ד' באדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 17: שורה 17:
*[[תשי"ב]] - הרב [[אברהם אליהו אקסלרוד]], [[רב]] בעיר [[בולטימור]], מחשובי הרבנים החב"דיים ב[[ארצות הברית]].
*[[תשי"ב]] - הרב [[אברהם אליהו אקסלרוד]], [[רב]] בעיר [[בולטימור]], מחשובי הרבנים החב"דיים ב[[ארצות הברית]].
*[[תשל"ד]] - מרת [[סוניה רוזנבלום]], רעיית הרב [[חיים יוסף רוזנבלום]], בת הרב [[מנחם מענדל גוראריה]] ואחותו של [[הרש"ג]].
*[[תשל"ד]] - מרת [[סוניה רוזנבלום]], רעיית הרב [[חיים יוסף רוזנבלום]], בת הרב [[מנחם מענדל גוראריה]] ואחותו של [[הרש"ג]].
*[[תשס"ה]] (אדר ראשון) - מר [[בערי גוראריה]], נכדו של [[אדמו"ר הריי"צ]].
*[[תשס"ה]] (אדר ראשון) - מר [[בארי גוראריה]], נכדו של [[אדמו"ר הריי"צ]].
* [[תשע"ד]] (אדר שני) - ר' [[ברוך מרדכי ליפשיץ]] ("מוטל דער שוחט"), מעמודי התווך של קהילת חב"ד ב[[מוסקבה]] עד ל[[התפרקות ברית המועצות]], ובסוף ימיו ב[[קראון הייטס]].
* [[תשע"ד]] (אדר שני) - ר' [[ברוך מרדכי ליפשיץ]] ("מוטל דער שוחט"), מעמודי התווך של קהילת חב"ד ב[[מוסקבה]] עד ל[[התפרקות ברית המועצות]], ובסוף ימיו ב[[קראון הייטס]].



גרסה מ־20:35, 16 ביולי 2023

<< >> חודש אדר

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

הבהרה: ערך זה עוסק גם בד' באדר א' וגם בד' באדר ב'

ד' באדר הוא היום הרביעי בחודש אדר.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

אירועים

  • עת"ר (אדר שני) - נפתחה ועידת הרבנים בפטרבורג, במהלכה התאחדו כל הפלגים והזרמים של היהדות הנאמנה תחת הנהגתו של אדמו"ר הרש"ב, הציגו חזית אחידה, והצליחו לקצור הישגים בתחום ההכרה הממשלתית בעניני הדת.

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - ד' באדר א' - מלוח היום יום
ראשית ההכנה להתעסקות בשכלים עיונים, ובשכל אלוקי בפרט, הוא: א) יגיעת בשר להסיר הטוב טעם מעניני עולם. ב) יגיעת נפש לעורר הטוב טעם במושכלות בכלל, ובעניני אלקות בפרט.



הפתגם היומי - ד' באדר ב' - מלוח היום יום
צו חסידות ביים מיטעלען רבי'ן, איז געווען זייער שטיל, דאך פלעגט ער בשעת חסידות זאגען: שא, שא. דער טאטע האט עס ערקלערט, אז דאס איז געווען אויף להשקיט נביעת המוחין. און האט מיט דעם מבאר געווען דעם מאמר הזהר "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".

תרגום מאידיש: בחסידות אצל הרבי האמצעי, היה מאוד שקט, בכל זאת, בשעת חסידות הוא היה אומר: שא, שא. אבי הסביר זאת, שזה היה בכדי להשקיט את נביעת המוחין. והסביר בזה את מאמר הזהר "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".