שיחה:פמוטות עם בסיס עגול: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
:מצטער, יתכן שלא הבהרתי את עצמי מספיק בגוף הערך, הרב לנדא כתב שכך ראה בעיירות ליובאוויטש. (והוא לא נחשד שקרן :)). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[פורטל:הקהל|בעוד שלושה ימים מגיע הרגע - רוצו להשלים את הפורטל!]]* [[אידישעפדיה]]* | :מצטער, יתכן שלא הבהרתי את עצמי מספיק בגוף הערך, הרב לנדא כתב שכך ראה בעיירות ליובאוויטש. (והוא לא נחשד שקרן :)). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[פורטל:הקהל|בעוד שלושה ימים מגיע הרגע - רוצו להשלים את הפורטל!]]* [[אידישעפדיה]]* | ||
::ואם הוא ראה כך בליובאוויטש? זה אומר שהקפידו על זה בתור "ענין"? מוזר... ערך מיותר, לדעתי [[משתמש:יואל|יואל]] | ::ואם הוא ראה כך בליובאוויטש? זה אומר שהקפידו על זה בתור "ענין"? מוזר... ערך מיותר, לדעתי [[משתמש:יואל|יואל]] | ||
:::כן. הקפידו על כך (עפ"י דבריו) ולכן זה ראוי לצורך מנהג, הרי למרות ש[[אדמו"ר הרש"ב]] לא הי' מתערב בגבאות, הרי בכ"ז [[הרבי]] אימץ את מנהגי ליובאוויטש וכולנו נוהגים כך (כאקדמות). [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[פורטל:הקהל|בעוד שלושה ימים מגיע הרגע - רוצו להשלים את הפורטל!]]* [[אידישעפדיה]]* | |||
:::: אוהו, חב"דניק - פתחת כאן ויכוח עתיק יומין. | |||
::::האם חסידי חב"ד שמקורם בקראסנאלוקי שברוסיה-הלבנה (מקום הולדתו של ר' יודל חיטריק) צריכים להמשיך במנהגיהם, גם אם בחלקם לא נוהגים כלל אנ"ש? | |||
::::האם מנהגים שהיו נהוגים אצל חסידים על-אף שהרביים לא נהגו כך, או לא דיברו ע"ז כלל נחשבים למנהגי אנ"ש? | |||
::::האם צריכים להקפיד בכל דבר שהרבי עשה בציבור? | |||
::::האם כל מה שהרבי עשה בציבור הופך אוטומטית למנהג חב"ד אא"כ הוא אמר אחרת, או שמא זהו מנהג שחסידים מאמצים מחמת חביבות מנהג רבם, ולא מצד מנהגי אנ"ש? יש בזה נפק"מ גדולה מאוד. | |||
::::וכן הלאה וכן הלאה. לחלק מהדברים יש תשובות ברורות, על חלק יש ויכוח עד היום. | |||
:::: בכל-אופן, כדאי להכניס דברים כאלה כפי שיש בערך הזה, והחסיד המצוי יעשה כטוב בעיניו ובעיני המשפיע שלו. --[[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]] 08:54, 18 יוני 2009 (EDT) |
גרסה אחרונה מ־14:54, 18 ביוני 2009
לא בטוח שיש מקום לערך בתור "מנהג חב"ד", כאשר המקור הוא חסיד (גדול ככל שיהיה) ולא רבותינו נשיאנו. --chabadnik - שיחה 11:53, 21 אפריל 2009 (EDT)
- מצטער, יתכן שלא הבהרתי את עצמי מספיק בגוף הערך, הרב לנדא כתב שכך ראה בעיירות ליובאוויטש. (והוא לא נחשד שקרן :)). חסיד חב"ד* בעוד שלושה ימים מגיע הרגע - רוצו להשלים את הפורטל!* אידישעפדיה*
- ואם הוא ראה כך בליובאוויטש? זה אומר שהקפידו על זה בתור "ענין"? מוזר... ערך מיותר, לדעתי יואל
- כן. הקפידו על כך (עפ"י דבריו) ולכן זה ראוי לצורך מנהג, הרי למרות שאדמו"ר הרש"ב לא הי' מתערב בגבאות, הרי בכ"ז הרבי אימץ את מנהגי ליובאוויטש וכולנו נוהגים כך (כאקדמות). חסיד חב"ד* בעוד שלושה ימים מגיע הרגע - רוצו להשלים את הפורטל!* אידישעפדיה*
- אוהו, חב"דניק - פתחת כאן ויכוח עתיק יומין.
- האם חסידי חב"ד שמקורם בקראסנאלוקי שברוסיה-הלבנה (מקום הולדתו של ר' יודל חיטריק) צריכים להמשיך במנהגיהם, גם אם בחלקם לא נוהגים כלל אנ"ש?
- האם מנהגים שהיו נהוגים אצל חסידים על-אף שהרביים לא נהגו כך, או לא דיברו ע"ז כלל נחשבים למנהגי אנ"ש?
- האם צריכים להקפיד בכל דבר שהרבי עשה בציבור?
- האם כל מה שהרבי עשה בציבור הופך אוטומטית למנהג חב"ד אא"כ הוא אמר אחרת, או שמא זהו מנהג שחסידים מאמצים מחמת חביבות מנהג רבם, ולא מצד מנהגי אנ"ש? יש בזה נפק"מ גדולה מאוד.
- וכן הלאה וכן הלאה. לחלק מהדברים יש תשובות ברורות, על חלק יש ויכוח עד היום.
- בכל-אופן, כדאי להכניס דברים כאלה כפי שיש בערך הזה, והחסיד המצוי יעשה כטוב בעיניו ובעיני המשפיע שלו. --מיכאל א 08:54, 18 יוני 2009 (EDT)
- כן. הקפידו על כך (עפ"י דבריו) ולכן זה ראוי לצורך מנהג, הרי למרות שאדמו"ר הרש"ב לא הי' מתערב בגבאות, הרי בכ"ז הרבי אימץ את מנהגי ליובאוויטש וכולנו נוהגים כך (כאקדמות). חסיד חב"ד* בעוד שלושה ימים מגיע הרגע - רוצו להשלים את הפורטל!* אידישעפדיה*
- ואם הוא ראה כך בליובאוויטש? זה אומר שהקפידו על זה בתור "ענין"? מוזר... ערך מיותר, לדעתי יואל