דוד הסופר מאניפולי: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(8 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 9: שורה 9:


==הפלאת כתיבתו==
==הפלאת כתיבתו==
כתיבתו היתה חביבה בעיני הצדיקים תלמידי המגיד. מסופר, שרבי [[מנחם נחום מצ'רנוביל]] שכר אותו למשך שנה תמימה שישב בביתו בצ'רנוביל ויכתוב עבורו בקדושה ובטהרה [[ספר תורה]]. הספר התגלגל בסופו של דבר ל[[סקווירא]] ונעשו בו מעשי ניסים.
כתיבתו הייתה חביבה בעיני הצדיקים תלמידי המגיד. מסופר, שרבי [[מנחם נחום מצ'רנוביל]] שכר אותו למשך שנה תמימה שישב בביתו בצ'רנוביל ויכתוב עבורו בקדושה ובטהרה [[ספר תורה]]. הספר התגלגל בסופו של דבר ל[[סקווירא]] ונעשו בו מעשי ניסים.


ר' דוד היה כותב בפרשיות התפילין את הפ"אין כפולות. ורבי [[יהודה לייב הכהן]] מאניפולי ביאר שהדבר קשור למעלת שורש נשמתו של ר' דוד הסופר.
ר' דוד היה כותב בפרשיות התפילין את הפ"אין כפולות. ורבי [[יהודה לייב הכהן]] מאניפולי ביאר שהדבר קשור למעלת שורש נשמתו של ר' דוד הסופר.
שורה 19: שורה 19:
מסופר, שפעם אחת ר' זושא הוליך את בנו, ר' ישראל אברהם, אל דלת החדר ששם היה יושב, פתח את הדלת וראה: בכל פעם כשהוא מגיע לכתיבת "שם", הוא מתרומם באויר עם כסאו.
מסופר, שפעם אחת ר' זושא הוליך את בנו, ר' ישראל אברהם, אל דלת החדר ששם היה יושב, פתח את הדלת וראה: בכל פעם כשהוא מגיע לכתיבת "שם", הוא מתרומם באויר עם כסאו.


== [[כתב חב"ד]] ==
== כתב חב"ד ==
באחת הפעמים בהם ביקר [[אדמו"ר הזקן]] בחצר מורו ורבו [[המגיד ממעזריטש]], הורה לו הרב המגיד לתקן צורת כתב סת"ם שתהיה תואמת גם את דעת הפוסקים, וגם את המבואר בספרי הקבלה{{הערה|ב[[אגרות קודש]] הנסמנת בהערה הבאה מדגיש [[אדמו"ר הריי"צ]]: "שיסדר תמונת האותיות כפי שיטת בעלי [[הקבלה]] '''בדרך חב"ד'''".}}. על פי הוראה זו, התעכב [[אדמו"ר הזקן]] במעזריטש במשך ארבעה שבועות נוספים, בהם התעסק ועמל על תיקון צורת האותיות. בחזרתו לביתו עבר דרך [[אניפולי]], שם שמע שר' זושא הורה לר' דוד שהיה סופרו האישי לכתוב כפי הנוסח החדש שתיקן אדמו"ר הזקן, מכיון שהוא שמע כרוז מפמליה של מעלה שמכאן ואילך זו תהיה צורת האותיות{{הערה|ראה באריכות בקובץ 'ידע עם' חלק ה' עמ' 71 פרטי הדברים באריכות. לשלימות הדברים עיין ב[[אגרות קודש]] אדמו"ר הריי"צ ח"ט עמ' נג, ובהנסמן בהערות שם.}}.  
באחת הפעמים בהם ביקר [[אדמו"ר הזקן]] בחצר מורו ורבו [[המגיד ממעזריטש]], הורה לו הרב המגיד לתקן צורת כתב סת"ם שתהיה תואמת גם את דעת הפוסקים, וגם את המבואר בספרי הקבלה{{הערה|[[אדמו"ר הריי"צ]] מדגיש באגרת: "שיסדר תמונת האותיות כפי שיטת בעלי [[הקבלה]] '''בדרך חב"ד'''".}}. על פי הוראה זו, התעכב [[אדמו"ר הזקן]] במעזריטש במשך ארבעה שבועות נוספים, בהם התעסק ועמל על תיקון צורת האותיות. בחזרתו לביתו עבר דרך [[אניפולי]], שם שמע שר' זושא הורה לר' דוד שהיה סופרו האישי לכתוב כפי הנוסח החדש שתיקן אדמו"ר הזקן, מכיון שהוא שמע כרוז מפמליה של מעלה שמכאן ואילך זו תהיה צורת האותיות{{הערה|ראה באריכות בקובץ 'ידע עם' חלק ה' עמ' 71 פרטי הדברים באריכות. לשלימות הדברים עיין ב[[אגרות קודש]] אדמו"ר הריי"צ ח"ט עמ' נג, ובהנסמן בהערות שם.}}.


==ראו גם==
==ראו גם==
שורה 27: שורה 27:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://www.shturem.net/index.php?section=blog_new&article_id=35 כתב הסת"ם שתיקן אדמו"ר הזקן] {{שטורעם}}
*הרב [[יהושע מונדשיין]], '''[http://www.shturem.net/index.php?section=blog_new&article_id=35 כתב הסת"ם שתיקן אדמו"ר הזקן]''' {{שטורעם}}
*'''[http://chabad.info/wp-content/uploads/2016/01/29-01-2016-01-06-05-magazine_01_80.pdf 'כתב חב"ד']''' בגליון דרך תמים (א) עמוד 32. צילום פרשית תפילין בכתב ידו.


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תלמידי המגיד ממזריטש]]
[[קטגוריה:תלמידי המגיד ממזריטש]]
[[קטגוריה:סופרי סת"ם]]
11,647

עריכות