ונקה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שמואל חיים (שיחה | תרומות) מ (שוחזר מעריכות של 185.104.184.105 (שיחה) לעריכה האחרונה של חלוקה בוט) תגית: שחזור |
|||
(6 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''ונקה''' הוא | {{יג מידות הרחמים|}} | ||
'''ונקה''' הוא מזל הי"ג והאחרון של [[י"ג מידות הרחמים]] של [[אריך אנפין]]. | |||
ממזל ונקה נשפע מזל [[אמא]], והוא מקבל ממזל [[ונוצר חסד]] שממנו השפעת אבא. שני מזלות אלו הם שורש אבא ואמא שמשם נמשכים ההשפעות לתחתונים. השפעה זו יורדת בתיבת "וקונה הכל", וקונה אותיות ונקה. ממזל זה נשפעים כל ה[[מין נוקבין]], לעומת מזל ונוצר חסד שממנו נמשכים ה[[מים דוכרין]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/10/35d&search=%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%94 | ממזל ונקה נשפע מזל [[אמא]], והוא מקבל ממזל [[ונוצר חסד]] שממנו השפעת אבא. שני מזלות אלו הם שורש אבא ואמא שמשם נמשכים ההשפעות לתחתונים. השפעה זו יורדת בתיבת "וקונה הכל", וקונה אותיות ונקה. | ||
ממזל זה נשפעים כל ה[[מין נוקבין]], לעומת מזל ונוצר חסד שממנו נמשכים ה[[מים דוכרין]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/10/35d&search=%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%94 תורה אור מקץ ע' לה]}}, אשר שני בחינות אלו הם בבחינת שני מעיינות, ומעיין הבינה היא בחינת ו"נהר" היוצא מעדן{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/37/80c&search=%D7%95%D7%A0%D7%A7%D7%94 ליקוטי תורה לשמיני עצרת עמ' פ, ג]}}. | |||
ממזל זה הוא הארת הכפרה באופן של "נקה" נקיון החטא כאילו לא חטא מעולם. | ממזל זה הוא הארת הכפרה באופן של "נקה" נקיון החטא כאילו לא חטא מעולם. | ||
{{הערות שוליים | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]] | [[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]] |
גרסה אחרונה מ־21:20, 16 בספטמבר 2021
י"ג מידות הרחמים | |
---|---|
|
ונקה הוא מזל הי"ג והאחרון של י"ג מידות הרחמים של אריך אנפין.
ממזל ונקה נשפע מזל אמא, והוא מקבל ממזל ונוצר חסד שממנו השפעת אבא. שני מזלות אלו הם שורש אבא ואמא שמשם נמשכים ההשפעות לתחתונים. השפעה זו יורדת בתיבת "וקונה הכל", וקונה אותיות ונקה.
ממזל זה נשפעים כל המין נוקבין, לעומת מזל ונוצר חסד שממנו נמשכים המים דוכרין[1], אשר שני בחינות אלו הם בבחינת שני מעיינות, ומעיין הבינה היא בחינת ו"נהר" היוצא מעדן[2].
ממזל זה הוא הארת הכפרה באופן של "נקה" נקיון החטא כאילו לא חטא מעולם.