אור הגנוז לצדיקים (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " ספר התניא " ב־" ספר התניא ")
(אין קשר)
 
(5 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{קובץ|אור הגנוז לצדיקים}}
הספר '''אור הגנוז לצדיקים''' יצא לראשונה בזאלקווי בשנת [[תק"ס]] בעילום שם המחבר.
הספר '''אור הגנוז לצדיקים''' יצא לראשונה בזאלקווי בשנת [[תק"ס]] בעילום שם המחבר.


בהסכמת המגיד רבי [[ישראל מקוזניץ]] לסדר התפילה עם פירוש "כתר נהורא", שנתחבר על ידי רבי אהרן הכהן מאפטא ראב"ד זליחוב ובילגוריא, הוא מזכיר כי המחבר חיבר גם את הספר אור הגנוז לצדיקים וכך נתגלתה זהות המחבר.
בהסכמת המגיד רבי [[ישראל מקוזניץ]] לסדר התפילה עם פירוש "כתר נהורא", שנתחבר על ידי רבי אהרן הכהן מאפטא ראב"ד זליחוב ובילגוריא, הוא מזכיר כי המחבר חיבר גם את הספר אור הגנוז לצדיקים וכך נתגלתה זהות המחבר.


בשער הספר כתוב: "מלוקט מפי ספרים וסופרים קדושי עליון . . מיוסד על פסוק ולעבדו בכל לבבכם . . ועל פסוק כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבבך לעשותו", דבר המזכיר ביותר את [[שער התניא]].
בשער הספר כתוב: "מלוקט מפי ספרים וסופרים קדושי עליון.. מיוסד על פסוק ולעבדו בכל לבבכם.. ועל פסוק כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבבך לעשותו", דבר המזכיר ביותר את [[שער התניא]].


רבי אהרן זולדן{{הערה|1= בספרו שם הגדולים החדש ערך אור הגנוז לצדיקים.}} כותב: ורבים אומרים שחיברו אחד מתלמידי הגאון הרב מלאדי בעל התניא.{{הערה|1=עד כאן דבריו.}} אך דבר זה אינו נכון כאמור, שהרי ידוע שם מחברו שאינו תלמיד אדמו"ר הזקן.
רבי אהרן וולדן{{הערה|1= בספרו שם הגדולים החדש ערך אור הגנוז לצדיקים.}} כותב: ורבים אומרים שחיברו אחד מתלמידי הגאון הרב מלאדי בעל התניא.{{הערה|1=עד כאן דבריו.}} אך דבר זה אינו נכון כאמור, שהרי ידוע שם מחברו שאינו תלמיד אדמו"ר הזקן.


המחבר פותח את הקדמתו לספר בכותרת "הקדמה לספר תניא ולספר אור הגנוז", ומציין כי לבעבור שראינו [[ספר התניא]], למי שלא למד כתבי הקודש מהארי"זל, הרי הוא לפניו כספר החתום, על כן העתקנו הקדמה כוללת בדרך קצרה בכללות העולמות לבד, לא בדרך פרטית, למען יהיה מובן דברי הספר תניא הנקרא ספר של בינונים וספר אור הגנוז באר היטב" כו'.
המחבר פותח את הקדמתו לספר בכותרת "הקדמה לספר [[תניא]] ולספר אור הגנוז", ומציין כי לבעבור שראינו [[ספר התניא]], למי שלא למד כתבי הקודש מהארי"זל, הרי הוא לפניו כספר החתום, על כן העתקנו הקדמה כוללת בדרך קצרה בכללות העולמות לבד, לא בדרך פרטית, למען יהיה מובן דברי הספר [[תניא]] הנקרא ספר של בינונים וספר אור הגנוז באר היטב" כו'.


כמעט בכל פרשה מיוסדים דבריו על [[ספר התניא]] והוא מעתיק קטעים שלמים מדברי קדשו, ועליהם הוא בונה את יסודותיו{{הערה|1=הערך מתוך הספר אור יקרות חלק א' עמ' תכו.}}.
כמעט בכל פרשה מיוסדים דבריו על [[ספר התניא]] והוא מעתיק קטעים שלמים מדברי קדשו, ועליהם הוא בונה את יסודותיו{{הערה|1=הערך מתוך הספר אור יקרות חלק א' עמ' תכו.}}.

גרסה אחרונה מ־02:14, 17 ביוני 2023

אור הגנוז לצדיקים

הספר אור הגנוז לצדיקים יצא לראשונה בזאלקווי בשנת תק"ס בעילום שם המחבר.

בהסכמת המגיד רבי ישראל מקוזניץ לסדר התפילה עם פירוש "כתר נהורא", שנתחבר על ידי רבי אהרן הכהן מאפטא ראב"ד זליחוב ובילגוריא, הוא מזכיר כי המחבר חיבר גם את הספר אור הגנוז לצדיקים וכך נתגלתה זהות המחבר.

בשער הספר כתוב: "מלוקט מפי ספרים וסופרים קדושי עליון.. מיוסד על פסוק ולעבדו בכל לבבכם.. ועל פסוק כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבבך לעשותו", דבר המזכיר ביותר את שער התניא.

רבי אהרן וולדן[1] כותב: ורבים אומרים שחיברו אחד מתלמידי הגאון הרב מלאדי בעל התניא.[2] אך דבר זה אינו נכון כאמור, שהרי ידוע שם מחברו שאינו תלמיד אדמו"ר הזקן.

המחבר פותח את הקדמתו לספר בכותרת "הקדמה לספר תניא ולספר אור הגנוז", ומציין כי לבעבור שראינו ספר התניא, למי שלא למד כתבי הקודש מהארי"זל, הרי הוא לפניו כספר החתום, על כן העתקנו הקדמה כוללת בדרך קצרה בכללות העולמות לבד, לא בדרך פרטית, למען יהיה מובן דברי הספר תניא הנקרא ספר של בינונים וספר אור הגנוז באר היטב" כו'.

כמעט בכל פרשה מיוסדים דבריו על ספר התניא והוא מעתיק קטעים שלמים מדברי קדשו, ועליהם הוא בונה את יסודותיו[3].

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. בספרו שם הגדולים החדש ערך אור הגנוז לצדיקים.
  2. עד כאן דבריו.
  3. הערך מתוך הספר אור יקרות חלק א' עמ' תכו.