שיחה:בן ציון שם טוב: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (←ילדיו) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 284: | שורה 284: | ||
:::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], לא ממש הצלחתי להבין מה הקשר בין מה שכתבתי למה ששינית [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%91%D7%9F_%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%9F_%D7%A9%D7%9D_%D7%98%D7%95%D7%91&diff=prev&oldid=321469 כאן], שם כתבת שהתיקון הוא 'לבקשת הקונטרס' אך כנראה שלא הבנת נכון מה רשמתי וע"כ אבקשך לקרוא שוב את בקשתי. (רמז: עיין בנוסח שהצעתי בדף השיחה מול הנוסח הקיים בערך). | :::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], לא ממש הצלחתי להבין מה הקשר בין מה שכתבתי למה ששינית [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%91%D7%9F_%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%9F_%D7%A9%D7%9D_%D7%98%D7%95%D7%91&diff=prev&oldid=321469 כאן], שם כתבת שהתיקון הוא 'לבקשת הקונטרס' אך כנראה שלא הבנת נכון מה רשמתי וע"כ אבקשך לקרוא שוב את בקשתי. (רמז: עיין בנוסח שהצעתי בדף השיחה מול הנוסח הקיים בערך). | ||
בנוגע להאמור בפנים גבי אהבת ישראל שלו שהיתה עד כדי מסנ, כמדומני ראוי להעיר מהאימרה הידועה - בנוגע ההבדל בינו לר' אברהם פריז : שבאם היה מצווה הרבי על בענצ'ע ואברהם: רוצו ותנו נשיקה לפלוני, היו שניהם רצים מהר.. אברהם פריז היה מגיע ראשון ונותן הנשיקה ובענצע לאחריו. ובאם היה מצווה הרבי לשניהם: רוצו ותנו סטירה לפלוני הו אז היו שניהם רצים מהר ליתן הסטירה, אמנם בהא הרי שבענצע היה משיג ומגיע ראשון ואברהם פריז משתרך לאחוריו וכו' ודל וקל | |||
(כמובן שאין חלילה בכוונתי לערער כלל על עובדת היותו יהודי אוהב ישראל גדול ועד כדי מסנ כבפנים ורק להעיר ולהבליט דקות מסויימת וקל כו) |
גרסה מ־22:37, 15 באפריל 2020
ש בעי' להכניס את משפחתו? חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- בתור משפחתו בוודאי שלא. בתור ערכים בפני עצמם, מה שנראה לך. אם יכתב ערך כזה בצורה שמתאימה לחב"דפדיה, לא נמחק. --chabadnik - שיחה 08:46, 4 מאי 2009 (EDT)
תמללתי עד כמה שיכלתי את השיר המצורף. יש שם כמה מילים ספורות שלא הצלחתי לפענח.
אכתוב אותם כאן, תגידו לי אם כדאי להכניס זאת בערך עליו, ובאיזה אופן.
מיר זײנען אין רוסלאנד
אין טיורמע געזעסן
מיר וועלן דאס אין לעבן
קיין מאל נישט פארגעסן
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
ארום אונדז
האט א פײער געברענט
די פעלד פון ליובאוויטש
אין זיכערע הענט
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
ישיבות זײנען געוועזן
שטענדיק פארבראכט
זיי האבן געלערנט
בײ טאג און בײ נאכט
ווען אין איינע פון די ישיבות
האט עפעס געטראפן
באלד איז אהין געוואר (?) געלאפן.
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
ווען די געהיימע פאליציי
האט א מלמד צוגענומען
באלד איז אויף זײן ארט
א צווייטער געקומען
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
אז זיי זײנען געגאנגען
טעג און יארן
ביז אונדזערע קינדער
זײנען קאלטער (?) געווארן.
ניסים, ניסים
ניסים האָט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
מיר זײנען געוועזן
שטענדיק גרייט
סײ אויפן לעבן און סײ אויפן טויט
אזוי האבן מיר געקוקט
מיט אפענע אויגן
מיר האבן אונדזערע קעפ
פאר קיינעם ניט געבויגן
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
צו אונדזערע ישועה
איז א ברעג געקומען
מיר האבן פון רבי'ן
א לעטער באקומען
קינדער טײערע
נאט אײך בײם האנט
קומט צו מיר
אין א פרײער לאנד
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
מיר האבן געענטפערט
אלע ווי איינער
עס האט בײ אונדז געצווייפלט
פון אונדז קיינער
רבי מיר גייען
מיר זעען שוין דעם וועג
מיר ווארפן אפ אלעס אויפן וועג
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
ווען מיר זײנען אלע
צום גרענעץ געקומען
באלד האט די וואכט
אנגעפאנגען ברומען
אידן וואס טוט זיך
וואס איז דא געשעהן
איר זײט נאר העכט נעכטן
אין סיביר דאך געוועזן
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן.
מיר האבן זיי געענטפערט
פעסט און זיכער
הערט אויף צו קוקן
די אלטע ביכער
אלעס וואס מיר האבן
וועלן מיר אײך געבן
מיר געבן אונדזערע לעבן
מיר גייען צום רבי'ן
ניסים, ניסים
ניסים האט געשעהן
ווער עס וויל קען וויסן
און ווער עס וויל קען זעהן. מיכאל א
- אולי פשוט כניגון נפרד?
- ותודה על התרגומים מרוסית ומאידיש...חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- זה דוקא רעיון.
- יש באמתחתי כמה ניגונים ששמעתי ואינם ניגונים "רשמיים",
- אחד או שניים מהם שמעתי מיהודים זקנים כשהייתי בשליחות ברוסיה ואוקראינה.
- מה דעתך, לפתוח קטגוריה חדשה לניגונים שאינם "רשמיים"? איך לקרוא לקטגוריה כזאת?
- דעתי שהדבר חיובי ביותר! אפשר פשוט לקרוא לזה קטגוריה:ניגוני חסידים...חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- אגב, מילא התרגומים מרוסית. דבר אחד רק אינני מבין -
- איך זה שיש מי שכותב על ניגון כל שהוא שהוא ב"רוסית" בשעה שאין לכותב שום ידע ברוסית, וזה יכול להיות אפילו בבוכרית והוא לא ידע...?
- שיניתי כבר בכמה וכמה ערכים את שפת הניגון מרוסית ל"שפת רוסיה הלבנה", "אוקראינית", וכד', לפי הצורך. מיכאל א
- אין מה לעשות - לרובינו, הידע שלנו ברוסית הוא "ניעט ניעט ניקאוו" פלוס "ספסיבה", "חרשוו" ועוד כמה...חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- ותודה על התרגומים מרוסית ומאידיש...חסיד חב"ד* אידישעפדיה
פעם היה את התרגום של זה בבית משיח, אולי מישהו יכול למצוא את זה ולהעלות?
אשתו
הם מישהו יכול להוסיף בערך (אני לא יודע את כל הפרטים) על כך שר' מענדל השיא את אחותו, ומהו שמה וכו'? • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 21:26, 17 במאי 2016 (UTC)
ילדיו
זה נראה לא טוב ה"ילדיו בניו" במיוחד שחתניו נמצאים לע"ע בתוך ילדיו.
ולגבי המסרות נפש אין ענין להזכיר את זה יותר מפעם באותו קטע וודאי שלא בתקציר בתחילת הערך. - חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 15:22, 24 במאי 2019 (IST)
- חלוקת קונטרסים, לעניין ילדיו ניחא. לגבי הפרט שבפתיח - השארתו נחוצה כי הדגש הוא על גודל אהבת ישראל שלו. תוקידידס - שיחה, 15:27, י"ט באייר, ה'תשע"ט 15:27, 24 במאי 2019 (IST)
- שיניתי מ"ילדיו" ל"משפחתו". תוקידידס - שיחה, 15:28, י"ט באייר, ה'תשע"ט 15:28, 24 במאי 2019 (IST)
- תוקידידס, לגבי משפחתו כדאי שיהיה כעניין בפני עצמו ולא כחלק מהתולדות חיים. (זו הסיבה שהורדתי == ליד המילה.
- לגבי המסירות נפש אני שמתי לב שיש ע"ז הדגשה בנוגע לאהבת ישראל אך אני חושב בכל אופן שאין צורך להדגיש את כל המסירויות נפש שהיה לו, באם אתה רוצה להדגיש שהיה לו מסירות נפש בעיקר בנוגע לאהבת ישראל תוכל להשמיט את הפעם הראשונה בה מדובר בכללות יותר ותכתוב בתחילת הקטע "היה שד"ר, וחסיד מסור של הרבי".
- זו רק דעתי ואשמח באם תבין אותה - חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 16:39, 24 במאי 2019 (IST)
בנוגע להאמור בפנים גבי אהבת ישראל שלו שהיתה עד כדי מסנ, כמדומני ראוי להעיר מהאימרה הידועה - בנוגע ההבדל בינו לר' אברהם פריז : שבאם היה מצווה הרבי על בענצ'ע ואברהם: רוצו ותנו נשיקה לפלוני, היו שניהם רצים מהר.. אברהם פריז היה מגיע ראשון ונותן הנשיקה ובענצע לאחריו. ובאם היה מצווה הרבי לשניהם: רוצו ותנו סטירה לפלוני הו אז היו שניהם רצים מהר ליתן הסטירה, אמנם בהא הרי שבענצע היה משיג ומגיע ראשון ואברהם פריז משתרך לאחוריו וכו' ודל וקל (כמובן שאין חלילה בכוונתי לערער כלל על עובדת היותו יהודי אוהב ישראל גדול ועד כדי מסנ כבפנים ורק להעיר ולהבליט דקות מסויימת וקל כו)