עולם התוהו: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בתורת הקבלה שמבוארת ע"י תורת החסידות , מצביע על מצב העולם 'שלפני' תחילת ה'עבודה' . | בתורת הקבלה שמבוארת ע"י תורת החסידות , מצביע על מצב העולם 'שלפני' תחילת ה'עבודה' . | ||
בד"כ עולם התוהו משתייך כשמו כן הוא - לחוסר סדר , | בד"כ עולם התוהו משתייך כשמו כן הוא - לחוסר סדר , | ||
דהיינו , נמצאים כל ה'אורות' וכל ה'כלים' , אבל דא עקא הם אינם מסודרים . | דהיינו , נמצאים כל ה'אורות' וכל ה'כלים' , אבל דא עקא הם אינם מסודרים . | ||
ההמשך המתבקש , ע"מ לתקן אותו , הוא לפי הסדר ה'כרונולוגי' והתבניתי , שהוא כך: | ההמשך המתבקש , ע"מ לתקן אותו , הוא לפי הסדר ה'כרונולוגי' והתבניתי , שהוא כך: | ||
שבירת הכלים , והתחלת הרכבת הפאזל מחדש, אבל הפעם ביתר תשומת לב , | שבירת הכלים , והתחלת הרכבת הפאזל מחדש, אבל הפעם ביתר תשומת לב , | ||
עם פחות אורות והרבה יותר כלים. | עם פחות אורות והרבה יותר כלים. | ||
בתורת הקבלה מיוחס עולם התוהו לעשיו , שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים)שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו , שלכן היה שעיר . | בתורת הקבלה מיוחס עולם התוהו לעשיו , שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים), שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו , שלכן היה שעיר . | ||
ואילו עולם התיקון מיוחס ליעקב , שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים , שלא ישברו עוד פעם (שלכן היה איש חלק, ללא שער) . | ואילו עולם התיקון מיוחס ליעקב , שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים , שלא ישברו עוד פעם (שלכן היה איש חלק, ללא שער) . | ||
בקבלה - בדרך כלל מיקום עולמות התוהו - הינו למעלה מעולם ה'אצילות' שממנו ומטה מתחילים עולמות התיקון . |
גרסה מ־21:14, 19 באוגוסט 2009
ההפוך של עולם התיקון . בספר בראשית מובא ישר בהתחלה , "תוהו ובוהו וחושך על פני תהום", וזאת מעצם מיקומו בסדר העולמות - הכי גבוה והכי בראשיתי.
בתורת הקבלה שמבוארת ע"י תורת החסידות , מצביע על מצב העולם 'שלפני' תחילת ה'עבודה' .
בד"כ עולם התוהו משתייך כשמו כן הוא - לחוסר סדר , דהיינו , נמצאים כל ה'אורות' וכל ה'כלים' , אבל דא עקא הם אינם מסודרים .
ההמשך המתבקש , ע"מ לתקן אותו , הוא לפי הסדר ה'כרונולוגי' והתבניתי , שהוא כך: שבירת הכלים , והתחלת הרכבת הפאזל מחדש, אבל הפעם ביתר תשומת לב , עם פחות אורות והרבה יותר כלים.
בתורת הקבלה מיוחס עולם התוהו לעשיו , שבו היו אורות עצומים אבל כלים קטנים (לא מפותחים), שלא הצליחו להכיל את עוצמת האורות ולבסוף נשברו , שלכן היה שעיר . ואילו עולם התיקון מיוחס ליעקב , שהעדיף אומנם אורות קטנים בהרבה, אבל עם כלים רחבים , שלא ישברו עוד פעם (שלכן היה איש חלק, ללא שער) .
בקבלה - בדרך כלל מיקום עולמות התוהו - הינו למעלה מעולם ה'אצילות' שממנו ומטה מתחילים עולמות התיקון .