שתיים עשרה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(הגהה, עיצוב והרחבה)
שורה 1: שורה 1:
{{לפשט}}
{{להשלים}}
{{מספר
{{מספר
|תמונה=[[קובץ:מספר 12.jpg|150px|ללא מסגרת|מרכז]]
|תמונה=[[קובץ:מספר 12.jpg|150px|ללא מסגרת|מרכז]]}}
}}
המספר '''שתים עשרה''' מוזכר בנושאים רבים בחסידות. סודו הפנימי של המספר לא התגלה עדיין, ויתגלה [[לעתיד לבוא]].
המספר '''שתים עשר''' הוא כנגד י"ב האותיות הפשוטות (הו"ז חט"י לנ"ס עצ"ק), וכנגדן יצר בעולם:


*י"ב גבולי אלכסון.
==י"ב האותיות הפשוטות==
*י"ב בקר דבריאה.
בקבלה מוזכר כי המספר 12 הוא כנגד י"ב האותיות הפשוטות (הו"ז חטלנ"ס עצ"ק).
"ב שבטים: ראובן שמעון לוי יהודה יששכר זבולון דן נפתלי גד אשר יוסף בנימין.
{{להרחיב}}
*י"ב מזלות: טלה [[שור]] תאומים סרטן אריה בתולה מאזנים עקרב קשת גדי דלי דגים.
"ב חדשים בשנה: [[ניסן]] [[אייר]] [[סיוון]] תמוז אב [[אלול]] [[תשרי]] חשון כסלו טבת שבט אדר.
*שנים עשר מנהיגים בנפש: שתי ידים שתי רגלים שתי כליות כבד מרה המסס קיבה קרקבן וטחול.


ולכן גם היום והלילה מורכבים מישעות לכל אחד.
==בעולם הבריאה==
ב[[עולם הבריאה]] ישנם כמה מושגים הנוגעים למספר 12. המרכזיים הם:
===י"ב גבולי אלכסון===
{{ערך מורחב|[[י"ב גבולי אלכסון]]}}
ה' ברא את העולם ב[[ששת המידות]]. כאשר מסדרים 6 משטחים, כאשר כל 2 מקבילים ביניהם, נוצרת קוביה. בין משטחים אלו מחברים 12 קווים אלכסוניים, ואלו הם יגבולי האלכסון של הקוביה.
ברוחניות, משמעות הדבר היא ה[[התכללות]] של [[שש המידות]] זו עם זו.


===י"ב בקר דבריאה===
{{ערך מורחב|[[י"ב בקר דבריאה]]}}
==י"ב שבטים==
{{ערך מורחב|[[י"ב שבטים]]}}
ראובן שמעון לוי יהודה יששכר זבולון דן נפתלי גד אשר יוסף בנימין.
מבואר בתורה אור, שנשמותיהם של י"ב השבטים מגיעות מעולם הבריאה.
==י"ב חודשים==
{{ערך מורחב|[[י"ב חודשים]]}}
[[ניסן]] [[אייר]] [[סיוון]] תמוז אב [[אלול]] [[תשרי]] חשון כסלו טבת שבט אדר.
מקבילים ל12 המזלות: טלה [[שור]] תאומים סרטן אריה בתולה מאזנים עקרב קשת גדי דלי דגים.
==בנפש האדם==
שנים עשר מנהיגים בנפש: שתי ידים שתי רגלים שתי כליות כבד מרה המסס קיבה קרקבן וטחול.
==בעולם==
גם היום והלילה מורכבים מי"ב שעות לכל אחד.
כל זה הוא כיון שישנם י"ב צירופים בשם הוי' וי"ב צירופים בשם אדנ"י (שמאירים ביום ובלילה).
כל זה הוא כיון שישנם י"ב צירופים בשם הוי' וי"ב צירופים בשם אדנ"י (שמאירים ביום ובלילה).


==לחם הפנים==
{{ערך מורחב|[[לחם הפנים]]}}
לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין.
לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין.
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"ב גבולי אלכסון]] · [[י"ב בקר]] · י"ב [[שבטים]] · [[י"ב חודשים]] · [[לחם הפנים]]}}

גרסה מ־00:07, 26 באוקטובר 2022

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.
מספר שתיים עשרה
אחדות ועשרות
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30 40 50 60 68 70 72 80 84 90
מאות ואלפים
100 101 200 300 400 500 600
700 770 800 900 1000 600,000
סוגי מספרים
אחדות עשרות מאות אלפים מליונים

המספר שתים עשרה מוזכר בנושאים רבים בחסידות. סודו הפנימי של המספר לא התגלה עדיין, ויתגלה לעתיד לבוא.

י"ב האותיות הפשוטות

בקבלה מוזכר כי המספר 12 הוא כנגד י"ב האותיות הפשוטות (הו"ז חט"י לנ"ס עצ"ק). תבנית:להרחיב

בעולם הבריאה

בעולם הבריאה ישנם כמה מושגים הנוגעים למספר 12. המרכזיים הם:

י"ב גבולי אלכסון

ה' ברא את העולם בששת המידות. כאשר מסדרים 6 משטחים, כאשר כל 2 מקבילים ביניהם, נוצרת קוביה. בין משטחים אלו מחברים 12 קווים אלכסוניים, ואלו הם י"ב גבולי האלכסון של הקוביה. ברוחניות, משמעות הדבר היא ההתכללות של שש המידות זו עם זו.

י"ב בקר דבריאה

י"ב שבטים

ראובן שמעון לוי יהודה יששכר זבולון דן נפתלי גד אשר יוסף בנימין.

מבואר בתורה אור, שנשמותיהם של י"ב השבטים מגיעות מעולם הבריאה.

י"ב חודשים

ניסן אייר סיוון תמוז אב אלול תשרי חשון כסלו טבת שבט אדר.

מקבילים ל12 המזלות: טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזנים עקרב קשת גדי דלי דגים.

בנפש האדם

שנים עשר מנהיגים בנפש: שתי ידים שתי רגלים שתי כליות כבד מרה המסס קיבה קרקבן וטחול.

בעולם

גם היום והלילה מורכבים מי"ב שעות לכל אחד. כל זה הוא כיון שישנם י"ב צירופים בשם הוי' וי"ב צירופים בשם אדנ"י (שמאירים ביום ובלילה).

לחם הפנים

לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין.