מטי ולא מטי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(בתהליך עריכה)
שורה 1: שורה 1:
'''מטי ולא מטי''' (תרגום: נוגע ואינו נוגע) הוא המקור לבחינת [[רצוא ושוב]].
'''מטי ולא מטי''' (תרגום: נוגע ואינו נוגע) הוא המקור לבחינת [[רצוא ושוב]].


ההבדל בין מטי ולא מטי לבין [[רצוא ושוב]], הוא שבמטי ולא מטי הוא בייחוד גמור, שאין הרצוא מחולק מהשוב.
==ענינו==
ההבדל בין מטי ולא מטי לבין [[רצוא ושוב]], הוא שבמטי ולא מטי הוא בייחוד גמור, מה שאין כן ברצוא ושוב, הרצוא מחולק מהשוב.


ומלמעלה למטה הוא הנקרא בחינת מטי ולא מטי שהוא היפך סדור רצוא ושוב שמלמטה למעלה כי רצוא ושוב רצוא תחלה ואחר כך שוב והיינו בחינת הסתלקות שקודם לבחינת התפשטות והמשכה דבחינת שוב ואמנם מלמעלה למטה נהפך הוא שבחינת מטי ההתפשטות קודם לבוא לבחינת לא מטי בבחינת הסתלקות.
החילוק שבין מטי ולא מטי ובין רצוא ושוב הוא שענין [[רצוא ושוב]] הוא בעבודת ה[[מלאכים]] וה[[נשמות]] שלמטה, ואילו מטי ולא מטי הוא בבחינת השפעת [[אור אין סוף]] בעולמות. וכן, בכללות, ענינו של מטי ולא מטי הוא מלמעלה למטה, ועניין [[רצוא ושוב]] הוא מלמטה למעלה. ומטעם זה הסדר הוא הפוך, שבמטי ולא מטי תחילה הוא בחינת התפשטות ואחר כך הסתלקות, מה שאין כן ברצוא ושוב שתחילה הוא הסתלקות ואחר כך התפשטות.
 
והעניין שתכף שנמשך הארת אור אין סוף ברוך הוא, בבחינת התפשטות, צריך להיות הסתלקות, שאם לא כן יתבטלו ה[[כלים]] מהיות כלים.


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־23:40, 7 בספטמבר 2009

מטי ולא מטי (תרגום: נוגע ואינו נוגע) הוא המקור לבחינת רצוא ושוב.

ענינו

ההבדל בין מטי ולא מטי לבין רצוא ושוב, הוא שבמטי ולא מטי הוא בייחוד גמור, מה שאין כן ברצוא ושוב, הרצוא מחולק מהשוב.

החילוק שבין מטי ולא מטי ובין רצוא ושוב הוא שענין רצוא ושוב הוא בעבודת המלאכים והנשמות שלמטה, ואילו מטי ולא מטי הוא בבחינת השפעת אור אין סוף בעולמות. וכן, בכללות, ענינו של מטי ולא מטי הוא מלמעלה למטה, ועניין רצוא ושוב הוא מלמטה למעלה. ומטעם זה הסדר הוא הפוך, שבמטי ולא מטי תחילה הוא בחינת התפשטות ואחר כך הסתלקות, מה שאין כן ברצוא ושוב שתחילה הוא הסתלקות ואחר כך התפשטות.

והעניין שתכף שנמשך הארת אור אין סוף ברוך הוא, בבחינת התפשטות, צריך להיות הסתלקות, שאם לא כן יתבטלו הכלים מהיות כלים.