עולם התוהו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


בתורת הקבלה שמבוארת ע"י תורת החסידות , מצביע על מצב העולם 'שלפני' תחילת ה'עבודה' .
בתורת הקבלה שמבוארת ע"י תורת החסידות , מצביע על מצב העולם 'שלפני' תחילת ה'עבודה' .
בד"כ עולם התוהו משתייך כשמו כן הוא - לחוסר סדר ,  
בד"כ עולם התוהו משתייך כשמו כן הוא - לחוסר סדר ,  
דהיינו , נמצאים כל ה'אורות' וכל ה'כלים' , אבל דא עקא הם אינם מסודרים .
דהיינו , נמצאים כל ה'אורות' וכל ה'כלים' , אבל דא עקא הם אינם מסודרים .


ההמשך המתבקש , ע"מ לתקן אותו , הוא לפי הסדר ה'כרונולוגי' והתבניתי , שהוא כך:
ההמשך המתבקש , ע"מ לתקן אותו , הוא לפי הסדר ה'כרונולוגי' והתבניתי , שהוא כך:  
שבירת הכלים , והתחלת הרכבת הפאזל מחדש, אבל הפעם ביתר תשומת לב ,  
שבירת הכלים , והתחלת הרכבת הפאזל מחדש, אבל הפעם ביתר תשומת לב ,  
עם פחות אורות והרבה יותר כלים.
עם פחות אורות והרבה יותר כלים.


בתורת הקבלה מיוחס עולם התוהו לעשיו , שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים)שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו , שלכן היה שעיר .
בתורת הקבלה מיוחס עולם התוהו לעשיו , שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים), שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו , שלכן היה שעיר .
ואילו עולם התיקון מיוחס ליעקב , שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים , שלא ישברו עוד פעם  (שלכן היה איש חלק, ללא שער) .
ואילו עולם התיקון מיוחס ליעקב , שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים , שלא ישברו עוד פעם  (שלכן היה איש חלק, ללא שער) .
בקבלה - בדרך כלל מיקום עולמות התוהו - הינו למעלה מעולם ה'אצילות' שממנו ומטה מתחילים עולמות התיקון .

גרסה מ־21:14, 19 באוגוסט 2009

ההפוך של עולם התיקון . בספר בראשית מובא ישר בהתחלה , "תוהו ובוהו וחושך על פני תהום", וזאת מעצם מיקומו בסדר העולמות - הכי גבוה והכי בראשיתי.

בתורת הקבלה שמבוארת ע"י תורת החסידות , מצביע על מצב העולם 'שלפני' תחילת ה'עבודה' .

בד"כ עולם התוהו משתייך כשמו כן הוא - לחוסר סדר , דהיינו , נמצאים כל ה'אורות' וכל ה'כלים' , אבל דא עקא הם אינם מסודרים .

ההמשך המתבקש , ע"מ לתקן אותו , הוא לפי הסדר ה'כרונולוגי' והתבניתי , שהוא כך: שבירת הכלים , והתחלת הרכבת הפאזל מחדש, אבל הפעם ביתר תשומת לב , עם פחות אורות והרבה יותר כלים.

בתורת הקבלה מיוחס עולם התוהו לעשיו , שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים), שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו , שלכן היה שעיר . ואילו עולם התיקון מיוחס ליעקב , שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים , שלא ישברו עוד פעם (שלכן היה איש חלק, ללא שער) .


בקבלה - בדרך כלל מיקום עולמות התוהו - הינו למעלה מעולם ה'אצילות' שממנו ומטה מתחילים עולמות התיקון .