עוזר לעם ישראל?.
אפשר להבין משיחת הרבי שם שמרים בת בלגה נכנסה בתור דיבוק למישהוא אבל חלילה לומר שזה על הרבי עצמו וזה מובן מזה שהרבי מביא את הסיפור של האלטע רבי ומסיים שעל ידי לימוד זכות על הנשמה אז הדיבוק מיתקן ויוצא. וא"כ על ידי לימוד פשטות השיחה לא מובן איך זה עונה על שאלת הרבי בתחילת השיחה כיצד לימדו זכות על מריים בת בלגה. אא"כ נפרש שהיא גם כן הייתה דיבוק היכן שהוא והיה זקוק ללמוד עליה זכות על מנת להוציאה ולהעלותה. כ"נ בעיני.
שמעתי פעם שבאותו הזמן הי' אשה בשכונה שנכנס בה דיבוק של מרים בת בלגה וע"י השיחה הדיבוק יצא ממנה.--דורשים ופועלים גאולה נאו! 20:35, 6 בספטמבר 2023 (UTC)