ניגון ונסלח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
בתפילת ערבית ליום הכיפורים, מיד לאחר תפילת "כל נדרי", אומרים החזן והקהל ג' פעמים את הפסוק "ונסלח".  
בתפילת ערבית ליום הכיפורים, מיד לאחר תפילת "כל נדרי", אומרים החזן והקהל ג' פעמים את הפסוק "ונסלח".  


פסוק זה, המופיע בתורה בסיום פרשת 'שלח', מתאר, איך שהקדוש-ברוך-הוא מקבל את תשובת בני ישראל. ואפילו כאשר בני ישראל שגגו וחטאו בעוון החמור של עבודה זרה, השקולה כנגד כל המצוות, ומהווה פריקת עול מלכות שמים והפרת הברית שבין בני ישראל לה' – בכל זאת ה' מוחל וסולח להם, ומקבל את קרבנם באהבה וברצון.
פסוק זה, המופיע בתורה בסיום פרשת 'שלח' (במדבר טו, כו), מתאר, איך שהקדוש-ברוך-הוא מקבל את תשובת בני ישראל. ואפילו כאשר בני ישראל שגגו וחטאו בעוון החמור של עבודה זרה, השקולה כנגד כל המצוות, ומהווה פריקת עול מלכות שמים והפרת הברית שבין בני ישראל לה' – בכל זאת ה' מוחל וסולח להם, ומקבל את קרבנם באהבה וברצון.


הראב"ן (מסכת עירובין, ד"ה ותיקון) כותב שמשמעות אמירת כל הקהל בקול רם "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" היא מעין הצהרה: אנו עשינו את שלנו ושבנו אליך ה', ואתה תעשה כמו שהבטחתנו לסלוח על עונותינו ביום הזה!
הראב"ן (מסכת עירובין, ד"ה ותיקון) כותב שמשמעות אמירת כל הקהל בקול רם "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" היא מעין הצהרה: אנו עשינו את שלנו ושבנו אליך ה', ואתה תעשה כמו שהבטחתנו לסלוח על עונותינו ביום הזה!

גרסה מ־08:15, 27 בספטמבר 2017

את הניגון "וְנִסְלַח" היה שר החסיד ר' יחיאל הלפרין - החזן בליובאוויטש בתקופת נשיאותו של הרבי הרש"ב, על הפסוק "ונסלח" המופיע בתפילת ליל יום כיפור.

בתפילת ערבית ליום הכיפורים, מיד לאחר תפילת "כל נדרי", אומרים החזן והקהל ג' פעמים את הפסוק "ונסלח".

פסוק זה, המופיע בתורה בסיום פרשת 'שלח' (במדבר טו, כו), מתאר, איך שהקדוש-ברוך-הוא מקבל את תשובת בני ישראל. ואפילו כאשר בני ישראל שגגו וחטאו בעוון החמור של עבודה זרה, השקולה כנגד כל המצוות, ומהווה פריקת עול מלכות שמים והפרת הברית שבין בני ישראל לה' – בכל זאת ה' מוחל וסולח להם, ומקבל את קרבנם באהבה וברצון.

הראב"ן (מסכת עירובין, ד"ה ותיקון) כותב שמשמעות אמירת כל הקהל בקול רם "וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" היא מעין הצהרה: אנו עשינו את שלנו ושבנו אליך ה', ואתה תעשה כמו שהבטחתנו לסלוח על עונותינו ביום הזה!

שלושת התנועות של הניגון, הם כנגד שלושת הפעמים בהם חוזרים החזן והקהל על הפסוק.

הניגון נרשם מפי החסיד ר' שניאור זלמן ברונשטיין (כפר חב"ד). ניגון זה הוא ניגון רמ"ב בספר הניגונים.