משתמש:חב"דפד וטוב לו/טיוטה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
שיע.ק העביר את הדף משתמש:יונתן770י/טיוטה לשם משתמש:חב"דפד וטוב לו/טיוטה: העברה אוטומטית בעקבות שינוי שם המשתמש "יונתן770י" ל־"חב"דפד וטוב לו"
מ (שיע.ק העביר את הדף משתמש:יונתן770י/טיוטה לשם משתמש:חב"דפד וטוב לו/טיוטה: העברה אוטומטית בעקבות שינוי שם המשתמש "יונתן770י" ל־"חב"דפד וטוב לו")
 
(10 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
  הת' וילהלם
  הת' וילהלם
==יסוד ובנין בית הכנסת==
== תולדות בית הכנסת ==
 
=== יסוד ובנין בית הכנסת ===
[[בית הכנסת]] ו[[בית המדרש]] "בית יוסף", נבנה בשנת [[תרס"ח]] על ידי חסידי האדמו"ר רבי יוסף מקוידינוב שהגיעו לארץ הקודש מקוידינוב שברוסיה הלבנה, והקימו את כולל קוידינוב.
[[בית הכנסת]] ו[[בית המדרש]] "בית יוסף", נבנה בשנת [[תרס"ח]] על ידי חסידי האדמו"ר רבי יוסף מקוידינוב שהגיעו לארץ הקודש מקוידינוב שברוסיה הלבנה, והקימו את כולל קוידינוב.
מייסד ומקים בית המדרש בפועל, היה הרה"ח זלמן לייב לעוונטל מחסידי קוידינוב
מייסד ומקים בית המדרש בפועל, היה הרה"ח זלמן לייב לעוונטל מחסידי קוידינוב
[[תלמיד חכם]] ו[[בעל נגינה]] ששמש גם כ[[שליח ציבור]]. שלאחר מכן היגר ל[[ארצות הברית]].{הערה|מעשה שהיה גרם לכך שהיה מוכרח לעזוב
[[תלמיד חכם]] ו[[בעל נגינה]] ששמש גם כ[[שליח ציבור]]. שלאחר מכן היגר ל[[ארצות הברית]]{{הערה|מעשה שהיה גרם לכך שהיה מוכרח לעזוב
את ביהמד"ר יגיעת כפיו וגם את בית מגוריו בבניין הסמוך, ונשארו הוא ובני ביתו ללא
את ביהמד"ר יגיעת כפיו וגם את בית מגוריו בבניין הסמוך, ונשארו הוא ובני ביתו ללא
קורת גג. הוא נאלץ לצאת לארה"ב להשיג את פת לחמו למחייתו, ושם נהרג בתאונת
קורת גג. הוא נאלץ לצאת לארה"ב להשיג את פת לחמו למחייתו, ושם נהרג בתאונת
דרכים}}.
דרכים}}.


==גבאי בית הכנסת והמתפללים==
חסידי קוידינוב בעיה"ק ירושלים תובב"א היו בודדים במספרם, והמתפללים ח
בבית הכנסת היו חסידים מכל החוגים תושבי שכונת בית ישראל, כשחלק
גדול מהם היו חסידי חב"ד. הגבאים היו הרה"ח רפאל מאיר הכהן פרידלנסקי
ז"ל חסיד קוידינוב שעלה לארצנו הק' מרוסיה, יהודי חם ובעל רגש. שהיה נציג
ואחראי כולל קוידינוב. הוא החזיק את בית הכנסת במסירות רבה, ושימש בגבאות
כל השנים עד השנים הקשות שכבר לא יכול היה לדאוג למניין מפני המצב הירוד
וחוסר במתפללים, וכן מפני מחלה שתקפה אותו, ל"ע,  את הניהול להגה"ח רבי
חנניה יוסף היילפרין ע"ה, לאחר שהפציר בו לקבל עליו זאת כדי
שביהמד"ר לא ייסגר ח"ו (כדלהלן). הגבאי השני היה רבי אברהם
דוב ב"ר שמשון הכהן ברוידא.
מחשובי המתפללים במקום בשנים הראשונות לייסוד
ביהכנ"ס כבוד הוא לנו לציין את אחד מאנשי הסגולה בדור
הקודם הרה"ק רבי אהרן ראטה זצוק"ל בעל שומרי אמונים.
שעם הגיעו לאה"ק ת"ו, היה גר בחצר שממול ביהמד"ר וקבע
כאן את מקום תפילתו.
הרב הגאון רבי גרשון לפידות זצ"ל מגדולי רבני השכונה קבע
את מקומו בלימוד בבית הכנסת, ומקומו הקבוע בבית מדרשנו
היה ליד הדלת משמאל הנכנס. היה שותף פעיל בכל האירועים במקום ובפרט בעת
מסירת בית הכנסת לקהילתנו כמו שיסופר בהמשך. בחלוקת הש"ס שהייתה מתקיימת
בעת התוועדויות י"ט בכסלו היה לוקח הרבה מאוד מסכתות לסיימם עד י"ט כסליו
הבא. בשנים האחרונות הוציאו לאור יוצאי חלציו את ספרו "משנת גרשון".
הרב הגאון רבי ארי' ליב שטיינהרט מחבר הספר "כור זהב" על פירוש הרמב"ן
עה"ת. רבי חיים נתן הכהן שהיה מחסידי ברעז'ין (ברזנא) חסידות ממשפחת הרבי
מקוידינוב.
הבעל קורא והש"ץ היה רבי יעקב מרדכי קלוקה, שבשנים האחרונות לפני סגירת
בית הכנסת נטש את המקום, היה בעל קורא נלהב עם רגש חסידי חם ואהוב על
הציבור.
רבי מענדל חסידה, חסיד סטריקוב, ומחסידיו של בעל ה"ישמח ישראל" מאלכסנדר,
היה קרוב מאוד לחסידות חב"ד, והיה מתפלל בסידור "תורה אור" של רבינו הזקן
נבג"מ זי"ע. היה גם מקורב להרה"ח רבי זלמן שניאורסון מגדולי חסידי חב"ד. סיפר
פעם שהלקוטי תורה של רבינו הזקן לא היה יורד משולחנו של הרבי מאלכסנדר זי"ע.
רבי מענדל אגסי תלמיד חכם מחשובי המתפללים ז"ל. ורבי שמעון אייזנבך שו"ב
הי"ד שהי' משמש הרבה פעמים כש"ץ בימים נוראים.
כאמור לעיל רבים הם מחסידי חב"ד שקבעו מקום תפילתם בבית מדרש זה, כאלו
שבהשגחה פרטית הכינו וסללו את הדרך לקביעת המקום כאכסניה קבועה עבור חסידי
חב"ד, ושימושו כמוקד פעילות של הפצת תורה וחסידות ממדריגה ראשונה בעתיד.
מהם היה הגה"ח רבי דובער אפרת ע"ה מנכדי הרבנית מנוחה רחל נ"ע שהיה
בתחילה רבה של מוסקבה. ואח"כ שימש כרבה של עיר האבות חברון ת"ו. בסוף ימיו
עלה להשתקע בירושלים וקבע מושבו בבית המדרש.
רבי מאיר שפירא, אביו של ראש ישיבת "תורת אמת" ורב שכונת בית ישראל הגה"ח
רבי משה ליב שפירא, שאביו עוד זכה להכיר את כ"ק רבנו הצמח צדק נ"ע. היה בעל
שמועה, והיה מספר הרבה מרבותינו נשיאנו.
גם הרב החסיד המפורסם ממשפחת בית רבי, רבי עזריאל זעליג סלונים ע"ה בא
כוח כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו באה"ק, , היה מבקר תכופות בבית המדרש עוד בטרם
נמסר לחב"ד. ונתגלגלה זכות על ידו עוד בשנת תרצ"ו להנהיג אמירת שיעור תהילים
לאחר התפילה, כפי שהנהיג הנשיא השישי כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע. הוא דווח על
כך לרבי הקודם, והרבי הכיר לו טובה על כך, במכתב מכ"ד בתשרי תרצ"ו שנדפס
באגרות קודש שלו ח"ג עמוד תמ"ד וז"ל:"...נהניתי במאוד מאשר בהבתי כנסיות
אנשי קאיידאנאוו ובית ישראל הנהיגו אמירת
התהילים אחר התפילה אשר בגלל זאת יברכם
השי"ת בגשמיות וברוחניות...
מהדגולים שבין אנ"ש, ת"ח מובהק ושליח
ציבור דגול, הגאון רבי שלמה יהודה סגל ז"ל אבי
משפחת סגל החב"דית. והגה"ח ממשפחת בית
רבי, רבי חנני' יוסף היילפרין ע"ה, שלאחמ"כ
ייסד את בית הכנסת חב"ד במקום. התפלל אז
גם יהודי סגי נהור ל"ע בשם רבי מענדל ע"ה
שנקרא כך ע"ש כ"ק רבינו הצמח צדק נ"ע. גם
שני אחים למשפחת חיטריק מחסידי חב"ד
שעלו מרוסיה התפללו בביהכנ"ס.
לאחר זמן עם סגירתו של בית הכנסת


שברחוב רייכמן, (בבניין שעד לזמן האחרון שכן שם בית הכנסת של התימנים) שהיה
=== ביקורו של האדמו"ר מקוידינוב ===
בראשותו של הגאון החסיד רבי אברהם חיים נאה בעל "קצות השולחן" ע"ה והיה
מפורסם בשמו "ר' חיים נאה'ס שול". עברו מתפלליו להתפלל בבית הכנסת זה שעבר
בינתיים לחב"ד. ביניהם הגאון החסיד הנ"ל שהיה שליח ציבור בימים הנוראים שנים
מספר עד לפטירתו בכ' תמוז תשי"ד. נוסח התפילה המיוחד שלו נשאר חקוק אצל
בעלי התפילה שמלאו את מקומו עד היום. בנו הגה"ח רבי ברוך בעל מחבר ספר "גמרא
שלמה" המשיך למלא את מקומו כש"ץ בבית מדרשנו בימים הנוראים, גם בנו הרב
רבי משה צבי ע"ה היה מתפלל בבית מדרשנו. שולחן הכתיבה של הגר"ח נאה שעליו
כתב את ספריו, היה מונח בביהמ"ד שנים רבות לאחר פטירתו, נתרם לבית הכנסת
ע"י משפחתו.
==ביקורו של האדמו"ר מקוידינוב==
הרה"צ רבי חנוך העניך זילברפרב האדמו"ר מקוידינוב ופעמים בודדות במשך השנים ביקר בימות החול בזמן של מנחה
הרה"צ רבי חנוך העניך זילברפרב האדמו"ר מקוידינוב ופעמים בודדות במשך השנים ביקר בימות החול בזמן של מנחה
ומעריב והיה מתיישב לשמוע את שיעורו של הגה"ח ח"י היילפרין ע"ה, ואף הביע לו
ומעריב והיה מתיישב לשמוע את שיעורו של הגה"ח ח"י היילפרין ע"ה, ואף הביע לו
שורה 88: שורה 17:
תורה ועבודה.
תורה ועבודה.


==העברת בית הכנסת==
=== העברת בית הכנסת ===
תקופת ההפגזות בשנת תש"ח, חדר פגז לבית -הכנסת ופגע בכותל המזרח, ב
תקופת ההפגזות בשנת תש"ח, חדר פגז לבית -הכנסת ופגע בכותל המזרח, ב
ביהכנ"ס נסגר כליל ועמד שומם. אולם בעקבות פטירתה של הרבנית פעשא
ביהכנ"ס נסגר כליל ועמד שומם. אולם בעקבות פטירתה של הרבנית פעשא
שורה 128: שורה 57:
בעיתונים שונים, ובביטאון חב"ד דאז התפרסם דווח מלא מן המאורע.
בעיתונים שונים, ובביטאון חב"ד דאז התפרסם דווח מלא מן המאורע.


==התייחסויות הרבי לבית הכנסת==
== התייחסויות הרבי לבית הכנסת ==
אחר העברת ביהמד"ר התעניין הרבי בחשאי אצל הרה"ח זליג סלונים האם הכל נעשה באופן ראוי וביושר ולא ח"ו בדרכים שאינן נכונות. לאחר שר' זליג סלונים אישר זאת לפני הרבי, כתב הרבי איגרת קודשמיוחדת עבור ביהכנ"ס,(האיגרת המתנוססת לתפארה על כותל בית המדרש.(במכתב עומד הרבי על משמעות השם "בית יוסף" שממנו עולה המיוחדות של
אחר העברת ביהמד"ר התעניין הרבי בחשאי אצל הרה"ח זליג סלונים האם הכל נעשה באופן ראוי וביושר ולא ח"ו בדרכים שאינן נכונות. לאחר שר' זליג סלונים אישר זאת לפני הרבי, כתב הרבי איגרת קודשמיוחדת עבור ביהכנ"ס,(האיגרת המתנוססת לתפארה על כותל בית המדרש.(במכתב עומד הרבי על משמעות השם "בית יוסף" שממנו עולה המיוחדות של
ביהכנ"ס שצריך לפעול בהפצת המעינות  המכתב התקבל לרגל יום השנה הראשון ליסוד בית המדרש. כמו כןהתקבלו גם עבור
ביהכנ"ס שצריך לפעול בהפצת המעינות  המכתב התקבל לרגל יום השנה הראשון ליסוד בית המדרש. כמו כןהתקבלו גם עבור
שורה 138: שורה 67:
אליהם בצורה מיוחדת כנראה במכתביו.
אליהם בצורה מיוחדת כנראה במכתביו.


==אנ"ש חסידי חב"ד שעברו וקבעו את מקום תפילתם בבית מדרשנו==
==גבאי בית הכנסת והמתפללים==
חד מאנשי הצורה הגדולים והמובהקים של חסידי חב"ד בעיה"ק ת"ו - בימים א
חסידי קוידינוב בירושלים היו בודדים במספרם, ורוב המתפללים
ההם - הלא הוא הגאון הצדיק רבי שלמה יהודה ליב אליעזרוב זצוקלל"ה
בבית הכנסת היו חסידים מכל החוגים תושבי שכונת בית ישראל, כשחלק
גאב"ד חברון, ואח"כ רבה של שכונת הבוכרים, בא כוחו של כ"ק אדמו"ר
גדול מהם היו חסידי חב"ד. הגבאים היו הרב רפאל מאיר הכהן פרידלנסקי
מוהריי"צ באה"ק ת"ו, העתיק את מקום תפילתו לבית מדרשנו לאחר סגירת בית
חסיד קוידינוב  שהעביר את הניהול לרב
הכנסת של הר"ח נאה זצ"ל, והי' מתפלל בו לעיתים קרובות למרות המרחק מביתו
חנניה יוסף היילפרין, לאחר שהפציר בו לקבל עליו זאת כדי
שבשוק הבוכרים והקושי בהליכתו, מחמת לקוי בבריאות רגליו.
שביהמד"ר לא ייסגר. הגבאי השני היה רבי אברהם
רבי בן ציון פונדמינסקי ת"ח מצאצאי רבנו הזקן שהי' נהנה מיגיע כפיו והיה מאריך
דוב ב"ר שמשון הכהן ברוידא.
הרב הגאון רבי גרשון לפידות  ספרו "משנת גרשון".
הרב הגאון רבי ארי' ליב שטיינהרט מחבר הספר "כור זהב" על פירוש הרמב"ן
עה"ת. רבי חיים נתן הכהן שהיה מחסידי ברעז'ין (ברזנא) - חסידות ממשפחת הרבי
מקוידינוב.
הבעל קורא והש"ץ היה רבי יעקב מרדכי קלוקה, שבשנים האחרונות לפני סגירת
בית הכנסת נטש את המקום.
 
רבי דובער אפרת ע"ה מנכדי הרבנית מנוחה רחל נ"ע שהיה
בתחילה רבה של מוסקבה. ואח"כ שימש כרבה של עיר האבות חברון ת"ו. בסוף ימיו
עלה להשתקע בירושלים וקבע מושבו בבית המדרש.
רבי מאיר שפירא, אביו של ראש ישיבת "תורת אמת" ורב שכונת בית ישראל הגה"ח
רבי משה ליב שפירא.
רבי עזריאל זעליג סלונים, היה מבקר תכופות בבית המדרש עוד בטרם
נמסר לחב"ד. ונתגלגלה זכות על ידו עוד בשנת תרצ"ו להנהיג אמירת שיעור תהילים
לאחר התפילה, כפי תקנת כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע. הוא דווח על
כך לרבי הקודם, והרבי הכיר לו טובה על כך, במכתב מכ"ד בתשרי תרצ"ו שנדפס
באגרות קודש שלו ח"ג עמוד תמ"ד וז"ל:"...נהניתי במאוד מאשר בהבתי כנסיות
אנשי קאיידאנאוו ובית ישראל הנהיגו אמירת
התהילים אחר התפילה אשר בגלל זאת יברכם
השי"ת בגשמיות וברוחניות...
רבי שלמה יהודה סגל ז"ל
רבי חנני' יוסף היילפרין ע"ה, שלאחמ"כ
ייסד את בית הכנסת חב"ד במקום.
רבי אהרן ראטה זצוק"ל בעל שומרי אמונים
 
== אנ"ש חסידי חב"ד שעברו וקבעו את מקום תפילתם בבית המדרש ==
=== רבי שלמה יהודה ליב אליעזרוב ===
רבי שלמה יהודה לייב אליעזרוב גאב"ד חברון, ואח"כ רבה של שכונת הבוכרים, בא כוחו של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ באה"ק, העתיק את מקום תפילתו לבית המדרש לאחר סגירת בית הכנסת של הר"ח נאה, והיה מתפלל בו לעיתים קרובות למרות המרחק מביתו שבשוק הבוכרים והקושי בהליכתו, מחמת לקוי בבריאות רגליו.
 
=== רבי בן ציון פונדמינסקי ===
רבי בן ציון פונדמינסקי היה ת"ח מצאצאי רבנו הזקן שהיה נהנה מיגיע כפיו והיה מאריך בתפילה בדמעות שליש.
 
היה מנאמני ביהמד"ר והיה מקפיד שיתפללו בנוסח חב"ד.
 
=== רבי משה לרנר ===
רבי משה לרנר מגזע בעל אור הגנוז מתלמידי התמימים ב"תורת אמת" שקדן בתורה, וירא אלוקים, שגם בעת הפגזות היה הולך להתפלל ב"שטיבלאך" אף שרבים פחדו, ובעת הליכתו היה מכריז "שבת קודש" כסגולה שלא יזיקו.
 
 
=== רבי אורי אורנשטיין ===
רבי אורי אורנשטיין, ת"ח ויושב באוהלה של תורה, שהיה מתפלל בקביעות בביהמד"ר "רבי לייב'לע" בבית ישראל, שינה כוון אנשים שפגשוהו והבחינו במסלולו החדש ושאלוהו מה יום מיומיים, ענה בתרועת שמחה: "עתה שיש לנו ביהמד"ר חב"ד בשכונתנו, הרי מקומי שם".
 
=== רבי ישראל יצחק היילפרין ===
המשפיע בביהמד"ר בשנים הראשונות היה הרב הגאון רבי ישראל יצחק היילפרין, מבחירי התלמידים של המשפיע ר' אלתר שימחוביץ, שהיה מתוועד בבית המדרש ומוסר שיעור קבוע בש"ק אחה"צ בתניא קדישא שנים רבות, והיה מתפלל שעות ארוכות ב"עבודה" ובנעימות, כשמפעם לפעם הייתה נשמעת ממנו חרישית אנחה חסידית.
 
=== רבי דוד גולדבר ===
הרב החסיד המשפיע רבי דוד גולדברג שהיה מוסר בליל שבת את השיעור ב"תורה אור" ו"לקוטי תורה" עד שחלה ונחלש. רבי דוד היה מוסר גם במשך שנים עוד שיעור מיוחד בלקוטי תורה גם בשבת אחר הצוהריים.
 
=== הרב פסח מן ===
ממשפיעי ביהמד"ר היה גם הרב פסח מן שע"פ פניית הרה"ח ר' זליג סלונים השתדל ועזר בביסוס המקום בתקופה הראשונה, והיה חוזר מידי שבת בשבתו מאמר דא"ח בעת סעודה שלישית.
 
 
=== רבי אברהם שניאור זלמן יפה ===
רבי אברהם שניאור זלמן יפה מיו"ח של רבי ישראל יפה מתלמידי רבנו הגדול התפלל בביהמד"ר וקבע עתים לתורה שימש גבאי ובעל קורא והמתפללים היו נהנים לאור תורתו. והגה"ח מחשובי החסידים רבי אליעזר הכהן בעמח"ס על מסכת כלאיים.
 


בתפילה בדמעות שליש. היה מנאמני ביהמד"ר והיה מקפיד שיתפללו בנוסח חב"ד.
רבי משה לרנר מגזע בעל אור הגנוז מתלמידי התמימים ב"תורת אמת" שקדן
בתורה, וירא אלוקים, שגם בעת הפגזות היה הולך להתפלל ב"שטיבלאך" אף שרבים
פחדו, ובעת הליכתו היה מכריז "שבת קודש" כסגולה שלא יזיקו.
רבי אורי אורנשטיין למשפחת אורנשטיין החב"דית בירושלים, ת"ח ויושב באוהלה
של תורה, שהיה מתפלל בקביעות בביהמד"ר "רבי לייב'לע" בבית ישראל, שינה כוון
אנשים שפגשוהו והבחינו במסלולו החדש ושאלוהו מה יום מיומיים, ענה בתרועת
שמחה "      ,כלומר: עתה שיש לנו ביהמד"ר חב"ד
בשכונתנו, הרי מקומי שם.
המשפיע בביהמד"ר בשנים הראשונות היה הרב הגאון רבי ישראל יצחק היילפרין
זצ"ל מבחירי התלמידים של המשפיע ר' אלתר שימחוביץ, שהיה מתוועד בבית המדרש
ומוסר שיעור קבוע בש"ק אחה"צ בתניא קדישא שנים רבות, והיה מתפלל שעות
ארוכות ב"עבודה" ובנעימות, כשמפעם לפעם הייתה נשמעת ממנו חרישית אנחה
חסידית.
והרב החסיד המשפיע רבי דוד גולדברג שהיה מוסר בליל שבת את השיעור ב"תורה
אור" ו"לקוטי תורה" עד שחלה ונחלש. רבי דוד היה מוסר גם במשך שנים עוד שיעור
מיוחד בלקוטי תורה גם בשבת אחר הצוהריים.
ממשפיעי ביהמד"ר היה גם הגה"ח שיבדלח"ט פסח מן שליט"א שע"פ פניית הרה"ח
ר' זליג סלונים השתדל ועזר בביסוס המקום בתקופה הראשונה, והיה חוזר מידי שבת
בשבתו מאמר דא"ח בעת סעודה שלישית.
אחד מתלמידי החכמים המובהקים בקי בכל חדרי תורה רבי אברהם שניאור זלמן
יפה מיו"ח של רבי ישראל יפה מתלמידי רבנו הגדול התפלל בביהמד"ר וקבע עתים
לתורה שימש גבאי ובעל קורא והמתפללים היו נהנים לאור תורתו. והגה"ח מחשובי
החסידים רבי אליעזר הכהן בעמח"ס על מסכת כלאיים.
ממלווי ביהמד"ר ידיד שלא מאנ"ש הוא הרה"ח רבי ארי' מרדכי וקסלשטיין זצ"ל,
ממלווי ביהמד"ר ידיד שלא מאנ"ש הוא הרה"ח רבי ארי' מרדכי וקסלשטיין זצ"ל,
הגה"ח רבי ח"י היילפרין מייסד הקהילה הי' מקפיד מאד שכל ש"ץ שניגש להיות חזן
הגה"ח רבי ח"י היילפרין מייסד הקהילה הי' מקפיד מאד שכל ש"ץ שניגש להיות חזן
שורה 179: שורה 138:
לשנות מגרסא דינקותא שקיבלנו מבית אבא אולם כשיש הזדמנות להתפלל בנוסח זה,
לשנות מגרסא דינקותא שקיבלנו מבית אבא אולם כשיש הזדמנות להתפלל בנוסח זה,
הרי זה בשבילי מציאה ולא ארצה לוותר על כך".
הרי זה בשבילי מציאה ולא ארצה לוותר על כך".
רבי ארי' מרדכי הי' נוהג לומר בכל ליל ערב שבועות עם סיום הספירה, "ב"ה,
רבי ארי' מרדכי הי' נוהג לומר בכל ליל ערב שבועות עם סיום הספירה, "ב"ה,
התחלנו את הספירה וגם זכינו לסיימה, הבה נעשה ריקוד".
התחלנו את הספירה וגם זכינו לסיימה, הבה נעשה ריקוד".
שורה 190: שורה 151:
ונשאר גם יחד עם הצבור ללימוד או לאמירת לחיים". רבי אייזיק היה מקיים זאת
ונשאר גם יחד עם הצבור ללימוד או לאמירת לחיים". רבי אייזיק היה מקיים זאת
בעצמו והיה משתתף בכל האירועים וההתוועדויות.
בעצמו והיה משתתף בכל האירועים וההתוועדויות.
ביהכנ"ס היווה גם המשך ל"שטיבל" שבו היו מתפללים אנ"ש האברכים המקושרים
ביהכנ"ס היווה גם המשך ל"שטיבל" שבו היו מתפללים אנ"ש האברכים המקושרים
לרבותינו וה"עובדים" בראשות המשפיעים רבי דוד גולדברג ע"ה, רבי משה וובר ע"ה,
לרבותינו וה"עובדים" בראשות המשפיעים רבי דוד גולדברג ע"ה, רבי משה וובר ע"ה,
שורה 265: שורה 228:
זצ"ל, ולהבדלח"ט הגאון רבי יעקב כץ והמשפיע רבי זלמן עסטולין, הגאון רבי שמחה
זצ"ל, ולהבדלח"ט הגאון רבי יעקב כץ והמשפיע רבי זלמן עסטולין, הגאון רבי שמחה
ראם, והגאון רבי יהודה רבינוביץ ועוד.
ראם, והגאון רבי יהודה רבינוביץ ועוד.
{{הערות שוליים}}
19,194

עריכות