שיחה:ניגון קול ביער: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "http://www.old2.ih.chabad.info" ב־"http://old2.ih.chabad.info")
 
(10 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{צוטט|1=פתיח הערך צוטט ב[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=63924 פלייליסט של תחנת 'גלגלצ'] (אלול תשע"א)}}
== הבית הנוסף ==
== הבית הנוסף ==


מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"ג''' = '''רחש לבי דבר טוב'''. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שה[[לב]] ירחש וה[[פה]] ידבר רק למלך - ה[[מלך המשיח]].</small> א' בטבת ה'תשע"ג.
מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. ''[[משתמש:חסיד שוטה|חסיד שוטה]] - [[שיחת משתמש: חסיד שוטה|בית מדרש]]''. <small>'''תשע"ג''' = '''רחש לבי דבר טוב'''. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שה[[לב]] ירחש וה[[פה]] ידבר רק למלך - ה[[מלך המשיח]].</small> א' בטבת ה'תשע"ג.


:::למה שרים בסוף? הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב.
:למה שרים בסוף הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב. {{שכח|בערלה}}
::כדי שיבינו את עומק כוונתו של בערלה, הריני בזה להסביר את כוונת דבריו הסתומים: הפסקה הרביעית בשיר חותמת במילים "אבינו אבינו איך נשוב אליך, והשומר עומד בשער המלך",ולכאורה אינו מובן מדוע אומרים מילים אלו מתוך שירה ושמחה, והרי פסקה זו עוסקת ביצר הרע '''המונע''' מהיהודי להתקרב לקב"ה? - והתשובה היא, שאדרבה, שרים תיבות אלו, היות ודוקא על ידי השמחה המתבטאת בשירה, ניתן להתגבר על השומר העומד בשער המלך ולהתקרב לקב"ה.
::ועכשיו בערל'ה, שתי שאלות לי אליך: א) האם זו הייתה כוונתך? ב) זה ווארט שלך? (ולהזכיר שכל האומר דבר בשןם אומרו מביא גאולה לעולם...).  •  '''[[משתמש:זוננשיין|זוננשיין]] - [[שיחת משתמש:זוננשיין|תמיד בשמחה]]'''  •  י"ג בסיוון ה'תשע"ג  •  05:26, 22 במאי 2013 (UTC)
 
== גרשיים לא במקום ==
 
נראה לי שיש לשים את הגרשיים אחרי המילים בית א, בית ב וכן הלאה. {{אנונימי}}
:תוקן על ידי שלום. תודה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ט' באב ה'תשע"ד 16:04, 5 באוגוסט 2014 (UTC)
 
== שמועה שמעתי ==
 
שמעתי פעם שהרבי הורה בהזדמנות מסויימת לשיר פעם נוספת את הבית השלישי (בני בני לכו לביתי) אחרי הבית הרביעי, כדי שלא יישאר בסוף שבנ"י לא יכולים לגשת.
משהו שמע על זה?
 
== הבית החמישי. ==
 
בספר השיר והשבח לר' יוסף י. הרשקוביץ מביא את הבית החמישי כך. "בני בני לימדו תורה ואז יבא משיח במהרה".--[[משתמש:קונטרס החלצו.|קונטרס החלצו.]] - [[שיחת משתמש:קונטרס החלצו.|שיחה]], 14:55, י"ד באב, ה'תש"ף 14:55, 4 באוגוסט 2020 (UTC)

גרסה אחרונה מ־21:50, 30 בנובמבר 2021

ערך זה צוטט בפתיח הערך צוטט בפלייליסט של תחנת 'גלגלצ' (אלול תשע"א).

הבית הנוסף[עריכת קוד מקור]

מתוכן הערך נראה שהרבי לא ענה על התמיהה, ונ"ל שודאי שלא הסכים עם המענה. זה שאין תשובת האב לבנים הוא מעין צעקת "עד מתי" בה אין לאב תשובה, ולא צריך ללמד בזה זכות על הקב"ה. עוד נראה, שכל הטענה של האב אל בניו היא על עניין התשובה, ועליה הם משיבים שהשומר יושב בשער המלך - וממילא לא שייך לענות שהתשובה מועילה לכל. חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"ג = רחש לבי דבר טוב. המשך הפסוק: "אמר אני מעשי למלך" - שהלב ירחש והפה ידבר רק למלך - המלך המשיח. א' בטבת ה'תשע"ג.

למה שרים בסוף הרי "השומר עומד בשער המלך" וגדול הצער ומה השמחה והתשובה הוא שאדרבא השמחה והשירה היא זו שתציל את המצב. -- נכתב ע"י בערלה ששכח לחתום את שמו.
כדי שיבינו את עומק כוונתו של בערלה, הריני בזה להסביר את כוונת דבריו הסתומים: הפסקה הרביעית בשיר חותמת במילים "אבינו אבינו איך נשוב אליך, והשומר עומד בשער המלך",ולכאורה אינו מובן מדוע אומרים מילים אלו מתוך שירה ושמחה, והרי פסקה זו עוסקת ביצר הרע המונע מהיהודי להתקרב לקב"ה? - והתשובה היא, שאדרבה, שרים תיבות אלו, היות ודוקא על ידי השמחה המתבטאת בשירה, ניתן להתגבר על השומר העומד בשער המלך ולהתקרב לקב"ה.
ועכשיו בערל'ה, שתי שאלות לי אליך: א) האם זו הייתה כוונתך? ב) זה ווארט שלך? (ולהזכיר שכל האומר דבר בשןם אומרו מביא גאולה לעולם...). • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 05:26, 22 במאי 2013 (UTC)

גרשיים לא במקום[עריכת קוד מקור]

נראה לי שיש לשים את הגרשיים אחרי המילים בית א, בית ב וכן הלאה. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

תוקן על ידי שלום. תודה. --שיעשיחה ט' באב ה'תשע"ד 16:04, 5 באוגוסט 2014 (UTC)

שמועה שמעתי[עריכת קוד מקור]

שמעתי פעם שהרבי הורה בהזדמנות מסויימת לשיר פעם נוספת את הבית השלישי (בני בני לכו לביתי) אחרי הבית הרביעי, כדי שלא יישאר בסוף שבנ"י לא יכולים לגשת. משהו שמע על זה?

הבית החמישי.[עריכת קוד מקור]

בספר השיר והשבח לר' יוסף י. הרשקוביץ מביא את הבית החמישי כך. "בני בני לימדו תורה ואז יבא משיח במהרה".--קונטרס החלצו. - שיחה, 14:55, י"ד באב, ה'תש"ף 14:55, 4 באוגוסט 2020 (UTC)