גימטריא: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (←פתיח) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (←פתיח: מויקיפדיה) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
!אות!! ערך | !אות!! ערך | ||
|- | |- | ||
|[[א]]||[[ | |[[א]]||[[אחד (מספר)|1]] | ||
|- | |- | ||
|[[ב]]||[[ | |[[ב]]||[[שתיים|2]] | ||
|- | |- | ||
|[[ג]]||[[ | |[[ג]]||[[שלוש|3]] | ||
|- | |- | ||
|[[ד]]||[[ | |[[ד]]||[[ארבע|4]] | ||
|- | |- | ||
|[[ה]]||[[ | |[[ה]]||[[חמש|5]] | ||
|- | |- | ||
|[[ו]]||[[ | |[[ו]]||[[שש|6]] | ||
|- | |- | ||
|[[ז]]||[[ | |[[ז]]||[[שבע|7]] | ||
|- | |- | ||
|[[ח]]||[[ | |[[ח]]||[[שמונה|8]] | ||
|- | |- | ||
|[[ט]]||[[ | |[[ט]]||[[תשע|9]] | ||
|- | |- | ||
|[[י]]||[[ | |[[י]]||[[עשר|10]] | ||
|- | |- | ||
|[[כ]]||[[ | |[[כ]]||[[עשרים|20]] | ||
|- | |- | ||
|[[ל]]||[[ | |[[ל]]||[[שלושים|30]] | ||
|- | |- | ||
|[[מ]]||[[ | |[[מ]]||[[ארבעים|40]] | ||
|- | |- | ||
|[[נ]]||[[ | |[[נ]]||[[חמישים|50]] | ||
|- | |- | ||
|[[ס]]||[[ | |[[ס]]||[[שישים|60]] | ||
|- | |- | ||
|[[ע]]||[[ | |[[ע]]||[[שבעים|70]] | ||
|- | |- | ||
|[[פ]]||[[ | |[[פ]]||[[שמונים|80]] | ||
|- | |- | ||
|[[צ]]||[[ | |[[צ]]||[[תשעים|90]] | ||
|- | |- | ||
|[[ק]]||[[ | |[[ק]]||[[מאה|100]] | ||
|- | |- | ||
|[[ר]]||[[ | |[[ר]]||[[מאתיים|200]] | ||
|- | |- | ||
|[[ש]]||[[ | |[[ש]]||[[שלוש מאות|300]] | ||
|- | |- | ||
|[[ת]]||[[ | |[[ת]]||[[ארבע מאות|400]] | ||
|- | |- | ||
|ת"ק או ך||[[ | |ת"ק או ך||[[חמש מאות|500]] | ||
|- | |- | ||
|ת"ר או ם||600 | |ת"ר או ם||600 | ||
שורה 59: | שורה 59: | ||
|תת"ק או ץ||900 | |תת"ק או ץ||900 | ||
|- | |- | ||
|תת"ר או א'||[[ | |תת"ר או א'||[[אלף (מספר)|1000]] | ||
|- | |- | ||
|} | |} |
גרסה מ־19:17, 29 בספטמבר 2016
ערכי האותיות בגימטריה | |
אות | ערך |
---|---|
א | 1 |
ב | 2 |
ג | 3 |
ד | 4 |
ה | 5 |
ו | 6 |
ז | 7 |
ח | 8 |
ט | 9 |
י | 10 |
כ | 20 |
ל | 30 |
מ | 40 |
נ | 50 |
ס | 60 |
ע | 70 |
פ | 80 |
צ | 90 |
ק | 100 |
ר | 200 |
ש | 300 |
ת | 400 |
ת"ק או ך | 500 |
ת"ר או ם | 600 |
ת"ש או ן | 700 |
ת"ת או ף | 800 |
תת"ק או ץ | 900 |
תת"ר או א' | 1000 |
גימטריא הוא ערכו המספרי של אות או תיבה בלשון הקודש. הגימטריא של התיבה קשורה למהותה של התיבה עצמה, ועל כן היא מלמדת ומרמזת על ענינה של התיבה.
גימטריאות ידועות
שם אלהי"ם בגימטריא "הטבע".
770 הוא גימטריא של "פרצת", וכן "בית משיח" (כפי שאמר הרבי עצמו בקונטרס "בית רבינו שבבבל".