שיחה:עתיד חזיר להטהר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
|||
(5 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ציטוט מתוך הערך | ציטוט מתוך הערך | ||
{{ציטוט|תוכן= הסביר הרבי, אשר אי אפשר לומר שישתנו הסימנים בחזיר (כי אז איננו חזיר), אלא יהיה זה חידוש בהלכה על ידי בית דין חדש הגדול בחכמה ובמניין. אך חסר שם הביאור בזה.|מקור=[http://www.otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=1794&cPartLetter=B&nBookId=24&refrashBookNav=Y במאמר אחרון של פסח תשמ"ה]}}. נראה לי להוריד מגוף הערך כל זמן שאין איזשהו ביאור בעניין.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 15:03, 1 ביוני 2016 (UTC) | {{ציטוט|תוכן= הסביר הרבי, אשר אי אפשר לומר שישתנו הסימנים בחזיר (כי אז איננו חזיר), אלא יהיה זה חידוש בהלכה על ידי בית דין חדש הגדול בחכמה ובמניין. אך חסר שם הביאור בזה.|מקור=[http://www.otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=1794&cPartLetter=B&nBookId=24&refrashBookNav=Y במאמר אחרון של פסח תשמ"ה]}}. נראה לי להוריד מגוף הערך כל זמן שאין איזשהו ביאור בעניין.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 15:03, 1 ביוני 2016 (UTC) | ||
:{{נגד}} מחיקה. בתור אחד שעובד קצת על הנושא - זה יסודי ביותר למרות אי הבהירות במאמר.--[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 01:42, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:42, 27 במאי 2020 (IST) | |||
== תודה רבה לעורך הנכבד == | == תודה רבה לעורך הנכבד == | ||
יש לשקול אולי להעמיד ערך זה כערך מומלץ! --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ג' בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 17:38, 9 ביוני 2016 (UTC) | יש לשקול אולי להעמיד ערך זה כערך מומלץ! --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ג' בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 17:38, 9 ביוני 2016 (UTC) | ||
:תודה לך, אכן ראוי לדעתי לקדם ערכים לכיוון ערך מומלץ, (אולם יש להשגיח להעלות את הערכים לרמה של ערך מומלץ ולא הפוך...) ואכן השתדלתי למלאות את הערך, עם זאת כנראה שעדיין יש אפשרות לשפר וחשוב שיעברו עליו וידונו על פרטיו. קשה גם קצת להפוך אותו לערך מומלץ כל זמן שלא קיים ערך '''מלא''' על [[מצוות בטילות לעתיד לבוא]].--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 00:29, 10 ביוני 2016 (UTC) | :תודה לך, אכן ראוי לדעתי לקדם ערכים לכיוון ערך מומלץ, (אולם יש להשגיח להעלות את הערכים לרמה של ערך מומלץ ולא הפוך...) ואכן השתדלתי למלאות את הערך, עם זאת כנראה שעדיין יש אפשרות לשפר וחשוב שיעברו עליו וידונו על פרטיו. קשה גם קצת להפוך אותו לערך מומלץ כל זמן שלא קיים ערך '''מלא''' על [[מצוות בטילות לעתיד לבוא]].--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 00:29, 10 ביוני 2016 (UTC) | ||
::לענ"ד - יותר לכיוון של מובחר --[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 01:02, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:02, 27 במאי 2020 (IST) | |||
==דרוש ביאור== | ==דרוש ביאור== | ||
מפני מה יותר החזיר בימות המשיח בתקופה הא' בעוד העברת הטומאה לגמרי תהיה בתקופה הב'?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:39, 13 ביוני 2016 (UTC) | מפני מה יותר החזיר בימות המשיח בתקופה הא' בעוד העברת הטומאה לגמרי תהיה בתקופה הב'?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:39, 13 ביוני 2016 (UTC) | ||
:אוי"ל ע"ד הנדה שמבואר בביאוה"ז לצ"צ ע' תתקמ"ה ובלקו"ש חי"ד ע' 27 הע' 59 ועוד שזה קשור עם העברת הטומאה שנעשית בחטא עה"ד. ומבואר באג"ק ח"ג ע' קנג שביטול איסור זה יהי' בתקופה הא' וא"כ זהו קשור עם העברת הטומאה בישראל כידוע ש: א. לפני חטא עה"ד הי' רע אלא שלא הי' מעורב עם הטוב ובמילא לא היתה אפשרות לאדם לחטוא (אלא שהציץ למקום הקליפות. ב. שבתקופה הא' יהי' העברת הרע מישראל (ראה אג"ק חי"ז ע' שנ"ז ועוד). ויש להאריך ואכ"מ וראה גם ימות המשיח בהלכה ח"א סי' נ' וח"ב סי' נ"ג מופיע באתר תורת הגאולה שחב"דפדיה חוסם בנתיים--[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 01:02, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:02, 27 במאי 2020 (IST) | |||
==דקדוק== | |||
מבחינה דקדוקית השם נכון? --[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 17:06, 15 באוגוסט 2016 (UTC) | |||
== רבינו בחיי - לא כפשוטו == | |||
מה המקור?--[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 01:02, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:02, 27 במאי 2020 (IST) |
גרסה אחרונה מ־02:42, 27 במאי 2020
ציטוט מתוך הערך
הסביר הרבי, אשר אי אפשר לומר שישתנו הסימנים בחזיר (כי אז איננו חזיר), אלא יהיה זה חידוש בהלכה על ידי בית דין חדש הגדול בחכמה ובמניין. אך חסר שם הביאור בזה.
. נראה לי להוריד מגוף הערך כל זמן שאין איזשהו ביאור בעניין.--הנחה - שיחה 15:03, 1 ביוני 2016 (UTC)
- נגד מחיקה. בתור אחד שעובד קצת על הנושא - זה יסודי ביותר למרות אי הבהירות במאמר.--מה עם ההתגלות? - שיחה, 01:42, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:42, 27 במאי 2020 (IST)
תודה רבה לעורך הנכבד[עריכת קוד מקור]
יש לשקול אולי להעמיד ערך זה כערך מומלץ! --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ג' בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 17:38, 9 ביוני 2016 (UTC)
- תודה לך, אכן ראוי לדעתי לקדם ערכים לכיוון ערך מומלץ, (אולם יש להשגיח להעלות את הערכים לרמה של ערך מומלץ ולא הפוך...) ואכן השתדלתי למלאות את הערך, עם זאת כנראה שעדיין יש אפשרות לשפר וחשוב שיעברו עליו וידונו על פרטיו. קשה גם קצת להפוך אותו לערך מומלץ כל זמן שלא קיים ערך מלא על מצוות בטילות לעתיד לבוא.--הנחה - שיחה 00:29, 10 ביוני 2016 (UTC)
- לענ"ד - יותר לכיוון של מובחר --מה עם ההתגלות? - שיחה, 01:02, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:02, 27 במאי 2020 (IST)
דרוש ביאור[עריכת קוד מקור]
מפני מה יותר החזיר בימות המשיח בתקופה הא' בעוד העברת הטומאה לגמרי תהיה בתקופה הב'?--הנחה - שיחה 09:39, 13 ביוני 2016 (UTC)
- אוי"ל ע"ד הנדה שמבואר בביאוה"ז לצ"צ ע' תתקמ"ה ובלקו"ש חי"ד ע' 27 הע' 59 ועוד שזה קשור עם העברת הטומאה שנעשית בחטא עה"ד. ומבואר באג"ק ח"ג ע' קנג שביטול איסור זה יהי' בתקופה הא' וא"כ זהו קשור עם העברת הטומאה בישראל כידוע ש: א. לפני חטא עה"ד הי' רע אלא שלא הי' מעורב עם הטוב ובמילא לא היתה אפשרות לאדם לחטוא (אלא שהציץ למקום הקליפות. ב. שבתקופה הא' יהי' העברת הרע מישראל (ראה אג"ק חי"ז ע' שנ"ז ועוד). ויש להאריך ואכ"מ וראה גם ימות המשיח בהלכה ח"א סי' נ' וח"ב סי' נ"ג מופיע באתר תורת הגאולה שחב"דפדיה חוסם בנתיים--מה עם ההתגלות? - שיחה, 01:02, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:02, 27 במאי 2020 (IST)
דקדוק[עריכת קוד מקור]
מבחינה דקדוקית השם נכון? --הנחה - שיחה 17:06, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
רבינו בחיי - לא כפשוטו[עריכת קוד מקור]
מה המקור?--מה עם ההתגלות? - שיחה, 01:02, ד' בסיוון, ה'תש"ף 01:02, 27 במאי 2020 (IST)