פורטל:גאולה ומשיח/הידעת?/קטעי הידעת?/11: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(מקור)
מ (הגהה)
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
כשבנה [[שלמה המלך]] את [[בית המקדש]], בנה גם מקום לגנוז בו את [[ארון הברית]] לקראת החורבן, מקום זה נחשב גם הוא למקומו של ארון הברית בבית המקדש (על דרך מקומו ב[[קודש הקדשים]] וגם בבית המקדש השני זה היה מקומו של ארון הברית.
כשבנה [[שלמה המלך]] את [[בית המקדש]], בנה בו גם מקום לגנוז בו את [[ארון הברית]] "במטמוניות עמוקות ועקלקלות", מקום זה לא היה רק בכדי לשמור על הארון במקרה הצורך, אלא מלכתחילה נחשב לחלק מבנין הבית ומלכתחילה נקבע שמקומו של ארון הברית הוא או ב[[קודש הקודשים]] או באותו מקום מסתור.
יוצא שכל בתי המקדש (כולל [[בית המקדש השלישי]]) הינם המשך אחד ללא הפסק בינתיים!(ע"פ [[לקוטי שיחות]] חלק ל"ו ע' 196)
 
ויוצא שחסרונו של הארון בבית השני באופן גלוי, לא החסיר מאומה מקדושתו ושלימותו של הבית. ויתירה מכך, מכיוון שמקום זה קיים גם עכשיו בגלות, יוצא שכל בתי המקדש (כולל [[בית המקדש השלישי]]) הם המשך אחד, משום שעיקר בנינם - מקום הארון - הוא אותו בנין וללא הפסק בינתיים! ([[לקוטי שיחות]] חלק כ"א עמוד' 156 ואילך)

גרסה אחרונה מ־21:43, 11 באוקטובר 2021

כשבנה שלמה המלך את בית המקדש, בנה בו גם מקום לגנוז בו את ארון הברית "במטמוניות עמוקות ועקלקלות", מקום זה לא היה רק בכדי לשמור על הארון במקרה הצורך, אלא מלכתחילה נחשב לחלק מבנין הבית ומלכתחילה נקבע שמקומו של ארון הברית הוא או בקודש הקודשים או באותו מקום מסתור.

ויוצא שחסרונו של הארון בבית השני באופן גלוי, לא החסיר מאומה מקדושתו ושלימותו של הבית. ויתירה מכך, מכיוון שמקום זה קיים גם עכשיו בגלות, יוצא שכל בתי המקדש (כולל בית המקדש השלישי) הם המשך אחד, משום שעיקר בנינם - מקום הארון - הוא אותו בנין וללא הפסק בינתיים! (לקוטי שיחות חלק כ"א עמוד' 156 ואילך)