צ'רידי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 28: שורה 28:
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*'''[www.charidy.com/ אתר הבית של החברה]'''
*'''[www.charidy.com/ אתר הבית של החברה]'''
*'''[https://chabadinfo.com/magazine/whats-the-secret-behind-charidy/ קופת הצדקה של העולם]''', מה הסיפור מאחורי צ'רידי?, בתוך שבועון בית משיח (אנגלית) {{אינפו}}
*'''[https://col.org.il/news/130434 מנכ"ל צ'רידי: "בשנת הקורונה גייסנו יותר כספים מאי פעם"]''', בראיון לתכנית הרדיו השבועית של COL {{COL}} א' אייר ה׳תשפ״א 13.04.2021
*'''[https://col.org.il/news/130434 מנכ"ל צ'רידי: "בשנת הקורונה גייסנו יותר כספים מאי פעם"]''', בראיון לתכנית הרדיו השבועית של COL {{COL}} א' אייר ה׳תשפ״א 13.04.2021


[[קטגוריה:צדקה]]
[[קטגוריה:צדקה]]

גרסה מ־09:20, 19 באפריל 2021

חברת צ'ארידי (charidy, חסד, צדקה) הינה חברת ייעוץ וסיוע לגיוס משאבים ומימון המונים, החברה נחשבת לפורצת דרך בתחומים רבים ובתוך מספר שנים שינתה את אופי התרומות והקמפיינים של עמותות ומלכ"רים בצורה דרסטית.

מייסדי וראשי החברה הינם חסידי חב"ד, ונכון לשנת תשפ"א מחזור גיוס הכספים באמצעות הפלטפורמות השונות שמציעה החברה עולה על חצי מליארד דולר בשנה, והיא חתומה על למעלה מ-5,000 קמפיינים בכל רחבי העולם.

היסטוריה

חברת צ'ארידי הוקמה בשנת תשע"ג על ידי ר' יהודה גורביץ, חסיד חב"ד צעיר בעל ותק של יעוץ וסיוע לבתי חב"ד ועמותות הפועלות בתחומים חברתיים, תוך שילוב של אמצעי הטכנולוגיה המתקדמים ביותר, זאת לצד ר' משה הכט שהיה אחראי לגיבוש רבים מהשירותים והפלטפורמות שמציעה החברה.

בימיה הראשונים של החברה, היא שימשה כפלטפורמה לליווי קמפיינים של מימון המונים באמצעות רשת האינטרנט, כאשר האסטרטגיה העיקרית היתה 'מאצ'ינג' הפונה לקהל הרחב ומציע להם לתרום סכומים קטנים כאשר כל סכום שהם יתרמו יוכפל על ידי ידידי המוסד, והערך הסגולי של התרומה שלהם יהיה שווה פי ארבעה מהסכום שאותו החליטו לתרום.

אסטרטגיה נוספת בה נקטה חברת צ'ארידי, היא זמן קמפיין מוגבל וקביעת יעד מטרה מוגדר מראש, כאשר אי-הגעה לסכום היעד מבטלת את הקמפיין ומחזירה את הכסף לתורמים. שיטה זו יצרה דרבון גדול הן אצל מנהלי העמותות והארגונים המפעילים את הקמפיין שהפעילו את מלוא כח השפעתם על מנת להגיע אל היעד, ובמקביל היווה מנוף לחץ על המתרימים להזדרז ולהשתתף בקמפיין.

שיטה זו גרמה לפחות במקרה אחד להגעה לדין תורה, בקמפיין למיזם רבי דרייב כאשר היה חסר סכום קטן בלבד להגעה אל סכום היעד.

בשנותיה הראשונות של החברה היא פעלה בעיקר בקרב הציבור החרדי כאשר רוב הקמפיינים השתייכו ליוזמות חב"דיות, אך בעקבות ההצלחה התרחבו תחומי עיסוקה של החברה לציבור הכללי, ואף מעבר לכך – לעמותות וארגונים לא יהודיים בפריסה עולמית.

השיטה הרווחת כיום על ידי חברת צ'ארידי, היא גיוס שגרירים הנמנים על ידידי המוסד, שכל אחד מהם לוקח על עצמו יעד אישי שהוא אחראי לגייס באופן אישי. שיטה זו מגיעה למעגלים רחבים רבים שלא נחשפו כלל לעמותות ולפעולותיהם, וגורמת לאנשים רבים יותר להיות שותפים אקטיביים בהנעת הקמפיין.

במובנים רבים חברת צ'ארידי שימשה כפורצת דרך בתחום גיוס המשאבים, כשלאורך השנים היא ניפצה בזה אחר זה תקרות זכוכית ואקסיומות רבות, והצליחה לגייס במשך השנים למעלה ממליארד דולר למטרות צדקה וחסד, ניהל מעל ל-5,000 קמפיינים בכל רחבי העולם בכל פלחי האוכלוסיה ואף מעבר לעולם היהודי,

מלבד מחלקת בניית וליווי הקמפיינים, החברה מפעילה אגף המכונה 'צ'רידי 360' המלווה עמותות וארגונים מהשלב ההתחלתי של בניית מאגר תורמים וניהול נכון שלהם ושל העמותה, ועד לשלב בו יוכלו לצאת בקמפיין גיוס המוני.

בעקבות הצלחתה העצומה של החברה, החלו לקום בזה אחר זה פלטפורמות שונות, כאשר צ'רידי מתייחדת בכך שלצד הפלטפורמה של הגיוס עצמו, היא מעניקה ייעוץ מקצועי מאנשי מקצוע בעלי וותק בתחום בנוגע לסכום היעד אליו כדאי לשאוף, בניית ומיתוג הקמפיין, וליווי מקצועי בכל שאר ההיבטים של ניהול הקמפיין.

צוות החברה

קישורים חיצוניים