שמונה נסיכי אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
 
(9 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''שמונה נסיכי אדם'''<ref>מיכה ה, ד</ref> הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל השפעה בבחינת מקיפים.
'''שמונה נסיכי אדם'''{{הערה|מיכה ה, ד}} הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל השפעה בבחינת מקיפים.


==ענינם==
==ענינם==
שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת [[סובב כל עלמין]]. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא<ref>סוכה דף נב עמוד ב</ref> מוסבר כי אלו הם ישי, שאול, [[שמואל הנביא]], עמוס, צפניה, צדקיה, [[מלך המשיח]] ו[[אליהו הנביא]].
שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת [[סובב כל עלמין]]. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא{{הערה|סוכה דף נב עמוד ב}} מוסבר כי אלו הם [[ישי]], [[שאול המלך|שאול]], [[שמואל הנביא]], [[עמוס]], [[צפניה]], [[צדקיה]], [[מלך המשיח]] ו[[אליהו הנביא]].


ההבדל בין [[שבעה רועים|שבעת הרועים]] הוא כי שבעת הרועים משפיעים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, [[משה]] הוא אחד משבעת הרועים, ו[[אליהו]] הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.
ההבדל בין [[שבעה רועים|שבעת הרועים]] הוא כי שבעת הרועים משפיעים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, [[משה]] הוא אחד משבעת הרועים, ו[[אליהו]] הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.
שורה 9: שורה 9:
מבחינת ההשפעה, שבעת הרועים הם נעלים יותר, שהם משפיעים בבחינה פנימית, מה שאין כן בנסיכי אדם המשפיעים בבחינה חיצונית. אולם בשרשם יש יתרון לנסיכי אדם, שנשמתם היא מבחינת עולם עליון יותר, אלא שהם משפיעים מחיצוניות העולם העליון, והרועים הם מבחינת פנימיות העולם התחתון.
מבחינת ההשפעה, שבעת הרועים הם נעלים יותר, שהם משפיעים בבחינה פנימית, מה שאין כן בנסיכי אדם המשפיעים בבחינה חיצונית. אולם בשרשם יש יתרון לנסיכי אדם, שנשמתם היא מבחינת עולם עליון יותר, אלא שהם משפיעים מחיצוניות העולם העליון, והרועים הם מבחינת פנימיות העולם התחתון.


ובפרטות, שרש שמונה נסיכי אדם הוא בשמונה תקונים הראשונים שב[[י"ג תקוני דיקנא]] של [[אריך אנפין]] שהם בבחינת מקיפים. כי תקון 'נוצר חסד לאלפים' הוא בבחינת [[אור פנימי]], כי לאלפים הוא אאלפך [[חכמה]] אאלפך בינה, ש[[אבא]] ו[[אמא]] יונקים משני מזלות של [[אריך אנפין]] ויניקה זו היא בבחינת [[אור פנימי]]. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.
ובפרטות, שרש שמונה נסיכי אדם הוא בשמונה תקונים הראשונים שב[[י"ג תקוני דיקנא]] של [[אריך אנפין]] שהם בבחינת מקיפים. כי תקון '[[נוצר חסד]] לאלפים' הוא בבחינת [[אור פנימי]], כי לאלפים הוא אאלפך [[חכמה]] אאלפך בינה, ש[[אבא]] ו[[אמא]] יונקים משני מזלות של [[אריך אנפין]] ויניקה זו היא בבחינת [[אור פנימי]]. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.


==ראו גם==
==ראו גם==
*[[שבעה רועים]]
*[[שבעה רועים]]


==הערות שולים==
{{הערות שוליים}}
<references/>


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־14:22, 29 באפריל 2021

שמונה נסיכי אדם[1] הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים לנשמות ישראל השפעה בבחינת מקיפים.

ענינם[עריכה | עריכת קוד מקור]

שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת סובב כל עלמין. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא[2] מוסבר כי אלו הם ישי, שאול, שמואל הנביא, עמוס, צפניה, צדקיה, מלך המשיח ואליהו הנביא.

ההבדל בין שבעת הרועים הוא כי שבעת הרועים משפיעים לנשמות ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, משה הוא אחד משבעת הרועים, ואליהו הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.

שרשם[עריכה | עריכת קוד מקור]

מבחינת ההשפעה, שבעת הרועים הם נעלים יותר, שהם משפיעים בבחינה פנימית, מה שאין כן בנסיכי אדם המשפיעים בבחינה חיצונית. אולם בשרשם יש יתרון לנסיכי אדם, שנשמתם היא מבחינת עולם עליון יותר, אלא שהם משפיעים מחיצוניות העולם העליון, והרועים הם מבחינת פנימיות העולם התחתון.

ובפרטות, שרש שמונה נסיכי אדם הוא בשמונה תקונים הראשונים שבי"ג תקוני דיקנא של אריך אנפין שהם בבחינת מקיפים. כי תקון 'נוצר חסד לאלפים' הוא בבחינת אור פנימי, כי לאלפים הוא אאלפך חכמה אאלפך בינה, שאבא ואמא יונקים משני מזלות של אריך אנפין ויניקה זו היא בבחינת אור פנימי. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. מיכה ה, ד
  2. סוכה דף נב עמוד ב