אגודה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"אגודה" מורה על רבים, שאף על פי שמבחינתם העצמית הם שונים, או גם מנוגדים. מכל מקום הם מאוחדים וכלולים זה בזה.
"אגודה" מורה על רבים, שאף על פי שמבחינתם העצמית הם שונים, או גם מנוגדים. מכל מקום הם מאוחדים וכלולים זה בזה.


ההתכללות היא למטרה חיובית, וכמו שכתוב: ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם.
ההתכללות היא למטרה חיובית, וכמו שאנו אומרים: ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם{{הערה|בנוסח תפלת ימים הנוראים.}}.


התכללות הניגודים אפשרי רק על ידי ה[[ביטול]] שבהם המאפשר את התכללותם והתאחדותם, ועל ידי הביטול נמשך להם אור עליון - המאחדם.
התכללות הניגודים אפשרי רק על ידי ה[[ביטול]] שבהם המאפשר את התכללותם והתאחדותם, ועל ידי הביטול נמשך להם אור עליון - המאחדם.
שורה 12: שורה 12:
ימין הוא [[אהבה]] ושמאל הוא יראה, ובכל אחד מהן ישנה מעלה שאינה בזולתה, וההתכללות בין שתי מדות אלו מביאה לעבודת ה' מושלמת.
ימין הוא [[אהבה]] ושמאל הוא יראה, ובכל אחד מהן ישנה מעלה שאינה בזולתה, וההתכללות בין שתי מדות אלו מביאה לעבודת ה' מושלמת.


{{הערות שוליים}}
{{סגל}}
{{סגל}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־17:28, 8 בדצמבר 2022

"אגודה" מורה על רבים, שאף על פי שמבחינתם העצמית הם שונים, או גם מנוגדים. מכל מקום הם מאוחדים וכלולים זה בזה.

ההתכללות היא למטרה חיובית, וכמו שאנו אומרים: ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם[1].

התכללות הניגודים אפשרי רק על ידי הביטול שבהם המאפשר את התכללותם והתאחדותם, ועל ידי הביטול נמשך להם אור עליון - המאחדם.

גם בספירות למעלה, על-אף היותן מנוגדות זה לזה, הנה על ידי ההתכללות וההתאחדות שלהן, שבא מפאת הביטול שבספירות התיקון - שבעולם האצילות, נמשך בהם ועל-ידם אור הכתר, ונמשך להאיר עד למטה מטה.

ובאופן מיוחד הנה ספירת המלכות נקראת אגודה מפני שבה מתאחדים ומתחברים כל הספירות והיא הקושרת כולם יחד.

וכן גם בעבודת ה' שצריכים "לאכללא שמאלא בימינא". ימין הוא אהבה ושמאל הוא יראה, ובכל אחד מהן ישנה מעלה שאינה בזולתה, וההתכללות בין שתי מדות אלו מביאה לעבודת ה' מושלמת.

הערות שוליים

  1. בנוסח תפלת ימים הנוראים.
(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")