תבנית:היום יום/ט"ו ניסן: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''א' ד[[חג המצות]]. ל[[מרור]] וחזרת - הן חריין והן סלט. '[[קידוש]]' בעמידה. "הא לחמא" - ה[[ה"א]] ב[[צירי|ציירי]]. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שב[[ליל הסדר#כורך|כורך]].'' | ''א' ד[[חג המצות]]. ל[[מרור]] וחזרת - הן חריין והן סלט. '[[קידוש]]' בעמידה. "הא לחמא" - ה[[ה"א]] ב[[צירי|ציירי]]. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שב[[ליל הסדר#כורך|כורך]].'' | ||
ב[[ליל הסדר|סדר]] הראשון היה [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] מקצר בכדי לאכול ה[[אפיקומן]] לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'-ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ה[[הגדה]]. | ב[[ליל הסדר|סדר]] הראשון היה [[אדמו"ר הרש"ב|אבי]] [[אדמו"ר]] מקצר בכדי לאכול ה[[אפיקומן]] לפני [[חצות הלילה|חצות]], אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'-ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ה[[הגדה]]. | ||
[[אדמו"ר הזקן]] אמר: "מיכלא דמהימנותא" - לילה הראשון. "מיכלא דאסותא" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די [[אמונה]], וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את ה[[אמונה]], שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:היום יום|ו]]</noinclude> | [[אדמו"ר הזקן]] אמר: "{{מונחון|מיכלא דמהימנותא|מאכל האמונה}}" - לילה הראשון. "{{מונחון|מיכלא דאסותא|מאכל הרפואה}}" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די [[אמונה]], וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את ה[[אמונה]], שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים).<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י"ד ניסן|י"ד ניסן]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ט"ז ניסן|ט"ז ניסן]]}}[[קטגוריה:היום יום|ו]]</noinclude> |
גרסה אחרונה מ־17:19, 28 באפריל 2022
א' דחג המצות. למרור וחזרת - הן חריין והן סלט. 'קידוש' בעמידה. "הא לחמא" - הה"א בציירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך.
בסדר הראשון היה אבי אדמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט' וגומרו בשעה ג'-ד' אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה.
אדמו"ר הזקן אמר: "
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין מיכלא דמהימנותא" - לילה הראשון. "
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין מיכלא דאסותא" - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק (= כשהרפואה מביאה את האמונה, שמודה לאלוקים על רפואתו, הרי היה חולה. אבל כשהאמונה מביאה את הרפואה, אזי לכתחילה לא חולים).
הקודם: י"ד ניסן |
{{{רשימה}}} | הבא: ט"ז ניסן |