בית דין צדק קראון הייטס: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{בעריכה}} | |||
[[תמונה:CHK.jpg|left|thumb|150px|חותמת הכשרות של בית הדין]] | [[תמונה:CHK.jpg|left|thumb|150px|חותמת הכשרות של בית הדין]] | ||
'''בית דין צדק קראון הייטס''' הינו בית הדין הרשמי והקבוע של [[קראון הייטס]] הפועל במתכונתו הנוכחית משנת [[תשמ"ו]]. לבית הדין קיימת מערכת כשרות הידועה בשם CHK (ראשי התיבות: חב"ד קראון הייטס). דייני הבית הדין משמשים כרבנים הראשיים של השכונה. | '''בית דין צדק קראון הייטס''' הינו בית הדין הרשמי והקבוע של [[קראון הייטס]] הפועל במתכונתו הנוכחית משנת [[תשמ"ו]]. לבית הדין קיימת מערכת כשרות הידועה בשם CHK (ראשי התיבות: חב"ד קראון הייטס). דייני הבית הדין משמשים כרבנים הראשיים של השכונה. |
גרסה מ־14:53, 21 בפברואר 2010
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
בית דין צדק קראון הייטס הינו בית הדין הרשמי והקבוע של קראון הייטס הפועל במתכונתו הנוכחית משנת תשמ"ו. לבית הדין קיימת מערכת כשרות הידועה בשם CHK (ראשי התיבות: חב"ד קראון הייטס). דייני הבית הדין משמשים כרבנים הראשיים של השכונה.
ייסוד הבית דין
בשנת תשמ"ה, לאחר שנפטר רבה החב"די הראשון של שכונת קראון הייטס - הרב זלמן שמעון דבורקין, הוחלט על הקמת מוסד הבית דין שרבניה ייבחרו על ידי בחירות דמוקרטיות, בין תושבי שכונת קראון הייטס. הקמת הבית דין לוותה על ידי הרבי בעצמו[1].
חברי בית הדין
בבחירות בשנת תשמ"ו נבחרו הרבנים:
- הרב אברהם אזדבא
- הרב יהודה קלמן מארלאו ע"ה
- הרב דוד חנזין ע"ה
- הרב יוסף אברהם הלר
לאחר שהרב חנזין התפטר, בעקבות הוראה מהרבי שישאר לגור בארץ ישראל, נבחר הרב העלער, כרב השלישי בהרכב.
בחירות נוספות נערכו בשנת תשס"ג בו נבחר הרב אהרון יעקב שווי
הערות שוליים
- ↑ בשיחת שבת פרשת מטות מסעי תשמ"ו: "כשראיתי את מצב הדברים - לא היתה לי ברירה אלא לפנות מכל עיסוקי ולהניחם הצדה, ולדאוג שכל הנושא של בחירת ומינוי רבנים יתנהל על פי השולחן ערוך". בשיחת שבת פרשת משפטים תשמ"ז קרא הרבי על רבני השכונה את מאמר חכמינו זכרונם לברכה "ירובעל בדורו כמשה בדורו . . יפתח בדורו כשמואל בדורו . . נתמנה פרנסה על הציבור הרי הוא כאביר שבאבירים . . אין לך לילך אלא אצל שופט שבימיך".