שיחה:עצם הנשמה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 17: שורה 17:
:: וראה ממש עד"ז בהמשך י"ט כסלו תשכ"ו-תשנ"ב. '''[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]'''
:: וראה ממש עד"ז בהמשך י"ט כסלו תשכ"ו-תשנ"ב. '''[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]'''
:::דרך אגב- כשאתה טוען שיש הרבה טוענים.. תפקיד הערך כאנציקלופדיה-שיתופית להביא את דעתם כמו שהוא, ואינך אמור לפסוק כהרי"כ שיחי' בספרו.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:40, 19 במאי 2017 (UTC)
:::דרך אגב- כשאתה טוען שיש הרבה טוענים.. תפקיד הערך כאנציקלופדיה-שיתופית להביא את דעתם כמו שהוא, ואינך אמור לפסוק כהרי"כ שיחי' בספרו.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 14:40, 19 במאי 2017 (UTC)
הבעיה היא שאף אחד (ממה שראיתי) לא טוען את זה באופן רשמי בספר וכו' כך שא"א לציין מקור, ולכתוב בלא מקור אינו נהוג במשפחתי. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 16:07, 19 במאי 2017 (UTC)

גרסה מ־18:07, 19 במאי 2017

היכן בדיוק מבואר העניין של ניצוץ משיח שכתוב בסוף ערך זה?--הנחה - שיחה 11:05, 7 ביולי 2016 (UTC)

בד"מ תולדות, שאתה בוודאי מכיר היטב. מצאת טעות? משהו? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:00, ב' בתמוז, הקהל ה'תשע"ו

עצם הנפש - עצם הנשמה

שניהם אותו הדבר? בחסידות ישנה אריכות על היחס שיש לכוחות אל הנפש, ועניין נוסף לכאורה הוא עצם הנשמה ביחס לדרגות הנשמה, לא?--הנחה - שיחה 20:07, 7 ביולי 2016 (UTC)

מקור? לא ראיתי לעולם שמחלקים ביניהם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:59, ב' בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
בפשטות, נפש גם באומות, וביחס לכוחותיה. נשמה בישראל, ביחס לדרגותיה.--הנחה - שיחה 20:50, 11 בספטמבר 2016 (UTC)

מה דעתכם?

חשבתי להרחיב קצת בענין דרגת עצם הנשמה כפי שמבוארת ב"ואתה תצוה" ובעוד מקומות. אך הסתפקתי, דהרבה אומרים שההבדל שבין ב' הדרגות הוא כמו ההבדל בין עצם הנשמה ליחידה, מה דעתכם? שף ויתיבקאנפרענץ רום

עוד יל"ע במ"ש כאן שעצם הנשמה מתבטאת במיוחד ברגע שניעור משנתו, האם מתבטאת אז יותר או שאז היא התגלותה ובדוגמת התגלות הלבנה ברגע המולד. וא"ת שהפעולות השונות מסתירות על העצם, ראה מאמר ד"ה ואתה תצוה אופן הב' בעצם הנשמה. שף ויתיבקאנפרענץ רום

ארשה לי לומר בחשש (וללא העיון עתה), שאם כוונתך לב' הדרגות ראייתה של הנשמה ועצם ההתקשרות, אולי זה בכלל דרגת חי' יחידה.. שהרי החילוק בין יחידה לעצם הוא רק בכך שזה עצם וזה התגלותו, אבל ההתגלות היא כפי העצם (וכאן לכאורה נוגע הערתך הב' שהעצם בלתי מתגלה ולכן אינו "מתבטא" באיזה עניין, שלכן הוא קודם למודה אני שהוא גם שייך לעצם אבל ביטוי שלו וממילא רק הארה ממנו, והכרח הוא מכך שהעצם בלתי מתגלה) משא"כ ראיה לכאורה שייך להתקשרות של ב' דברים כמבואר במאמר והוא בדומה לחי' שכידוע עניינה התקשרות שלמעלה מהשכל אמנם כב' דברים.--הנחה - שיחה 09:15, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
התכוונתי לב' הדרגות המבוארות בסעיף ט', דהיינו העצם של הכחות הגלויים, והעצם שהוא חד עם כחות הגלויים. שף ויתיבקאנפרענץ רום
וראה ממש עד"ז בהמשך י"ט כסלו תשכ"ו-תשנ"ב. שף ויתיבקאנפרענץ רום
דרך אגב- כשאתה טוען שיש הרבה טוענים.. תפקיד הערך כאנציקלופדיה-שיתופית להביא את דעתם כמו שהוא, ואינך אמור לפסוק כהרי"כ שיחי' בספרו.--הנחה - שיחה 14:40, 19 במאי 2017 (UTC)

הבעיה היא שאף אחד (ממה שראיתי) לא טוען את זה באופן רשמי בספר וכו' כך שא"א לציין מקור, ולכתוב בלא מקור אינו נהוג במשפחתי. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:07, 19 במאי 2017 (UTC)